Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Mei 2015

359 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Costa Invest
0
quote:

Chasse Patate(Broke-even) schreef op 21 mei 2015 10:21:

[...]Dus jij snapt niet wanneer een aandeel voor 10% verwatert dat het dan zakt?? Plaat voor je hoofd? ;)
Wie heeft er nu een plaat voor z'n kop? Boven 12 euro.
[verwijderd]
0

Stukje van Beursgenoten van vandaag.

Heijmans: Kopen

Geplaatst op vrijdag 22 mei 2015 om 11:14

Heijmans: vandaag bleek dat het Nederlandse consumentenvertrouwen in mei verder gestegen is ten opzichte van april. Met een waarde van 2 ligt het consumentenvertrouwen in mei ver boven het gemiddelde over de afgelopen twintig jaar van -9. Beursgenoten ziet het consumentenvertrouwen als één van de leidende indicatoren voor een verder herstel van de Nederlandse woningmarkt en is van mening dat de groep de komende maanden fors kan profiteren van een structureel herstel.
Brokie Even
0
quote:

Costa Invest schreef op 22 mei 2015 15:52:

[...]
Wie heeft er nu een plaat voor z'n kop? Boven 12 euro.
Haha, wat wil je daar mee zeggen? Ik heb nooit beweerd dat er geen herstel zou zijn vandaag. In tegendeel. Ik kijk gewoon wat verder vooruit. Ik mis vandaag een sprongetje, maar goed als ik me druk moet gaan maken over welke winsten ik allemaal heb laten lopen. Dat zou slecht voor mijn gezondheid zijn ;) Mijn tactiek voor deze zomer blijft onveranderd. We zullen over een maand of drie wel zien of dat een fout was.

Gefeliciteerd met je dagwinst. Het is je gegund. Goed weekend :)

Brokie Even
0
quote:

Peter€€€ schreef op 22 mei 2015 16:02:

Stukje van Beursgenoten van vandaag.

Heijmans: Kopen

Geplaatst op vrijdag 22 mei 2015 om 11:14

Heijmans: vandaag bleek dat het Nederlandse consumentenvertrouwen in mei verder gestegen is ten opzichte van april. Met een waarde van 2 ligt het consumentenvertrouwen in mei ver boven het gemiddelde over de afgelopen twintig jaar van -9. Beursgenoten ziet het consumentenvertrouwen als één van de leidende indicatoren voor een verder herstel van de Nederlandse woningmarkt en is van mening dat de groep de komende maanden fors kan profiteren van een structureel herstel.

Beursgenoten vergeet dat de woningmarkt helemaal geen grote rol in de winstgevendheid blijkt te hebben. Het draait vooral om infra en utiliteitsbouw en dat is nog steeds ruk. Ik verwacht dat ik ze binnenkort nog voor 11 euro of lager op kan pikken.
[verwijderd]
0
quote:

Chasse Patate(Broke-even) schreef op 22 mei 2015 17:58:

[...]Beursgenoten vergeet dat de woningmarkt helemaal geen grote rol in de winstgevendheid blijkt te hebben. Het draait vooral om infra en utiliteitsbouw en dat is nog steeds ruk. Ik verwacht dat ik ze binnenkort nog voor 11 euro of lager op kan pikken.
als de economiegaat draaien gaat de overheid uiteindelijk ook uitgeven aan infra. Ik verwacht ook nog wel een opdracht voor Heijmans voor het aardbevingsgebied in Groningen/Drenthe. Iemand die daar iets over weet?
[verwijderd]
0
Ik heb gelezen dat er in Groningen voor zo'n 30 miljard euro gerepareerd moet worden. Dat is een enorm bedrag.
[verwijderd]
0
quote:

bartvde schreef op 22 mei 2015 18:37:

is Grontmij niet beter gepositioneerd voor het aardbevingsgebied?
Veel reparatiewerk aan huizen, ook herbouw. KLeine regionale aannemers zullen ook profiteren maar Heijmans zal hier sowieso werk aan krijgen. Misschien aanbesteden?
[verwijderd]
0
quote:

Chasse Patate(Broke-even) schreef op 22 mei 2015 17:58:

[...]Beursgenoten vergeet dat de woningmarkt helemaal geen grote rol in de winstgevendheid blijkt te hebben. Het draait vooral om infra en utiliteitsbouw en dat is nog steeds ruk. Ik verwacht dat ik ze binnenkort nog voor 11 euro of lager op kan pikken.
Ja Haha inmiddels ca 5% winst maar wat zei jij ook al weer over winstgevendheid?
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

gerard_ecb schreef op 22 mei 2015 22:07:

[...]
Ja Haha inmiddels ca 5% winst maar wat zei jij ook al weer over winstgevendheid?
Deze misplaatste post van mij werd mede mogelijk gemaakt door iets te veel rose, mijn excuus!
bartvde
0
quote:

gerard_ecb schreef op 23 mei 2015 08:23:

[...]
Deze misplaatste post van mij werd mede mogelijk gemaakt door iets te veel rose, mijn excuus!
haha Gerard, kunnen we wel hebben hier denk ik ;-)
Brokie Even
0
quote:

gerard_ecb schreef op 23 mei 2015 08:23:

[...]
Deze misplaatste post van mij werd mede mogelijk gemaakt door iets te veel rose, mijn excuus!
Och, maakt niet uit. Zo misplaatst was die post niet. Je mag me toch wel in mijn neus wrijven dat ik winst ben misgelopen. Ik heb al vele malen veel ergere posts gezien en die mensen waren gewoon nuchter.

Siert je wel dat je je excuus aanbiedt. Maar volgens mij was het niet nodig.
[verwijderd]
0
Ach ik kijk naar mezelf en ik vind het misplaatst om iets in te wrijven. Overigens denk dat je helemaal niet zo fout zit om wat voorzichtigheid te hebben met de beurs, Griekenland en Rusland? Ook de zomer staat voor de deur. Ik zit nog wel voor 100% er in maar ga denk ik ook naar 25-40% cash zodra USG rond de 13,5 noteert en TT klaar is met het Here verhaal.

Kan ook zijn dat ik meer geschreven calls ga inzetten om de posities vast te houden maar als verzekering tegen een evt daling.

Mensen fijn weekend en succes!
Brokie Even
0
quote:

gerard_ecb schreef op 23 mei 2015 09:40:

Ach ik kijk naar mezelf en ik vind het misplaatst om iets in te wrijven. Overigens denk dat je helemaal niet zo fout zit om wat voorzichtigheid te hebben met de beurs, Griekenland en Rusland? Ook de zomer staat voor de deur. Ik zit nog wel voor 100% er in maar ga denk ik ook naar 25-40% cash zodra USG rond de 13,5 noteert en TT klaar is met het Here verhaal.

Kan ook zijn dat ik meer geschreven calls ga inzetten om de posities vast te houden maar als verzekering tegen een evt daling.

Mensen fijn weekend en succes!
Ja inderdaad. Ik denk dat het vooral afhangt van jouw vrienden van de ECB (Maak ik op aan jouw alias) ;)

Als die gewoon volle sjas door gaan met geld pompen, dan kan dat juist leiden tot nog hogere koersen in de zomer. Het zou alleen niet verstandig van ze zijn denk ik. Maar goed het is voor niemand echt te overzien wat er staat te gebeuren, behalve door die paar malloten die aan het Europese roer zitten.
[verwijderd]
0
Brokie Even
0
Die ECB stimulans is wel vervelend. Anders wist ik nu zeker dat ik kon wachten op een volgende Bear market. Die zou zich dan vrijwel zeker binnen een jaar gaan voltrekken. Alleen door die stimulans kunnen ze dat erg lang gaan rekken. Het is daardoor nog onvoorspelbaarder geworden. Maar we weten ook dat overheden/grootmachten er alleen maar zijn voor de grote jongens. De particulieren plukken ze liever. Dus ze kunnen je op ieder moment op het verkeerde been zetten.

Wat ik geleerd heb, althans denk geleerd te hebben, is dat geld verdienen op de beurs vrij makkelijk is. Alleen geld verliezen zeker zo makkelijk. De kunst in mijn ogen is dus om niet te verliezen en een Bear market voor te zijn. Daarna is het een kwestie van goedkoop weer inslaan en wachten. Dat laatste is het makkelijke gedeelte ;)

Ik werk dus min of meer het liefst contrair.
Daarom moet ik altijd lachen om mensen die bijvoorbeeld tegen een aandeel op 8 euro zeggen dat het pas op 9 euro weer interessant wordt. Dat is toch vreemd? Je zegt toch ook niet als je een huis ziet staan voor 250.000 dat het pas bij 3 ton interessant wordt. Ik snap die logica niet.
359 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 16,520
Verschil -0,900 (-5,17%)
Hoog 16,720
Laag 16,240
Volume 237.478
Volume gemiddeld 125.742
Volume gisteren 270.573

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront