Technische Analyse « Terug naar discussie overzicht

Handelshoek Dmmsch Februari 2016

2.847 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
[verwijderd]
0
Overigens 10 percent van je saldo verliezen is niet klein, eerder groot tot zeer groot...tenzij je saldo relatief tot je persoonlijk vermogen zeer klein is maar dan lijkt me daar een discrepantie te zitten...
[verwijderd]
0
Khbeb onlangs ergens een lezenswaardig stuk gelezen waarin gewag gemaakt werd van het gegeven dat leren van goede trades wel eens over het hoofd gezien wordt, ik vrees via de ipad (safari) en die geschiedenis wist zich auto na een maand. Was het op iex of elders? Ik weet het niet meer. Indien op iex kan misschien iemand hier me helpen?
d' Aandelen '
0
quote:

Daxwatcher schreef op 2 februari 2016 12:26:

Khbeb onlangs ergens een lezenswaardig stuk gelezen waarin gewag gemaakt werd van het gegeven dat leren van goede trades wel eens over het hoofd gezien wordt, ik vrees via de ipad (safari) en die geschiedenis wist zich auto na een maand. Was het op iex of elders? Ik weet het niet meer. Indien op iex kan misschien iemand hier me helpen?


DW was het niet op IEX Geld?
[verwijderd]
0
Kan best Daan, iexgeld of iexprofs, ik denk dat we in de buurt zitten...dank voor je reactie en hulp, dat alleszins!

Blijft altijd een lastige zoektocht, iets zoeken op het web dat je ooit hebt gelezen maar je weet niet meer precies waar, soms word ik er gek van maar je leest zoveel content op desktop, laptop, pad en smartphone of op locatie bij vrienden en je kan toch niet alles gaan bookmarken of opslaan?

Hoewel...

Heeft iemand op de ipad een browser die alles neverending opslaagt mbt history? Op desktop chrome heb ik een extensie genaamd 'history unlimited' die dat wel doet...verduiveld handig met goede zoekfunctie. Komt het best in de buurt van een browser die geen info uit het verlden laat verlorengaan, tenzij de site waarop de zoekopdracht betrekking heeft in de tussentijd ter ziele is gegaan...
[verwijderd]
0
Wat ik me nog meen te herinneren, is dat het een bijdrage was van een mental coach. Misschien doet dat bij jou of iemand anders hier een (extra) belletje rinkelen?
[verwijderd]
0
@Henri

Met jouw besluit is money management je sleutel. 10% van je porto. Met bijwijze 7 a 8 verlies trades ben je al out of the game. Dan zit je nl rond minimum margin. Zo minim dat je met je volgende trade gelijk bij instap goed moet zitten om geen MC te krijgen.
Lyss
0
Volgens mij hebben we weer een PG op de FDAX-30 min.

1) klopt dat?
2) kan iemand me een voorbeeld geven hoe je hierop zou kunnen traden?

BVD
Bijlage:
[verwijderd]
0
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Hoe bepaal je de richting en koersdoel?

Bv we hebben een daily PG op de dax van gisteren:
invst.ly/10q84

Iemand een visie hierop?
jack ace
0
fdax 9671 / 9618
fdow 2 maal 250 / 218 en 248 / 214 en die gaan ontsteken naar boven, denk ik
dmmsch
0
quote:

Lyss schreef op 2 februari 2016 13:27:

Volgens mij hebben we weer een PG op de FDAX-30 min.

1) klopt dat?
2) kan iemand me een voorbeeld geven hoe je hierop zou kunnen traden?

BVD
triggerkerze oben groen und unten rot,dan trigger kerze strich vertical, dan auf 1minute gehn beobachte die kerzen schreib dir auf was du sichst
[verwijderd]
2
quote:

Lyss schreef op 2 februari 2016 13:27:

Volgens mij hebben we weer een PG op de FDAX-30 min.

1) klopt dat?
2) kan iemand me een voorbeeld geven hoe je hierop zou kunnen traden?

BVD
Interessante vraag.
Op zich zijn de regeltjes goed om objectief te blijven, maar deze mogen niet eindigen in een autistich trekje (mijn mening). Ik probeer achter die regeltjes dus telkens de achterliggende reden te zoeken om vandaaruit mijn conclusies te trekken.

Een PG duidt dan eigenlijk op twijfel: men weet niet goed in welke richting men verder moet en dus gaat men proberen. Een keertje in elke richting. Als men dan vertrekt en de twijfelzone achter zich laat dan ... Totdat er opnieuw twijfel ontstaat die aan de laatste twijfel herinnert. Men gaat dan eens gaan kijken hoe zeker we nu mogen zijn van de gekozen richting: een terugtest (of zoals hier gezegd wordt: een rucklauf).

Daarom, imho:
* hoe ver gaat een uitbraak? Die is vnl. afhankelijk van hoeveel vrije ruimte er in de gekozen richting is en de relevantie.
* wanneer wordt die ontstoken? Als er duidelijk een kant wordt gekozen. Opletten voor een valse uitbraak.
* hoe relevant is een pg? Beste bij recente (traders hebben meestal kort geheugen op dat vlak) en grotere tijdsframes(hoe korter tijdsframe, hoe kleiner de resulterende beweging en hoe sneller een beweging overruled kan worden door het grotere plaatje).

Groeten van een meelezer.

[verwijderd]
1
Dus

invst.ly/10qij

Hoewel hierin misschien geen officiële pg zit (of misschien wel) duidt dit op twijfel. Ontsteking onstaat vanaf de range structureel wordt verlaten.
Naar beneden geef ik dit ruimte tot laatste bodem (+-9600). Naar boven kan dit naar 9730.
Dit is bijkomend nadeel aan kortere tijdframes: beperktere looptijden zodat koers al bijna gelopen is eenmaal duidelijkheid ontstaat.
Ik probeer daarom kortere looptijden (< 1h) te vermijden tenzij we in cruciale zone zijn beland (dan zijn relevante bewegingen eerst op kleine schaal zichtbaar waarna je kan uitzoomen naar grotere schaal).

[verwijderd]
2
Op wat grotere timeframe (fdow op dagbasis):
invst.ly/10qov

1) Als de kader ziet dan kan je vermoeden dat uitbraak eerder naar beneden zal zijn. Doel: 17050 (laatste bodem). Is uiteindelijk tot zone 17020-17130 gegaan (naargelang hoe groot je eerste elips neemt.

2) Opnieuw: er is reeds grote daling geweest, rsi staat op overbought, leunt op onderste BB ... Mijn koersdoel: zone 16500 (hoogtepunten van eerste helft januari).

Op weekbasis zie ik de twijfel minder terug (is nu wel terug zo'n zone aan het ontstaan).
Andere zone uit het verleden is: invst.ly/10qsl op dax. Doel: 10200 - 9600. Is uiteindelijk 9300 geworden en terugtest werd in november afgerond.

Disci
0
[verwijderd]
1
Die 9300 komt nog uit 2014: zone 9200-9800.
invst.ly/10qw5
Dat hele jaar was twijfelzone op maandbasis en heeft nu als steun gediend.

Volgende zone komt uit 2013 en omvat 7800-8500.

Als je de grafiek zo op maandbasis ziet dan kan je 2015-2016 eigenlijk als één reusachtige twijfelzone benoemen. Als die zou uitbreken naar boven of naar onder, dan kunnen we een grote beweging verwachten.

Hypothese:
Ik vermoed dat onderaan dan zelfs naar de onderzijde van 2013 - bovenzijde 2011 wordt teruggekeerd (7500): want is tegelijk ook de steunlijn (verbinding van bodems 2009-2011).
Aan bovenzijde zou ik dan zelfs aan 14000 tot 16000 durven denken (top 2015 + verschil bodem 2009 en top 2011).
[verwijderd]
0
mikebellafiore.tumblr.com

Ik denk dat het een bijdrage van deze blog was via iexprofs ( er wordt daar wel vaker naar verwezen) maar ben niet zeker, kan ook van een nederlandstalige mental trading coach zijn al ken ik er niet direct een...

uitermate interessante blog in ieder geval...
2.847 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
891,13  +3,69  +0,42%  06 mei
 Germany40^ 18.217,90 +0,23%
 BEL 20 3.929,00 +0,40%
 Europe50^ 4.972,39 +0,31%
 US30^ 38.842,53 0,00%
 Nasd100^ 18.089,53 0,00%
 US500^ 5.178,13 0,00%
 Japan225^ 38.861,08 0,00%
 Gold spot 2.329,29 +0,24%
 EUR/USD 1,0775 +0,10%
 WTI 78,60 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
    Tijd om het aandeel Adyen op te vissen?
  4. Premium
    Uitstekende cijfers Flow Traders
  5. Premium

Stijgers

Avantium +3,70%
NSI +3,67%
SBM Offshore +2,87%
TKH +2,75%
Aegon +2,04%

Dalers

NX FILTRATION -4,34%
PostNL -3,86%
Flow Traders -1,96%
DSM FIRMENICH AG -1,53%
SIGNIFY NV -1,44%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront