Fondsmanager Gezocht « Terug naar discussie overzicht

serendipity

289 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 12 13 14 15 » | Laatste
[verwijderd]
0
Volgend jaar zal ik ook een international serendipity fonds inschrijven.

Aandelen die ik hiervoor monitor zijn (en een aantal heb ik ook al gekocht):
KBC, gaat sterk profiteren van de verbeterde europese financiën
Daimler, strek merk voor de beterende emerging markets
SBM, blijft achter, maar het goede nieuws komt eraan
Nice systems, groeit op Big Data
Google, the winner takes all
SAP, profiteert van E-commerce, licenties, kennis en big data
Atos, als Frankrijk eindelijk ook weer positief in het nieuws komt
Amadeus, of andere spaanse software bedrijven

[verwijderd]
0

De speculatie over de acties van de FED verstoren het model.

Nu bijvoorbeeld, een slecht bericht, de dienstensector valt tegen in de US, en daardoor is de correctie weer voorbij voor vandaag. Gelukkig was er geen goed bericht, want dan was de paniek toegeslagen.
Een beetje goed nieuws is leuk en goed voor de koers, maar kennelijk niet te veel, we moeten dus ook oppassen voor een teveel aan goed nieuws.

[verwijderd]
0
Sinterklaas (of is het de Sint) maakt de meeste van ons toch wat zenuwachtig.
Maar, gelukkig is het met deze angst markt snel voorbij. Ik geloof niet in Sinterklaas maar wel in Peter Diamandis.
De wereld zal veranderen, de technologie lost de grote problemen op. Energie, schoon water en voedsel.
Dus, weg met Sinterklaas, weg met de hoogtevrees, op naar een nieuw jaar vol met goede beleggingskansen.
[verwijderd]
0
Weinig nieuws, december is gelukkig in rustig water gekomen.
Aegon, Ziggo, Exact, TomTom en USG blijven goede kandidaten voor 2014.
Een sprong van 20% zit er zeker in.
Hopelijk komt er nog goed nieuws, nieuw optimisme, of een grote fondsbeheerder die dit ook ziet. Dan kunnen ze in december alvast 10% vooruit.
[verwijderd]
0
Serendipityvoldoet weer aan de verwachtingen.

De geselecteerde fondsen bewegen zich op of boven de AEX door een gunstige markt positie. En af en toe (verwachting was 2 keer per maand) een voorspelbaar nieuwsfeitje waardoor er een sprongetje wordt gemaakt.
Dit keer is het Ziggo, maar als consolidation echt het woord van 2014 wordt (Christopher Ho), gaan we dat wel vaker zien.

Al krijgt consolidation natuurlijk wel concurrentie van innovation en serendipity. Dat wordt nog leuk in 2014.
[verwijderd]
0
Vandaag de correctie van de correctie, dus TomTom en USG doen lekker mee, die waren te zwaar gecorrigeerd.
Verwachtingen voor 2014 blijven goed voor ze, dus ook bij het voorsorteren in de rest van de week zal het wel goed gaan.

Intussen wachten op het bod op Ziggo. Zal wel 34,75 worden dan is iedereen tevreden.

Al met al wel genoeg om de tweede plaats weer in te nemen in het klassement en weer wat te winnen op de AEX.
[verwijderd]
0

Technology zal gigantisch presteren in 2014.

Specifiek de combinatie van Big Data en de Internet of things.
Alles connected, en op basis van statistiek weet het netwerk alles.

Het is nog niet R.I.P. Internet zoals de Motley Fools pushed.
Maar het wordt een super hype en een super versnelling.
In Nederland goed voor TomTom (connected cars) en enkele software bedrijven.

Voor de internationale "serendipity" koop ik Sierra Wireless, voor de M2M markt van connected devices.
[verwijderd]
0
Sierra Wireless nu gekocht voor de internationale serendipity.
Dubbele trend en heel veel related technology, serendipity ten top.

Complimenten voor Degiro: transactie ging super snel en soepel en tegen lagen kosten en dat voor een aandeel dat niet in de hoofd Index staat, en ook niet op IEX.

Prijs was 19,82 dollar voor Sierra.
[verwijderd]
0
En ook vandaag doet Sierra-Wireless weer +5% (en counting...)

Volgend jaar gaan we voor de internationale serendipity daar zijn de rendementen nog beter.

En inmiddels de koers ook op IEX gevonden:

www.iex.nl/Aandeel-Koers/350187063/Si...
Martin W
0
Je hebt met SWIR wel een hele goede keus gemaakt, nu zelfs +9,7%. Volgende keer doe ik met je mee! Maar bij SWIR misschien beter eerst even wachten tot er een volgende bodem gezet wordt.
Fijne avond,
Martin
[verwijderd]
0
quote:

Martin W schreef op 20 december 2013 19:31:

Je hebt met SWIR wel een hele goede keus gemaakt, nu zelfs +9,7%. Volgende keer doe ik met je mee! Maar bij SWIR misschien beter eerst even wachten tot er een volgende bodem gezet wordt.
Fijne avond,
Martin
Het woord bodem bestaat niet, zeker niet voor Sierra.
Ook de bodem volgt een "normaal" curve, en we zitten nog voor de max.
Maar enige voorzichtigheid is natuurlijk goed.
Zeker voor amerikaanse aandelen wordt er een hoop hype ingepompt.
Maar de pompen blijven gelukkig aanstaan tijdens de feestdagen.

voor iedereen een goede Kerst!
Martin W
0
quote:

seren schreef op 23 december 2013 16:14:

[...]

Het woord bodem bestaat niet, zeker niet voor Sierra.
Ook de bodem volgt een "normaal" curve, en we zitten nog voor de max.
Maar enige voorzichtigheid is natuurlijk goed.
Zeker voor amerikaanse aandelen wordt er een hoop hype ingepompt.
Maar de pompen blijven gelukkig aanstaan tijdens de feestdagen.

voor iedereen een goede Kerst!
Net een klein aantal Sierra gekocht voor $21,97. Ben benieuwd.
Fijne feestdagen!
[verwijderd]
0
quote:

Martin W schreef op 24 december 2013 16:01:

[...]
Net een klein aantal Sierra gekocht voor $21,97. Ben benieuwd.
Fijne feestdagen!
Mooi, net op tijd, zelfs met een klein aantal zal het toch wel goed zijn voor een extra glaasje wijn. Sierra deed toch weer +6.7% met Kerst.

De nederlandse Serendipity fondsen volgen rustig de AEX omhoog, met name Aegon en USG doen het goed op de verbeterende cijfers. Exact en Ziggo staan in de wacht op goed nieuws.
[verwijderd]
0
Mooi, goede timing, ik houd Sierra wel vast ondanks dat het nu al heel ver vooruit loopt op de toekomst.

Voor iedereen een heel voorspoedig 2014.

Ik verwacht een zeer goed aandelen jaar, maar niet voor alle aandelen, er zal ook een kleine revolutie zijn met grote winnaars maar ook grote verliezers.

De winnaars zullen profiteren van de nieuwe technische mogelijkheden, dus bedrijven die goed met de bakken informatie/data/geld kunnen omgaan en niet teveel legacy hebben. Dus, o.a. software, google, e-commerce en vernieuwende banken. Ook Tomtom zit goed.

Verliezers zijn de bedrijven die op het verkeerde paard wedden, Facebook, Twitter, en de "middle man".

Er zullen mogelijkheden genoeg zijn om serendipity te vinden.

Martin W
0
Was geen verkeerde beslissing van je om Sierra nog aan te houden. 7,8% erbij gisteren. Ik wordt een beetje nerveus bij dit soort koerssprongen ;-)
Zacks waarschuwt wel dat de koers nu (te?) hoog is opgelopen:
finance.yahoo.com/news/sierra-wireles...

Succes!
Martin
[verwijderd]
0
quote:

Martin W schreef op 3 januari 2014 14:22:

Was geen verkeerde beslissing van je om Sierra nog aan te houden. 7,8% erbij gisteren. Ik wordt een beetje nerveus bij dit soort koerssprongen ;-)
Zacks waarschuwt wel dat de koers nu (te?) hoog is opgelopen:
finance.yahoo.com/news/sierra-wireles...

Succes!
Martin
Het lijkt inderdaad wel overbought, maar het is een relatief klein bedrijf met een goede marktpositie, die de komende jaren 50% per jaar kan gaan doen.

25$ was mijn eigen koersdoel als realistisch, dus nu op 26$ is duur. Toch houd ik ze nog. Cijfers komen begin feb, dus ik houd Sierra Wireless toch maar in mijn internationale serendipity porto. In ieder geval leuk om te volgen, zelfs als ze nu weer tijdelijk wat gaan inleveren.
[verwijderd]
0
Fondsen doen het nog steeds goed en dat zelfs zonder echt nieuws.
De Serendipity is gewoon goed voor deze fondsen, dus er zijn geen wijzigingen nodig.
Nu zijn het de dagen van de CES, dus zeker TomTom kan wel verder positief nieuws verwachten.
Exact en Ziggo zitten goed en hebben goed dividend, dus geen neerwaarts risico, dus alle tijd om op nieuw nieuws te wachten.
Aegon en USG zullen komende weken ook harder stijgen dan de AEX, dus op naar de +30% ;)
289 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
904,21  0,00  0,00%  09 mei
 Germany40^ 18.721,40 +0,19%
 BEL 20 3.985,40 0,00%
 Europe50^ 5.066,00 +0,23%
 US30^ 39.461,50 +0,13%
 Nasd100^ 18.140,40 +0,12%
 US500^ 5.221,83 +0,12%
 Japan225^ 38.231,10 -0,54%
 Gold spot 2.358,06 +0,50%
 EUR/USD 1,0776 -0,05%
 WTI 79,85 +0,30%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront