Imtech « Terug naar discussie overzicht

Imtech weekdraadje van 17 t/m 17 augustus 2015 (Het allerlaatste weekdraadje, imtechexit)

715 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
stormvogel
0
Royal Imtech
Totale netto shortpositie op 25 augustus 2015: 9,75% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).

Straks weer een uitbraak naar 0.14?
[verwijderd]
0
quote:

Wisenwaarachtig schreef op 24 augustus 2015 13:13:

Beste mensen, het was me een "woest" genoegen de bijna 9 maanden op dit forum.
Wellicht treffen we elkaar op een ander forum. In ieder geval wens ik iedereen verder veel succes toe, ook de particuliere shorter dus, :-)). Gegroet.
walgelijke post.
[verwijderd]
0
quote:

MaTai schreef op 25 augustus 2015 07:06:

[...]

Als eerste wil ik zeggen dat ik een beginnend belegger ben en het aandeel Royal Imtech volg met een ontzettend groot vraagteken boven het hoofd.

Op dit moment zit ik ook erg te twijfelen om te kopen of niet. Ik heb maar een klein kapitaal en zou al genoegen nemen met 50 euro winst, dat is haalbaar met een stijging van 0.01 euro met 5500 stuks (die 0,01 lijkt realistisch in vergelijking met die 0.04 stijging van gister). Wat mij hiervan weerhoudt is dat ik ook weet dat de koers ineens de andere kant op kan gaan. Ik heb tegen mijzelf gezegd dat ik het gewoon moet blijven aankijken en te leren wat er te leren valt.

En gelukt vandaag?
[verwijderd]
0
quote:

MaTai schreef op 25 augustus 2015 07:06:

[...]

Punt 2 t/m 4 die FlyingTweetie niet serieus mag nemen heeft wat betreft mij toch wel redelijk wat grond. Dit omdat ik best kan snappen dat een beginnend belegger denkt: "Wow, een beste stijging! Aangezien het aandeel niet zo duur is wil ik best een gokje wagen". Dan uiteraard puur en alleen met het oog op snel winst maken.

[...]

Wat ik mij afvraag is waarom punt 3 niet serieus te nemen is. Grote bedrijven die veel te winnen/verliezen hebben, hebben ontzettend veel macht. Ze beschikken over uitstekende advocaten die wat betreft manipulatie de mazen van de wet weten te vinden waardoor ze vrijwel hun gang kunnen gaan.
Dank voor jouw feedback, MaTai.
Branco P
0
quote:

MaTai schreef op 25 augustus 2015 07:06:

[...]

Als eerste wil ik zeggen dat ik een beginnend belegger ben en het aandeel Royal Imtech volg met een ontzettend groot vraagteken boven het hoofd.

Punt 2 t/m 4 die FlyingTweetie niet serieus mag nemen heeft wat betreft mij toch wel redelijk wat grond. Dit omdat ik best kan snappen dat een beginnend belegger denkt: "Wow, een beste stijging! Aangezien het aandeel niet zo duur is wil ik best een gokje wagen". Dan uiteraard puur en alleen met het oog op snel winst maken.

Op dit moment zit ik ook erg te twijfelen om te kopen of niet. Ik heb maar een klein kapitaal en zou al genoegen nemen met 50 euro winst, dat is haalbaar met een stijging van 0.01 euro met 5500 stuks (die 0,01 lijkt realistisch in vergelijking met die 0.04 stijging van gister). Wat mij hiervan weerhoudt is dat ik ook weet dat de koers ineens de andere kant op kan gaan. Ik heb tegen mijzelf gezegd dat ik het gewoon moet blijven aankijken en te leren wat er te leren valt.

Stel er zijn 100 beleggers die met deze gedachtegang overgaan tot kopen, heeft dat dan totaal geen invloed op het aandeel? Ook al kopen ze in kleine getallen?

Hetzelfde valt te zeggen voor zowel punt 4 als punt 2, kijkend naar de beginners.

Wat ik mij afvraag is waarom punt 3 niet serieus te nemen is. Grote bedrijven die veel te winnen/verliezen hebben, hebben ontzettend veel macht. Ze beschikken over uitstekende advocaten die wat betreft manipulatie de mazen van de wet weten te vinden waardoor ze vrijwel hun gang kunnen gaan.
Mijn god, waar moet ik beginnen?? Weet je wat, ik ga er gewoon geen tijd in steken. Ik zou niet serieus gaan beleggen op de beurs als ik jou was, maar gezien het feit dat je speciaal voor deze post een nieuwe account lijkt te hebben aangemaakt denk ik sowieso niet dat je serieus bent.

[verwijderd]
0
Wat voor argumentatie is dat nu weer. :-) Het lijkt bijna enkel te draaien om het diskwalificeren van de discussiepartner. Waarom dan deelnemen aan de discussie?

Er zullen toch wel nuttigere manieren zijn om de tijd te besteden dan het diskwalificeren van anderen?
[verwijderd]
1
quote:

FlyingTweety schreef op 25 augustus 2015 13:03:

[...]

Wat ik schreef over shorten moet je deels met een korreltje zout nemen, daar moet ik nog veel meer over leren.
Ik doe het maar voor de hobby (kratjes bier) maar omdat niemand anders het doet zal ik het je " proberen"uit te leggen is misschien ook wel handig
voor "MaTai" en andere die het willen weten.
Ik ga hier dus niet op allerlei derivaten in (opties,turbo,s etc).
(ja,ik weet het, short is ook een derivaat).

1.neem een broker waar je zowel normaal "short" als "long" op kan.(voorbeeld:De Giro het op een na het goedkoopste abonnement)

2.computer en (later) een tweede scherm op aansluiten en het beroemde
kladblok (als prof.of gevorderd niet nodig,maar in begin juist wel
(had me vandaag weer tien kratten bier gescheeld (eigenwijs!).

3 zoek een aandeel (en) waar je waar in ziet of iets verstand van hebt,
of wat liefde(kan je niet van eten bij aandelen!) en lees je in op het forum (pas op de list en bedrog jongens),en op het internet hoe meer je weet hoe beter.

4.Zet op het kladblok het bedrag waar je voor het aandeel probeert te kopen.
Daarnaast zet je als je gekocht hebt wat je gaat doen als het omlaag gaat bij verschillende bedragen en wat je gaat doen als het omhoog gaat bij de bedragen. Waarom is dat belangrijk?Op het moment dat zo iets gebeurd wil je normaal even nadenken,voordat je uitgedacht bent is het al weer hoger of lager en voorbij (denken doe je maar in je eigen tijd!;)

5 verdeel je bedrag in minstens drie aandelen of hou dat in kas.

Voorbeeld (hou in de gaten dat short ook nog wat rente vraagt en denk ook aan de kosten van koop en verkoop)

Stel 100 stuks.(long)
Aandeel staat op 1,00 en is 1,50 als je het verkoopt.
Dus druk op de K van koop en vul bedrag in en verkoop als 1,50 is.
Dan heb je dus een ca 50,00 winst.

Stel 100 stuks (short)
Aandeel staat op als je verkoopt(geleend) 1,00 en 0,50 als
je het koopt.
Dus druk op de knop V (van verkoop) en vul bedrag is (1,00) en (K) koop
terug als het 0,50 is.
Dan heb je dus ook ca. 50,00 winst.

Vraag maar als je wilt.
Maar bedenk dat iedereen hier wat ze ook zeggen, minstens een paar
professionele vrienden hebben.
(Dr.Als en Dr.Had)

Bjaap

[verwijderd]
1
quote:

Bjaap schreef op 25 augustus 2015 22:00:

[...]
(ja,ik weet het, short is ook een derivaat).
Nee, je weet het niet. "short" is een benaming voor een bepaalde positie en geen beleggingsinstrument.
[verwijderd]
1
quote:

Bjaap schreef op 25 augustus 2015 23:55:

Hoe noem jij het beleggingsinstrument dan?
Aandeel, en daar kan je een long of een short positie in aannemen.
[verwijderd]
0
Getec neemt onderdeel Imtech Duitsland over

bron:http://www.nu.nl/beurs/4112619/getec-neemt-onderdeel-imtech-duitsland.html
[verwijderd]
0
quote:

Gluup schreef op 26 augustus 2015 00:08:

[...]

Aandeel, en daar kan je een long of een short positie in aannemen.
Het verschil is dat je de aandelen verkoopt die niet in
je bezit zijn.
(Short gaan)
[verwijderd]
0
Bedankt voor jouw uitleg, Bjaap. Ik ga binnenkort DEGIRO proberen en eerst wat oefenen met een oefenaccount en/of kleine bedragen, wie weet is het helderder bij die broker.
[verwijderd]
0
quote:

Bjaap schreef op 26 augustus 2015 02:16:

[...]
Het verschil is dat je de aandelen verkoopt die niet in
je bezit zijn.
(Short gaan)
Klopt, en dat heeft dus niets met derivaten te maken.
voda
0
Aparte curator voor brandblusdivisie Imtech

Gepubliceerd op 26 aug 2015 om 19:41 | Views: 144

HAMBURG (AFN) - De brandblusdivisie van het failliete Imtech Duitsland krijgt een aparte curator. Het onderdeel is winstgevend en door het los te koppelen van het failliete moederbedrijf moet er spoedig een nieuwe eigenaar gevonden kunnen worden. Dat maakte de curator van Imtech Duitsland woensdag bekend.

Volgens de voorlopige curator van Imtech Brandschutz zijn er talrijke partijen geïnteresseerd in het onderdeel. Bij Imtech Brandschutz werken 450 mensen. Hun salaris wordt voorlopig gedekt door het federale arbeidsbureau.
[verwijderd]
0
Zo? en hoe wil jij dan short gaan zonder een of ander afgeleide van
de normale basis aandeelhandel te gebruiken?
Sterker ik denk dat het op b.v. Imtech al niet meer kan.
Vandaar dat ik stelde dat Short gaan ook gewoon een derivaat is.
Immers waarom zou dat nu dan niet mogelijk zijn?
De normale aandelen handel is toch ook niet gestopt?

[verwijderd]
0
quote:

FlyingTweety schreef op 26 augustus 2015 07:59:

Bedankt voor jouw uitleg, Bjaap. Ik ga binnenkort DEGIRO proberen en eerst wat oefenen met een oefenaccount en/of kleine bedragen, wie weet is het helderder bij die broker.
Ik weet niet welke brooker je hebt maar normaal is het zo dat
je gewoon (als je geen aandelen in dat fonds hebt) gewoon op de
verkoop knop drukt.(in plaats van de koop knop)

(ik gebruik De Giro omdat die bij kleinere bedragen goedkoop is
,en ik doe nog wel eens wat fout en anders kost dat meer dan het kratje bier,
als ik verlies)

715 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
918,67  +16,99  +1,88%  18:05
 Germany40^ 18.617,00 +1,15%
 BEL 20 3.906,85 -0,32%
 EURO50 5.049,88 +1,24%
 US30^ 38.823,70 +0,34%
 Nasd100^ 18.986,20 +1,81%
 US500^ 5.344,59 +1,05%
 Japan225^ 38.913,80 +1,27%
 Gold spot 2.356,23 +1,26%
 EUR/USD 1,0872 -0,07%
 WTI 74,05 +1,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

ASML +8,10%
BESI +4,73%
ASMI +4,67%
ADYEN NV +4,58%
Alfen N.V. +4,36%

Dalers

VIVORYON THER... -6,69%
ArcelorMittal -1,93%
Aperam -1,59%
RANDSTAD NV -1,36%
Akzo Nobel -1,29%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront