Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Palestina vs Israel

511 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 22 23 24 25 26 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

A5 schreef op 20 juli 2014 00:55:

Enig idee wat er in het handvest van Hamas staat?
Dat interesseert me geen reet wat daar staat.
300 moorden in twee dagen waaronder veel kinderen dat is met niks niet goed te praten.
Daarbij creëer je alleen maar meer extremisten en ik kan ze geen eens ongelijk geven. Hoe zou jij het vinden als je stad omringt wordt door hoge muren en ze vanaf zee en de lucht bommen op je gooien.
[verwijderd]
0
Trig ?@sambarnet 2 jul.
'Never before have I watched soldiers entice children into a trap and murder then for sport.' #gaza pic.twitter.com/Cb1gyc8qZz

(A5 je kunt niet alles tot in de eeuwigheid afdoen met de Palestijnen willen Israel vernietigen bla bla bla. Dat is al jaren zo en net zoveel jaren doet Israel niets anders dan de Palestijnen vernietigen en illegale nederzettingen bouwen. Het is niet zwart wit, er zijn ook Palestijnen die gewoon een rustig leven willen lijden op hun eigen land en zo zijn er ook heel veel joden die het totaal niet eens zijn met het beleid dat Israël voert. Dat jij het prima vind dat er kinderen vermoord worden dat moet jij maar weten.)
New dawn
0
quote:

*Joris* schreef op 20 juli 2014 01:02:

[...]
Dat interesseert me geen reet wat daar staat.

Wat daar staat in het handvest voert Hamas uit. Als je dat niets interesseert is het wel heel duidelijk dat je hun handelen goedkeurt. Recht op verdediging waarbij doden vallen, zoals sinds jaar en dag, schuif je terzijde.

A5 heeft gelijk. Het is daar gewoon oorlog met alle kenmerken van een oorlog. Een granaat die neerkomt maakt geen onderscheid in leeftijd.

N.B.
Sommige Palestijnse ouders zijn ook wel heel raar bezig. Gisteren was er 1 op tv in Gaza die zei dat zijn kind was gedood, ....omdat het voetbalde op een pleintje. Hij laat dus zijn kind voetballen terwijl de granaten om hun heen vallen.

Israël was bereidt tot een bestand, maar de Palestijnen wilden dat niet, gaan gewoon door met raketten afvuren op burgerdoelen naar willekeur. Het is dus nu een oorlog geworden met grondpersoneel, Hamas moet heeft de bal gekaatst.

Het is allemaal ook niet nieuw, mijn gehele leven is Israël al in oorlog met de Palestijnen en andere Arabische staten en bewegingen. De zesdaagse oorlog was een agressief initiatief van de Arabische landen maar bracht hun een grote nederlaag toe.
[verwijderd]
2
quote:

*Joris* schreef op 20 juli 2014 00:52:

Paris activists clash with police following ban on pro-Palestinian rallies
rt.com/news/174132-france-palestine-b...

Dit bericht vind ik nog het meest zorgelijk, hoe meer Palestijnse doden hoe meer haat tegen joden en westerse landen die Israël steunen. De exodus van 500.000 Franse joden is reeds in gang gezet. Duizenden, nee miljoenen moslims in Europa zullen zich gaan roeren tegen landen die Israël steunen. Tel daarbij op de chaos in Ukraine met partijen die allemaal naar elkaar wijzen, en we kunnen vaststellen dat we een andere tijd tegemoet gaan. De vrede en veiligheid die Europa zou moeten bieden is niet langer gegarandeerd. Dit kan uitmonden in grootschalige chaos.
New dawn
0
quote:

De Maanman schreef op 20 juli 2014 08:28:

[...]

Dit bericht vind ik nog het meest zorgelijk, hoe meer Palestijnse doden hoe meer haat tegen joden en westerse landen die Israël steunen.

Ze mogen demonstreren. Als ze geweld gaan gebruiken geldt voor hun de wet en zullen ze worden vervolgd.
Fred 62
0
Erdogan: Israël 'barbaarser dan Hitler'

ANKARA -
Volgens de Turkse premier Tayyip Erdogan getuigt het Israëlische geweld tegen Gaza van een "baarbaarsheid die erger is dan die van Hitler."

De Turkse premier Tayyip Recep Erdogan
"(Israëlis) hebben geen geweten, geen eer en geen trots," zei de regeringsleider zaterdag op een politieke bijeenkomst in Ordu. "Zij die Hitler zo veroordelen hebben hem voorbijgestreefd op het gebied van barbaarsheid."
Hij beschuldigde de Verenigde Staten ervan de Israëlische "disproportionele" acties te verdedigen en riep de moslimwereld op om een agressievere houding aan te nemen. Tegelijkertijd riep hij het volk op om hun woede niet te richten op de ongeveer 17000 Joodse Turken. "Dat zijn burgers van dit land," zei hij.
Volgens de Palestijnse autoriteiten zijn er meer dan 330 mensen omgekomen door Israëlische raketten die werden afgevuurd in antwoord op raketten van Hamas.
Eerder op de dag gaf Israël een negatief reisadvies uit voor Turkije vanwege de "publieke gemoedstoestand" na de aanvallen op Israëlische ambassadegebouwen in Istanboel en Ankara bij protesten vrijdag.

Hij roept de moslimwereld op om een agressievere houding aan te nemen.

Ik vraag mij wel eens af hoe de wereld er uit zou zien zonder bevolkingsgroepen
met een uitgesproken geloofsovertuiging.

Als al die gelovigen zich nu eens vrijwillig melden bij hun schepper kunnen we
daar eens achter komen.

mvg

Fred
Brievenbus
0
Joris valt wel erg door de mand met zijn nauwelijks verholen jodenhaat?
Weinig tot geen besef van de geschiedenis, niet kunnen filteren, rammelend referentiekader.
Een hoop losers zijn anti-Israël.
Terwijl dat volk in Israël WEL wat presteert.
Maar dat is gedeeltelijk de kern van het probleem......
[verwijderd]
0
[quote alias=Hmm id=7786551 date=201407200833]
[...]

Ze mogen demonstreren. Als ze geweld gaan gebruiken geldt voor hun de wet en zullen ze worden vervolgd.

Daarin heb je gelijk, maar helaas zijn de autoriteiten niet meer bij machte om straks duizenden niet te houden jonge moslims te vervolgen. En als Erdogan nu oproept tot een agressievere houding jegens pro Israël weet ik nog zo net niet wie wie gaat vervolgen.
New dawn
0
quote:

De Maanman schreef op 20 juli 2014 09:45:

[quote alias=Hmm id=7786551 date=2014072008]

Daarin heb je gelijk, maar helaas zijn de autoriteiten niet meer bij machte om straks duizenden niet te houden jonge moslims te vervolgen. En als Erdogan nu oproept tot een agressievere houding jegens pro Israël weet ik nog zo net niet wie wie gaat vervolgen.

Ik weet niet of zo'n situatie zich zal voordoen.

Als het zich zou voordoen, dan wordt het leger ingezet en worden desnoods interneringskampen opgezet.

Erdogan heeft kleur bekend en zondert Turkije af van het Westen. Hij heeft nauwe banden met Iran gezocht. Of het leger dit op den duur zal toestaan weet ik niet, maar Turkije heeft Amerikaans materieel. In het verleden heeft het leger ook al eens ingegrepen.

Uiteindelijk zal de USA zich ook van hen afkeren en zullen ze sancties kunnen verwachten als ze geweld zouden inzetten. De USA snijdt hun dan ook af van de levering van wapens. Turkije zal overigens, nu al, nooit meer lid van de EU kunnen worden.

Dan zal Griekenland strategisch belangrijk mogelijk worden en sowieso het bruggenhoofd Israël voor het Westen. Griekenland is een oude vijand van Turkije en zal basis toelaten voor militair verkeer.

[verwijderd]
0
quote:

fred 52 schreef op 20 juli 2014 08:56:

Ik vraag mij wel eens af hoe de wereld er uit zou zien zonder bevolkingsgroepen
met een uitgesproken geloofsovertuiging.

mvg

Fred

Dan was er wel wat anders geweest om oorlogen om te voeren. Geloof is een uiting van gevoelens, instincten en cognities die nu eenmaal in de mens zitten. Fanatisme daarin is voornamelijk een gevoel van ontevredenheid en anderen de schuld kunnen geven voor je eigen ellende.

Groet,
Bolo
[verwijderd]
0
quote:

Brievenbus schreef op 20 juli 2014 09:32:

Joris valt wel erg door de mand met zijn nauwelijks verholen jodenhaat?

Zo makkelijk om het altijd weer op jodenhaat te gooien en de tweede wereld oorlog erbij te halen, diep triest.
Zoals veel vaker gezegd heb helemaal niets tegen joden, het zouden mijn beste vrienden kunnen zijn. Sterker nog ik vind dat de joden zelf ook slachtoffer zijn van hun eigen regering. Ze kunnen er misschien op gestemd hebben maar dat zegt nog niet dat men achter deze actie staat.

Als je een iets ruimere blik zou hebben, dan zou je weten dat heel veel joodse mensen absoluut niet achter deze invasies staan.
Fred 62
0
quote:

Bolo schreef op 20 juli 2014 10:01:

[...]

Geloof is een uiting van gevoelens, instincten en cognities die nu eenmaal in de mens zitten.

Groet,
Bolo

Geloof is een aangeleerd iets , een kind gelooft alles wat je hem / haar verteld en
heeft niets met instinct te maken , gelul dus Bolo.
Leer een kind dat katholieken slecht zijn en het gaat daarin geloven.
Kinderen in de islam worden massaal gehersenspoeld en haatdragend
opgevoed , dat brengt hen aan het moorden uit naam van een hogere macht.

Instinct om een bomgordel om te doen en een volle bus in te lopen?

mvg

Fred

pietje-2005
1
En ik altijd maar denken dat het door mensen gemaakt was om andere mensen in je macht te houden, en hen als je slaaf te maken.
[verwijderd]
0
Laat ik henzelf maar weer aan het woord.

An honest Israeli Jew tells the Real Truth about Israel
youtu.be/etXAm-OylQQ?t=6m10s

Miko Peled was born in Jersusalem into a famous and influential Israeli Zionist family. His father was a famous General in the Israeli Army, of which Miko also served his time. When Miko's niece was killed by Palestinian suicide bombers, you may have expected the family to put Palestinians at fault, but surprisingly they blamed the state of Israel, and their violent torturing and persecution for driving people to such sadness that they would take their own lives.

Jews protest against Israel and Zionism
youtu.be/5uEK7zaMEBg?t=2m16s
[verwijderd]
0
quote:

fred 52 schreef op 20 juli 2014 10:27:

[...]

Geloof is een aangeleerd iets , een kind gelooft alles wat je hem / haar verteld en
heeft niets met instinct te maken , gelul dus Bolo.
Leer een kind dat katholieken slecht zijn en het gaat daarin geloven.
Kinderen in de islam worden massaal gehersenspoeld en haatdragend
opgevoed , dat brengt hen aan het moorden uit naam van een hogere macht.

Instinct om een bomgordel om te doen en een volle bus in te lopen?

mvg

Fred

Ik denk dat mensen in iets moeten geloven om de wereld te kunnen verklaren. Dit is eerder een aangeboren neiging dan aangeleerd gedrag. Natuurlijk wordt door indoctrinatie het geloof verspreidt en misbruikt.

Wat ik vooral bedoelde te zeggen is dat ik denk dat het dierlijke instinct om zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen in alle mensen nog prominent aanwezig is. Geloof is slechts 1 manier om via een 'rationele' verklaring voor jezelf te zorgen.

Als antwoord op je vraag, wat als alle religieus extremisten er niet meer zouden zijn? Ik denk niet dat er dan minder conflicten op de wereld zouden zijn.

Groet,
Bolo
[verwijderd]
0
quote:

*Joris* schreef op 20 juli 2014 01:28:

(A5 je kunt niet alles tot in de eeuwigheid afdoen met de Palestijnen willen Israel vernietigen bla bla bla. Dat is al jaren zo
En, sta jij achter dat streven van Hamas?
[verwijderd]
0
Eigenlijk is de vraag zo debiel dat ik er niet op zou moeten reageren.
Maar vooruit nog een laatste keer.

Nee natuurlijk sta ik daar niet achter, alle extremisten verafschuw ik aan beide zijde. Daarom ben ik ook zo tegen die invasies.
Elk weldenkend mens begrijpt dat dergelijke aanvallen over de hele wereld nieuwe extremisme creëert.
Fred 62
0
quote:

Bolo schreef op 20 juli 2014 11:23:

[...]

Ik denk dat mensen in iets moeten geloven om de wereld te kunnen verklaren.

Groet,
Bolo

Alles wat er nu op de aarde en daarbuiten is is door de wetenschap te verklaren.
Er is dus geen god meer nodig om dingen te verklaren.

Groet Fred



[verwijderd]
0
Zo debiel is de vraag niet. Het lijkt er namelijk sterk op dat je Israël het recht ontzegt zich tegen dat streven te verdedigen.
511 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 22 23 24 25 26 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
878,83  -3,44  -0,39%  30 apr
 Germany40^ 17.905,20 -0,15%
 BEL 20 3.883,26 -0,09%
 Europe50^ 4.901,63 -0,40%
 US30^ 38.043,99 0,00%
 Nasd100^ 17.570,06 0,00%
 US500^ 5.063,57 0,00%
 Japan225^ 38.318,54 0,00%
 Gold spot 2.320,15 +1,51%
 EUR/USD 1,0714 +0,03%
 WTI 81,58 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
  4. Premium
    Uitbundige korting op het aandeel Exor
  5. Premium
    Logische herfinanciering Pharming

Stijgers

Corbion +2,70%
B&S Group SA +1,20%
Ahold Delhaize +1,17%
ForFarmers +1,04%
OCI +1,00%

Dalers

VIVORYON THER... -13,94%
EBUSCO HOLDING -5,50%
ACOMO -4,69%
Air France-KLM -4,29%
Arcadis -3,88%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront