TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom 20-27 april “ Ze krijgen T2 er niet onder “ (?)

2.954 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 144 145 146 147 148 » | Laatste
[verwijderd]
0
Wel dus eerst rood even.. schudden aan die boom. Uitstappers, winstnemers, angsthazen eruit en we gaan weer doorknallen. Ideale situatie om te coveren voor de shorters dan maar
[verwijderd]
0
oeps we knallen de andere kant in !

quote:

10€ schreef op 20 april 2015 10:03:

Op zijn "rabo'... tiktaktiktak.... alleen is de vraag niet wanneer het zakt, maar wanneer we omhoog knallen..

(potverdikkeme gaan wee eerst nog rood.....?)
[verwijderd]
1
quote:

10€ schreef op 20 april 2015 10:23:

Wel dus eerst rood even.. schudden aan die boom. Uistatppers, winstnemers, angsthazen eruit en we gaan weer doorknallen. Ideale situatie om te coveren voor de shorters dan maar
Ik denk we vandaag helemaal niet door gaan knallen
[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef op 20 april 2015 10:24:

[...]

Ik denk we vandaag helemaal niet door gaan knallen
Absoluut wel...
Ruim boven 8€. ik ga ervan uit dat we 8,30€ gaan halen vandaag.
[verwijderd]
1
quote:

wiesje 9333 schreef op 20 april 2015 10:06:

TT is een typisch momentum aandeel , het heeft met regelmaat een impuls aan goed nieuws nodig om het naar een beter niveau te tillen en dat gebeurt ook met enige regelmaat, het ontbreekt TT dan weer aan kracht om dat niveau vast te houden en het graviteert dan toch weer lager, dit heeft alles te maken dat TT sterk sentiment gedreven is en niet gefundeerd op cijfers.
voor cijfers is t aandeel gewoon "rijk" gewaardeerd op dit moment.

het is dan ook interessant dat Martin de verwachting uitspreekt dat de wpa voor dit jaar zelfs bijgesteld kan worden naar 30 cent per aandeel, komende van een verwachting voor 20 zal dat zeker een 'boost' geven en zorgen voor cijfermatige onderbouwing, dat moet het aandeel steun geven.
Thans hier rond de 8 euro met een wpa van 20 cent, zitten we aan een multiple van X 40, dat is hoog, ik heb hier wel eens een comment gezien die stelde ja maar what about Tesla of AMZN ? , maar vergeet niet daar is een enorm verschil dat zijn aandelen die compleet overgewaardeerd zijn voor earnings, maar dat zijn aandelen die geen afstraffing hebben meegemaakt, die zitten nog steeds in een positieve flow qua trend en staan tegen ATH, een TT heeft een nachtmerrie verleden wat het meezeult en als zodanig bekijkt de markt TT met een dosis argwaan.

TT kan volgens mij pas echt los als we dichter tegen de cijfers voor 2016 komen, of indien zich er nu een verandering doet binnen de sector of t bedrijf die de waarde van het aandeel in één keer naar of boven de 10 euro tilt.
De vergelijking met bedrijven als Amazon, Tesla (die heb ik wel genoemd samen met Facebook) gaat volgens mij prima op. Waarom noteren deze bedrijven immer een heel kw verhouding omdat er voor de toekomst heel veel muziek in zit. Tenminste dat is de verwachting. Kijk ook eens naar biotech of de 3D printing industrie. Nu, waar verschilt dit dan met TT? In mijn ogen nergens, behalve dat TT nu al een mooi bedrijf is met goede fundamenten en meerdere business Units met heel grote groeicijfers en tenminste 2 business units waar de markt nog niet voor vast te stellen valt. Namelijk Fitness (wearables) en de aller grootste HAD, ADAS. Naarmate we dichterbij de datum komen dat het werkelijkheid wordt zal de winstverwachting hiervoor toenemen (speculatief) zie het als een Biotech firm die een aantal testsfase moet doorlopen en naarmate de deadline voor goedkeuring dichterbij komt neemt de fantasie toe. Zo zie ik dit ook bij TT gaan gebeuren. Veel testsfase zijn ze al door, zie contract met VW. Dit zal op termijn (wanneer weet ik niet maar daarom wil ik niet zonder TT zitten) de koers enorm gaan opdrijven. Dat is mijn stelligste overtuiging.
Verder ben ik het dus met je eens en dat maakt het aandeel zeer lastig te lezen.

Succes
[verwijderd]
0
quote:

10€ schreef op 20 april 2015 10:27:

[...]

Absoluut wel...
Ruim boven 8€. ik ga ervan uit dat we 8,30€ gaan halen vandaag.
7.60 kan ook...wie het zeker weet, mag het zeggen....:))
[verwijderd]
0
quote:

Girakian2 schreef op 20 april 2015 10:28:

[...]

7.60 kan ook...wie het zeker weet, mag het zeggen....:))
Nope!
hvasd2
0
omzet na anderhalf uur al op de helft van het dag gemiddelde...

Koers
Bied 7,831 2.913
Laat 7,843 2.725
Cum. volume --- 831.928
Gemiddelde dagomzet --- 1.664.079
Vorig slot 7,754 17-4-2015
Open 7,91 9:00:02
Hoogste 7,935 9:06:41
Laagste 7,731 10:21:51

hvasd2
0
Alpen
0
quote:

*Justin* schreef op 20 april 2015 09:46:

Denk dat dit ook aan autofabrikanten een 'bewijs' is dat je met een camera of sensoren kunt zien waar je rijdt en dit 1-op-1 en heel precies kunt matchen met de kaarten in de database.
Dan is het op een gegeven moment ook zo dat volledig softwarematig kan worden geconstateerd of een match met die kaarten in de lokale database ontbreekt. Het ideale scenario cq ultieme doel zal vervolgens zijn dat volautomatisch en realtime:

- de gesignaleerde mismatch wordt gecommuniceerd aan TT
- de map in de centrale database wordt gecorrigeerd
- een incrementele map update wordt gegenereerd
- en gedistribueerd naar objecten in hetzelfde geografische gebied

In de praktijk kan een dergelijke realtime closed loop bij de huidige stand van de technologie vermoedelijk "alleen" bij benadering worden gerealiseerd, door beperkingen in software en infrastructuur...maar sensoren zijn een essentieel onderdeel en ik laat me graag verrassen! ;-)
[verwijderd]
1

@ Gerard, ik denk dat we t zelfde zeggen met t verschil dat ik stel TT's outlook is natuurlijk ook zeer positief, vandaar dat we hier staan, het verschil met Tesla en AMZN ( sorry, ik verwarde die dan met FB, maar FB maakt wel echt winsten en groeiend) is dat noch Tesla, noch AMZN een afstraffing hebben meegemaakt, dat heeft TT wel en wat voor één, tot nu toe inclusief waar we vandaag aan 8 euro staan is het voor de mensen die TT gekocht hebben vanaf dat het op de Beurs noteerde geen feest geweest, voor de mensen die in Tesla of AMZN zijn gestapt bij notering is het één en al feest geweest en nog steeds.
de outlook voor Tesla is zelfs op cijfers gefundeerd minder positief dan TT, Tesla krijgt een enorme premie en een vracht aan goodwill vanwege haar oprichter Musk, zoals Bezos magisch werkt voor AMZN, deze mensen brengen iets wat investeerders enorm bekoort, ook bij tegenvallende of slechte cijfers, daar hoeft TT niet mee te komen, dat heeft mi te maken met haar verleden.
[verwijderd]
0
Potverdikkeme.. ik kan koers van Tomtom bijna niet volgen.. Laat en bied is nie te volgen...
Of heb ik een trage computer...
Alsof een vertraging zit..
Een ding zeker.. straks gaan we echt knallen.. Ruim over 8€
[verwijderd]
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 20 april 2015 10:06:

TT is een typisch momentum aandeel , het heeft met regelmaat een impuls aan goed nieuws nodig om het naar een beter niveau te tillen en dat gebeurt ook met enige regelmaat, het ontbreekt TT dan weer aan kracht om dat niveau vast te houden en het graviteert dan toch weer lager, dit heeft alles te maken dat TT sterk sentiment gedreven is en niet gefundeerd op cijfers.
voor cijfers is t aandeel gewoon "rijk" gewaardeerd op dit moment.

het is dan ook interessant dat Martin de verwachting uitspreekt dat de wpa voor dit jaar zelfs bijgesteld kan worden naar 30 cent per aandeel, komende van een verwachting voor 20 zal dat zeker een 'boost' geven en zorgen voor cijfermatige onderbouwing, dat moet het aandeel steun geven.
Thans hier rond de 8 euro met een wpa van 20 cent, zitten we aan een multiple van X 40, dat is hoog, ik heb hier wel eens een comment gezien die stelde ja maar what about Tesla of AMZN ? , maar vergeet niet daar is een enorm verschil dat zijn aandelen die compleet overgewaardeerd zijn voor earnings, maar dat zijn aandelen die geen afstraffing hebben meegemaakt, die zitten nog steeds in een positieve flow qua trend en staan tegen ATH, een TT heeft een nachtmerrie verleden wat het meezeult en als zodanig bekijkt de markt TT met een dosis argwaan.

TT kan volgens mij pas echt los als we dichter tegen de cijfers voor 2016 komen, of indien zich er nu een verandering doet binnen de sector of t bedrijf die de waarde van het aandeel in één keer naar of boven de 10 euro tilt.
Het nachtmerrie verleden van TT hoeft niet zo zwaar te wegen denk ik, het was vnl het Google effect en geen Imtech achtige toestanden.

vermoed ook dat er niet zo heel veel meer zijn met aandelen van 10+, er zijn zat kansen geweest om laag bij te kopen.
[verwijderd]
0
Ook de concurrenten staan niet stil...

Orange BS neemt Ocean fleet management over
maandag 20 april 2015 | 10:10 CET | Nieuws
Orange Business Services neemt Ocean over, een Franse aanbieder van fleet management en tracking-oplossingen voor bedrijfsvoertuigen. Momenteel beheert Ocean zo'n 45.000 voertuigen voor 2000 zakelijke klanten, binnen Frankrijk. Het bedrijf wordt de operationele tak van Orange Applications for Business, de divisie voor digitale diensten van Orange Business Services met 60.000 voertuigen in het netwerk. Huidig topman Jacques Riviere van het in 2003 opgerichte Ocean gaat de nieuwe divisie leiden. Orange verwacht dat er anno 2018 35 miljoen bedrijfswagens in de EU zijn, waarvan 20 procent zal zijn uitgerust met een volgsysteem. Een andere grote speler in deze groeimarkt is TomTom Telematics.
hvasd2
0

LET OP ! Onder 7.55 € start een downtrend.

Vandaag : we volgen nu het koopadvies 7.39 € van 01-04-2015.

We kochten Tomtom op do 02-04-2015 voor 7.39 €.

Er was een maximale winst mogelijk van +15.24% bruto.
Met 5000,- € is dit 5762,- € bruto. Dit is 5744,- € netto.

Ons advies is om een stoploss te zetten op 7.55 €.
Het resultaat bij verkoop op deze stoploss zou +2.17% bruto zijn.
Met 5000,- € is dit 5108,- € bruto. Dit is 5092,- € netto.

Let op: Dit is tevens een verkoopsignaal!

Kantelpunten
[verwijderd]
0
quote:

kingwoep schreef op 20 april 2015 11:03:

Ook de concurrenten staan niet stil...

Orange BS neemt Ocean fleet management over
maandag 20 april 2015 | 10:10 CET | Nieuws
Orange Business Services neemt Ocean over, een Franse aanbieder van fleet management en tracking-oplossingen voor bedrijfsvoertuigen. Momenteel beheert Ocean zo'n 45.000 voertuigen voor 2000 zakelijke klanten, binnen Frankrijk. Het bedrijf wordt de operationele tak van Orange Applications for Business, de divisie voor digitale diensten van Orange Business Services met 60.000 voertuigen in het netwerk. Huidig topman Jacques Riviere van het in 2003 opgerichte Ocean gaat de nieuwe divisie leiden. Orange verwacht dat er anno 2018 35 miljoen bedrijfswagens in de EU zijn, waarvan 20 procent zal zijn uitgerust met een volgsysteem. Een andere grote speler in deze groeimarkt is TomTom Telematics.

Iets voor tomtom om over te nemen?
[verwijderd]
0
Benieuwd wie het draadje van Beperktedijkbewaking gaat winnen vandaag. Ik zit voorlopig aardig in de buurt met 7.76
2.954 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 144 145 146 147 148 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 12:04
Koers 5,520
Verschil -0,050 (-0,90%)
Hoog 5,590
Laag 5,510
Volume 73.757
Volume gemiddeld 285.601
Volume gisteren 239.559

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront