KPN « Terug naar discussie overzicht

KPN met turbo omhoog op overname geruchten? weekdraadje 18 t/m 25 oktober-2014

260 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 24 oktober 2014 15:05:

@ SNSN , it has all to do with cash flow, Slim will not take on more debt he will not alter negatively the credit-rating for AM, he has an obligation to conclude his deal with ATT , the buy back of their stake in AM, which he has now concluded and he wants to do the Capital Increase with Austria , rather sooner than later.
He does not want to be pressured reducing his involvement in Mexico for being a distressed seller, so the only option he had left is to reduce KPN, it makes no difference to him whether he holds 21% or 28% , as he has no intention for now to make a move on KPN, KPN is now a low priority to him, but the good news

the selling on KPN is done, he will not reduce any further, unless he decides to get out, which I don't feel is the case, on the contrary he will be back, but the timing will now be postponed.

taking a 10 mio hit on selling some shares is obviously no good news to him, but is irrelevant for his strategic thinking.

W
Doesn't look very consistent, Wiesje. Actually all tactical cash-flows together (their timing & durations) is a part of strategic asset allocation (given clear objectives) including possible “tactical” positions' alternations and should usually be well determined by "strategic investors" on an earlier stage ....

Any cash-flow planning is a “deterministic” (not stochastic) process based on “clear & deterministic” objectives, if any, and (deterministic) timing. While any (objectively unforeseen) deviations from the (planned) “future cash-flows” represent a kind of “liquidity risks” that is usually minimized on diff (short/long) horizons

Given a well known trading pattern, for a well planned tactical & strategic cash-flows (if indeed based on clear invest. objectives), a “tactical reduction” just for ~1% around Oct 15 looks really irrational.

The same “tactical” cash-flow correction (if was necessary & planned), but just a couple of weeks earlier would not only save ~10 M (that is ~100 M if reducing “tactically” from ~30% to ~20%), but would also not impact the market by sending certain (often wrong signal) about the particular traded stock (usually it’s also one of the “normal objectives” of really big “strategic investors”)

Thus, such “tactical” irrationality may mean that either CS does not have (at this particular moment) a very clear “tactical” view that would be consistent with his well defined “strategic” objectives, or he is just getting involved in some kind of (pure) trading short-term activities....

PS. R3=2.413, "short-term" resistance zone is ~2.39-2.41
[verwijderd]
1
[verwijderd]
0
quote:

Jager63 schreef op 24 oktober 2014 17:11:

Wies het is te hopen dat Carlos net zo denkt, zoals jij denkt dat hij denkt.
mijn Woef is 't met me eens, die blaft opladen die Handel en die heb ik hoger zitten dan die Corne Zeijl. ( of hoe de brave borst ook moge noemen)

W
[verwijderd]
0


elementary dear SNSN, the man thinks Machiavelli , consistency is not on or an option right now.

W
[verwijderd]
0
Wies, mijn hond Cody is het helemaal eens met die van jou. We gaan er voor.
Gr. Jan
Erik9400
0
quote:

zilvermeeuw schreef op 24 oktober 2014 16:41:

Carlos Slim denkt: Scheisse, dit jaar geen nieuwe boot....

'Carlos Slims Konzern erlebt Gewinneinbruch'

www.handelsblatt.com/unternehmen/it-m...
KPN niet in de top 10 :-(

snik snik

[verwijderd]
0
quote:

Jager63 schreef op 24 oktober 2014 17:39:

Wies, mijn hond Cody is het helemaal eens met die van jou. We gaan er voor.
Gr. Jan
die hond van mij [volgens mij zelfde ras als die van jouw alleen andere kleur] blijft gewoon door pitten af en toe een oog open
weet niet of dat een teken is
[verwijderd]
0
quote:

zilvermeeuw schreef op 24 oktober 2014 16:41:

Carlos Slim denkt: Scheisse, dit jaar geen nieuwe boot....

'Carlos Slims Konzern erlebt Gewinneinbruch'

www.handelsblatt.com/unternehmen/it-m...
ja hoor ik heb zijn nieuwe boot al gespot
is nog niet zo lang geleden te water gelaten,
alleen de fles chapagne heeft wat schade aangericht
Bijlage:
zilvermeeuw
0
quote:

Erik9400 schreef op 24 oktober 2014 19:26:

[...]

KPN niet in de top 10 :-(

snik snik

Aangaande de samenstelling van deze top tien wordt in de wandelgangen gesproken over snoepreisjes en een aangeboden doos sigaren ter beïnvloeding van de uitslag....

[verwijderd]
0
quote:

moonlightjorgo schreef op 24 oktober 2014 21:00:

[...]
die hond van mij [volgens mij zelfde ras als die van jouw alleen andere kleur] blijft gewoon door pitten af en toe een oog open
weet niet of dat een teken is
Jouw Labrador denkt waarschijnlijk, mij maak je niet gek.
Agatan
0
quote:

moonlightjorgo schreef op 24 oktober 2014 21:06:

[...]ja hoor ik heb zijn nieuwe boot al gespot
is nog niet zo lang geleden te water gelaten,
alleen de fles chapagne heeft wat schade aangericht

Dat is niet het bootje wat ik vanmorgen voor ogen had haha.

Goed weekend.
Agatan
0
Zou willen dat SNSN ook in de Nederlandse taal antwoord aan Wies. Zoek me een ongeluk naar de vertalingen van dit financieel technisch Engels. Het lukt maar kost veel tijd. Dus SNSN vertaal voor ons jouw antwoord aub.

Geniet van het weekend.
gerrit 69
0
quote:

Agatan schreef op 24 oktober 2014 22:55:

Zou willen dat SNSN ook in de Nederlandse taal antwoord aan Wies. Zoek me een ongeluk naar de vertalingen van dit financieel technisch Engels. Het lukt maar kost veel tijd. Dus SNSN vertaal voor ons jouw antwoord aub.

Geniet van het weekend.


En jij dacht dat SNSN de moeite neemt om het ook in het Nederlands neer te schrijven?
Als hij dat zou doen valt hij van zijn voetstuk.
No way

Hierbij de daggrafiek

www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/KPN-g...

Ook prettig weekend

Mvrgr. van Gerrit
[verwijderd]
0
quote:

moonlightjorgo schreef op 24 oktober 2014 21:06:

[...]ja hoor ik heb zijn nieuwe boot al gespot
is nog niet zo lang geleden te water gelaten,
alleen de fles chapagne heeft wat schade aangericht

Zo'n boot kost natuurlijk wel een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Erik9400
0
Wel leuk idee dat hij via oostenrijk Nederland kan veroveren...hij kan met zijn belang de koers sturen en omdat hij weet dat hij alleen kpn kan kopen (dankzij 20%) hoeft hij niet bang te zijn voor kapers..

Door koers onder 2,50 te houden heeft hij natuurlijk koopje

Is een van de mogelijkheden...dat kpn over jaar in deze vorm niet meer bestaat lijkt mij logosch
Tiburon
0
Weer een mooi voorbeeld van de consolidatie in telecomland:

www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23245...

Zit te bedenken of ik weer aandelen in Portugal Telecom zal nemen. Aandeel is laatste maanden hard onderuit gegaan, terwijl overname er zit aan te komen. Laatste keer verlies geleden met aandelen in dit bedrijf. Is Kpn toch een heel wat veiliger en (ritjes)rendementvoller aandeel.
[verwijderd]
0
Er waren enorme problemen met het netwerk in en om Amsterdam afgelopen week, KPN heeft niet geleverd wat er van hun verwacht werd, incidenteel of structureel?

Er zijn grotere klanten afgehaakt en overgestapt naar andere aanbieders...

0,2% kosten over 5 miljard euro cash aanhoudingen(FD.nl)...een luxe-probleem dat op jaarbasis miljoenen kost.

Koop er wat voor of keer het uit aan de aandeelhouders.

KPN gaat dinsdag tegenvallen, werkelijk alles staat onder (prijs)druk, het is een klein bedrijf geworden met flinterdunne marges bij krimpende omzetten.

De enige reddingsboei: overname-kandidaat.
[verwijderd]
0

de analisten van Deutsche Bank beginnen ook door te krijgen dat er wat anders speelt

op 10/10 DB lowers stock rating for Tel Austria

op 24/10 DB upgrades stock rating for Tel Austria

koop dips op KPN, Koop dips op Austria .. zet je geld op Slim , het gaat allemaal gebeuren, hij heeft enkel cash nodig uit Mexico en dan gaat het spel op de rails.

het is allemaal zenuwslopend en soms best frustrerend maar laten we niet vergeten het doel is niet veranderd, enkel het speelveld beweegt, maar ja of we nu linksom of rechtsom gaan , aankomen doen we.

zoals SNSN steeds schrijft we zijn in een periode van aandeelhoudersverandering , maar de echte verandering staat nog te komen en dat is toch echt een partnership of overname en de voorliggende kandidaat zou wel eens diegene kunnen worden waar het alfabet mee begint.

prettige zondag
W

260 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 09:26
Koers 3,426
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 3,430
Laag 3,422
Volume 322.485
Volume gemiddeld 13.831.648
Volume gisteren 10.532.743

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront