Macintosh Retail Group « Terug naar discussie overzicht

November Macintosh

669 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 30 31 32 33 34 » | Laatste
Louis Pasciuto
0
quote:

Nel schreef op 16 november 2015 10:15:

duidelijk dat de ceo de boel belazerd want hij houd schuld 2014 aan en niet de laatste update van de halfjaar cijfers waar deze op 82 mln stond

ben eruit boven de 60ers en door het middelen van de afgelopen periode is de schade beperkt.

Bestuur heeft de boel belazerd dat is voor mij duidelijk

succes
Was toch al eerder duidelijk, praten over gezonde interesse eerder dit jaar in af te stoten onderdelen ...
adri67
0
quote:

Nel schreef op 16 november 2015 10:15:

duidelijk dat de ceo de boel belazerd want hij houd schuld 2014 aan en niet de laatste update van de halfjaar cijfers waar deze op 82 mln stond

ben eruit boven de 60ers en door het middelen van de afgelopen periode is de schade beperkt.

Bestuur heeft de boel belazerd dat is voor mij duidelijk

succes
Fors tegenvallende verkoopprijs Britse activiteiten en Kwantum en dan een zogenaamd extreem meevallende restschuld kan niet anders dan een fata morgana zijn.
[verwijderd]
0
Het bestuur heeft inderdaad wel wat uit te leggen. Ik sluit niet uit dat de schuld inderdaad nog maar 6 miljoen is, maar hij zegt dat niet letterlijk. Als de CEO beleggers op zo'n goedkope manier probeert te belazeren dan kan hij beter opstappen. In ieder geval moet er nu echt duidelijkheid komen over de schuldpositie. Ook ben ik wel benieuwd naar het aantal overgebleven winkels.
jan6307
0
als je op deze koers gaat verkopen ben je goed gek, vorige week jaarlaag 0.48
Koers komt van de ruim 8.00 af
Kwantum verkocht en de schulden afgenomen, neem ik aan?? Er bestaat twijfel.
Maar verkopen onder de €+1.00 nooit.

[verwijderd]
1
Die nieuwsdienst heeft gewoon geblunderd door de rekensom te maken die ik eerst ook had.
Maar ze brachten het als uitspraak van de CEO, en die heeft dat nooit gezegd.
Nel
0
quote:

ik ben Diede/Kennie schreef op 16 november 2015 10:34:

Die nieuwsdienst heeft gewoon geblunderd door de rekensom te maken die ik eerst ook had.
Maar ze brachten het als uitspraak van de CEO, en die heeft dat nooit gezegd.
dat was ook bij UK verkoop en is nooit rechtgezet door de CEO

word een leuke trade aandeel maar LT niet meer

succes
p/o
0
Had nu toch wel verwacht dat we eerst wat hoger zouden gaan voor de afdaling terug zou beginnen.
Aan dit tempo staan we straks nog in het rood??
Volume ondertussen boven het miljoen.
Louis Pasciuto
0
Kortom, hun actuele schuld is nog steeds een 20 miljoen en die loopt wellicht op want zo snel gaan ze niet positief draaien met die schoenenbusiness, ik ruik nu al dat ze met hun wintercollectie blijven zitten vanwege een warm najaar... en centjes voor hun strategie verder uit te voeren zijn er niet.
twinkletown
0
Is de berekening van de schuld(en)positie wel juist?
Ik begrijp er werkelijk helemaal niets van terwijl ik toch -beroepshalve- de hele dag in de cijfertjes zit...
[verwijderd]
0
quote:

Pharmking schreef op 16 november 2015 10:40:

Voel me genaaid...! Ingestapt op 0.595 en dan dit.....

Ik hield in weekend rekening met -20% (daarna herstel), maar opende hoger.
Toen opeens kopers door dat nieuwsbericht, dus kocht ik ook wat bij, maar sluit nu niet uit dat we eerst alsnog dikke min zien.

AFM mag hier weleens naar gaan kijken.
[verwijderd]
0
Schandalig dit. Heb geen positie, maar ben benieuwd wie of wat verantwoordelijk is voor de aanname dat er slechts 6 miljoen schuld zou overblijven. De firma list en bedrog waarschijnlijk...
[verwijderd]
0
quote:

Louis Pasciuto schreef op 16 november 2015 10:40:

Kortom, hun actuele schuld is nog steeds een 20 miljoen en die loopt wellicht op want zo snel gaan ze niet positief draaien met die schoenenbusiness, ik ruik nu al dat ze met hun wintercollectie blijven zitten vanwege een warm najaar... en centjes voor hun strategie verder uit te voeren zijn er niet.
de verkoop van kwantum is met terugwerkende kracht per 1 januari 2015 als ik me niet vergis ,vandaar dat de schuld van dec.2014 wordt aangehaald.
jan6307
0
Nog steeds geen wijziging van het persbericht

Door Bart Koster
Van DOW JONES NIEUWSDIENST
AMSTERDAM (Dow Jones)--Macintosh Retail Group nv (MACIN.AE) heeft zijn nettoschuldpositie na de verkoop van woonwinkelketen Kwantum aanzienlijk kunnen reduceren, en gaat zich nu volledig focussen op optimalisering van de verkoop van schoenen en accessoires in de Benelux.
Dat zegt CEO Kurt Staelens van Macintosh maandag in een toelichting tegen Dow Jones, nadat het concern vrijdagavond bekendmaakte Kwantum, met 109 woonwinkels in Nederland en Belgie, voor EUR28 miljoen te hebben verkocht aan private equity investeringsmaatschappij Gilde Equity Management. De transactie, die met terugwerkende kracht ingaat op 1 januari 2015, levert een boekwinst op van EUR1 miljoen.
De CEO wil niet nader ingaan op de toekomst van de overblijvende schoenenretail van Macintosh, met winkelketens als Dolcis, Manfield en Scapino. "Wij kunnen ons nu volledig richten op verder resultaatherstel in de Benelux, onder meer door het op korte termijn efficienter maken van onze operaties en organisaties", is het enige wat hij daar over wil zeggen.
"Met de verkoop van Kwantum, en eerder van Nea International en van onze schoenenwinkels van Brantano UK en Jones Bootmaker in het Verenigd Koninkrijk, hebben we onze schuldpositie, die eind 2014 EUR70 miljoen bedroeg, met EUR64 miljoen kunnen verminderen", zegt bestuursvoorzitter Staelens in zijn toelichting.
De CEO verwacht dat de Autoriteit Consument en Markt (ACM) "op korte termijn" goedkeuring zal geven voor de overname van Kwantum door Gilde, omdat de investeringsmaatschappij "geen conflicterende belangen" in portefeuille heeft.
Volgens Staelens zal de overname geen personele consequenties hebben voor medewerkers van Kwantum op het hoofdkantoor en in de winkels.
De directie van Kwantum blijft in handen van algemeen directeur Rob Berns en directeur management services Ronald de Lange. Het hoofdkantoor en distributiecentrum van Kwantum blijven in Tilburg.
Het aandeel Macintosh staat maandag omstreeks 10.00 uur 22,3% hoger op EUR0,63 op een 0,1% lager ASX-index.
Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@wsj.com
(END) Dow Jones Newswires
November 16, 2015 04:15 ET (09:15 GMT)
© 2015 Dow Jones & Company, Inc.

AAND MACINTOSH RETAIL GROUP @ EUR 0.40
NL0000367993
p/o
0
Kreeg terug wat hoop deze morgen (moet 1.47 hebben om break even te draaien) toen we +27% op de borden zagen.
Maar nu daar slechts minder dan 3% van over is zakt de moed me terug wat in de schoenen.
adri67
0
Dit is wat ik er van begrijp:

Schuld 1e hj: -82 (incl. verkoop Nea )
Verkoop UK +17
Verkoop Kwantum +28
3e + 4e kw -3 (inschatting: schuld zou excl. verkopen oplopen naar 85 mln)
Schuld 31-12-2015 -40 (best guess)
Clearedeyes
0
Vertrekkende van HJ- schuld 82,2 miljoen en daarvan afgetrokken de vérkoop van Britse winkels + Kwantum voor 45 miljoen kan er niet anders dan momenteel een schuld van ongeveer 37 miljoen euro overblijven.
De terugwerkende kracht slaat enkel op Kwantum dus.... moet voortgaan op schuldcijfers 2de kwartaal.

En ondertussen geen nieuws van Thijs Hollestelle :-)
669 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 30 31 32 33 34 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
905,10  +1,49  +0,16%  03 jun
 Germany40^ 18.571,90 -0,19%
 BEL 20 3.932,76 +0,37%
 EURO50 4.999,60 -0,23%
 US30^ 38.577,10 0,00%
 Nasd100^ 18.612,70 0,00%
 US500^ 5.286,88 0,00%
 Japan225^ 38.664,90 0,00%
 Gold spot 2.350,59 +1,00%
 EUR/USD 1,0908 +0,56%
 WTI 74,01 -4,06%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +12,73%
PostNL +5,73%
JDE PEET'S +4,06%
JUST EAT TAKE... +3,91%
BAM +3,17%

Dalers

DSM FIRMENICH AG -4,45%
Basic-Fit -4,09%
EXOR NV -3,26%
NX FILTRATION -3,19%
AMG Critical ... -2,49%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront