Ablynx « Terug naar discussie overzicht

Ablynx

3.291 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 161 162 163 164 165 » | Laatste
winst is winst
0
quote:

pensionado schreef op 14 november 2012 19:10:

Mee eens. Het puur kijken naar de cijfers over Q3 heeft (zeker achteraf bezien) niet zo veel nut. Immers, direct na afloop van Q3 kwamen de successen. Mogelijk zijn kosten daarmee samenhangend al geboekt in Q3.

Naar mijn overtuiging zal Q4 veel betere resultaten geven. Zeker als er dit jaar ook voor de "verstuiver" nog een partnership kan worden afgesloten. Een evt. overname laat ik dan nog maar even buiten beschouwing.
helemaal juist.
ik houd ze stevig vast.
[verwijderd]
0
JaJa, maar het gaat hier om de kwartaalcijfers en die verzuipen zowat in de opsomming van allemaal zaken die we al weten. Ik heb geleerd bij biotech alleen naar het heden te kijken, wat vroeger was, is voorbij , wat de toekomst brengt moeten we nog zien. De cijfers zijn, in vergelijking met de H1 cijfers, niet goed, de pijplijn bevat enkele interessante producten, maar die hebben al voor een prijsstijging van 80% gezorgd op 4 maanden.
[verwijderd]
0
@pensionado
"Het puur kijken naar de cijfers over Q3 heeft (zeker achteraf bezien) niet zo veel nut."

Zou je ook zo reageren moesten de Q3 beter geweest zijn dan het H1-gemiddelde? (vooral die "zeker achteraf gezien" intrigeert me)
pensionado
0
Laten we maar blij zijn dat we het meeste t/m Q3 al wisten. Bij andere biotech bedrijven is dat wel eens anders.
Daarnaast weten we van de toekomst (vanaf 1 oktober) al het een en ander en dat is niet zomaar iets! Zie ook je eigen berichten hiervoor...
En ja: ik zou ook zo reageren moesten de Q3 beter geweest zijn dan het H1-gemiddelde.
[verwijderd]
0
Je hebt wel gelijk hoor, maar op andere fora zijn ze al champagne aan't uitdelen op de winst die ze morgen gaan maken. Er zijn veel mensen die zich laten leiden door wat hier allemaal geschreven wordt en ik vind het momenteel nodig om wat tegengas te geven. De Belgische Biotech heeft de laatste maanden een nooit geziene rally gekend en al wie al wat langer meespeelt weet dat er vroeg of laat een weerbots komt. De meeste biotechers staan momenteel min of meer op hun waarde, maar bij een lichte terugval kan het vlug lager gaan door winstnemingen. De pijplijn van Ablynx is oké, maar vandaag gaat het over cijfers ttz cashburn versus besparingen versus resultaat.
K. Wiebes
0
De kosten lopen nu eenmaal vóór op de baten.

Je begrijpt toch zeker wel dat wanneer er binnen nu en 'n halfjaar partnerships kunnen worden gesloten voor 0061 en 0171, er tientallen miljoenen kunnen worden bijgeschreven.

Dat zijn op dit moment nog volledig éigen programma's waar tot op heden - eventuele subsidies daargelaten - géén inkomsten tegenover stonden.

Overigens is de rally van Ablynx hoofdzakelijk veroorzaakt
door een stroom van goed nieuws.

Dippen = bijkopen !
K. Wiebes
0
Je kunt dus die cashburn, van de ene periode en de andere,
niét zonder meer naast elkaar leggen. Je zult daarbij altijd moeten bekijken - voor zover dat überhaupt inzichte-
lijk is - wát er met die cash is bewerktstelligd.

Dat is bij Ablynx in dit geval wel duidelijk.

Daarnaast hebben we óók alweer een "rally" van ca. 6 naar 5,10 achter de rug: van "overbought" kan geen sprake meer zijn.

En last but not least: Onze Jan, toch niet de minste en niét bekend om zijn uitbundige koersdoelen, geeft niet voor niets een koersdoel van 9.
Nog vóór bovengenoemde partnerships zijn gesloten.
pensionado
0
De publicatie van de Q3-cijfers was ook in de markt duidelijk een non-event. Laag volume en een koers die net zo beweegt als de afgelopen tijd: intraday mag het wat omhoog en op het eind gaat het weer omlaag.

Die slotkoers gaat mij toch wel meer boeien. Het gemiddelde van de laatste dagen wordt immers vaak gehanteerd bij een overnamebod. Maar ik hoop dat dat (zeker nu) nog niet komt!
K. Wiebes
0
Wanneer je ziet dat Devgen 'n paar maanden geleden rond de 4 euro stond en er komt 'n bod van 16...

Ik moet er wél bijzeggen dat in die sector vrij weinig te koop is.

Maar bij 'n leuke premie ga ik niet moeilijk doen (niet dat "men" daarvan wakker zou liggen).
pensionado
0
Het moet die verkoper toch wel een enorme kick geven dat ie de koers zo ver lager kan krijgen.

Of hij is gek, of hij is geniaal..
trab33
0
dit is gewoon de koers zo laag mogelijk proberen te zetten
dit heeft niets met afbouwen te maken
ik blijf koper
MBO
0
Ter info : ik heb een bijkomend pakket gekocht aan 4.31 euro.

Kan dit niet laten liggen.

Later deze week terug sterk naar boven. Je zult het zien.
pensionado
0
quote:

trab33 schreef op 19 november 2012 09:20:

dit is gewoon ..
Noem het maar gewoon, ik noem het absurd. Normaal zou je toch verwachten dat zo'n verkoper tussen een aantal porties steeds de bied laat oplopen?
Maar deze gaat maar door. Zo krijgt ie er toch minder voor.
K. Wiebes
0
Die "tactiek" verbaast mij ook.

Van een groot-aandeelhouder zou je verwachten dat hij ófwel, rustig afwacht totdat Moses nieuwe investors heeft gevonden om de boel in 'n paar tranches over te dragen, ófwel de koers op basis van het fundamenteel goede nieuws
van de afgelopen maanden z'n werk laat doen en dan beetje bij beetje z'n belang in de markt zet.

Door die dump-acties wordt de waarde van de rest van z'n belang immers óók mee omlaag gezogen én wordt het moeilijker om die rest tegen 'n redelijke prijs kwijt te raken.

Die dumps lijken mij dan ook niet het werk van groot-
aandeelhouders, tenzij ze verschikkelijk om geld verlegen zitten. Maar zelfs dan: ze hadden afgebouwd óp het goede nieuws en rond de 5. De koers was niet tot de 6 geraakt.

Ik houd het dus maar erop dat er flink aan de boom wordt geschut om de koers lager te zetten om vervolgens lager te kunnen inslaan danwel een bod te kunnen lanceren.

De huidige beurswaarde van nog geen 200M reflecteert m.i.
ca. de waarde van de cash (65M) plus de waarde van upfront payments voor 0061 en 0171.
De rest van de toko krijg je er bijna gratis bij.

Maar wie zal het zeggen? Een ding heb ik wel geleerd in m'n jaren als belegger: wanneer er 3-cijferige miljoenen-
bedragen in het spel zijn, rest ons, klein gekeutel, niet
veel meer dan met klapperende oren aan de zijlijn te staan om wat koelte toe te wuiven.
K. Wiebes
0
Een of twee day-traders zou natuurlijk óók nog kunnen:
25.000 duppies zijn 'n leuke winst voor 'n dag.

Hoe dan ook: 't wordt tijd dat Moses' exercities in de States wat nieuwe, grotere deelnames opleveren.

Goed voor de koers en goed voor het vertrouwen.
winst is winst
0
ze spelen maar een eind weg,voorlopig koop en verkoop ik niks meer.
heb geduld in deze.
pensionado
0
In het spelletje "Wie is de mol" heeft de mol zich bekend gemaakt. Zie het forum op Belegger.nl en daar bij Ablynx. Het mag allemaal, maar ik dacht dat een beleggersforum er was om met nieuws, discussies etc. voor alle leden een goed rendement te behalen. En niet om je maten te naaien. Wie dat wil hoort niet op een forum.
K. Wiebes
0
Een ieder die de omzetten 'n beetje in de gaten houdt kan zo'n verhaal in elkaar steken.

Bij mij komen dat soort mensen in eerste instantie terecht
in de categorie "zielepoten" en tenzij ze hun transactie-
gegevens erbij posten, blijven ze daar.

Iets van 17.000 stukkies had'ie. Zelfs wanneer hij op rock-bottom heeft gekocht is dat voor zo'n 35.000. Ik geloof dat ene Mo-Ney voor 'n kleine 100.000 euro in Gala zat.

Wat mij betreft hebben we hier allemaal meer tijd dan geld.
pensionado
0
quote:

hoebeet schreef op 19 november 2012 18:39:

Wat mij betreft hebben we hier allemaal meer tijd dan geld.
Grote smile op mijn gezicht: wat mij betreft ook, graag. Maar helaas, ik ben geen 25, 45 of 65 meer...
aston.martin
0


Ablynx: “Dubbele doorbraak”
• Ablynx is een biotechbedrijf dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van de volgende generatie van medicijnen. Het doet dat
op basis van Nanobodies, een (bio)technologie die in het Vlaamse Instituut voor Biotechnologie en de VUB werd ontwikkeld en
vertrekt van unieke eigenschappen van antilichamen bij bepaalde diersoorten. Medicijnen op basis van antilichamen (antibody
in het Engels) behoren momenteel tot de meest succesvolle klasse en Nanobodies (een kleine variant op gewone antibodies)
willen daarop voortbouwen. Ablynx doet dat samen met farmapartners, maar ook op eigen houtje.
• Momenteel moeten antilichaamgebaseerde medicijnen steevast met injecties worden toegediend. In september toonde de
firma voor de eerste keer aan dat hun Nanobodies ook met een verstuiver kunnen worden toegediend. Dat zou interessant
kunnen zijn voor de behandeling van een RSV-besmetting, ook wel het verkoudheidsvirus genoemd. Vooral bij kleine kinderen
kan die besmetting ernstige gevolgen hebben. Begin deze maand kondigde de firma met trots een tweede doorbraak aan: een
nieuw middel toonde na een onderzoek bij reumatoïde patiënten aan dat het veel beter werkte dan gelijkaardige producten en
dat het een goed veiligheidsprofiel had.
• Hoewel Ablynx nog verschillende andere projecten heeft (in eigen beheer en in samenwerking met farmapartners), zal er heel
wat aandacht gaan naar de volgende stappen van het anti-RSV- en het antireumaproject. Het anti-RSV-project zal nog even
binnen de firma getest worden. Zodra het onderzoek bij kinderen moet worden gestart, zullen ze daarvoor op zoek gaan naar
een partner. Gezien de grootte van de reumamarkt (24 miljard dollar wereldwijd) en de daaraan gekoppelde dure
ontwikkelingsonderzoeken heeft Ablynx voor het antireumaproduct al de zoektocht naar een partner gestart. De finale
partnerkeuze zal in de eerste helft van 2013 vallen.
• Het aandeel Ablynx heeft de voorbije maanden al een puik parcours afgelegd, maar de recente nieuwsflow heeft het
risicoprofiel van het bedrijf significant verlaagd. We geloven dat dit nog verre van verrekend is in de huidige koers (5.40 euro)
en dat het huidige Ablynx nu staat waar Galapagos een jaar geleden stond.

bron: KBC

3.291 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 161 162 163 164 165 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
878,83  -3,44  -0,39%  17:36
 Germany40^ 17.932,10 -1,03%
 BEL 20 3.883,26 -0,09%
 Europe50^ 4.922,54 -1,18%
 US30^ 38.187,95 -0,47%
 Nasd100^ 17.638,92 -0,85%
 US500^ 5.081,07 -0,66%
 Japan225^ 38.453,54 +0,60%
 Gold spot 2.297,02 -1,66%
 EUR/USD 1,0688 -0,31%
 WTI 82,24 -0,56%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Corbion +2,40%
Ahold Delhaize +1,21%
AZERION +1,06%
SIGNIFY NV +0,94%
Accsys +0,93%

Dalers

VIVORYON THER... -14,34%
EBUSCO HOLDING -5,43%
Air France-KLM -4,83%
ACOMO -4,59%
EXOR NV -2,85%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront