Ablynx « Terug naar discussie overzicht

Ablynx

3.291 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 158 159 160 161 162 163 164 165 » | Laatste
Spreidstand
0
Dagje van winstnemingen maar ook nieuwe instappers die verwachtingen hebben. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Jammer dat we de 16 niet gehouden hebben.

Koers €15,845
+/- € -0,25 (-1,58%)
Volume 200.306
Open 16,2
Hoog 16,2
Laag 15,82
Slot 16,1
Tijd
17:35:08 R
de tuinman
0
quote:

bioscience schreef op 29 december 2015 16:48:

Lijkt me wel duidelijk Huil. Winstnemingen .

De koers is door de 15 en 16 gedenderd als of het niets was , terwijl bij de 14 er een aantal maanden over werd gedaan .
Er zal toch ook nog een beetje fundament onder moeten komen .
Speculatietaks
aossa
1
Kennen jullie de CEO van Ablynx ?

Bij GLPG is dat Onno en die laat geregeld wat van zich horen. Ik heb de indruk dat beleggers hem graag hebben. Want wat Onno zegt of doet, ze hebben er vertrouwen in.
[verwijderd]
2
quote:

de tuinman schreef op 29 december 2015 18:52:

[...]

Speculatietaks

Speculatietaks is een klein deel, het aandeel Belgische particulieren lijkt mij namelijk erg klein. Bij de institutionele beleggers is 35% US, 27% UK, 30% BE, NL, LUX. Het aandeel is daarmee vergaand internationaal, daarmee imo ook de verhouding bij particulieren.

De koerssprong is naar mijn mening nagenoeg volledig te danken aan het DMC advies om RSV 0171 verder uit te breiden, weer treed ik herhaling, maar dit gegeven is uitermate belangrijk. RSV 0171 is daarmee gewoon erg veilig en werkzaam, anders geeft de DMC nooit een dergelijk advies. Zeker niet bij bij pasgeborene van 1 maand.

In de US zijn voorbeelden van positieve advisering van de DMC waarbij primaire en secundaire studieresultaten overtuigend werden behaald en de studie voortijdig gestopt kon worden om zo snel mogelijk de volgende fase in te gaan. Patientbelang voorop met koersexplosies van 100% gezien, maar goed dat is US.

Ablynx is met RSV 0171 uniek omdat het medicijn via inhalatie toegediend kan worden. Een aantal spelers zijn verder in ontwikkeling maar werken met injecties! Gefeliciteerd, u gaat uw pasgeborene laten injecteren, hoe pijnlijk voor de baby en nog erger voor de ouders. Als er een keuze is voor inhalatie is de markt voor injecties volledig overbodig, zeker voor de groep 1-12 maanden.
Ablynx mag dan een kleine achterstand hebben, maar is totaal niet relevant. Zodra inhalatie beschikbaar is zullen de injecties het verliezen.
kurt80
1
en wat indien we ook op new york zouden staan, wat zou dit met de prijs van de aandelen doen? Er was toch eens sprake over? Nog iemand daar iets van gehoord?
de tuinman
0
Ik verwacht in januari een lichte daling en hoop op een goed koopmoment. Wat zijn jullie verwachtingen op korte termijn?
[verwijderd]
0
quote:

de tuinman schreef op 31 december 2015 12:26:

Ik verwacht in januari een lichte daling en hoop op een goed koopmoment. Wat zijn jullie verwachtingen op korte termijn?
Mensen die dat weten zul je niet op een forum vinden. Die zitten namelijk allemaal op de Bahamas. Op fora zitten slechts kruimelaars...

fc
de tuinman
1
quote:

FatCool schreef op 31 december 2015 13:15:

[...]
Mensen die dat weten zul je niet op een forum vinden. Die zitten namelijk allemaal op de Bahamas. Op fora zitten slechts kruimelaars...

fc
Niemand kan het weten en ik voel me prima thuis tussen de kruimelaars.
En aan deze is mijn vraag wat hun verwachtingen op de korte termijn zijn.
[verwijderd]
0
Voor zover ik het volg is er naast het macro-sentiment, ook echt wel bedrijfsmatige info te verwachten, en goede, op een termijn van 12 a 24 maanden.

Had het aandeem in het oog toen het op plus minus 5 euro stond, maar toen voor een ander aandeel gekozen en momenteel aan het sparen voor aankoop appartement/woning.

Jammer genoeg dus geen spek voor mijn bek.
[verwijderd]
0
quote:

de tuinman schreef op 31 december 2015 12:26:

Ik verwacht in januari een lichte daling en hoop op een goed koopmoment. Wat zijn jullie verwachtingen op korte termijn?
Jij verwacht een daling omdat je verkocht hebt. Ik verwacht geen daling omdat ik niet verkocht heb. Ook al zou ik een daling verwachten, dan had ik zeker niet verkocht.
Mijn ervaring met biotechers die op uitbreken staan ( belangrijke fase2a/b, fase3 resultaten, zie Gala, morphosys, genmab) is dat het koersverloop niet te voorspellen is. Meestal zie je dat de markt twee stappen neemt, de 1e in aanloop naar resultaten waarbij de koers gemakkelijk 100% doet, de 2e stap na de resultaten waarbij de koers nogmaals een veelvoud kan doen. Mijn les is om mee te gaan met de flow en niet eigenzinnig proberen te verkopen/kopen en te hopen op tussentijdse kleine resultaten. Je hebt immers gekozen om te investeren in een fonds waarvan je verwacht dat de komende resultaten positief zullen zijn. Niemand voorspelde het koersverloop van Gala van 10-22 en 22-57.
aossa
1
Met een sprintje naar €16 het jaar uit !

Ablynx als het ideale kerstcadeau (uit De Tijd)

In de 20 jaar dat we deze rondvraag organiseren, is het nog maar zelden voorgevallen dat een aandeel met zo’n hoge score tot favoriet wordt verkozen als Ablynx. De Gentse biotechnologiegroep gebruikt de antilichamen van lama’s voor de ontwikkeling van nieuwe medicijnen. Ablynx kreeg meer dan twee keer zoveel punten als het nummer twee. Het aandeel is dit jaar nochtans al met 53 procent gestegen. Maar het feestje is nog lang niet voorbij, luidt de boodschap.

‘2016 wordt een jaar met een belangrijke nieuwsflow’, stipt BNP Paribas Fortis aan. ‘In de loop van de komende maanden mogen beleggers zich verwachten aan nieuwe onderzoeksresultaten over de werkzaamheid van een middel tegen het RSV-virus, een medicijn tegen reuma en lupus en een product voor de behandeling van de zeldzame bloedziekte TTP. Daarnaast zien we nog potentieel in Ablynx’ samenwerking met Merck rond immunotherapie. Daarbij wordt het immuunsysteem van de patiënt gebruikt om kanker te bestrijden.’

Net door dat brede gamma aan potentiële geneesmiddelen is de risicospreiding bij Ablynx groter dan bij veel andere biotechnologiebedrijven, merken de analisten van Société Générale Private Banking op. De sterke cashpositie - Ablynx beschikt over meer dan 260 miljoen euro - en de toekomstige mijlpaalbetalingen van de verschillende partners laten Ablynx toe een aantal projecten volledig zelf te ontwikkelen, geeft Société Générale mee. Inclusief de kaspositie is het aandeel 18,50 euro waard, berekende KBC Securities. ‘We achten het aandeel dan ook fundamenteel koopwaardig. De extra nieuwsberichten over Ablynx kunnen de aandelenkoers een verdere duw in de rug geven.’

Ook de private bank Puilaetco Dewaay plaatst Ablynx helemaal bovenaan in zijn top tien. Maar de groep geeft wel een waarschuwing. ‘Beleggen in biotechnologie kan hoge rendementen opleveren. Maar er kleven heel hoge risico’s aan.’
[verwijderd]
0
Volledig akkoord met Stappa. Mijn ervaring is , dat men Biotech aandelen goed moet opvolgen, maar zonder al teveel emotie. Dan krijgt men namelijk drang om te snel te verkopen,en dat weten de grotere partijen natuurlijk ook, en ze spelen daar gretig op in. De laaste dagen las ik vaak van collega "ablynx-beleggers" dat ze reeds pakketjes verkocht hadden rond de 16eu, omdat de koers na nieuwjaar toch zakt, door speculatietaks enz... mijn inziens mag men nu niet meer verkopen, we staan voor een belangrijk momentum, en we krijgen nog steeds belangrijke positieve signalen. Waar de koers volgend jaar zal stranden weet niemand, maar ik maak me sterk dat de kaap van de 20 euro zeker zal worden gehaald. Daarom maak ik me geen zorgen meer en blijf net als Stappa in positie, dan mis ik alvast de boot niet, zoals bij galapagos waar ik verkocht aan 32 euro. Aan alle ablynx beleggers een goed eindejaar met bubbels!!
K. Wiebes
0
quote:

de tuinman schreef op 31 december 2015 12:26:

Ik verwacht in januari een lichte daling en hoop op een goed koopmoment...
Zouden er dan tóch nog kopers zijn in Januari? :P

Ik was uitgegaan van 14,50 voor dit moment. En de verleiding was groot om even aan de zijlijn te gaan staan, na de flinke opstoot van de laatste
dagen.

Maar ik heb het deze keer niét aangedurfd; de stijging ging met grote omzetten en door de afbouw van groot-aandeelhouders heen. Bovendien
staat er veel op de agenda voor (later) komend jaar.

Ik denk niet dat ik komend jaar nog ga traden, maar houd mijn portie gewoon vast. En zolang 'n bodje van 22,25 kans van slagen heeft kan er van alles gebeuren.

# Aandelen 54,8
+ Warrants 2,6
+ Con. Obl. 7,6

Geeft 65M aandelen
Premie 40% op huidige koers = ca. 22,25
Maal 65 = ca. 1.445 M
Minus ca. 245 cash = 1,2MLD.

Het is niet te hopen, maar het zou kunnen voor 'n big B.
edje5
0
Voor alle Ablynx beleggers hier :
De beste wensen en een gezond en voorspoedig 2016!!!
de tuinman
0
quote:

stappa schreef op 31 december 2015 13:46:

[...]

Jij verwacht een daling omdat je verkocht hebt. Ik verwacht geen daling omdat ik niet verkocht heb. Ook al zou ik een daling verwachten, dan had ik zeker niet verkocht.
Mijn ervaring met biotechers die op uitbreken staan ( belangrijke fase2a/b, fase3 resultaten, zie Gala, morphosys, genmab) is dat het koersverloop niet te voorspellen is. Meestal zie je dat de markt twee stappen neemt, de 1e in aanloop naar resultaten waarbij de koers gemakkelijk 100% doet, de 2e stap na de resultaten waarbij de koers nogmaals een veelvoud kan doen. Mijn les is om mee te gaan met de flow en niet eigenzinnig proberen te verkopen/kopen en te hopen op tussentijdse kleine resultaten. Je hebt immers gekozen om te investeren in een fonds waarvan je verwacht dat de komende resultaten positief zullen zijn. Niemand voorspelde het koersverloop van Gala van 10-22 en 22-57.

Nee dat is echt niet waar. Ik ben zeker een lange termijn belegger en ik heb mijn aandelen verkocht omdat ik een daling verwacht in januari.
De stijging van de laatste weken zijn niet gebaseerd op korte termijn nieuws. Ik denk dat er een groep beleggers al heeft ingekocht ivm met de belgische taks.

Dat kan betekenen dat er in januari tijdelijk minder kopers zullen zijn.

Dus ik heb verkocht omdat ik een daling verwacht en zeker niet andersom.
(En ja, ik ben soms wel eigenwijs).
aossa
0
Er gaan heel wat particulieren in fondsen beleggen, al dan niet op aanraden van banken en adviseurs, onder de fetisch dat de belegging dan speculatietaksvrij is :-(

De inschrijvings- uittredekost en taksen rekenen ze dan wel op het gehele bedrag, daar waar de speculatietaks beperkt is op het eventuele winststaldo na verkoop binnen 6 maanden.
[verwijderd]
0
quote:

aossa schreef op 31 december 2015 17:42:

Er gaan heel wat particulieren in fondsen beleggen, al dan niet op aanraden van banken en adviseurs, onder de fetisch dat de belegging dan speculatietaksvrij is :-(
Hoeveel procent is de taks eigenlijk?
aossa
0
quote:

zarzamora schreef op 31 december 2015 17:45:

[...]Hoeveel procent is de taks eigenlijk?
33% op de meerwaarde (winstbedrag) na verkoop binnen de 6 maanden, na 6 maanden is de meerwaarde onbelast zoals voorheen.

Beurstaks à rato van 0,27% op ganse bedrag blijft verschuldigd bij zowel aankoop als verkoop.
[verwijderd]
0
quote:

aossa schreef op 31 december 2015 17:47:

[...]

33% op de meerwaarde (winstbedrag) na verkoop binnen de 6 maanden, na 6 maanden is de meerwaarde onbelast zoals voorheen.
Gewoon vasthouden dus.
3.291 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 158 159 160 161 162 163 164 165 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
878,83  -3,44  -0,39%  18:05
 Germany40^ 17.926,80 -1,06%
 BEL 20 3.883,26 -0,09%
 Europe50^ 4.911,21 -1,40%
 US30^ 38.043,99 -0,85%
 Nasd100^ 17.570,06 -1,24%
 US500^ 5.063,57 -1,00%
 Japan225^ 38.318,54 +0,24%
 Gold spot 2.293,53 -1,81%
 EUR/USD 1,0675 -0,43%
 WTI 81,67 -1,25%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Corbion +2,70%
B&S Group SA +1,20%
Ahold Delhaize +1,17%
ForFarmers +1,04%
OCI +1,00%

Dalers

VIVORYON THER... -13,94%
EBUSCO HOLDING -5,50%
ACOMO -4,69%
Air France-KLM -4,29%
Arcadis -3,88%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront