SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - november 2015

599 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 30 » | Laatste
Dutchtenor
0
quote:

spelisopdewagen schreef op 4 november 2015 12:18:

Even jullie mening: aangezien zowel SBM als TECHNIP erg hard gaan vandaag, zou dit een opmaak kunnen zijn voor een overname bod van TECHNIP op SBM, immers bedrijven zijn de komende jaren erg close met elkaar (FLNG projecten) en de wens voor grotere FPSO waar zij elkaar uitstekend aanvullen, daarbij de relatieve immuniteit van SBM op de olieprijs fluctuaties (vrij kas stroom)

Ja hoor, zou kunnen, maar daar kunnen we niet zo veel mee...
Shell zou ook nog kunnen (onwaarschijnlijker) aangezien zij cash flow nodig hebben de komende jaren.
[verwijderd]
0
quote:

beterwisdanonwis schreef op 4 november 2015 12:18:

Ik heb net een pluk verkocht op 13,75. Ik zit nu sinds lange tijd voor minder dan 10% in SBMO. Ik vind dat de koers te ver voor de muziek uit/oploopt.
Dat lijkt mij alvast verstandig. Ik had reeds hetzelfde gedaan.
Chela
0
quote:

spelisopdewagen schreef op 4 november 2015 12:18:

Even jullie mening: aangezien zowel SBM als TECHNIP erg hard gaan vandaag, zou dit een opmaak kunnen zijn voor een overname bod van TECHNIP op SBM, immers bedrijven zijn de komende jaren erg close met elkaar (FLNG projecten) en de wens voor grotere FPSO waar zij elkaar uitstekend aanvullen, daarbij de relatieve immuniteit van SBM op de olieprijs fluctuaties (vrij kas stroom)
Kijk even op het off-topic draadje naar het stukje dat ik gistermiddag bij Moeke Spijkstra over deze twee bedrijven in elkaar geflanst heb :-)
[verwijderd]
0
quote:

spelisopdewagen schreef op 4 november 2015 12:18:

Even jullie mening: aangezien zowel SBM als TECHNIP erg hard gaan vandaag, zou dit een opmaak kunnen zijn voor een overname bod van TECHNIP op SBM, immers bedrijven zijn de komende jaren erg close met elkaar (FLNG projecten) en de wens voor grotere FPSO waar zij elkaar uitstekend aanvullen, daarbij de relatieve immuniteit van SBM op de olieprijs fluctuaties (vrij kas stroom)

Neen. Dit is veel te ver gezocht.
Je laat je gewoon te veel mee leiden met de koers zoals zovelen.
Ruud, Frankrijk
0
quote:

Toastmaster schreef op 4 november 2015 12:03:

[...]

Waarom breiden de shorts dan uit?
Daar ligt toch wel degelijk een risico in
Heb jij een glazen bol? Kom op vertel!

Have fun
[verwijderd]
0
Ben eruit met winst.
Wacht het verder even af wat de nieuwsberichten worden.
Hou niet zo van dit spel, tenzij er nieuws is.
Kan net zo hard weer naar beneden gaan dus, tenzij er nieuws is.
[verwijderd]
0
quote:

sam en moos schreef op 4 november 2015 12:32:

Ben eruit met winst.
Wacht het verder even af wat de nieuwsberichten worden.
Hou niet zo van dit spel, tenzij er nieuws is.
Kan net zo hard weer naar beneden gaan dus, tenzij er nieuws is.
Oh, oh. Handelen contrair de beurswijsheid 'boy the rumour, sell the news' is niet slim. Het gerucht wijst immers op goed nieuws!
[verwijderd]
0
quote:

klaar schreef op 4 november 2015 12:54:

[...]

Oh, oh. Handelen contrair de beurswijsheid 'boy the rumour, sell the news' is niet slim. Het gerucht wijst immers op goed nieuws!
Sorry maar er is geen gerucht.
FM70
0
Dat is het mooie! Dat gerucht moet nog komen vanmiddag na de bijeenkomst vanmiddag waar vast vragen gesteld worden over de op handen zijnde deal. Daarna gaan we pas echt hard omhoog!
Sjonnie2
0
quote:

FM70 schreef op 4 november 2015 13:06:

Dat is het mooie! Dat gerucht moet nog komen vanmiddag na de bijeenkomst vanmiddag waar vast vragen gesteld worden over de op handen zijnde deal. Daarna gaan we pas echt hard omhoog!
Als er al vragen gesteld gaan worden over een op hande zijnde deal dan zal het antwoord hetzelfde zijn als bij de vorige AVA, "we zijn in gesprek met Petrobras en doen daar inhoudelijk geen mededelingen over".
Zoals je zelf ook wel weet kan je goed of slecht nieuws niet opsparen en vertellen wanneer het jou uitkomt.
Daarom verwacht ik geen spectakel vanmiddag bij de BAVA.
De koerssprong van vandaag had ik echter niet zien aankomen maar denk dat dit komt omdat de hele oliesector gisteren en vandaag behoorlijk in de lift zit.
Independent trader
0
Prachtig hoor die stijging van vandaag, maar eerlijk gezegd lijkt het me uitgesloten dat er vanmiddag tijdens een AVA groot nieuws gebracht gaat worden. A) omdat dit vrijwel nooit gebeurt ivm gelijktijdige informatievoorziening en B) omdat SBM tijdens een AVA nog nooit inhoudelijk heeft gereageerd op de hele fraudekwestie. Op een dergelijke vraag voorzie ik het standaard antwoord: 'we zijn in constructieve besprekingen'.

Maar goed, het blijft leuk zo'n koerssprong ;)
Sjonnie2
0
quote:

Independent trader schreef op 4 november 2015 13:19:

Prachtig hoor die stijging van vandaag, maar eerlijk gezegd lijkt het me uitgesloten dat er vanmiddag tijdens een AVA groot nieuws gebracht gaat worden. A) omdat dit vrijwel nooit gebeurt ivm gelijktijdige informatievoorziening en B) omdat SBM tijdens een AVA nog nooit inhoudelijk heeft gereageerd op de hele fraudekwestie. Op een dergelijke vraag voorzie ik het standaard antwoord: 'we zijn in constructieve besprekingen'.

Maar goed, het blijft leuk zo'n koerssprong ;)
Grappig, 2 zielen dezelfde gedachte op hetzelfde tijdstip :-)
Independent trader
1
quote:

Sjonnie2 schreef op 4 november 2015 13:21:

[...]
Grappig, 2 zielen dezelfde gedachte op hetzelfde tijdstip :-)
ik zie het net ook, complimenten voor onze analyse!
Sjonnie2
0
Ja, jij ook de complimenten voor onze analyse haha + ABtje
Ik heb zojuist wat leesvoer op het off topic draadje gezet over Brazilie.
FM70
0
Het ging ook niet om nieuws maar om geruchten. Die zijn makkelijk de wereld in geholpen wanneer men een update op proces geeft zonder inhoud te benoemen. Dat is wat ik bedoelde...
Sjonnie2
0
quote:

FM70 schreef op 4 november 2015 13:38:

Het ging ook niet om nieuws maar om geruchten. Die zijn makkelijk de wereld in geholpen wanneer men een update op proces geeft zonder inhoud te benoemen. Dat is wat ik bedoelde...
Jaja, een gerucht dat nog moet komen, en na vanmiddag (BAVA) gaan we knallen.
Wat je dus bedoeld te zeggen is dat SBM vanmiddag een gerucht de wereld in gaat helpen:-)
gpjf
0
[quote alias=Independent trader id=8924967 date=201511041319]
Prachtig hoor die stijging van vandaag, maar eerlijk gezegd lijkt het me uitgesloten dat er vanmiddag tijdens een AVA groot nieuws gebracht gaat worden. A) omdat dit vrijwel nooit gebeurt ivm gelijktijdige informatievoorziening en B) omdat SBM tijdens een AVA nog nooit inhoudelijk heeft gereageerd op de hele fraudekwestie. Op een dergelijke vraag voorzie ik het standaard antwoord: 'we zijn in constructieve besprekingen'.

quote

Maar goed, het blijft leuk zo'n koerssprong ;)

Ik verwacht vanmiddag ook geen wonderen van die bijeenkomst maar de geringste speculatieve opmerking van het management kan de koers meteen een stuk hoger zetten. De "harde" zaken zullen we wel op 11 november horen, hij moet dan tenslotte echt laten zien dat hij zijn herbenoeming waard is geweest want voor mijn gevoel is dat gewoon een hamerstuk.
Sjonnie2
0

Ik verwacht vanmiddag ook geen wonderen van die bijeenkomst maar de geringste speculatieve opmerking van het management kan de koers meteen een stuk hoger zetten. De "harde" zaken zullen we wel op 11 november horen, hij moet dan tenslotte echt laten zien dat hij zijn herbenoeming waard is geweest want voor mijn gevoel is dat gewoon een hamerstuk.

[/quote]

Ik verwacht dat het management geen enkele hint gaat geven over het omkoopschandaal maar je weet maar nooit.
Bedankt dat je me attendeerd op het feit dat de Q3 cijfers op 11 november komen (SBM site) en niet op 12 november zoals IEX vermeld.
[verwijderd]
0
Nog een verslaggever ter plekke?

Wednesday 4 November 2015 at 2.30 p.m. at the Sheraton Hotel, Schiphol
Remfin
0
quote:

knife catcher schreef op 4 november 2015 14:25:

Nog een verslaggever ter plekke?

Wednesday 4 November 2015 at 2.30 p.m. at the Sheraton Hotel, Schiphol
Helaas, moet gewoon werken.
599 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 30 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 17:39
Koers 13,910
Verschil +0,020 (+0,14%)
Hoog 13,940
Laag 13,840
Volume 193.832
Volume gemiddeld 537.765
Volume gisteren 280.045

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront