Kas Bank « Terug naar discussie overzicht

KAS BANK 2014

1.282 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 » | Laatste
effegenoeg
0
Porscheknakker
0
quote:

effegenoeg schreef op 24 december 2014 16:13:

[Modbreak IEX: Gelieve niet op de forums te vloeken, bericht is bij dezen verwijderd.]
Je mag ook niets meer hier op het forum.
ff_relativeren
0
Gents and Ladies,

Bij het opstarten van dit jaardraadje, had ik de illusie dat dit forum gebruikt zou worden om KasBank te bespreken, en eventueel de bankenbranche plus politieke (regelgevende en nieuw-op-te-zetten-europese-controlerende) instanties.

Helaas heb ik dit kalenderjaar met lede ogen aangezien hoe een bankenforum afgleed naar een chatroom zonder inhoud.

Na lang twijfelen, heb ik besloten dat ik mijn aliasnaam niet meer wil verbinden aan nog een jaar chatroom-onzin-berichten. Ik zal geen nieuw jaardraadje KasBank meer aanmaken.

Greetzzz

effegenoeg
0
quote:

ff_relativeren schreef op 27 december 2014 13:12:

Gents and Ladies,

Bij het opstarten van dit jaardraadje, had ik de illusie dat dit forum gebruikt zou worden om KasBank te bespreken, en eventueel de bankenbranche plus politieke (regelgevende en nieuw-op-te-zetten-europese-controlerende) instanties.

Helaas heb ik dit kalenderjaar met lede ogen aangezien hoe een bankenforum afgleed naar een chatroom zonder inhoud.

Na lang twijfelen, heb ik besloten dat ik mijn aliasnaam niet meer wil verbinden aan nog een jaar chatroom-onzin-berichten. Ik zal geen nieuw jaardraadje KasBank meer aanmaken.

Greetzzz

Vindt het jammer dat je deze slotconclusie hebt getrokken @ff relativeren!
Ik kon je bijdragen altijd waarderen en hoop met deze reactie je nog op andere gedachten te brengen.
Ik liet me helaas meeslepen in oorlogsretoriek.
Mijn excuses aan al degene die hier een opbouwende bijdrae leveren.
Ook bij deze wens ik een ieder een goed beleggings jaar met wijze besluiten.

Porscheknakker
0
Je moet gewoon de boel een beetje relativeren.
De ene naait de boel graag op en de andere reageert hier op.
Dat kan misschien wel wat fel overkomen, maar in feite stelt het weinig voor.
Ik denk, dat alle partijen zich hiermee amuseren en stiekem na ieder bericht lachen over het gezwets.
Ik zou zeggen, trek het je niet aan.

[verwijderd]
0
9.98 euro op de borden, op schema om aan het eind van de dag de hoogste slotstand sinds begin augustus te realiseren.
effegenoeg
0
10€ is mijn eindejaars koersdoel om vervolgens in het nieuwe jaar op te stomen naar de 11€
Mooie belegging!
Beperktedijkbewaking
0
quote:

ff_relativeren schreef op 27 december 2014 13:12:

Gents and Ladies,

Bij het opstarten van dit jaardraadje, had ik de illusie dat dit forum gebruikt zou worden om KasBank te bespreken, en eventueel de bankenbranche plus politieke (regelgevende en nieuw-op-te-zetten-europese-controlerende) instanties.

Helaas heb ik dit kalenderjaar met lede ogen aangezien hoe een bankenforum afgleed naar een chatroom zonder inhoud.

Na lang twijfelen, heb ik besloten dat ik mijn aliasnaam niet meer wil verbinden aan nog een jaar chatroom-onzin-berichten. Ik zal geen nieuw jaardraadje KasBank meer aanmaken.

Gelijk heb je, ff. Dit forum is voor 99% oninteressant.
Porscheknakker
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 29 december 2014 17:32:

[...]

Gelijk heb je, ff. Dit forum is voor 99% oninteressant.

Dan wordt het eens hoog tijd, dat jullie iets zinnigs op dit forum zetten.
Ik ben benieuwd.
[verwijderd]
0
Ben wel bang dat de geschiedenis zich herhaald.
Op het eind van het jaar word de koers gemanipuleerd om een hogere koers op 31 december neer te kunnen zetten.
Zie je overigens bij veel aandelen omdat dat goed in de boeken staat en gunstig is voor het aandeel zodat velen zich qua jaarafsluiting weer rijk rekenen.
Het volgende jaar 2015 word het jaar van de waarheid.
Fijne jaarwisseling voor iedereen.
[verwijderd]
0
quote:

Maxplus schreef op 30 december 2014 22:20:

Ben wel bang dat de geschiedenis zich herhaald.
Op het eind van het jaar word de koers gemanipuleerd om een hogere koers op 31 december neer te kunnen zetten.
Zie je overigens bij veel aandelen omdat dat goed in de boeken staat en gunstig is voor het aandeel zodat velen zich qua jaarafsluiting weer rijk rekenen.
Het volgende jaar 2015 word het jaar van de waarheid.
Fijne jaarwisseling voor iedereen.
bang .. bang, welke belegger is er bang?
open anders een spaarrekening, daar maak je volgend jaar meer rendement mee dan met aandeeltje kb !

fijne jaarwisseling allemaal!
Kwast
0
Grappig: in het draadje van HAL wordt er geklaagd dat de koers omlaag wordt gemanipuleerd tegen het einde van het jaar.
Wat mij betreft: lager op 31/12 betekent ook minder belasting...
Porscheknakker
0
Ik denk niet dat er op dit moment gemanipuleerd wordt.
Dat gebeurt pas vanaf 2.1.2015 zodra de grote jongens weer back in town zijn en de markten in een bepaalde richting gaan duwen.
Porscheknakker
0
Vorig jaar stond de koers op 31.12.2014 rond dit uur op 9,75 euro.
Twee weken later op 10,27 euro en ruim 4 maanden later op 10,96 euro.

Nu staat de koers op 9,91 euro.
Waar zal die staan in april 2015 ?
11,00 euro zou mogelijk kunnen zijn.
Porscheknakker
0
Er was vandaag één etter bezig, die steeds met 3 aandelen de boel omlaag zette.
Een klein manipulatortje.
EQ140
0
Kasbank is aardig opgeklommen in koers. Blijft de vraag of ze hun winst kunnen vasthouden als je het eenmalige doneurtje van de dwp bank buiten beschouwing laat. De Euribor 6 maands- rente is over de laatste 3 maanden gehalveerd. KasBank is en blijft een rentemachine gezien hun enorme kapitaal in bewaring. Of de bezuinigingen dit goed gaan maken betwijfel ik. De koersstijging is naar mijn mening niet terecht als de rente-inkomsten dit jaar gaan achterblijven.
[verwijderd]
0
quote:

EQ140 schreef op 6 januari 2015 00:20:

Kasbank is aardig opgeklommen in koers. Blijft de vraag of ze hun winst kunnen vasthouden als je het eenmalige doneurtje van de dwp bank buiten beschouwing laat. De Euribor 6 maands- rente is over de laatste 3 maanden gehalveerd. KasBank is en blijft een rentemachine gezien hun enorme kapitaal in bewaring. Of de bezuinigingen dit goed gaan maken betwijfel ik. De koersstijging is naar mijn mening niet terecht als de rente-inkomsten dit jaar gaan achterblijven.
Ik heb geen idee welke bron je hebt gebruikt maar de 6-maands euribor rente is afgelopen 3 maanden slechts een beetje gedaald: van 0.181% per begin oktober naar 0.169% per begin januari, zie:

www.euribor-rates.eu/euribor-rate-6-m...

Overigens, eerder suggereerde je nog vootdurend dat Kas Bank vooral afhankelijk is van de 3-maands rente (en dus niet de 6-maands rente), welke afgelopen dagen flink is gestegen (vandaag zelfs even weer bijna positief bij het slot van de handel), en afgelopen 3 maanden daarmee ook is gestegen:

www.investing.com/rates-bonds/netherl...

PS. En de 3-maands euribor rente is nog steeds positief:
www.euribor-rates.eu/euribor-rate-3-m...
EQ140
0
Je ziet het geheel van de rentedaling niet M.V.M., let op het volgende:
De 3 maand Euribor rente op een rijtje:
02-05-2014< 0.336 >
01-09-2014 <0.159 >
01-10-2014 < 0.082 >
02-01-2015 <0.076 >

een ieder kan het zelf nakijken bij de Euribor rente. Voor de 6 maands zijn de tarieven procentgewijs hetzelfde gezakt. Een daling van 70% vanaf mei 2014. IK kan er niets beter van maken (helaas)
[verwijderd]
0
quote:

EQ140 schreef op 6 januari 2015 12:38:

Je ziet het geheel van de rentedaling niet M.V.M., let op het volgende:
De 3 maand Euribor rente op een rijtje:
02-05-2014< 0.336 >
01-09-2014 <0.159 >
01-10-2014 < 0.082 >
02-01-2015 <0.076 >

een ieder kan het zelf nakijken bij de Euribor rente. Voor de 6 maands zijn de tarieven procentgewijs hetzelfde gezakt. Een daling van 70% vanaf mei 2014. IK kan er niets beter van maken (helaas)
Je analyse klopt geenszins:

Immers, de daling vanaf mei tot begin oktober zat immers al in de Q2 en Q3 cijfers verwerkt, en de KasBank rapportages over die kwartalen vielen beiden mee.

Sinds begin oktober is de 3 maands euribor rente nauwelijks verder gedaald (-0.006% t.o.v. begin oktober, terwijl de rente daling tussen mei en oktober eigenlijk zelfs ruim 40x zo groot was: -0.252%!!!), terwijl jij dus suggereert dat de euribor rente afgelopen 3 maanden is gehalveerd:

"De Euribor 6 maands- rente is over de laatste 3 maanden gehalveerd. "

Bull-shit, want de euribor rente is sinds begin oktober eigenlijk zelfs relatief langzaam verder gedaald t.o.v. de maanden daarvoor!

PS. Je analyse wekt bij mij de indruk ... dat jij wellicht per abuis veronderstelde dat het laatste kwartaal op 1 september is begonnen!??? Want tussen 1 september en 1 januari is de 3 maands euribor rente wel gehalveerd, maar nogmaal dat was al voor een deel in de Q3 cijfers verwerkt... immers de maand september behoort tot de Q3 cijfers.

1.282 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
878,71  -0,12  -0,01%  02 mei
 Germany40^ 17.940,90 +0,25%
 BEL 20 3.893,20 +0,26%
 Europe50^ 4.901,43 +0,22%
 US30^ 38.141,33 0,00%
 Nasd100^ 17.512,21 0,00%
 US500^ 5.063,59 0,00%
 Japan225^ 37.812,60 0,00%
 Gold spot 2.300,81 -0,13%
 EUR/USD 1,0737 +0,11%
 WTI 78,95 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
  4. Premium
    Tijd om het aandeel Adyen op te vissen?
  5. Premium
    Uitstekende cijfers Flow Traders

Stijgers

VIVORYON THER... +9,57%
ForFarmers +7,64%
ING +6,37%
AMG Critical ... +5,88%
Van Lanschot ... +4,05%

Dalers

BAM -10,85%
Alfen N.V. -5,54%
BESI -4,06%
PostNL -3,64%
ASML -2,56%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront