Imtech « Terug naar discussie overzicht

Imtech weekdraadje 20 t/m 24 oktober 2014 (De dood of de gladiolen?)

3.505 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 172 173 174 175 176 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

ch@rter schreef op 19 oktober 2014 18:08:

Niet/wel blijvend maar wel vaak terugkerende lage koersen.
De aandeelhouders worden daar op een gegeven moment knars van en die bepalen de verdere koersvorming, vaak samengaand met slecht nieuws.
Dus zij kunnen wel degelijk de oorzaak vormen, en het gevolg is wel bekend.
Kijk maar eens aan de nasdaq, talloze voorbeelden te vinden.
Je kan ook zeggen dat deze de lucht uit de bubble's laten lopen waar op langere termijn iedereen mee gediend is.

op wiki lees ik: Volgens de financiële theorie draagt de mogelijkheid tot het short gaan in effecten bij aan een efficiënte prijsvorming en liquiditeit op de markt.

Ik begrijp dat de meningen hierover verdeeld zijn. Maar nu bij Imtech vind ik de schuld geven aan shorters onzin ;-)

[verwijderd]
0
quote:

gluup schreef op 19 oktober 2014 18:32:

[...]

Je kan ook zeggen dat deze de lucht uit de bubble's laten lopen waar op langere termijn iedereen mee gediend is.

op wiki lees ik: Volgens de financiële theorie draagt de mogelijkheid tot het short gaan in effecten bij aan een efficiënte prijsvorming en liquiditeit op de markt.

Ik begrijp dat de meningen hierover verdeeld zijn. Maar nu bij Imtech vind ik de schuld geven aan shorters onzin ;-)

M.i. hebben de shorters hier slechts geprofiteerd van een onomkeerbaar proces. Wellicht hebben ze de daling versneld, maar niet veroorzaakt.
[verwijderd]
0
Inderdaad zal er bij een omgekeerde RS van 1:500 minimaal 5 € op de borden staan. Ik verwacht 5,25-5,50 €. De banken hebben er namelijk wel belang bij om van de emissie een succes te maken. In de eerste plaats omdat iedereen die het goed voor heeft met imtech, hoopt op een succes. In de tweede plaats omdat de banken nog een flink deel van het kapitaal in handen hebben en in de derde plaats omdat er nog 300 mln. leenkapitaal in de onderneming zit. Zoals ik eerder heb aangegeven zal er gearbitreerd worden net zo lang totdat er sprake is van een min of meer stabiele marktkoers (d.w.z. rust en vertrouwen in de onderneming). Ik verwacht een verdere koersontwikkeling naar 6 € voor het eind van 2014. Ja en dan zal het afhangen van de prestaties van de onderneming. Als er nog meer lijken uit de kast vallen dan zal de koers weer gaan verdampen. Als dat niet het geval is en kwartaal 4 op nul wordt gesloten en 2015 met winst, dan zal het aandeel verder stijgen. Dat is zeker niet onrealistisch. Na 4 jaar onderzoek zou verwacht mogen worden dat alle ellende boven water is gekomen. Bovendien zijn de lasten van de onderneming aanzienlijk gedaald (vrijval financieringslasten over 800 mln, uitkomsten kostenreductieprogramma); veel meer dan de oude ICT bijdrage. Tel daarbij op dar er 100 mln. apart staat ter dekking van reorganisatiekosten, dat er sprake is van een gezonde balans en van een technologische onderneming waaraan ook in de toekomst veel behoefte zal bestaan, dan begrijp ik het negativisme niet. Na de RS 1:500 zullen er ca 650 mln. aandelen zijn, dus dat valt wel mee, imtech oud had er bijna 500 mln.
seveneleven
0
quote:

kleinbier schreef op 19 oktober 2014 18:51:

Na de RS 1:500 zullen er ca 650 mln. aandelen zijn, dus dat valt wel mee, imtech oud had er bijna 500 mln.
Na een RS aan 1:500 zullen er 60.000.000.000 + 460.000.000 : 500 = 120.092.000 aandelen zijn. Dit zijn getallen bij benadering, geen juiste getallen, maar na de RS aan 1:500 zullen er zeker geen 650.000.000 aandelen of in de buurt er van zijn.

[verwijderd]
0
quote:

easycash13 schreef op 19 oktober 2014 18:47:

[...]

M.i. hebben de shorters hier slechts geprofiteerd van een onomkeerbaar proces. Wellicht hebben ze de daling versneld, maar niet veroorzaakt.
Wel is het mijns inziens een gegeven dat wanneer shorten e.d. niet mogelijk zou zijn, Imtech nooit zo ver zou zijn gedaald.
[verwijderd]
0
quote:

seveneleven schreef op 19 oktober 2014 19:11:

[...]

Na een RS aan 1:500 zullen er 60.000.000.000 + 460.000.000 : 500 = 120.092.000 aandelen zijn. Dit zijn getallen bij benadering, geen juiste getallen, maar na de RS aan 1:500 zullen er zeker geen 650.000.000 aandelen of in de buurt er van zijn.


Als het aandeel rond de 3 cent blijft staan is een emissie van 300:1 of 200:1 mogelijk. Dan maximaal ruim 300 miljoen aandelen.
seveneleven
0
Zowel TKR (op de vorige pagina op een bericht van wiegveld) als ikzelf op het bericht van Kleinbier, trachten beide forumleden aan hun verstand te brengen dat ze een totaal verkeerde manier van berekenen gebruiken en inzicht hebben wat betreft het aantal aandelen na de RS.
Het is de manier van berekenen waar het om te doen is. Als men beide postings leest, lijkt me dit duidelijk, en zeker bij deze van Kleinbier.
[verwijderd]
0
quote:

seveneleven schreef op 19 oktober 2014 20:28:

Zowel TKR (op de vorige pagina op een bericht van wiegveld) als ikzelf op het bericht van Kleinbier, trachten beide forumleden aan hun verstand te brengen dat ze een totaal verkeerde manier van berekenen gebruiken en inzicht hebben wat betreft het aantal aandelen na de RS.
Het is de manier van berekenen waar het om te doen is. Als men beide postings leest, lijkt me dit duidelijk, en zeker bij deze van Kleinbier.
Dat had ik begrepen. Was een aanvulling.
[verwijderd]
0
Sorry voor mijn fout Seveneleven en Maggy. 650.000.000 aandelen bij een omgekeerde RS 1:100 en ca 130.000.000 aandelen bij een RS van 1:500. Deze uitkomst met minder aandeelhouders, aanmerkelijk minder dan bij imtech oud, is natuurlijk veel gunstiger. Het doet overigens niets af aan de rest van mijn betoog
Belegger1974
0
Waar hebben jullie het over? Na afloop van de claim emissie zal het aandeel iets meer dan 1 cent kosten. Er komen 60 miljard aandelen bij! En dat bij een totale beurswaarde van 140 miljoen.

Jongens en lieve meisjes het is gedaan met intech. Maar voor degene due van gokken houden kunnen wel enorme winsten behalen door onverklaarbare koersstijgingen van 2000% procent of meer. Zoals de afgelopen keer dat de claimemissie begin.

Straks weer hoor als de claimemissie voorbij is, gokje wagen. Mooie inzet van 5000 euro bij een koers van van 3 cent. Een ton eruit gehaald.
[verwijderd]
0
quote:

gluup schreef op 19 oktober 2014 18:32:

[...

op wiki lees ik: Volgens de financiële theorie draagt de mogelijkheid tot het short gaan in effecten bij aan een efficiënte prijsvorming en liquiditeit op de markt.

Ik begrijp dat de meningen hierover verdeeld zijn. Maar nu bij Imtech vind ik de schuld geven aan shorters onzin ;-)

Klopt als een bus en je creeerd een grote mate van volitiliteit... up and down up and down, dus handel, en daar draait de beurs op. Er valt dan altijd geld te verdienen. Op een vlakke beurs verdien je geen piek, op dividend na dan.

De shortposities op impech zijn niet enkel de boosdoener geweest, die hangt volledig samen met de smet die op de toko is komen te liggen, en een goudmijn gebleken voor shorters, en een strontmijn voor de believers.... uh aandeelhouders .-)
[verwijderd]
0
quote:

kleinbier schreef op 19 oktober 2014 20:50:

Sorry voor mijn fout Seveneleven en Maggy. 650.000.000 aandelen bij een omgekeerde RS 1:100 en ca 130.000.000 aandelen bij een RS van 1:500. Deze uitkomst met minder aandeelhouders, aanmerkelijk minder dan bij imtech oud, is natuurlijk veel gunstiger. Het doet overigens niets af aan de rest van mijn betoog
Het is trouwens gewoon een reverse split en geen omgekeerde reverse split..
[verwijderd]
0
Bij een RS wordt 1 aandeel van bijv. 10 euro gesplitst in 10 van 1 €. Bij een omgekeerde RS worden 10 aandelen van 1 € samengevoegd tot 1 nieuw aandeel van 10 €, zo heb ik het altijd begrepen.

In het onderhavige geval worden bij een ratio van 500:1 voor 65.500.000.000 aandelen circa 130.000.000 nieuwe aandelen uitgegeven.
efreddy
0
quote:

kleinbier schreef op 19 oktober 2014 21:16:

Bij een RS wordt 1 aandeel van bijv. 10 euro gesplitst in 10 van 1 €. Bij een omgekeerde RS worden 10 aandelen samengevoegd tot 1 nieuw aandeel, zo heb ik het altijd begrepen.

In het onderhavige geval worden bij een ratio van 500:1 voor 65.500.000.000 aandelen circa 130.000.000 nieuwe aandelen uitgegeven.
Bij een aandelen split word 1 aandeel gespitst in meerdere aandelen ,bij een reverse split worden aandelen samengevoegd.
Bij Imtech gaat het om een reverse split .
[verwijderd]
0
quote:

kleinbier schreef op 19 oktober 2014 21:16:

Bij een RS wordt 1 aandeel van bijv. 10 euro gesplitst in 10 van 1 €. Bij een omgekeerde RS worden 10 aandelen van 1 € samengevoegd tot 1 nieuw aandeel van 10 €, zo heb ik het altijd begrepen.

In het onderhavige geval worden bij een ratio van 500:1 voor 65.500.000.000 aandelen circa 130.000.000 nieuwe aandelen uitgegeven.
Bij een stock split worden worden de aandelen gesplits en bij een reverse split samengevoegd.
Reverse split is gewoon omgekeerde splitsing in het Engels..
[verwijderd]
0
OK, dank voor jullie toelichting. We spreken voortaan over een RS of over een omgekeerde splitsing die hoogst waarschijnlijk bij imtech nieuw voor notering zal plaatsvinden. 500:1 acht ik aannemelijk maar andere ratio's zijn natuurlijk ook denkbaar.
[verwijderd]
0
quote:

kleinbier schreef op 19 oktober 2014 18:51:

dan begrijp ik het negativisme niet.
Nee, nou het aandeel Imtech is in 2 jaar van ruim boven de 20 euro naar enkele centen gegaan. Een hoop aandeelhouders (vroegere believers) hebben er gigantisch veel geld aan verloren.

Jij doet in je stukje alleen maar aanname's. De werkelijkheid is dat er bij Imtech flink gefraudeerd is en dat hun berichtgeving meerdere malen verkeerd is geweest. En zo te lezen heb je de prospectus van de emissie niet gelezen. De dingen die jij verteld zijn onzorgvuldig en niet gebaseerd op feiten. En reverse is gewoon engels voor omgekeerd, en split voor spitsing.
[verwijderd]
0
Ook ik ben behoorlijk financieel het schip ingegaan met imtech. Ik wou dat ik al mijn oude aankopen, die nog maar 0,01 € per aandeel waard zijn, kon terugdraaien. Maar helaas zo zit de wereld niet in elkaar!

Wat ik tegen de stroom in probeer duidelijk te maken is dat ik wel goede mogelijkheden zie in het nieuwe imtech. Om daarvan te profiteren moet je volledig meedoen met de claim emissie. Ik hoop in ieder geval daarmee (een groot deel van) mijn verliezen goed te maken. Ik begrijp heel goed dat niet iedereen over de financiële mogelijkheden beschikt om aan de emissie deel te nemen. Maar misschien kunnen ze wel voor een deel meedoen. Door voor te stellen dat het allemaal bagger is, worden de aandeelhouders die er misschien wat minder verstand van hebben, gedemotiveerd om mee te doen. Zij accepteren dan dat hun bezit geen waarde meer heeft. Vertel het eerlijke verhaal over imtech nieuw en over de kansen. Maar meedoen betekent ook risico's lopen.
[verwijderd]
0
quote:

kleinbier schreef op 19 oktober 2014 22:06:

Ook ik ben behoorlijk financieel het schip ingegaan met imtech. Ik wou dat ik al mijn oude aankopen, die nog maar 0,01 € per aandeel waard zijn, kon terugdraaien. Maar helaas zo zit de wereld niet in elkaar!

Zij accepteren dan dat hun bezit geen waarde meer heeft. Vertel het eerlijke verhaal over imtech nieuw en over de kansen. Maar meedoen betekent ook risico's lopen.
Ze kunnen ook maar beter accepteren dat hun bezit geen waarde meer heeft. Want dat is de REALITEIT van dit moment.

En het eerlijke verhaal over imtech nieuw staat in de prospectus die door Imtech zelf is uitgegeven bij de emissie. Daar staat heel erg letterlijk dat het om hoog risico investeringen gaat. Verder staat er een ongelofelijke hoeveelheid slecht nieuws in.

Oude verliezen proberen terug te verdienen kan ook gewoon met ander fondsen. Je hoeft niet perse je verlies in hetzelfde fonds goed te maken.

"Verlies nemen" is ook een kunst.
[verwijderd]
0
Het is niet voor niets een "reddingsoperatie". Met het geld van de emissie moet het bedrijf gered worden. Je kan ook je geld in een gezond bedrijf stoppen.
3.505 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 172 173 174 175 176 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
913,72  +0,47  +0,05%  11:24
 Germany40^ 18.764,20 +0,32%
 BEL 20 4.011,60 +0,17%
 Europe50^ 5.070,92 +0,13%
 US30^ 40.017,90 +0,06%
 Nasd100^ 18.579,80 +0,21%
 US500^ 5.311,66 +0,17%
 Japan225^ 39.092,50 +0,93%
 Gold spot 2.444,03 +1,19%
 EUR/USD 1,0869 -0,01%
 WTI 79,38 -0,16%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +4,01%
BESI +1,96%
AMG Critical ... +1,86%
AZERION +1,51%
OCI +1,25%

Dalers

Brunel -4,20%
JUST EAT TAKE... -1,72%
UMG -1,25%
NSI -1,12%
PROSUS -1,09%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront