Technische Analyse « Terug naar discussie overzicht

Handelshoek Dmmsch Februari 2016

2.847 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
[verwijderd]
0
Mooi moment om te sluiten.

quote:

Zen Master DGT schreef op 1 februari 2016 22:26:

Had nog mazzel dat ik eerst Dow ben gaan kopen en toen pas aan NAS begon. En bij het begin is het gebleven.
Disci
0
SP fut 5h.
Als we de ruis achterwege laten dan is ie precies gesloten op steunlijntje.

RSI technisch ziet het er nou niet zo heel lekker uit.
Vraag me af of we inderdaad vanaf hier weer omhoog gaan.
Bijlage:
Disci
0
quote:

Zen Master DGT schreef op 2 februari 2016 22:11:

Dow

Soms moet je gewoon niet te veel nadenken.
Bekend patroontje ;-)
[verwijderd]
0
Owh ja.
Dow rucklauf fertig.
Vandaag was echt verstand op nul traden. Wie te veel nadenkt is de pineut.

quote:

Disci schreef op 2 februari 2016 22:21:

[...]

Bekend patroontje ;-)
Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

Zen Master DGT schreef op 2 februari 2016 21:56:

Yahoo

Iets gelekt of zo?

www.mql5.com/en/charts/4572223/yahoo-...
Het ziet er zeker raar uit.
Bijlage:
Henri-Trader-Zonder-Trades
0
quote:

Daxwatcher schreef op 2 februari 2016 12:18:

[...]

Henri, niet stoppen. Je hebt de passie, dat merk ik, en het is gewoon zaak om steeds te blijven verbeteren. Leren van je goede trades ( wordt vaak vergeten) en je slechte. En een van de grootste hordes bijkt dat tijdig verlies nemen. Verliezen kan ook een overwinning zijn, maar die mental switch zit niet meteen ingebakken in menselijk dna. Je bent dus bezig met die horde te nemen en dat is big, very big...
Dank je Daxwatcher... Ik merk wel dat ik voor mijn gevoel leer, vaker goed aanvoel wat er gebeuren gaat, maar als het fout gaat, gaat het te vaak helemaal fout. Ik had me voorgenomen aan het begin van het jaar nog 1 keer een bedragje erin te steken en me echt aan mijn eigen spelregels te gaan houden. Maar tijdens een aantal doldwaze daaldagen halverwege januari bleek dat ik in een paar regels toch nog te veel vrijheid vond en toen ging ik die ook nog eens in het heetst van de strijd verleggen.

Nu heb ik een schema met 40 vakjes welke ik verder bij verliestrades steeds verder naar rechts invul met nieuwe binaire opties. Wanneer een trade aan het eind van een reeks verloren gaat, moet ik stoppen voor die dag en ik mag ter vervanging daarvan geen trades openen en neerzetten op een plek die leeg is gebleven doordat de trade ervoor is gewonnen.

Per trade leg ik 0,25% van mijn speculatieve saldo in. Dus als het een paar uur echt tegen mij ingaat, kan ik 40 trades verliezen, dus 10% van mijn saldo. Als het mij lukt me aan deze regels te houden en ik verlies toch vroeger of later mijn hele saldo, dan zal ik het ook nooit meer in de vingers krijgen... Of het ook echt lukt afstand te nemen van deze hobby is natuurlijk weer een ander verhaal... :-)
dmmsch
0
quote:

johan54 schreef op 2 februari 2016 23:05:

[...]
Het ziet er zeker raar uit.
hallo alles ok
[verwijderd]
0
quote:

Disci schreef op 2 februari 2016 22:26:

En achteraf zie je die dijk van een neg. div.

Goedemorgen.

Mr.Disci de waarde van RSI is op close basis en lijntje over candles moet ook op close basis getekend worden. In dit geval, dat is niet divergentie.
[verwijderd]
0
Morgen

Fdax aan daily bollinger en over sp500 kan ik niet te bearish zijn vooralsnog, ondanks de relatieve muilpeer v gisteren. Op de daily grafiek van de sp500 blijft het binnen de grenzen van het redelijke, het is te zeggen een vrij forse maar niet abnormale retrace binnen een meerdaagse opgaande trend. Vandaag liefst groen en waarom niet, een hammer? ( dat laatste zou mooi kunnen corresponderen met dax 9.300)

Ik blijf gewoon long sp500 tot 1980 als het god of de goden belieft ;-)

Blijft wel het feit dat de fdax een kopschouder 4 uurgrafiek heeft getriggerd en uit een breed consolidatiepatroon is gevallen. In principe wijzen beide gegevens rechtstreeks naar een 9300 target maar de daggrafiek bollingersupport is de slag om de arm. Dax 9300 verbaast me echter niets, maar ik moet het nog zien gebeuren ;-)
[verwijderd]
0
@Henri

Zoals je zelf aangeeft, grootste werkpunt lijkt me dan, nog eerder dan je marktaanvoelen verbeteren, - hetgeen begrijp me niet verkeerd zeer handig kan zijn- , je aan je vooropgestelde regels te houden, in het bijzonder met betrekking tot risicobeheer en moneymanagement. Allicht dat daar ook nog werk aan de winkel is om dat te finetunen, maar tijdens het spel moet je die regels niet te gauw veranderen.

Dat koopt je geld en minstens extra tijd ( Henri 2017? ;-)) om je marktaanvoelen te verbeteren ;-)

Believe me, been there too...
[verwijderd]
0
Ivm plaatje disci, ok close basis is lager dus black heeft zondermeer gelijk...ik had zijn post verkeerd begrepen en het plaatje van disci verkeerd gelezen.

maar is toch vaak ook een mooie indicatie, en ik ken genoeg ta ers die de high mee durven nemen in plaats van slot candle bij rsi div. lijnentrekkerij, wel vaak als op slotbasis er ook reeds divergentie is en hij er als extra ( derde) bijkomt. Ik kom allicht niet duidelijk over '-)
[verwijderd]
0
2.847 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
916,04  +0,83  +0,09%  27 mei
 Germany40^ 18.795,50 +0,11%
 BEL 20 3.984,87 +0,38%
 EURO50 5.061,00 0,00%
 US30^ 39.116,60 0,00%
 Nasd100^ 18.875,20 0,00%
 US500^ 5.316,78 0,00%
 Japan225^ 38.955,20 0,00%
 Gold spot 2.351,96 +0,04%
 EUR/USD 1,0860 +0,13%
 WTI 78,53 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +104,74%
NX FILTRATION +8,32%
Kendrion +5,74%
PostNL +3,70%
Basic-Fit +3,59%

Dalers

Van Lanschot ... -6,27%
HEIJMANS KON -2,31%
CM.COM -2,11%
Aegon -1,06%
NSI -1,02%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront