Ablynx « Terug naar discussie overzicht

Ablynx

3.291 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 » | Laatste
marienlenn
0
quote:

de tuinman schreef op 28 december 2015 11:33:

Altijd lekker als de koers stijgt, maar wat kunnen we verwachten in Januari?
Is iedereen dan voorlopig uitgekocht? Zijn er dan alleen nog maar verkopers?
Kunnen wij dan niet beter verkopen en in januari terug komen?
Oei, gaan we nooit bij 20 euro geraken dan??
de tuinman
0
quote:

hoebeet schreef op 28 december 2015 12:00:

@Biospec:
- Als je je hebt "ingelezen" wéét je wat er op de rol staat en
- Als je even verder wilt kijken: kijk even naar hun site en hun presentatie.

@Tuinman:
- Heb je nog meer van die goeie?
Ik heb het natuurlijk over die speculatie-taks...?
En ik beweer niks, maar ik vraag het me af en hoop op zinvolle reacties.
[verwijderd]
0
Inmiddels 60% winst op Ablynx dit jaar . Een klein beetje afromen hier (heb er nogal veel ) en stoppen in Argen-X
Spreidstand
0
quote:

bioscience schreef op 28 december 2015 12:56:

Inmiddels 60% winst op Ablynx dit jaar . Een klein beetje afromen hier (heb er nogal veel ) en stoppen in Argen-X
Heb jij die 14.000 in de laat gezet tegen 16 euro dan??? :-))
[verwijderd]
0
K. Wiebes
0
quote:

de tuinman schreef op 28 december 2015 12:08:

[...]... ik vraag het me af en hoop op zinvolle reacties.
Wij vragen ons dat allemaal wel eens af; althans, in enigszins andere bewoordingen.

-/- De koers is flink gestegen en een correctie is waarschijnlijk.
-/- De koers stijgt zónder nieuws (hierbij laat ik wat "eindejaarstips buiten beschouwing).
-/- Abingworth en Aviva bouwen af; die gaan volgend jaar wellicht verder.

+/+ De stijging gaat gepaard betrekkelijk hoge volumes.
+/+ JP Morgen bouwt op en wellicht volgen er meer.

Hoog verkopen en lager terugkopen is natuurlijk de wens van iedere belegger; de vraag blijft: waar begint de correctie en tot hoever gaat die reiken. Voor 'n kwartje ga ik er geen duizend buiten gooien.

Van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden en wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. Ik kan er nog wel wat meer verzinnen,
zoals de verkoop door Eddy en er kan elk moment nieuws van Merck KG op de mat vallen, etc.

Kortom: het is jouw geld en je staat er alleen voor.

K. Wiebes
0
quote:

biospec schreef op 28 december 2015 11:14:

Ik heb me ingelezen hier over ablynx.
Wie kan mij samenvatten wat er in 2016 te wachten staat voor ablynx? En voor komende 3 maand.
Ik ben een trouwe galapagosser, maar je moet af en toe ook even verder kijken.
www.ablynx.com/uploads/home/47772870-...
de tuinman
0
quote:

hoebeet schreef op 28 december 2015 14:20:

[...]

Wij vragen ons dat allemaal wel eens af; althans, in enigszins andere bewoordingen.

-/- De koers is flink gestegen en een correctie is waarschijnlijk.
-/- De koers stijgt zónder nieuws (hierbij laat ik wat "eindejaarstips buiten beschouwing).
-/- Abingworth en Aviva bouwen af; die gaan volgend jaar wellicht verder.

+/+ De stijging gaat gepaard betrekkelijk hoge volumes.
+/+ JP Morgen bouwt op en wellicht volgen er meer.

Hoog verkopen en lager terugkopen is natuurlijk de wens van iedere belegger; de vraag blijft: waar begint de correctie en tot hoever gaat die reiken. Voor 'n kwartje ga ik er geen duizend buiten gooien.

Van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden en wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. Ik kan er nog wel wat meer verzinnen,
zoals de verkoop door Eddy en er kan elk moment nieuws van Merck KG op de mat vallen, etc.

Kortom: het is jouw geld en je staat er alleen voor.

Duidelijk, alleen.....(ik val in herhaling)
hoe denk je over de invloed van de invoering van de speculatie taks op het huidige koersverloop?
Huil maar niet
0
quote:

de tuinman schreef op 28 december 2015 12:36:

marktgevoel.nl/beleggen/speculatietak...
@tuinman

Ik had zojuist Degiro aan de telefoon
die vertelde als je klant ben bij de giro en je heb Belgische aandelen betaal je niet die speculatietaks. Ook als ben je belg

Weet jij hier iets van??

de tuinman
0
quote:

Huil maar niet schreef op 28 december 2015 14:35:

[...]

@tuinman

Ik had zojuist Degiro aan de telefoon
die vertelde als je klant ben bij de giro en je heb Belgische aandelen betaal je niet die speculatietaks. Ook als ben je belg

Weet jij hier iets van??

Als je de aandelen dit jaar hebt ingekocht, dan is er geen sprake van een taks.
Als je diezelfde aandelen vanaf 1 januari koopt en die vervolgens binnen 6 maanden verkoopt dan krijg je hier dus mee te maken.

Dus als je nu Belgische aandelen bezit betaal je inderdaad geen taks.
Daarna wel.
Hoe en waarom dit bij de giro anders zou zijn, daar weet ik niets van.
K. Wiebes
0
quote:

de tuinman schreef op 28 december 2015 14:33:

[...]...hoe denk je over de invloed van de invoering van de speculatie taks op het huidige koersverloop?
Ik denk dat bio-beleggers over het algemeen LT-beleggers zijn.

De korte jongens zullen er dus waarschijnlijk al uit zijn en de "LT-ers"
zullen minstens nog 7 maanden blijven zitten.
aston.martin
0
quote:

de tuinman schreef op 28 december 2015 14:40:

[...]

Als je de aandelen dit jaar hebt ingekocht, dan is er geen sprake van een taks.
Als je diezelfde aandelen vanaf 1 januari koopt en die vervolgens binnen 6 maanden verkoopt dan krijg je hier dus mee te maken.

Dus als je nu Belgische aandelen bezit betaal je inderdaad geen taks.
Daarna wel.
Hoe en waarom dit bij de giro anders zou zijn, daar weet ik niets van.
Het grote verschil zit hem in de afhandeling van het bijhorende papierwerk.
Bij een Belgische bank wordt de eventuele speculatietaks automatisch ingehouden (zoals bij RV gebeurt).
Handel je via Degiro dan ben je verplicht om uw eventuele speculatietaks zelf via de belastingsbrief (achteraf dus) aan te geven.

de tuinman
0
quote:

Huil maar niet schreef op 28 december 2015 14:35:

[...]

@tuinman

Ik had zojuist Degiro aan de telefoon
die vertelde als je klant ben bij de giro en je heb Belgische aandelen betaal je niet die speculatietaks. Ook als ben je belg

Weet jij hier iets van??

Als Aston Martin gelijk heeft (en waarom niet?), dan heb jij wel een enorme flapdrol aan de telefoon gehad.
K. Wiebes
0
aston.martin
0
quote:

de tuinman schreef op 28 december 2015 14:54:

[...]

Als Aston Martin gelijk heeft (en waarom niet?), dan heb jij wel een enorme flapdrol aan de telefoon gehad.
Die man van Degiro zou dat ook moeten weten. Anderzijds heeft hij ook een beetje gelijk want bij Degiro zelf zullen ze niets van uw winst afhouden.

Spreidstand
0
Wellicht refereerde de flapdrol van de Giro naar hun nieuwe product...

(uit De Tijd 24-12)

Beursmakelaar Degiro lanceert belastingvrije producten op Belgische aandelen.

De speculatietaks is nog niet van kracht en beursmakelaars staan al klaar met producten om de nieuwe belasting te omzeilen. Vanaf 1 januari 2016 moeten particuliere beleggers een taks van 33 procent betalen als ze binnen zes maanden na aankoop beursgenoteerde aandelen en sommige afgeleide producten met winst verkopen.
De Nederlandse beursmakelaar Degiro lanceert begin januari belastingvrije producten zonder hefboom op 26 grote en middelgrote Belgische aandelen. Later volgen alle andere Belgische aandelen. ‘CFD’s (contracts for difference) zijn contracten waarvan de waarde de koers van een aandeel schaduwt’, zegt CEO Gijs Nagel. Ook makelaar Lynx verkoopt CFD’s op Belgische aandelen.
De nieuwe producten schaduwen de koersevolutie van Belgische aandelen.
Stel dat u een CFD koopt op 100 aandelen KBC voor 5.500 euro. Dan zal Degiro die aandelen aankopen. U ontvangt niet de aandelen maar een contract waarvan de waarde de koersstijging of -daling van de KBC-aandelen kopieert. Als het aandeel KBC 10 procent stijgt, stijgt de waarde van de CFD ook 10 procent. Aangezien CFD’s niet beursgenoteerd zijn, zijn ze vrijgesteld van speculatietaks.
De transactiekosten voor CFD’s zijn bij Degiro dezelfde als voor aandelen. Maar u betaalt wel een extra vergoeding van 1,25 procent op jaarbasis voor de dienstverlening. Bovendien loopt u een tegenpartijrisico, omdat de gekochte aandelen niet op uw rekening staan maar op die van Degiro. Nagel noemt dat extra risico ‘verwaarloosbaar’.

CFD’s hebben een kwalijke reputatie omdat de meeste met een hefboom werken, wat het risico vergroot. De nieuwe CFD’s van Degiro werken zonder hefboom.
de tuinman
0
Ik had al een gedeelte van mijn aandelen verkocht, voor Galapagos, en nu heb ik ook de rest verkocht (op een klein plukje na).

Ik heb hier een mooie winst op gepakt en ga er vanuit dat er in januari een nieuw moment ontstaat om in te stappen.

Misschien overdrijf ik het hele taks verhaal, maar biotech aandelen kunnen nogal eens heftig reageren op minder goede berichten.

En een verkoopprijs van 15,97 is niet slecht natuurlijk.
3.291 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
883,32  +1,05  +0,12%  13:44
 Germany40^ 18.044,30 -0,41%
 BEL 20 3.900,01 +0,34%
 Europe50^ 4.961,41 -0,40%
 US30^ 38.344,40 -0,06%
 Nasd100^ 17.755,13 -0,20%
 US500^ 5.110,81 -0,08%
 Japan225^ 38.488,54 +0,69%
 Gold spot 2.312,02 -1,02%
 EUR/USD 1,0722 +0,01%
 WTI 82,83 +0,16%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Corbion +2,80%
PostNL +2,06%
SIGNIFY NV +1,25%
Accsys +1,09%
PROSUS +1,08%

Dalers

VIVORYON THER... -15,27%
Air France-KLM -3,81%
EBUSCO HOLDING -3,35%
Arcadis -3,31%
ACOMO -2,62%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront