TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom 20-27 april “ Ze krijgen T2 er niet onder “ (?)

2.954 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 144 145 146 147 148 » | Laatste
[verwijderd]
0
je ziet, dat het momenteel met heel weinig omzet omlaag geduwd wordt, en daarna weer terug gekocht wordt....pure manipulatie....
[verwijderd]
0
Regenboog33
0
quote:

Girakian2 schreef op 20 april 2015 11:20:

je ziet, dat het momenteel met heel weinig omzet omlaag geduwd wordt, en daarna weer terug gekocht wordt....pure manipulatie....
Idd, feit is echter wel dat het ze iedere keer weer lukt en we op een super positieve dag weer in de min staan. Zwaar frusterend dit en ik mag hopen dat de resultaten morgen goed zijn want anders worden we weer zwaar naar beneden geduwd.
[verwijderd]
0
marktwaarde
0
quote:

effebuurten schreef op 20 april 2015 11:24:

Q1 results 2015 gaan tegenvallen. Koersdaling te verwachten morgen!
En dat baseer je op?
[verwijderd]
0
harrysnel
0
Boekje klopt weer geen ene mallemoer van. De laat lijkt helemaal vol te liggen maar kocht net plukje van 5k en koers schiet gelijk 4 cent omhoog. Allemaal neporders die ineens ingetrokken worden. Ik vind dat dit absoluut niet kan. Er moet een intentie zijn tot koop/verkoop bij het plaatsen van een order. Begrijp dat een marketmaker ertussen gaat zitten en quotes afgeeft in een boekje maar hier is een andere partij bezig met het sturen van de koers.
[verwijderd]
1
quote:

gerard_ecb schreef op 20 april 2015 10:28:

[...]
De vergelijking met bedrijven als Amazon, Tesla (die heb ik wel genoemd samen met Facebook) gaat volgens mij prima op. Waarom noteren deze bedrijven immer een heel kw verhouding omdat er voor de toekomst heel veel muziek in zit. Tenminste dat is de verwachting. Kijk ook eens naar biotech of de 3D printing industrie. Nu, waar verschilt dit dan met TT? In mijn ogen nergens, behalve dat TT nu al een mooi bedrijf is met goede fundamenten en meerdere business Units met heel grote groeicijfers en tenminste 2 business units waar de markt nog niet voor vast te stellen valt. Namelijk Fitness (wearables) en de aller grootste HAD, ADAS. Naarmate we dichterbij de datum komen dat het werkelijkheid wordt zal de winstverwachting hiervoor toenemen (speculatief) zie het als een Biotech firm die een aantal testsfase moet doorlopen en naarmate de deadline voor goedkeuring dichterbij komt neemt de fantasie toe. Zo zie ik dit ook bij TT gaan gebeuren. Veel testsfase zijn ze al door, zie contract met VW. Dit zal op termijn (wanneer weet ik niet maar daarom wil ik niet zonder TT zitten) de koers enorm gaan opdrijven. Dat is mijn stelligste overtuiging.
Verder ben ik het dus met je eens en dat maakt het aandeel zeer lastig te lezen.

Succes

AB! ADAS-HAD zien als biotech geeft een mooie vergelijking. 40XWPA is dan aan de lage kant.
In de periode 2017-2027 gaat die markt helemaal los en komt er op termijn uit die markt vele euro's aan WPA binnen. En dat kan zelfs met euro's per jaar toenemen als TomTom haar marktaandeel weet op te krikken van de huidioge 20% naar boven de 50%. De contracten met Volkswagen Audi Gruppe (10 miljoen auto's per jaar) en Bosch (levert aan het gros van de autofabrikanten) zijn een bewijs dat de doorbraak daar is. Jammer dat het nog 2 jaar duurt voordat dit omzet en winsten gaat genereren. Volkswagen is overigens al wel gestart met de kaarten en traffic in de bestaande auto's. Dat gaat al vanaf 2015 en 2016 lopen.

Je vergeet echter de belangrijkste groeimotor van TomTom op de korte termijn en dat is Telematics. Met een YoY groei van 25%-30% levert dat onderdeel in 2020 ook richting de 2 euro WPA.

Ik kijk er niet gek van op als de WPA in 2020 al ergens tussen de 6 en 10 euro ligt. In de jaren daarna wordt het stapelen van de tientallen miljoenen aanwas aan jaarlijkse ADAS-HAD real-time abonnementen nog veel interessanter. ADAS-HAD zit tegen die tijd in 90% van de nieuwe auto's en bij een marktaandeel van 50% komen er dan zo'n 50 miljoen auto's per jaar bij met TomTom-inside (abonnementsprijs 12 euro per jaar? en marge 70%).

In de huidige ontwikkelingsfase (investeringen in technologie en transitie van hardware naar schaalbare software&services met hogere marges) zijn de winsten bij TomTom de afgelopen jaren fors gedrukt en moet je bij TomTom niet naar de huidige WPA kijken, maar naar de assetwaarde.
WEBJE
0
Alpen
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 20 april 2015 10:06:

... vergeet niet daar is een enorm verschil dat zijn aandelen die compleet overgewaardeerd zijn voor earnings, maar dat zijn aandelen die geen afstraffing hebben meegemaakt, die zitten nog steeds in een positieve flow qua trend en staan tegen ATH, een TT heeft een nachtmerrie verleden wat het meezeult en als zodanig bekijkt de markt TT met een dosis argwaan.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je het bedrijf niet kent en naar de grafiek van de laatste 10 jaar kijkt e.e.a. met argusogen volgt.
Maar het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Iemand die zich wat meer in het bedrijf verdiept ziet mogelijk wel aan de ene kant de rijzende en vallende ster van de TT kastjesbouwer en dozenschuiver; echter aan de andere kant - na transformatie - een volledig omgebouwd (hoofdzakelijk) service en software georiënteerd bedrijf IMO met toekomst (en zonder nachtmerrie verleden).
[verwijderd]
2
quote:

moneymaker schreef op 20 april 2015 11:26:

trap niet in die daling
die squeeze naar +8.30 vanmiddag komt er echt
vasthoudedn
geloof er geen reet van....ik denk dat wies in dat opzicht meer gelijk heeft...tomtom is prima geprijsd, en we moet gewoon de cijfers afwachten, of dit inderdaad terecht is....het geluk is, dat er misschien een goed bod komt voor HERE.....
Regenboog33
0
quote:

moneymaker schreef op 20 april 2015 11:26:

trap niet in die daling
die squeeze naar +8.30 vanmiddag komt er echt
vasthoudedn
HiMM, ik hou ze ook vast want resultaten worden vlgs Daf beter dan verwacht. Enige waar ik bang voor ben is dat shorters koers ondanks betere resultaten toch naar beneden kunnen drukken
Grey mouse
0
quote:

Rabo schreef op 20 april 2015 11:12:

richting 7.40 ingezet
Je bent niet een man van de afspraken Rabo. Shame on you.
[verwijderd]
0
quote:

Turquoisine schreef op 20 april 2015 11:29:

[...]HiMM, ik hou ze ook vast want resultaten worden vlgs Daf beter dan verwacht. Enige waar ik bang voor ben is dat shorters koers ondanks betere resultaten toch naar beneden kunnen drukken
daarbij hopen, op en leuk PB erbij, van een goede order, of iets anders....
[verwijderd]
0
quote:

Turquoisine schreef op 20 april 2015 11:29:

[...]HiMM, ik hou ze ook vast want resultaten worden vlgs Daf beter dan verwacht. Enige waar ik bang voor ben is dat shorters koers ondanks betere resultaten toch naar beneden kunnen drukken
so what, heb je haast met verkopen dan?
hvasd2
0
'Lichte omzetgroei verwacht voor TomTom'
Gepubliceerd op 20 apr 2015 om 11:40 | Views: 1
ArtikelReacties Gerelateerde instrumenten
TomTom 11:25
7,75 0,00 (-0,03%)

AMSTERDAM (AFN) - TomTom heeft in het eerste kwartaal naar verwachting iets meer omzet behaald dan een jaar eerder. Twaalf door het bedrijf zelf gepolste analisten gaan gemiddeld uit van 207 miljoen euro, tegen 205 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2014. De resultaten worden dinsdag voorbeurs gepubliceerd.
De groei zal volgens de marktvorsers geheel voor rekening komen van de zakelijke divisie, die diensten aanbiedt op het gebied van wagenparkbeheer. De omzet uit de verkoop van navigatiesoftware en -apparatuur aan consumenten, nog altijd de belangrijkste poot, is naar verwachting licht gedaald.
De brutowinst wordt in doorsnee geraamd op 111 miljoen euro, tegen 117 miljoen euro een jaar eerder. Onder de streep verwachten analisten dinsdag een verlies aan te treffen van zo'n 7 miljoen euro. Een jaar eerder boekte TomTom een nettowinst van 8 miljoen euro.
TomTom gaf bij de presentatie van de jaarcijfers aan dat voor heel 2015 voor het eerst in jaren weer een groei van de opbrengsten wordt verwacht. Vorig jaar leek het bedrijf al op koers te liggen voor op zijn minst een stabilisatie van de omzet, maar toen gooide een zwakke tweede jaarhelft roet in het eten.
[verwijderd]
0
He Moneymaker,
Ondanks je 24/7 propaganda bullshit vrijdag, geen opening boven de 9, met een doorstroom naar €10.
Niemand wilde de boot missen en alle shorters zouden in 1 klap weggevaagd worden...toch ?

Hahaha
[verwijderd]
1
lijkt me niet zo moeilijk om deze verwachtingen te verslaan
ik denk dat ze gewoon winst van 3/4 miljoen gaan aankondigen
2.954 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 144 145 146 147 148 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 17:35
Koers 5,620
Verschil +0,065 (+1,17%)
Hoog 5,635
Laag 5,510
Volume 225.292
Volume gemiddeld 278.330
Volume gisteren 304.862

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront