Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Beurscompetitie Europa BCE16

3.347 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 161 162 163 164 165 166 167 168 » | Laatste
[verwijderd]
1
Italiaanse Post en Ferrari dubbel en Intesa Sanpaolo en Snam vergeten. Komt goed bij de volgende keuzelijst release.

Het is mooi geweest voor vandaag :)

flosz
0
Haha, te laat....
Eens kijken of achterover leunen ook lekker kan zijn: alles exact gelijk aan de keuze voor 2016. Jouw inzet was ook in 2016 weer een genoegen CP, dank je wel!

*flosz/GLPG/MRK/AZN/SHP/ROG/GRF/DIAS/REC/NOVOB/NZYMB
Bijlage:
[verwijderd]
0
Het lijstje nieuwe aandelen voor jaargang 2017. Voor zover ze nog niet zijn ingedeeld ga ik ze nu aan de sector overzichten toevoegen.

Bijlage:
[verwijderd]
0
en gesorteerd naar index

Talktalk en Indivior zijn verzoeken van h9. resp. BB. Al eerder bracht hirshi van Lanschot onder de aandacht meen ik mij te herinneren.

Zoals eerder gezegd staan Telecom Italia en Intesa Sanpaolo op voorkeurslijstjes van gerenommeerde vermogensbeheerders (voor 2014 - 15).

Wat niet is kan nog altijd komen natuurijk :)

Bijlage:
[verwijderd]
0
(...)

Dassault Aviation is een fonds dat wel past in de portefeuille van nobahamas die nog zoekende is naar nieuwe parels voor 2017.

Chela kan haar verbleekte portefeuille van 2016 wat opfleuren met Ferrari - maar die kleur staat mij ook wel kan ik zeggen.

Tenslotte is er Resilux NV voor onze Belgische vrienden en speciaal voor lijstduwer Cas1 - maar die doet niet mee (en is hiertoe ook niet te verleiden).

Kortom genoeg te kiezen en als je door de vele bomen het bos niet meer ziet dan haal je je aap maar te voorschijn. Hopenlijk een met een meer strakke arm die van ONN dit jaar. Die trof een van de gammele Italiaanse banken, met grote rampspoed tot gevolg.

Interessanter kunnen we het niet maken. Spreekt dat desondanks nog onvoldoende tot de verbeelding dan heb ik hier nog een steen klaar liggen om in de vijver te gooien :).

[verwijderd]
1
In totaal zijn er 15 bedrijven van de lijst afgehaald vanwege een overname (delisting) waarvan 2 uitgekleed (DOCdata, Melrose)

Delhaize,
USG
TNT Express
Ten Cate

Rexam
ARM Holdings
SAB Miller

Kabel Deutschland

SAFT Group
Montupet
Alcatel Lucent

Engineering Ingegneria Informatica
Italcementi

Dat is totaal ca 2.5% van alle bedrijven op de keuzelijst van 2016. Maak uw keuze voor dit jaar :)

nobahamas
0
quote:

Coldplay schreef op 19 december 2016 16:32:

(...)

Dassault Aviation is een fonds dat wel past in de portefeuille van nobahamas die nog zoekende is naar nieuwe parels voor 2017.
Zoekende; jazeker maar Dassault Aviation is niet mijn keuze omdat ik niet zeker ben dat ze de snelheid van de nieuwe technologische ontwikkelingen kunnen bijhouden.
MTU Aero Engines biedt wat meer zekerheden omdat ze enorm sterk zijn in onderhoud en reparaties (recessie-proof?).
Iets anders;
ARCAM en AM3D zijn beiden voor ongeveer 70% in handen van GE, en de handel in de aandelen zal in 2017 snel verminderen.
Lijkt me in ons aller voordeel dat ze van de lijst verdwijnen.
nobahamas
0
Ik verwacht nog wel wat in het komend jaar van Thyssenkrupp, o.a. door de nieuwe liftsystemen, en de nieuwe (large scale) Vanadium Redox Flow batterij-systemen.
Aangekondigd was een lancering rond eind 2016, maar weinig p.r.
www.thyssenkrupp-uhde-chlorine-engine...
Waarschijnlijk al wel leverbaar.
www.thyssenkrupp.com/en/company/innov...
cleantechnica.com/2015/06/21/flow-bat...
[verwijderd]
0
quote:

nobahamas schreef op 19 december 2016 22:17:

[...]
Iets anders;
ARCAM en AM3D zijn beiden voor ongeveer 70% in handen van GE, en de handel in de aandelen zal in 2017 snel verminderen.
Lijkt me in ons aller voordeel dat ze van de lijst verdwijnen.
Zodra de delisting een feit is kunnen ze van de lijst af. Voor meer fondsen geldt dat de voorbereiding en besluitvorming rond overname gaande is (SKY ea). Met dergelijke fondsen kunnen dan pseudo cash posities ingenomen worden indien wenselijk.

nobahamas
0
Dank Coldplay, en "weltrusten"
Ik ga me verder verdiepen in "kansen in de markt", misschien zaterdag een beeldende posting?
[verwijderd]
0
Deelnemers gezocht!

Zie jij de winnaars voor 2017 ? Doe dan mee aan de Europese Beurscompetitie 2017.

Er zijn ca 600 keuze aandelen beschikbaar, verdeeld over 11 landen (en 24 sectoren). Stel je portefeuille samen door 10 aandelen te kiezen uit de bijlage, als volgt : van boven naar beneden en van links naar rechts.

Ik ben benieuwd naar jullie voorkeur voor het volgende jaar. Het liefst met een onderbouwing, zodat we er allemaal wat van op kunnen steken.

Inschrijven kan via het onderstaande draadje tot uiterlijk zondag op maandag 1 - 2 januari 2017 00:00 CET.

www.iex.nl/Forum/Topic/1340807/Koffie...

[verwijderd]
0
De beste / slechts aandelen van de week

1 La Doria
2 Mediaset Espana
3 D'Ieteren

Goede scores voor nieuwkomers La Doria, Stroer, Spie, Telecom Italia en ASR Nederland.

Aan de onderkant van de lijst

Banca Monte dei Paschi di Sienna SpA
Banca Popular Español SA
Arcam AB

en nieuwkomers DBV Technologies en Amundi.

Voor de volledige lijst verwijs ik naar de pagina op de aandelenfabriek.

www.aandelenfabriek.nl
[verwijderd]
0
Sectoren

De Utilities aandelen scoren het beste deze week, net voor C&M en Real Estate.

In het kwartaal behalen Basic Materials, Banks en Insurance veruit het beste gemiddelde.

www.aandelenfabriek.nl
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Galasatary Sportif AS passeert Besiktas Futbol AS op de soccer ranglijst (+71.9% vs. 58.9%). Lyon (+49.3%) is derde voor Borussia Dortmund (31.1%) en Juventus (+18.7%).

www.aandelenfabriek.nl

[verwijderd]
0

Coldpay. je had een suggestie met bedrijven met brede activiteiten en redelijk dividend zoals InBev, Ahold lellebel, ABB etc. De laatste had ik in mijn lijstje en tegenover Inbev ga ik achterblijver Heineken zetten.

Voorts voor dividendaandelen en veel overzichtelijker Brunel div E 1,50. Stern E 1, Beter Bed Ca 0,90. Allemaal ook nog mooie brokjes om over te nemen. En tja ik houd wel van SmallCaps. Uiteraard ook wel grote jongens voor meer body er wel bij. Ik overweeg off shore eigenlijk in 1 klap via Hal te pakken. Randstad weet ik nog niet goed. Nijg ertoe ze te houden.

De vraag kan worden gesteld of TINA (there is no alternatief) voor aandelen zal blijven werken met een iets stijgende rente. Ik denk dat wel en dat vanwege toegenomen koersrisico obligaties.

Groet, Jonas
rene l
4
Het jaar loopt op zijn eind en vanavond is het Kerstavond.
Vandaag was het druk in de winkels en vele mensen hadden last van kerststress om op het laatste moment de juiste luxe ingredienten voor het kerstmaal binnen te halen.

Het is net als op de beurs, er is veel aanbod, er zit veel kaf onder het koren, en het wordt weer een ultieme uitdaging om de krenten uit te pak te halen om volgend jaar een positief resultaat te behalen.

Vorige week had ik het toevallig nog over de Unox-worsten van Unilever.
Mijn opa was vroeger boer, hij had ooit eens een bezoek gebracht aan een worstenfabriek waar ze rookworsten maakten.
Hij zei na afloop, dit heeft niks met vlees meer te maken, het zijn gewoon meelworsten en ik zal ze nooit eten.
In echte rookworsten zaten volgens hem stukken met vlees die omhuld zijn door varkensdarmen en uren in het rookkanaal van de houtkachel gehangen hebben.
Hij was ook van het type, wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.

Zelf heb ik ook vele jaren het land doorgezworven voor mijn werk en heb vele bedrijven bezocht die zich bezig hielden met het produceren van food, beverage en andere gerelateerde producten.

Lang geleden was ik op bezoek bij een producent van ingeblikt hondenvoer.
Terloops vroeg ik hoe het eigenlijk getest werd.
De man vertelde, we werken uitsluitend met ingredienten die mensen ook eten, de voedselveiligheid en kwaliteit staan onder strikte controle en het gewoon veiliger dan wat we dagelijks in de winkel kopen.
Daarom behoor ik zelf ook tot het proefpanel.

Ook tijdens een bezoek aan Bolletje werd ik een ervaring rijker.
Er liepen twee productielijnen naast elkaar waar beschuitjes over de transportpanden liepen.
De ene gingen aan het eind links af en werden verpakt in de originele verpakking, de andere gingen rechtsaf en werden verpakking in een verpakking zoals je ze bij de Aldi ziet.
De man van de technische dienst vertelde gewoon dat de basis gelijk was maar dat er alleen verschillende geur- en smaakstoffen inzaten.
Ze deden dit wel vaker voor ook andere winkelketens als er productiecapaciteit over was.

Ooit mocht ik ook op komen draven bij de fabriek van Honig die later overgenomen werd door Heinz en inmiddels ter ziele gegaan is.
De boel was daar in de soep gelopen.
Het was een bloedhete namiddag en eerst mocht ik via een steile trap naar boven klimmen.
Bij een grote procesketel, zie het maar als een hete soeppan, stroomde de soep uit een defecte dichting van de pompas.
Het was een gore bende, ik stond met mijn veiligheidsschoenen in een grote lekbak met een paar centimeter soep en ik had mede door de verstikkende hitte moeite om mijn maaginhoud binnen te houden.
Het heeft een paar jaar geduurd voordat ik mij weer aan soep uit blik gewaagd heb.

Bij Heineken in Den Bosch was het altijd prachtig om te zien hoe de gespoelde flessen in rap tempo over de transportbanden liepen, gevuld werden met bier, voorzien werden van een kroonkurk, en daarna geheel automatisch in de gereedstaande kratten geplaatst werden.

Ook mocht ik eens een akkefietje oplossen bij VSM waar problemen met een roerwerk waren waarin de zalf SRL Gelei gemaakt werd.
In een soort witte dokters outfit moest ik daar naar binnen.
Het is dikke handel, mij werd verteld dat er slechts zeer weinig werkzame stoffen ingaan en dat het overgrote deel slechts vulling en smeermiddel is.

Toen ik weg ging werd ik door iederéén die ik tegenkwam vriendelijk en met een lach op het gezicht uitgezwaaid, ik dacht nog, dit is nog eens een prettig bedrijf om voor te werken.
Onderweg in de auto werd er regelmatig door anderen tegen mij getoeterd en gezwaaid.

Tja, en als je dan een tijdje later eens in de binnenspiegel kijkt dan schrik je best wel een beetje als je ziet dat je de witte muts nog op hebt.

Vele industrieele bedrijven hebben bij ons in Nederland hun laatste adem uitgeblazen.
Ik zou nog wel wat leuke anekdotes kunnen vertellen maar ik laat het hier maar bij.
Voor iederéén prettige kerstdagen en een stukje bezinning.

www.youtube.com/watch?v=XkuJTIFDGPk
3.347 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 161 162 163 164 165 166 167 168 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
900,04  +8,91  +1,00%  15:19
 Germany40^ 18.359,30 +1,01%
 BEL 20 3.982,90 +1,37%
 Europe50^ 5.000,43 +0,88%
 US30^ 38.914,61 +0,19%
 Nasd100^ 18.084,79 -0,03%
 US500^ 5.188,53 +0,20%
 Japan225^ 38.696,22 -0,42%
 Gold spot 2.321,70 -0,08%
 EUR/USD 1,0778 +0,09%
 WTI 78,09 -0,65%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
    Tijd om het aandeel Adyen op te vissen?
  4. Premium
    Uitstekende cijfers Flow Traders
  5. Premium

Stijgers

VIVORYON THER... +9,09%
Van Lanschot ... +6,49%
HEIJMANS KON +4,77%
Kendrion +3,61%
ForFarmers +3,51%

Dalers

JUST EAT TAKE... -3,16%
ArcelorMittal -2,09%
NX FILTRATION -1,84%
EXOR NV -1,64%
Aperam -0,76%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront