Reesink « Terug naar discussie overzicht

REESINK is een treurig fonds

293 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
relic
0
Wat is er aan de hand?
Is er slecht nieuws, wie weet waarom?

-4,46%

Cijfers waren goed, lig niet slecht.
gerrit 69
0


Reesink moet van de lokale beurs af, naar mijn mening.
Het management moet het aandeel veel meer in de picture brengen.
Aan de cijfers ligt het helemaal niet, maar Reesink is bij beleggers vrij onbekend en dat maakt onbemind.
De oplossing die ik aan het management zou voorstellen is zo wie zo een splitsing van het aandeel van 1 naar 10 of zelfs 1 naar 20 aandelen door te voeren, om daardoor de verhandelbaarheid enorm te vergroten.
Een koers rond de € 75,00 is optisch gewoon te duur.

Mvrgr. van Gerrit

relic
0
Probleem is vnml de verhandelbaarheid vh aandeel.
Verschil tussen bied en laat is veel te groot en een groot opstakel om ze te kopen.
Een splitsing is een optie maar geen oplossing, dit is bij diverse andere (dure) aandelen toch ook geen probleem.

Bied 73,27
Laat 74,50

Verschil is €1,86%.
gerrit 69
0
quote:

relic schreef op 31 oktober 2014 19:25:

Probleem is vnml de verhandelbaarheid vh aandeel.
Verschil tussen bied en laat is veel te groot en een groot opstakel om ze te kopen.
Een splitsing is een optie maar geen oplossing, dit is bij diverse andere (dure) aandelen toch ook geen probleem.

Bied 73,27
Laat 74,50

Verschil is €1,86%.
Een splitsing is slechts een gedeeltelijke oplossing.
Nu staan er naar mijn weten 910.000 aandelen Reesink uit op papier.
Bij een splitsing van 1 naar 20 komt het aantal aandelen uit op 18,2 miljoen aandelen.
De koers komt dan uit op ongeveer € 3,75
Het aandeel Shell en DSM zijn trouwens ook diverse keren gesplitst in de afgelopen 25 jaar.
Dat heeft de verhandelbaarheid alleen maar vergroot.
Een splitsing van het aandeel geeft meestal ook een positief signaal voor beleggers.
Ik ben het wel met je eens dat er bij Reesink meer moet gebeuren om een notering op de lokale markt te kunnen verlaten.

[verwijderd]
0
Het zijn er wat meer,

ultimo 2013 bedroeg het aantal uitstaande aandelen 1.507.559, waarvan 1.247.559 gewone aandelen (1.189.151 gecertificeerd en 58.408 op naam) en 260.000 cumulatief preferente aandelen bij Recopart B.V.
gerrit 69
0
quote:

Ro 57 schreef op 31 oktober 2014 22:59:

Het zijn er wat meer,

ultimo 2013 bedroeg het aantal uitstaande aandelen 1.507.559, waarvan 1.247.559 gewone aandelen (1.189.151 gecertificeerd en 58.408 op naam) en 260.000 cumulatief preferente aandelen bij Recopart B.V.
Dat wist ik niet.
Bij een splitsing van 1 naar 20 kunnen we dan zelfs uit komen op ruim 30 miljoen aandelen.
Bedankt voor je informatie, maar je begrijpt waar ik heen wil.

relic
0
[verwijderd]
0
Lijkt op werk van de liquidity provider, het telkens weer opkopen naar de 74
euro.
relic
0

Heeft Reesink hier ook voordeel van?

Nederlandse peren zijn vanaf nu welkom op de Chinese markt. Daar is 6 jaar onderhandelen aan vooraf gegaan,

www.foodlog.nl/short-news/detail//na-...
[verwijderd]
0
Wellicht heb je gelijk Gerrit, van een toppick waar SNS het over had is nog niet veel gebleken.
gerrit 69
0
quote:

gerrit 69 schreef op 6 november 2014 18:20:

Reesink begint te ontwaken.
Dat had ik voorlopig beter niet kunnen schrijven.
Omzet vandaag tot nu toe één aandeel.
[verwijderd]
0
De verhandelbaarheid blijft een probleem, evenals de koersvorming welke zoals ik al eerder schreef dik onder intrinsiek noteert. Na al die overnames zou 2014 toch het jaar moeten worden waarin de vruchten geplukt kunnen worden van de gekozen strategie? De beurskoers duidt daar in ieder geval niet op, die blijft maar hangen rond de 74,00. Ook de laatste trading update bracht daar geen verandering in. Vreemd trouwens dat daarin is opgenomen dat er aandacht blijft voor beheersing van het werkkapitaal. Daar ben je als het goed is altijd mee bezig. Waarom wordt dat dan expliciet vermeld? Overigens is de agenda voor het komend jaar nog niet gevuld.

[verwijderd]
0
Telkens weer worden de stukjes aangevuld naar de 75 toe. Er is ook geen doorkomen aan. Zijn de heren die in het verleden nog wel eens van zich lieten horen op dit forum allen uitgestapt of bezig met uitstappen?
[verwijderd]
0
Goedemorgen,

Die hele handel is al jaren een farce.

Inpakken en opzouten en de zittende aandeelhouders voor een nette prijs uitkopen.

Hummax
[verwijderd]
0
Ro 57 het lijkt er inderdaad op dat de meeste heren (en dames?) uit het verleden de biezen hebben gepakt.

Zo schreef Hans Heijkers, met zijn ongeëvenaard optimisme, in 2009 "Met een dividend rendement van 10% is het in ieder geval makkelijk wachten" . Nou "makkelijk wachten", dat is wel vies tegengevallen. Verleden jaar is het dividend nog gepasseerd en verlaagd! Van Heijkers horen we niets meer. Heijkers heeft kennelijk zijn biezen gepakt en zijn naam ook maar van het forum laten verwijderen, kijk dat maar even na.

Ook onze eeuwige optimist Gerrie 2000 met zijn koopadviezen en fantastische koersdoelen heeft kennelijk ook zijn biezen gepakt, net als zoveel enthousiastelingen en optimisten op dit forum.

Bijna 6 jaar geleden ben ik dit draadje gestart maar zijn we nog steeds niet veel opgeschoten en is het Reesink forum op sterven na dood.

En de kleine aandeelhouder? Wat kan die nog verwachten van een management dat zo schandalig is omgegaan met haar oud-directeur ter Doesschate? Ik vrees niet veel goeds. Reesink is zo'n beetje het lachertje van de beurs geworden. Hoe de koers tot stand komt is u inmiddels genoegzaam bekend en heeft niets met gezonde vraag en aanbod te maken.

Zeker is dat Reesink van de Alternex Beurs afgaat, want het management heeft met de kleine aandeelhouders niet veel op. De vraag is alleen wanneer en tegen welke prijs.

Prettig weekend.

Hummax
[verwijderd]
0
De zittende aandeelhouders uitkopen,kunnen ze zich dat wel veroorloven?
Mochten ze er wel toe komen, dan zal er in mijn geval een behoorlijke premie aan moeten hangen om inclusief de dividenden van de laatste acht jaren nog enigzins boven water te blijven. De laatste emissie op 63 euro zoveel deed mij, vergeleken met mijn aankoopprijs, pijn aan de ogen. Zoals je al opmerkte Hummax moet er in ieder geval iets gebeuren, linksaf dan wel rechtsaf.
293 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,63  +12,36  +1,42%  26 apr
 Germany40^ 18.177,90 +0,09%
 BEL 20 3.874,87 +0,44%
 Europe50^ 5.011,70 +0,10%
 US30^ 38.211,61 0,00%
 Nasd100^ 17.698,09 0,00%
 US500^ 5.095,29 0,00%
 Japan225^ 38.345,55 0,00%
 Gold spot 2.326,70 -0,48%
 EUR/USD 1,0716 +0,19%
 WTI 83,64 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +9,33%
NX FILTRATION +8,77%
ASMI +7,26%
Alfen N.V. +5,89%
PostNL +3,82%

Dalers

SIGNIFY NV -11,28%
Wereldhave -7,62%
AMG Critical ... -5,77%
IMCD -4,90%
ABN AMRO BANK... -4,19%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront