Kas Bank « Terug naar discussie overzicht

KAS BANK 2014

1.282 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 » | Laatste
Porscheknakker
0
quote:

330ix schreef op 18 november 2014 17:56:

We hebben te maken met een echt mooi dividendaandeel met weinig koersbeweging.
Gewoon vasthouden omdat je nergens 6% rente krijgt op welke spaarrekening dan ook.
Als het aandeel stijgt, dan zie je die Frits ook niet meer.
Zo dadelijk krijgen we weer bezoek van onze vriend. Twee dagen niet gezien.
[verwijderd]
0
joehoe !!

vrienden: Kas Bank 9,595 -/-0,035(-0,36%) OJEE BUITEN DE SAFEZONE .......

en oja, hoe lager de koers dan wordt het dividendrendement hoger.......
NB: wanneer dividend = 0.00 dan is bovenstaande onjuist.

fijne avond, in het bijzonder voor 330 NIKS
[verwijderd]
0
quote:

330ix schreef op 19 november 2014 17:34:

[...]

Zo dadelijk krijgen we weer bezoek van onze vriend. Twee dagen niet gezien.
Inderdaad, door die bi-polaire-niets-nut word je telkens weer op je wenken bediend.
Porscheknakker
0
quote:

Martijn van M schreef op 19 november 2014 19:05:

[...]

Inderdaad, door die bi-polaire-niets-nut word je telkens weer op je wenken bediend.
Dat klopt. Jammer dat hij zelf niet in de gaten heeft hoe onnozel hij overkomt.
Op positieve dagen zie je hem niet en als de koers 1 ct daalt dan komt hij met zijn bekend verhaaltje, dat gewoon nergens op slaat. Je moet maar een hobby hebben.
[verwijderd]
0
hi vrienden, zaten jullie al op mij te wachten?

is ie dan: Kas Bank 9,52 -/-0,075 (-0,78%)
moet toch best raar zijn een aandeel in je portefeuille die zo elke dag maar lager en lager en lager en lager en lager.......

maar hou vast he! het gaat om jullie dividend hoor !! (mits dit wordt uitgekeerd)

fijne avond, en uh.... tot morgen maar weer he?
[verwijderd]
0
een half jaar geleden was de koers van kb 10.855 vandaag 9,52 een verlies van 1.335 dat is ongeveer 12.3% verlies.....

[verwijderd]
0
quote:

up or down schreef op 20 november 2014 17:54:

een half jaar geleden was de koers van kb 10.855 vandaag 9,52 een verlies van 1.335 dat is ongeveer 12.3% verlies.....

Onjuiste analyse, want daarna werd er immers nog 2x dividend uitgekeerd (n totaal 0.64 euro)... dus die -12.3% van jou toont weinig gevoel voor realisme - want je laat het flinke dividend geheel onbenoemd.

De meeste mensen met een long-positie (van bijvoorbeeld 1 jaar) staan ook nu op winst. Overigens, de hoogste koers dit jaar werd vlak voor het eerste dividend rondje in april op de borden gezet... kortom, zelfs voor hen die toen pas op dat relatief hoge niveau instapten is het verlies slechts de helft van wat jij met jouw berekening suggereed.

Maar er zijn natuurlijk ook altijd pech-vogels die op op een ongelukkig moment uitstapten... en net zoals bij 'de professor/EQ140' wekt je schrijven het vermoeden dat je zelf wellicht tot die pechvogels behoort. Immers, de trouwe Kas Bank belegger kan tot nu toe terug kijken op een prima 2014 waarbij het rendement zelfs iets hoger is dan de AEX (koers rendement: -2.4%, dividend rendement: +6.6% => rendement van +4.2% t.o.v. 31 december), en een flinke meerderheid - 42 van de 73 Nederlandse hoofdfondsen - heeft tot nu toe in 2014 een aanzienlijk lager rendement opgeleverd.
Porscheknakker
0
Het is gewoon een mooi aandeel. Nu zijn er wat ongeduldige korte termijn beleggers het aandeel weg aan het doen. Ik vind het jammer, dat er weinig ruchtbaarheid is gegeven aan de goede cijfers. Na dat stukje van 20 regels is geen bericht meer uitgegeven. Dat is volgens mij de reden waarom er zo weinig instappers zijn. Men kent het bedrijf KB niet. Dus kom op met een paar adviesverhogingen n.a.v. de cijfers. Ik plaats het bericht nog eens.

Kas Bank boekt bijna 24 miljoen euro winst
Gepubliceerd op 29 okt 2014 om 18:55 | Views: 2.861
ArtikelReacties (3)Gerelateerde instrumenten
KasBank 17:35
EUR 9,52 -0,08 (-0,78%)

Kasbank zet stap in Verenigd Koninkrijk
Kas Bank boekt bijna 24 miljoen euro winst
AMSTERDAM (AFN) - Kas Bank heeft over de eerste 9 maanden van dit jaar een winst behaald van 23,9 miljoen euro. Dat maakte de effectendienstverlener woensdag bekend.
De omzet ging met 12 procent omhoog tot 98 miljoen euro, aldus Kas Bank. Het bewaard vermogen nam in het derde kwartaal met 7 procent toe tot 385 miljard euro. De solvabiliteit is onveranderd op 22 procent.
Kas Bank gaf verder aan dat de kosten in de eerste 9 maanden met ruim 10 procent zijn gedaald in vergelijking met een jaar eerder.
Het bedrijf gaf verder aan dat de financiële markten wederom onrustig waren, met renteniveaus in Duitsland en Nederland die naar historische dieptepunten zijn gezakt. Kas Bank handhaaft in deze complexe marktomgeving zijn conservatieve risicoprofiel, waarbij overtollige liquiditeiten bij de centrale banken worden geplaatst.
[verwijderd]
0
hoppa WEEKEND, even doorgeven aan mijn vrienden....

op een dag dat de AEX records breekt scoort kb slechts: Kas Bank 9,538 +0,018(0,19%)

en daarbij opgemerkt dat de koers intraday noteerde: € 9,45 !!

fijn weekend, ik ga mijn winsten van deze week vieren..... ! super week !!!
[verwijderd]
0
quote:

up or down schreef op 21 november 2014 17:37:

hoppa WEEKEND, even doorgeven aan mijn vrienden....

op een dag dat de AEX records breekt scoort kb slechts: Kas Bank 9,538 +0,018(0,19%)

en daarbij opgemerkt dat de koers intraday noteerde: € 9,45 !!

fijn weekend, ik ga mijn winsten van deze week vieren..... ! super week !!!
Tsja... de intra-day dipjes zijn inmiddels wellicht de laatste lichtpuntjes waar onze 'nietsnut' zijn onzinnig plezier uit kan halen op dit forum.

Ondertussen blijft Kas Bank welhaast iedere dag gewoon in of vlak bij de vertrouwde zone bewegen (9.60-9.85 euro).

PS. EQ140 alias 'de Professor' was dan geloof ik toch wel een beetje wijzer, want die lijkt de handdoek voorlopig/defintief in de ring te hebben gegooid.
effegenoeg
0
quote:

Martijn van M schreef op 26 november 2014 14:00:

[...]

Tsja... de intra-day dipjes zijn inmiddels wellicht de laatste lichtpuntjes waar onze 'nietsnut' zijn onzinnig plezier uit kan halen op dit forum.

Ondertussen blijft Kas Bank welhaast iedere dag gewoon in of vlak bij de vertrouwde zone bewegen (9.60-9.85 euro).

PS. EQ140 alias 'de Professor' was dan geloof ik toch wel een beetje wijzer, want die lijkt de handdoek voorlopig/defintief in de ring te hebben gegooid.
Enigste schreeuwer zonder verstand ( die met het spaarvarkentje ) is rijp voor opname.
Ondertussen rusten wij zacht op onze kasbank.
[verwijderd]
0
vrienden:

Kas Bank 9,536 -/-0,061 (-0,64%)

Is knap, daylow op het sluiten van de markt. morgen weer een fijne dag!

Porscheknakker
0
Feit is wel dat er weinig animo is om te kopen. De oorzaak hiervan is naar mijn idee gelegen aan het feit, dat er weinig tamtam is rond dit aandeel. Jammer dat de goede cijfers nauwelijks bekend zijn gemaakt. Momenteel zijn er wat ongeduldige verkopers bezig. Het is niet anders. Zodra de AEX neerwaarts corrigeert, dan denk ik dat er kopers komen die een veilige haven zoeken. Volgens de VEB is het aandeel goedkoop en gelet op het hoge dividend koopwaardig. Dat laatste heb ik overigens al eens ergens gepost.
EQ140
0
Het animo om te kopen ligt in het feit dat de rente niet stijgt en niet zal stijgen de aankomende jaren. daar in tegen zakt de rente nog steeds KasBank heeft hier veel last van. De cijfers zijn nog goed door eenmalige baten. De aankomende jaren wordt moeilijk en groei zit er zo wie zo niet in. waar de groei vandaan gehaald zal worden is een vraag, waar niemand een antwoord op heeft. Vandaar dat er ongeduldige verkopers zijn. Wat is goedkoop als er volgend jaar geen winst( en dividend) behaald gaat worden.Door bezuinigingen kunnen ze misschien net uit de rode cijfers blijven.
[verwijderd]
0
quote:

EQ140 schreef op 26 november 2014 18:14:

Het animo om te kopen ligt in het feit dat de rente niet stijgt en niet zal stijgen de aankomende jaren. daar in tegen zakt de rente nog steeds KasBank heeft hier veel last van. De cijfers zijn nog goed door eenmalige baten. De aankomende jaren wordt moeilijk en groei zit er zo wie zo niet in. waar de groei vandaan gehaald zal worden is een vraag, waar niemand een antwoord op heeft. Vandaar dat er ongeduldige verkopers zijn. Wat is goedkoop als er volgend jaar geen winst( en dividend) behaald gaat worden.Door bezuinigingen kunnen ze misschien net uit de rode cijfers blijven.
ik had het niet zo mooi kunnen omschrijven....... helemaal mee eens !!
[verwijderd]
0
quote:

330ix schreef op 26 november 2014 17:52:

Feit is wel dat er weinig animo is om te kopen. De oorzaak hiervan is naar mijn idee gelegen aan het feit, dat er weinig tamtam is rond dit aandeel. Jammer dat de goede cijfers nauwelijks bekend zijn gemaakt. Momenteel zijn er wat ongeduldige verkopers bezig. Het is niet anders. Zodra de AEX neerwaarts corrigeert, dan denk ik dat er kopers komen die een veilige haven zoeken. Volgens de VEB is het aandeel goedkoop en gelet op het hoge dividend koopwaardig. Dat laatste heb ik overigens al eens ergens gepost.
De lage rente - ook vandaag weer een record stand - speelt bij het zwakke koersverloop weldegelijk een rol hoor. Alleen sommige lieden (eigenlijk alleen de laatste 2 posters zojuist hierboven) hebben de neiging om dat effect sterk te overdrijven.

Maar goed, één van de twee erkend inmiddels wel min of meer zijn eigen ongelijk door te bevestigen dat de cijfers dit jaar tot nu toe meevielen - in aanloop naar de Q3 cijfers rekende EQ140 immers nog op een winstwaarschuwing, maar die kwam er dus niet.

En Kas Bank heeft nadien ook al weer berichten afgegeven dat ze inmiddels goed gepositioneerd zijn om van de huidige marktomstandigheden te kunnen profiteren - wellicht mede door de extreem hoge volatiliteit die we in oktober in diverse markten hebben gezien).

Overigens, eergisteren een TA-update t.a.v. de koers van Kas Bank (advies is omhoog gegaan naar 'positief'):

www.iex.nl/Column/144029/Technische-A...
EQ140
0
De winstwaarschuwing verwacht ik met de jaarcijfers in februari. Wat betreft de technische analyse: deze zegt niets over de inhoudelijke cijfers, maar gaat meer over de steun en weerstand.Om de 4 dagen een advies van positief naar negatief en weer naar positief naar negatief is niet waar je op kunt bouwen. Een doorgewinterde belegger zal hier niet zijn aanschaf of verkoop aandelen op gaan baseren lijkt mij. Voorzover ik de technische analyse gevolgd hebt klopte deze zelden.Over de AEX index worden deze analyses ook gemaakt en als deze niet klopt weer bijgesteld, ik zie de waarde ervan niet in, het is als een goede horoscoop maken, je kan er veel kanten mee op.
EQ140
0
quote:

EQ140 schreef op 16 oktober 2014 12:09:

Beurzen weederom onderuit, voor morgen verwacht ik het ergste. Aandeelhouders willen voor het weekend geen risico's op slecht nieuws. Abp pensioenfonds net op het nieuws dat ze verwachte dat rente nog wel zo,n 10 jaar niet omhoog zal gaan. (Heb ik al eens aangekaart).Kasbank is de sigaar. Voor dit jaar is er niet veel aan de hand De rente inkomsten vielen mee en DWP heeft een aardige duit in het zakje gedaan. Q3 zal ook niet heel erg veel tegenvallen, wel minder dan andere jaren. Voor volgend jaar zullen de klappen gaan vallen.Waar verdiend KasBank zijn geld mee; Op de achterkant van een sigarendoosje kan ik het uitrekenen:
post 1) provisie, sind 2010 niet hoger dan 70 miljoen geweest.post 2) rente inkomsten,: zal drastisch naar beneden gaan.post 3) handel/ beleggingen (investeringen): Staatsobligaties met veel nullen achter de o komma? derivaten ? aandelen, gaan niet goed. Handel/beleg. zal ook niet veel gaan worden. blijft over post 4) diverse,: is enkele miljoenen.

Resumerend:
baten : naar mijn verwachting voor 2015: provisie 70 miljoen, rente 10 miljoen, handel beleg. 10 miljoen( en diverse?.) Bij elkaar 90 miljoen als alles en alles meezit denk ik.

Kosten : 100 miljoen minus 10% is 90 miljoen.

Blijft er geen winst over. Dit kan door de extreem lage rente vele jaren voort blijven duren.

Kasbank zal voor aankomende jaar(en) alle zeilen moeten bijzetten om niet in de rode cijfers te komen, maar dan moet het wel gaan waaien.
Mocht je een andere mening hebben, prima maar onderbouw het dan. ik verwacht pas bij de jaarcijfers over 2014 in februari 2015 een winstwaarschuwing, deze kan haast niet uitblijven.

1.282 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
914,95  +1,70  +0,19%  20 mei
 Germany40^ 18.746,00 -0,12%
 BEL 20 4.006,94 +0,05%
 Europe50^ 5.066,92 -0,15%
 US30^ 39.838,40 0,00%
 Nasd100^ 18.688,40 0,00%
 US500^ 5.312,58 0,00%
 Japan225^ 39.302,80 0,00%
 Gold spot 2.426,63 +0,02%
 EUR/USD 1,0861 -0,09%
 WTI 79,21 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +2,96%
VIVORYON THER... +2,76%
Alfen N.V. +2,73%
ALLFUNDS GROUP +2,55%
Sif Holding +1,69%

Dalers

JUST EAT TAKE... -3,76%
Brunel -3,15%
Galapagos -1,89%
Philips Konin... -1,82%
PROSUS -1,36%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront