BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi Mei 2015

918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 20 mei 2015 11:37:

[...]

Als gezegd, dit is ong. 8% van zijn portefeuille. Het had ook zomaar fors meer kunnen zijn, en wat hij ermee doet is zijn zaak.

Ik ken de (spel)regels omtrent het uitoefenen van verkregen opties en/of het verhandelen van aandelen m.b.t. het vraagstuk "handel met voorkennis" niet. Als er iemand is die "alles" weet is hij het natuurlijk, het lijkt mij alleen zo dat hij die wetenschap niet ongebreideld ten eigen faveure mag gebruiken. Als iemand wel kennis van deze materie heeft, laat ik mij graag informeren!
Wijzigingen

Soort effect Uitgevende instelling Aantal effecten Valuta Waarde per aandeel Aantal stemmen Vrije hand beheer
Gewoon aandeel BE Semiconductor Industries N.V. -60.000,00 EUR 24,06 -60.000,00 Nee

Onder het kopje "Vrije hand beheer" staat nee.
Dit suggereert dat Blickman dit niet zelf beslist.
www.afm.nl/nl/professionals/registers...
[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 20 mei 2015 11:08:

[...]

Wat zijn nu 60K aandelen op 37,5 mio? Als het voltallige bestuur & RvC hun aandelen massaal zouden dumpen, zou dit in mijn ogen een heftige reactie kunnen veroorzaken. Men weet ook dat dergelijke transacties geopenbaard worden, en ik vind dit een verantwoorde transactie.

Het valt me nog mee dat dit bericht niet is opgepikt door de beleggers-media...
Het is zijn recht om te verkopen. En achter het verkopen van aandelen kunnen vele redenen zitten, in tegenstelling tot het motief achter het kopen van aandelen. Maar het moment van de verkoop is naar mijn idee hoogst ongelukkig. De koers is net flink teruggezet en dan verkoopt de CEO aandelen.
DeZwarteRidder
0
quote:

RW1984 schreef op 20 mei 2015 11:46:

[...]
Het is zijn recht om te verkopen. En achter het verkopen van aandelen kunnen vele redenen zitten, in tegenstelling tot het motief achter het kopen van aandelen. Maar het moment van de verkoop is naar mijn idee hoogst ongelukkig. De koers is net flink teruggezet en dan verkoopt de CEO aandelen.
Aandelen uit opties worden gewoonlijk direct na uitoefening verkocht.
Eddy the Eagle
0
Kijk, als Blickman bijv. in gesprek zou zijn met een overname-kandidaat (zuiver hypothetisch, put hier geen hoop uit) en het ziet ernaar uit dat de overname zou slagen, dan zou het niet zo verstandig zijn deze aandelen op dit moment te verkopen. Mocht hij nou net kennis hebben van iets dat de koers negatief zou kunnen beïnvloeden en hij verkoopt, zou dit als handel met voorkennis uitgelegd kunnen worden...

De koers wordt er overigens op dit moment niet kouder of warmer van...
Daniel30
0
Uit het FD van 19 maart jl., ook nog wel even de moeite waard om te lezen.

Onbekend, nu wel bemind

Willem Burgers
donderdag 19 maart 2015, 6:00

Voor Nederlandse small- en midcaps gold lang: onbekend maakt onbemind. Vorig jaar bleven de midkappers qua koersperformance gemiddeld 3,5% achter bij de top-25 van de AEX-index.

Dit jaar zijn de rollen echter omgedraaid. Mid- en smallcap zijn bezig aan een inhaalrace. De relatieve voorsprong van de Midkapindex bedraagt vooralsnog een luttele 1 procentpunt, maar de AScX-index, de meetlat van de smallcaps, pluste dit jaar al 27%, ruim 10 procentpunten meer dan de AEX-index.

Binnen de smallcap-index is het overigens niet uitsluitend hosanna. Notoire brekebeentjes als Ballast Nedam en Telegraaf Media Groep trekken het gemiddelde ook dit jaar naar beneden.

Een trend die er voor mij echt uitspringt, is de herwaardering van de Nederlandse maakindustrie. Begin deze week stond er in het FD een portret van Besi, de Gelderse machinebouwer voor de chipindustrie. Besi promoveert volgende week naar de Midkap-index en zag zijn beurskoers de eerste 12 weken van dit jaar al met 56% stijgen, nadat over geheel 2014 een koerssprong van 125% werd gemaakt. Met een marktwaarde van € 1,16 miljard is Besi in elk geval de status van smallcap ruimschoots ontstegen.
Ceo Richard Blickman heeft de smaak te pakken en richt zijn pijlen nu op het veroveren van het marktleiderschap in het back-end segment van de halfgeleiderindustrie. Ondanks de koersexplosie is de beurswaardering van de aandelen Besi op een verwachte koers/winst-multiple van 13,5x en een dividendrendement van 5,2% zeker niet overdreven hoog.

Behalve Besi zijn ook Aalberts Industries (vanaf volgende week in de AEX-index), Kendrion en TKH Group opvallende outperformers. Ook deze ondernemingen blijken inmiddels op de radar van grotere internationale beleggers te komen. Niet alleen zijn de onderliggende koersen de afgelopen maanden flink gestegen, ook de handelsvolumes waarmee die stijging gepaard ging, was ongekend.
De verklaring voor deze koopinteresse is betrekkelijk eenvoudig. Net als Besi behoren de drie genoemde ondernemingen tot de absolute top van hun respectievelijke marktniche. Aalberts in industrial services, klimaatregeling en flow control, Kendrion in elektromagneten en TKH in onder meer cameratechnologie en bandenbouwmachines.

Misschien roept de Nederlandse maakindustrie bij de doorsnee belegger niet direct enthousiaste reacties op, maar wie zich verdiept in de prestaties van de beursgenoteerde vertegenwoordigers in dit segment zal beamen dat het wat waardecreatie betreft wel snor zit. De vooruitzichten voor 2015 zijn daarbij ook nog eens rooskleurig.
Kortom, van onbekend maakt onbemind naar 'in the spotlight' en met promotie in zicht. Een echte eye-opener.
san marco
0
Heeft Blickman niet gewoon zijn optie recht uitgeoefend? Dit gebeurt zo vaak bij bestuursleden. Kijk eens bij AFM-Philips bij de CEO en CFO aandelen 'handel'.
[verwijderd]
0
Wat vinden jullie van de prijzen van de call-opties? Ligt het aan mij, of zijn deze (ook de serie die afloopt na cijfers Q2) wel erg goedkoop?
san marco
0
Met de introductie van wearables (Iwatch, music devices) en Carplay deze zomer zal Besi nu vats wel op volle toeren draaien voor Apple.
san marco
0
Eddy the Eagle
0
quote:

BeenFaster schreef op 20 mei 2015 15:22:

Wat vinden jullie van de prijzen van de call-opties? Ligt het aan mij, of zijn deze (ook de serie die afloopt na cijfers Q2) wel erg goedkoop?
Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen... Maar als je vertrouwen in het aandeel Besi hebt en denkt dat de koers gaat stijgen, waarom koop je de aandelen dan zelf niet?
Joseph185
0
quote:

BeenFaster schreef op 20 mei 2015 15:22:

Wat vinden jullie van de prijzen van de call-opties? Ligt het aan mij, of zijn deze (ook de serie die afloopt na cijfers Q2) wel erg goedkoop?
Ik vind de prijzen best normaal voor de call opties. Welke had je precies in gedachte?
[verwijderd]
1
quote:

Eddy the Eagle schreef op 20 mei 2015 15:46:

[...]

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen... Maar als je vertrouwen in het aandeel Besi hebt en denkt dat de koers gaat stijgen, waarom koop je de aandelen dan zelf niet?
Ik vind de prijzen van de opties juist aan de dure kant.
24.50 kost nu 2 euro. Dat betekent dat je pas vanaf 26.5 euro in the money zit.

Dat is toch een forse 10% premie.

Nu is het wel ideaal om mee speculeren.
Als het aandeel stijgt de komende tijd en na de Q2 cijfers (tot +/- 28 euro), dan zou je wel eens 100% winst kunnen maken.
[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 20 mei 2015 15:46:

[...]

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen... Maar als je vertrouwen in het aandeel Besi hebt en denkt dat de koers gaat stijgen, waarom koop je de aandelen dan zelf niet?
Ik ben begin mei, na de eerste klap, ingestapt voor in totaal 10% van mijn totale vermogen. Nu BESI uit het dal van de afgelopen weken lijkt te komen, wil ik eigenlijk voor meer geld instappen, maar hiermee zou ik de met mezelf gemaakte afspraken breken. Daarom onderzoek ik nu of het loont om een deel van m'n aandelen te verkopen, en dat in call-opties augustus te stoppen. De optieprijzen vielen mij reuze mee, dus was benieuwd of één van jullie hier iets zinnigs over te zeggen had :)
[verwijderd]
0
quote:

bgc200 schreef op 20 mei 2015 16:03:

[...]

Ik vind de prijzen van de opties juist aan de dure kant.
24.50 kost nu 2 euro. Dat betekent dat je pas vanaf 26.5 euro in the money zit.

Dat is toch een forse 10% premie.

Nu is het wel ideaal om mee speculeren.
Als het aandeel stijgt de komende tijd en na de Q2 cijfers (tot +/- 28 euro), dan zou je wel eens 100% winst kunnen maken.
Ik keek inderdaad naar augustus op 24,50. Leek mij dat als BESI nog wat bijkomt van de koersdaling van de eind april en de cijfers van Q2 worden goed ontvangen, dat die 10% stijging wel moet lukken voor 21 augustus.
[verwijderd]
0
quote:

san marco schreef op 20 mei 2015 15:36:

Met de introductie van wearables (Iwatch, music devices) en Carplay deze zomer zal Besi nu vats wel op volle toeren draaien voor Apple.
Apple heeft geen eigen chipfabriek, dus dat Besi op volle toeren draait zal op z'n best indirect zijn. Samsung maakt de processor, ik kan alleen niet direct vinden of ze Besi apparatuur gebruiken. Er zitten nog een dozijn andere chips in die iWatch, moeilijk te zeggen of die gemaakt zijn met Besi apparatuur.
[verwijderd]
0
quote:

Treble schreef op 20 mei 2015 16:17:

Waar gaat Besi nu precies op omhoog?
Kies maar uit:
Hopes and dreams
Bubbelvorming
Manipulatie van de koers.
Bulltrap
Herstel van de grote klappen.
Koopjesjagers

Of gewoon heel ouderwets:
s4.postimg.org/6joj0fip9/Screen_Shot_...
918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 mei 2024 12:27
Koers 129,900
Verschil -1,600 (-1,22%)
Hoog 132,050
Laag 129,050
Volume 80.734
Volume gemiddeld 526.106
Volume gisteren 386.606

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront