Fondsmanager Gezocht « Terug naar discussie overzicht

serendipity

289 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 13 14 15 » | Laatste
[verwijderd]
0
Het goede nieuws kan deze week voor de financiële sector vallen.
o.a. door cijfers ING en Aegon. En natuurlijk de ECB.

Zij hebben de kennis om te profiteren van het chaotische herstel.
En hebben dit het afgelopen kwart waarschijnlijk beter gedaan dan verwacht.

Bij ING zit er al veel in de koers, dus Aegon gekocht.

Brunel en Arcadis verkocht, bij Arcadis is het goede nieuws geweest en voor Brunel zal het wel goed gaan, maar ook de kans op slechter nieuws uit Duitsland neemt toe.
[verwijderd]
0
Gisteren bij de Masterclass van Corné van Zeijl geweest.
Heel goed, echt indrukwekkend, de inhoud maar ook de presentatie zelf.

Het zoeken naar correlaties en naar kleine afwijkingen van bestaande correlaties wordt zeer grondig gedaan. Met behulp van veel ervaring, een goede provider van heel veel data, en met goede tools. Op deze manier wordt heel veel geld beheerd. En ook de andere analisten en fondsmanagers zullen dit goed doen, met als gevolg dat de markt in totaal dit soort technieken perfect beheerst.

Maar over de toekomst is geen data, dus die zit (nog) niet in de modellen.
De kansen voor ons liggen in het gebruik van gezond verstand, het voorspellen van afwijkingen, het voorspellen van een trendbreuk en het voorspellen van nieuws. Het gebruik van serendipiteit als selectie criterium brengt deze kansen in beeld.
[verwijderd]
0
Eergisteren Brunel en Arcadis op tijd gesloten, beter iets te vroeg dan veel te laat.
Aegon nu in porto, voldoet niet aan alle criteria, maar minder slecht nieuws is ook goed nieuws, dus kans op een koerssprongetje morgen is er zeker wel.
[verwijderd]
0
Wordt een weekje van weinig nieuws. En weinig nieuws wordt twijfel, en twijfel kan zomaar omslaan in angst.
Maar Ziggo en Aegon zullen het toch redelijk blijven doen, en voor Unit4, Tom2 en USG komt het goede nieuws later wel.
Dus, we blijven stabiel, we reageren niet op angst, maar wachten op kansen voor positief nieuws.

[verwijderd]
0
Geen angst in de markt, dus volop vooruit lopen op positief nieuws.
Bod voor Unit4 gaat echt wel hoger vallen (gratis geld volgens het forum), o.a. door de groei van de dochters, en echt een mooie strategische positie, net als USG en Tom2.
Ook Ziggo zit goed, nu bijvoorbeeld nu Liberty Global iets met Intel voor interactieve TV wil.
Aegon gaat gewoon hele goede cijfers scoren komend kwartaal.
[verwijderd]
0
Advies Aegon omhoog bij ING.
Is dit positief nieuws?
Het is wel positief voor Aegon, maar geen nieuws, uit de cijfers kon iedereen zien dat de ING te laag zat met hun koersdoel.
Het is negatief voor ING, hoe lang hebben ze nodig om deze conclusie te trekken? Als ze bijna een week doen over een simpele conclusie dan zijn ze echt niet snel genoeg in deze markt. Dus tussen de regels door weer een minpuntje voor de serendipiteit van ING. De kans op negatief nieuws voor ING wordt groter.
[verwijderd]
0

USG verkocht en Exact gekocht.
Ik blijf positief over USG, maar veel goed nieuws zit nu al in de koers en de kans op negatief nieuws is iets groter. En de markt is zenuwachtig dus een klein negatief berichtje kan al impact hebben.

Exact heeft ook goede serendipiteit en zit in de goede markt.
De komende maand is de kans op positief nieuws in de software sector groot. Arbeid blijft duur, groei zonder banen, alle bedrijven blijven door automatiseren, en nu met de Cloud toepassingen geeft dit een volgende efficiency slag.
Amerikaanse en Engelse investeerders zien deze trend ook en zijn op jacht.

Unit4 heeft nog een betere positie, via FinancialForce zijn ze betrokken bij SalesForce. De CRM oplossing die de wereld verovert en met het "winner takes all" model wordt dit een mega hit.
Unit4 en Exact kunnen goed nieuws verwachten.
[verwijderd]
0
Nu 1e overall alle categorieën over het hele jaar!

"serendipiteit" blijft goede resultaten geven en is de factor die iets toevoegt aan de bestaande modellen.

Komende maand zijn er wel risico's voor de hele beurs, maar dat is geen reden om short te gaan. Aegon en Ziggo zijn defensief zeer sterk met een hele lage negatieve serendipiteit.
Unit4, Exact en Tom2 hebben zo'n hoge positieve serendipiteit dat de kans op verdere groei heel groot is, zelfs in een negatieve markt.

RT2014
0
quote:

seren schreef op 15 november 2013 11:03:

Nu 1e overall alle categorieën over het hele jaar!

"serendipiteit" blijft goede resultaten geven en is de factor die iets toevoegt aan de bestaande modellen.

Komende maand zijn er wel risico's voor de hele beurs, maar dat is geen reden om short te gaan. Aegon en Ziggo zijn defensief zeer sterk met een hele lage negatieve serendipiteit.
Unit4, Exact en Tom2 hebben zo'n hoge positieve serendipiteit dat de kans op verdere groei heel groot is, zelfs in een negatieve markt.

Je maakt de juiste keuzes Seren en de markt zit natuurlijk mee. Prachtig resultaat over de laatste paar weken!

Mijn iex portefeuille loopt nog wat achter bij mijn reguliere portefeuille (die YTD nu op 21% staat). De beurs staat hoog en ik maak normaal gesproken vooral winst door koopjes op te pikken (en opties te schrijven, maar dat kan helaas niet bij de Giro). Daarvoor was ik te laat ingestapt in de competitie. Er zijn nog maar weinig aandelen die laag gewaardeerd zijn waar niets mis mee is.

Jouw strategie werpt in zo'n opgaande markt meer vruchten af maar vergt ook wat meer tijd omdat je diep inzicht moet krijgen in potentiële winstdrijvers.

Ik volg je trades met belangstelling. Succes verder!
Martin W
0
Mooi resultaat! En ook nog eens met een degelijke portefeuille zonder "pharma" in de naam.

Succes!
[verwijderd]
0
quote:

RT2014 schreef op 15 november 2013 13:09:

[...]

Je maakt de juiste keuzes Seren en de markt zit natuurlijk mee. Prachtig resultaat over de laatste paar weken!

Mijn iex portefeuille loopt nog wat achter bij mijn reguliere portefeuille (die YTD nu op 21% staat). De beurs staat hoog en ik maak normaal gesproken vooral winst door koopjes op te pikken (en opties te schrijven, maar dat kan helaas niet bij de Giro). Daarvoor was ik te laat ingestapt in de competitie. Er zijn nog maar weinig aandelen die laag gewaardeerd zijn waar niets mis mee is.

Jouw strategie werpt in zo'n opgaande markt meer vruchten af maar vergt ook wat meer tijd omdat je diep inzicht moet krijgen in potentiële winstdrijvers.

Ik volg je trades met belangstelling. Succes verder!
Klopt!
De markt zit mee, daardoor is (of was) het goed om voor Europese aandelen op de positieve serendipiteit te letten. En dit te gebruiken als selectie.

In een negatieve markt, of een markt met dreiging van bubbels (US en emerging op dit moment), moet er meer naar de negatieve serendipiteit gekeken worden.

Nederlandse aandelen, hangt af van het moment, drie maanden geleden was het duidelijk dat er positief nieuws aan zat te komen, maar de risico's worden nu groter. Voor software blijf ik wel vol positief, vandaar mijn huidige keuzes.

Een prettig weekend ieder (met hopelijk wat Unit4 nieuws), en dank voor de feedback.
[verwijderd]
0
Software licenties en services blijken idd meer waard, dit zal in de toekomst nog verder toenemen, vandaar dat dit positieve nieuws goed te voorspellen was. Unit4 en Exact staan nu mooi hoger, maar hoeven nog niet direct verkocht te worden.
Ook de Tom2 assets zullen steeds meer waarde krijgen.

Trend is duidelijk, er komt groei maar ook prijsdruk, dus positieve serendipiteit voor software, (big) data en kennis, maar ook negatieve serendipiteit voor software-detachering.

[verwijderd]
0
quote:

seren schreef op 18 november 2013 13:26:

Software licenties en services blijken idd meer waard, dit zal in de toekomst nog verder toenemen, vandaar dat dit positieve nieuws goed te voorspellen was. Unit4 en Exact staan nu mooi hoger, maar hoeven nog niet direct verkocht te worden.
Ook de Tom2 assets zullen steeds meer waarde krijgen.

Trend is duidelijk, er komt groei maar ook prijsdruk, dus positieve serendipiteit voor software, (big) data en kennis, maar ook negatieve serendipiteit voor software-detachering.

Het lijkt wel of je voorspellende gaven hebt :)! Je rendement is in ieder geval subliem, ken je geen website of boek waar serendepity wat verder wordt uitgediept? Ik zou er nl. iets meer over willen lezen, want voor mij heeft het nu nog een groot "glazen bol" gehalte.

De analist
[verwijderd]
0
quote:

RJT Capital schreef op 18 november 2013 13:40:

[...]

Het lijkt wel of je voorspellende gaven hebt :)! Je rendement is in ieder geval subliem, ken je geen website of boek waar serendepity wat verder wordt uitgediept? Ik zou er nl. iets meer over willen lezen, want voor mij heeft het nu nog een groot "glazen bol" gehalte.

De analist
Er is geen glazen bol en de literatuur geeft alleen wat statements.

Serendipiteit is het combineren, het voorspellen van de kansen van het nieuws op basis van globale trends, recente cijfers en kleine aanwijzingen. Vergelijk het met hoe de experts de acties van de FED of de ECB voorspellen, die zitten ook meestal goed :)
[verwijderd]
0

Nog steeds geen tijd voor een wissel.
Ik was nooit een fan van Aegon, Aegon mist de technische kwaliteiten om in dit team mee te draaien, maar als centrale verdediger is Aegon ijzersterk.
Aegon heeft bijna geen negatieve serendipiteit, en zal profiteren van een sterkere dollar, slechte beursen of hogere rente.
Het nieuws voor Aegon met de daarbij behorende hogere koersdoelen kan zeker vallen de komende weken. Naast Aegon heb ik slechts Ziggo nodig als verdedigingsduo, kan de rest lekker onbezorgd op de aanval spelen.
[verwijderd]
0

Ik ben blij dat de analisten van de Rabo ons ook volgen en het talent van onze rechtsbuiten herkennen.
Zie de dft en andere "nieuws" diensten over Exact, dit was exact onze reden om Exact te selecteren. Toch weer leuk om een paar weekjes voorsprong te hebben op de markt.

[verwijderd]
0

Unit4 verkocht, daar is het goede nieuws geweest. Ook al is het ook voor de koper een goede deal.

USG teruggekocht voor een lagere koers. De angst zal er nu wel uit zijn en dan kunnen we toch weer stijgen op verder positief nieuws.

[verwijderd]
0
USG geeft nog wat leven op een slechte beurs.
De serendipiteit zorgde dat het goede nieuws voor Tom2 (mooie 1-2 aanval op Amerikaanse markt) en voor USG (eindelijk stijging in de overall gewerkte uitzenduren in Europa), en voor Ziggo (Intel beweging voor TV over IP) toch reageren ze maar matig.
Maar in totaal zit de trend wel goed, dus wel weer uitgelopen op de AEX.
De rest van de week zal wel rustig worden....

[verwijderd]
0
De Amerikanen zijn vandaag aan de kalkoen.

Dus kleine uitslagen volgens RTLZ.

Juist niet, vandaag kunnen een aantal aandelen juist mooi stijgen op kleine positieve berichtjes, o.a. Morgan Stanley gelooft in Ziggo, Unique gaat de cloud in, en Tom2 heeft goede groei perspectieven met Solutions.

Dat nieuws gaat juist lekker goed vallen.....

[verwijderd]
0
Een mooi voorbeeld van serendipiteit, nieuws komt voort uit een globale trend en een goede positie:

Barcelona, 29 November 2013 – TomTom (TOM2) today announced a partnership with UN-Habitat, the United Nations Human Settlements Programme. TomTom’s global Traffic Index data will be used by UN-Habitat and its stakeholders around the world to make strategic decisions when tackling urban congestion.

“Urban areas are growing fast; they are now home to half of the world’s population and are predicted to reach 6 billion by 2050. How we plan and manage our cities in terms of basic services, mobility or connectivity is going to be essential to ensure better cities. TomTom’s data will give us vital insight, providing a more accurate analysis of urban traffic congestion. This will help policy makers and local governments develop sustainable, workable and lasting urban solutions,” said Dr. Joan Clos, United Nations Under-Secretary-General and UN-Habitat Executive Director.
289 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
904,21  +4,61  +0,51%  09 mei
 Germany40^ 18.721,40 +0,19%
 BEL 20 3.985,40 -0,75%
 Europe50^ 5.062,43 +0,16%
 US30^ 39.408,60 0,00%
 Nasd100^ 18.118,60 0,00%
 US500^ 5.215,72 0,00%
 Japan225^ 38.437,90 0,00%
 Gold spot 2.348,36 +0,09%
 EUR/USD 1,0784 +0,32%
 WTI 79,61 +0,56%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +3,60%
ForFarmers +3,08%
PROSUS +2,49%
NSI +2,07%
Ahold Delhaize +1,97%

Dalers

TKH -3,54%
CTP -3,07%
VIVORYON THER... -2,41%
AMG Critical ... -2,40%
DSM FIRMENICH AG -2,24%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront