Imtech « Terug naar discussie overzicht

Imtech weekdraadje 20 t/m 24 oktober 2014 (De dood of de gladiolen?)

3.505 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 172 173 174 175 176 » | Laatste
[verwijderd]
0
Tenzij er weer lijken uit de kast rollen geloof ik in de toekomst van de onderneming. En in de ontwikkeling van de aandeelhouderswaarde op niet al te lange termijn. Maar je hebt gelijk je kunt nu 200 aandelen imtech kopen of 1 aandeel KPN, 600 imtech of 1 KLM maar 'morgen' niet meer. De potentie van imtech voor de aandeelhouder is, naar mijn mening, veel en veel groter. Maar een ieder mag daar verschillend over denken. Probeer wel door de teleurstellingen van de afgelopen jaren heen te kijken zou ik willen adviseren toen imtech nog bekend stond als een topbedrijf.
[verwijderd]
0
als ik dit van aantal lees is Imtech een kansloze fonds geworden met enig vooruitzicht om bovenop te komen. een fonds die teveel afhangt van positieve ontwikkelingen
wiegveld
0
Waarom zou een koers stijgen als een bedrijf geen winst maakt? Als je de 120-130 mio aandelen hebt, is er een bedrijf met ongeveer 600 miljoen euro minder schuld dan nu.
Maar dat bedrijf moet na verkoop ICT divisie (ruim 200 mio opbrengst) nog steeds een schuld meetorsen van 1150-850 is 300 mio op zijn best. Met de lage marges die er in de bouw/constructie zijn, is de vraag hoe snel de markt aantrekt.
Een ding is zeker. Veel beleggers zullen gelet op de claimprijs niet meedoen. De banken zetten hun leningen bij IM dus om in aandelen. Wat gaan die banken doen? Vasthouden betekent risico, dumpen/onderhands verkopen dan?
De koers zal dus eerder naar de 4.50 dan naar de 5,50 lopen. Shorters krijgen dankzij de RS weer ruimte om uw geld af te troggelen. Maar hier zijn velen blind.
[verwijderd]
0
als die bank nog die emissie wil doen slagen dan zullen heel veel gewone aandelen moeten kopen voordat de inschrijf termijn verloopt het is nu zo dat mijn inziens dat men gewoon wacht dat de koers van het lopend aandeel koers nu veel te lage rwordt en dat men wacht tot die koers op 1 cent komt
Er zijn ook mensen die denken dat de claims nog in waarde gaan stijgen morgen maar dan moet de bank echt ingrijpen om die claimsrechten nog rendabel te houden Ik had mijn claims op 1 cent verkoop gezet voor morgen maar daar zie ik nu van af want een cent krijg altijd als alles voorbij is
dan worden deze op de vrije markt gegooid en de grote partijen hebben een koopje
De kleine beleggers komen er dan niet meer bij en moeten dan het gewone aandeel veel duurder gaan betalen bij de eerste nieuwe openingskoers na de claimuitvoering
[verwijderd]
0
Vergeet de bedrijfscultuur niet. ondanks:

De heersende ‘goednieuwscultuur’ leidde tot een “te rooskleurig” beeld over het bedrijf, zegt Van de Aast. Openheid, eerlijkheid en realisme worden het nieuwe adagium bij Imtech, als het aan de topman ligt. Of, samenvattend: “Geen gesodemieter meer”.
bron; (http://www.nrc.nl/nieuws/2013/06/18/fraude-en-goednieuwscultuur-oorzaken-miljoenenverlies-imtech/)

wat hij zei in juni 2013, waren ze toch wel weer erg laat en terughoudend over de verkoop van ICT en de claimemissie.

Uit ervaring weet ik ook dat je een bedrijfscultuur niet zomaar even omgooit. Die is meestal in een lange periode opgebouwd en zeker bij een bedrijf in moeilijkheden niet zo maar even snel te veranderen. Dat red je niet met een "cursusje".

Naast fraude was deze bedrijfscultuur een hoofdreden voor de problemen volgens het artikel.

Ik heb de indruk dat berichten over de kansen in de toekomst ook tot de "goednieuwscultuur" behoren.
[verwijderd]
0
quote:

wiegveld schreef op 19 oktober 2014 23:15:

Waarom zou een koers stijgen als een bedrijf geen winst maakt? Als je de 120-130 mio aandelen hebt, is er een bedrijf met ongeveer 600 miljoen euro minder schuld dan nu.
Maar dat bedrijf moet na verkoop ICT divisie (ruim 200 mio opbrengst) nog steeds een schuld meetorsen van 1150-850 is 300 mio op zijn best. Met de lage marges die er in de bouw/constructie zijn, is de vraag hoe snel de markt aantrekt.
Een ding is zeker. Veel beleggers zullen gelet op de claimprijs niet meedoen. De banken zetten hun leningen bij IM dus om in aandelen. Wat gaan die banken doen? Vasthouden betekent risico, dumpen/onderhands verkopen dan?
De koers zal dus eerder naar de 4.50 dan naar de 5,50 lopen. Shorters krijgen dankzij de RS weer ruimte om uw geld af te troggelen. Maar hier zijn velen blind.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met het hierboven vermeld verslag, maar hoe kom je aan die getallen het ziet er een stuk beter uit voor de bank dan..... maar Imtech heeft daar niets aan want de bank heb je gered maar Imtech niet Ik wil niet zeggen dat Imtech niet verder kan maar met 2,5 miljard omzet zullen zij zich zeker redden als ze van die lastpost van de bank afzijn alhoewel ik het niet zie zitten dat die claimemissie een succes wordt omdat beide koersen nu veeeeeeel te laag staan
Morgen en overmorgen nog,dan is de claim op zijn einde Ik denk dat ze een verlenging moeten gaan aanvragen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[verwijderd]
0
Nog even over "GOEDNIEUWSCULTUUR":

Ander probleem is dat sommige divisies van Imtech sinds een paar maanden minder nieuwe opdrachten binnenhalen. Klanten hadden zorgen over het voortbestaan van het bedrijf. Nu Imtech voorlopig gered is, moet dat probleem zich vanzelf oplossen, zegt Van de Aast. Al houdt hij de orderstroom “scherp in de gaten”.
www.nrcq.nl/2014/10/08/imtech-is-weer...

Hij zegt hier dat Imtech voorlopig gered is terwijl hij dat helemaal nog niet kan weten omdat je dat pas kan zeggen als de emissie slaagt.

De titel van het artikel is:
--
Imtech is weer eens op het nippertje gered… voor nu
--
charlieb
0
quote:

carson kid schreef op 19 oktober 2014 23:33:

[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met het hierboven vermeld verslag, maar hoe kom je aan die getallen het ziet er een stuk beter uit voor de bank dan..... maar Imtech heeft daar niets aan want de bank heb je gered maar Imtech niet Ik wil niet zeggen dat Imtech niet verder kan maar met 2,5 miljard omzet zullen zij zich zeker redden als ze van die lastpost van de bank afzijn alhoewel ik het niet zie zitten dat die claimemissie een succes wordt omdat beide koersen nu veeeeeeel te laag staan
Morgen en overmorgen nog,dan is de claim op zijn einde Ik denk dat ze een verlenging moeten gaan aanvragen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat voor een verlenging....??, je zit hier niet in een voetbalwedstrijd...!! Vlgs mij is het exit met Imtech, bedrijf gaat naar de Kl..., en de aandelen gaan ook na de RS weer vetdown, geen haalbare zaak meer, helaas!
Charlie, ps of er moet nog een wonder gebeuren morgen en dinsdag....??, met de claims wl te verstaan!
charlieb
0
quote:

charlie b schreef op 20 oktober 2014 00:07:

[...]
Wat voor een verlenging....??, je zit hier niet in een voetbalwedstrijd...!! Vlgs mij is het exit met Imtech, bedrijf gaat naar de Kl..., en de aandelen gaan ook na de RS weer vetdown, geen haalbare zaak meer, helaas!
Charlie, ps of er moet nog een wonder gebeuren morgen en dinsdag....??, met de claims wl te verstaan!
En anders gewoon die zooi afschrijven, en nieuwe ronde, nieuwe kansen...! Hoort nu eenmaal bij beleggen...!
Charlie, ps tja de meeste Imtechbeleggers zijn inderdaad de pineut..!, is niet anders...!
[verwijderd]
0
Nog eentje, hoe meer ik erover lees hoe meer ik me erover verbaas:

CEO Imtech: 70 procent van management vervangen
www.bnr.nl/nieuws/beurs/620087-1405/c...

Dit is een bericht uit mei van dit jaar. Het is natuurlijk goed dat de bezem er door ging, maar ik denk dat iedereen die bij een wat groter bedrijf werkt wel begrijpt wat een puinhoop het tijdelijk wordt als je in een korte tijd 70% van het management vervangt. Dan komen er allemaal nieuwe mensen binnen die het bedrijf niet kennen en die hebben een inwerkperiode nodig. Bij Imtech gaat het allemaal zo snel dat ik me kan voorstellen dat dat nou niet al te effecient en effectief is op de korte termijn.
Voor de lange termijn is het goed, maar... hebben ze die ?
[verwijderd]
0
Bjaap schreef op 17 okt 2014 om 14:13:

[...]

Ja,daarom begrijp ik veel claim mensen niet,die zien die claim als handel
maar dan is het toch handig als je er iets van weet.

Ik noem maar even een voorbeeld :
Al die mensen die als brooker een Rabo hebben kunnen de claimrechten nog tot 21 Okt (dat is dus Dinsdag al) tot 18uur aanmelden,daarna hebben ze
er dus niets meer aan!

Dan kan je als handels man natuurlijk gaan denken ik verkoop ze op woensdag op het laatste moment,maar als mensen er niets aan hebben meer hoe hoog zou die dan kunnen staan op dat moment 0,0013 ??

Goede morgen Bjaap,

klopt volledig. Ondertussen ben ik nog eens op de Imtechsite zelf gaan kijken en zie dat het bericht is aangepast. Het einde van handelen in claims is zoals jij zegt wel degelijk op 21 oktober.

Dit komt van uit het bericht van de Imtechsite:

Timetable
The timetable below lists certain expected key dates related to the Offering.

Event Time and date
Record date After the close of trading at Euronext Amsterdam, at 17:40 CEST on 8 October 2014
Publication date Prospectus 8 October 2014
Start of ex-Rights trading in the Ordinary Shares 9:00 CEST on 9 October 2014
Start of Exercise Period of Rights 9:00 CEST on 9 October 2014
Start of trading in the Rights 9:00 CEST on 9 October 2014
End of trading in the Rights 17:40 CEST on 21 October 2014
End of Exercise Period 17:40 CEST on 22 October 2014(1)
Rump Offering (if any) 23 October 2014 7:00 CEST until 17:40 CEST, subject to extension or acceleration
Expected allotment date 24 October 2014
Issue of, payment for and delivery of the Offer Shares (the “Closing Date”) 27 October 2014(2)
Expected admission to trading of the Offer Shares on Euronext Amsterdam 9:00 CEST on 27 October 2014

(1) The last date and/or time before which notification of exercise instructions may be validly given may be earlier than the date and/or time specified above as the end of the Exercise Period of the Rights, depending on the financial intermediary through which the Rights are held.

Hierbij nog eens de link van het bericht dat ik heb ontvangen.

hugin.info/130755/R/1858158/650752.pdf

Ik vind nergens een verwittiging van wijziging van het bericht terug.
Goed dat je hier op gewezen hebt.

sevenelefen
Chiddix
0
quote:

gluup schreef op 19 oktober 2014 22:19:

Het is niet voor niets een "reddingsoperatie". Met het geld van de emissie moet het bedrijf gered worden. Je kan ook je geld in een gezond bedrijf stoppen.
In principe behoeft geen enkel beursbedrijf failliet te gaan. Bij mismanagement zet je de aandelenpers aan. Gebeurde ook bij KPN waar Ad Scheepbouwer het bedrijf, dat hij eerst wist te redden naar de afgrond bracht t.b.v eigen gewin(opties).
Toen hij zag, dat het schip ging zinken, ging hij er als een haas vandoor.
Er gaat nogal eens wat fout in het bedrijfsleven.
Beleggers mogen dan de gaten weer dichten. In de hoop , dat ze erzelf ook beter van worden.
Of je moet zo bewogen zijn met het bedrijf, dat je het belangenloos wilt steunen.
[verwijderd]
0
Wat betreft imtech nieuw denken velen op dit forum dat de geschiedenis zich zal herhalen (de teleurstelling van de vorige emissie). Daling van de koers waarop shorters zijn gaan anticiperen waardoor de koers verder is gaan dalen. Want die speculanten zijn er wel degelijk voor verantwoordelijk dat de huidige koers niets meer met de waarde van de onderneming te maken heeft. Er zijn nou eenmaal mensen die altijd geld verdienen. Nou is alles mogelijk maar de geschiedenis herhaalt zich zelden op gelijke wijze. Bedenk dat dezelfde speculanten ook voor een omgekeerde beweging kunnen zorgen. Als zij menen dat imtech nieuw te laag gewaardeerd wordt, dan valt eerder een omgekeerde beweging te verwachten en dat zou een extra steun voor de koersontwikkeling kunnen zijn. Stel dat het aandeel imtech nieuw 2,05 of 3,05 € (na een RS van 200:1 of 300:1) gaat noteren bij opening, dan zou dat ook het begin kunnen zijn van een langdurige rally. Ik wens een ieder veel wijsheid toe bij het nemen van beslissingen deze laatste dagen.
pieren
0
Wat is toch het probleem met die shorters?
Als ze de koers omlaag drukken (wat ze volgens mij niet kunnen), koop je toch gewoon lekker veel goedkope aandelen?
[verwijderd]
0
Goedenmorgen, na een lang en mooi weekend.
Even een mededeling na het diep nadenken en de voor en tegenstanders goed gelezen te hebben.
Ik zal het onderbouwen voor mensen die ook nog twijfelen.

DE KOGEL IS DOOR DE KERK!
----------------------------

De stand is:
Tegen 75% ("Het is gedaan" en aanhangers)
Voor 25% ("Maggy66" en aanhangers)

Dus ik doe mee met de emissie en zet 25% claims om naar aandelen,
de rest 75% claims doe ik weg om de andere mensen te helpen,

Dus Imtech is gered en die van de Aast kan
zijn gang gaan,flink zakken vullen en goed bedrijf maken.

Kost me weer een boel geld maar is voor een goed doel.
En ik zie dat de claims goed gebruikt worden dus de emissie slaagt.
(Anders is die koers van de claims niet zo hoog,ik kreeg ze tenminste
gratis,dus als er dan mensen er geld voor over hebben,doen ze er
wat mee,en ze hebben alleen maar waarde voor mensen die aandelen voor een cent willen kopen(131stuks)

Ik wens U allen een fijne week bij deze voetbal wedstrijd!
(kom op Van de Aast!Houd je rug recht!Wat zeg je me nu tegen die man
met zijn dreigement van 750miljoen?Van jou krijgt hij geen cent meer
en anders gaat hij maar naar de rechter?Hahaha zo willen we het zien!
Anders zetten we geen geld meer op Imtech hoor!! word maar eens flink kwaad,want je conditie moet ook nog beter)







[verwijderd]
0
IO bij Bincky 0,027 en een hoop aandelen in de aanbieding. Gaat richting 2 centen vandaag denk ik.
[verwijderd]
0
quote:

Bjaap schreef op 20 oktober 2014 08:04:

Goedenmorgen, na een lang en mooi weekend.
Even een mededeling na het diep nadenken en de voor en tegenstanders goed gelezen te hebben.
Ik zal het onderbouwen voor mensen die ook nog twijfelen.

DE KOGEL IS DOOR DE KERK!
----------------------------

De stand is:
Tegen 75% ("Het is gedaan" en aanhangers)
Voor 25% ("Maggy66" en aanhangers)

Dus ik doe mee met de emissie en zet 25% claims om naar aandelen,
de rest 75% claims doe ik weg om de andere mensen te helpen,

Dus Imtech is gered en die van de Aast kan
zijn gang gaan,flink zakken vullen en goed bedrijf maken.

Kost me weer een boel geld maar is voor een goed doel.
En ik zie dat de claims goed gebruikt worden dus de emissie slaagt.
(Anders is die koers van de claims niet zo hoog,ik kreeg ze tenminste
gratis,dus als er dan mensen er geld voor over hebben,doen ze er
wat mee,en ze hebben alleen maar waarde voor mensen die aandelen voor een cent willen kopen(131stuks)

Ik wens U allen een fijne week bij deze voetbal wedstrijd!
(kom op Van de Aast!Houd je rug recht!Wat zeg je me nu tegen die man
met zijn dreigement van 750miljoen?Van jou krijgt hij geen cent meer
en anders gaat hij maar naar de rechter?Hahaha zo willen we het zien!
Anders zetten we geen geld meer op Imtech hoor!! word maar eens flink kwaad,want je conditie moet ook nog beter)

Goed besluit. Succes!
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 20 oktober 2014 07:57:

Wat is toch het probleem met die shorters?
Als ze de koers omlaag drukken (wat ze volgens mij niet kunnen), koop je toch gewoon lekker veel goedkope aandelen?
Hi Pieren.
Waarom zou nu aandelen kopen als de claim momenteel goedkoper is en je daardoor aandelen van 1 cent kunt aanschaffen?
mamaloe
0
Goedemorgen allemaal, we zitten gewoon in het verkeerde aandeel. Helaas.
Nutreco staat op 28 euro en wordt overgenomen voor 40 euro. 12 euro winst per aandeel. Je zal ze maar hebben. dat is lekker wakker worden.
mamaloe
0
quote:

kleinbier schreef op 20 oktober 2014 06:44:

Wat betreft imtech nieuw denken velen op dit forum dat de geschiedenis zich zal herhalen (de teleurstelling van de vorige emissie). Daling van de koers waarop shorters zijn gaan anticiperen waardoor de koers verder is gaan dalen. Want die speculanten zijn er wel degelijk voor verantwoordelijk dat de huidige koers niets meer met de waarde van de onderneming te maken heeft. Er zijn nou eenmaal mensen die altijd geld verdienen. Nou is alles mogelijk maar de geschiedenis herhaalt zich zelden op gelijke wijze. Bedenk dat dezelfde speculanten ook voor een omgekeerde beweging kunnen zorgen. Als zij menen dat imtech nieuw te laag gewaardeerd wordt, dan valt eerder een omgekeerde beweging te verwachten en dat zou een extra steun voor de koersontwikkeling kunnen zijn. Stel dat het aandeel imtech nieuw 2,05 of 3,05 € (na een RS van 200:1 of 300:1) gaat noteren bij opening, dan zou dat ook het begin kunnen zijn van een langdurige rally. Ik wens een ieder veel wijsheid toe bij het nemen van beslissingen deze laatste dagen.
Dan verliezen we wederom veel geld. Tja helaas maar ik ben ook dom geweest om op 65 cent in te stappen. Maar ben wel van plan snel uit te stappen voordat het terugvalt naar 3 euro.
3.505 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 172 173 174 175 176 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
914,95  +1,70  +0,19%  20 mei
 Germany40^ 18.746,00 -0,12%
 BEL 20 4.006,94 +0,05%
 Europe50^ 5.066,92 -0,15%
 US30^ 39.838,40 0,00%
 Nasd100^ 18.688,40 0,00%
 US500^ 5.312,58 0,00%
 Japan225^ 39.302,80 0,00%
 Gold spot 2.415,19 -0,45%
 EUR/USD 1,0856 -0,02%
 WTI 79,21 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +2,96%
VIVORYON THER... +2,76%
Alfen N.V. +2,73%
ALLFUNDS GROUP +2,55%
Sif Holding +1,69%

Dalers

JUST EAT TAKE... -3,76%
Brunel -3,15%
Galapagos -1,89%
Philips Konin... -1,82%
PROSUS -1,36%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront