Pharming « Terug naar discussie overzicht

Heeft overname door Salix kans?

128 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
MaranV
0
quote:

drienus schreef op 20 december 2014 18:31:

[...] Thx Maran. Dat betekent enerzijds dat er niet veel bekent is over concurrenten die zich op dit pad begeven. dat Salix wel interesse heeft kun je uitleggen als hoopgevend.
Dit zal Salix dan ook versterken in hun mening dat ze visje pharming niet de vrijheid moeten geven om door een andere grote vis te worden verzwolgen. Toch? 1 miljard per jaar in het verschiet bij slagen daar kun je wel wat geld tegenaan gooien.
Voor half miljard koop je dan een miljardplus omzet per jaar, bij gebleken succes uiteraard. Je zal het maar mislopen.
Daarom houdt Salix het contract ook in ere, de HAE markt is bijna gratis geld voor ze (minus de milestones) en mocht de Pancreatitis behandeling van de grond komen zitten zij ook daar op de eerste rang vrolijk met 60% van de omzet te zwaaien. Zolang het contract blijft bestaan/in Salixs bezit blijft zal er geen concurrent zijn die zo gek is om Pharming over te nemen om alleen maar 40% van de omzet te ontvangen en de cashburn te betalen.
Chiddix
0
quote:

MaranV schreef op 20 december 2014 17:54:

[...]

Wat is de ruw geschatte/geprognosticeerde omzet van de acute Pancreatitis markt?

VOOR ACUTE PANCREATITIS BESTAAT GEEN ANDERE BEHANDELINGEN; OMZET SCHATTINGEN LOPEN NAAR MEER DAN EEN MILJARD DOLLAR
Die miljard omzet lijkt een standaard getal te zijn bij Pharming. Mocht de werkzaamheid aangetoond worden , ziet de toekomst van Pharming er mooi uit.
Moet wel in ogenschouw genomen worden, dat Pharming meer onderzoeken heeft gedaan voor andere toepassingen van Ruconest , wat uiteindelijk niet leidde tot het gewenste resultaat. Wil niet zeggen, dat de nieuwste onderzoeken op niets uitlopen.
[verwijderd]
1
quote:

MaranV schreef op 20 december 2014 18:48:

[...]

Daarom houdt Salix het contract ook in ere, de HAE markt is bijna gratis geld voor ze (minus de milestones) en mocht de Pancreatitis behandeling van de grond komen zitten zij ook daar op de eerste rang vrolijk met 60% van de omzet te zwaaien. Zolang het contract blijft bestaan/in Salixs bezit blijft zal er geen concurrent zijn die zo gek is om Pharming over te nemen om alleen maar 40% van de omzet te ontvangen en de cashburn te betalen.
tja, tis wel een hoge drempel voor een andere partij. de cashburn zal trouwens verbleken tegen de 100den miljoenen die een eventuele overname kandidaat kan binnenvissen. Ook die slechts 40% is al rond de half miljard per jaar.

Maar ja, zonder overname is pha dan gewoon 5 euro per aandeel waard. Kunnen we ook niet echt op tegen zijn.))
[verwijderd]
0
quote:

MaranV schreef op 20 december 2014 18:48:

[...]

Daarom houdt Salix het contract ook in ere, de HAE markt is bijna gratis geld voor ze (minus de milestones) en mocht de Pancreatitis behandeling van de grond komen zitten zij ook daar op de eerste rang vrolijk met 60% van de omzet te zwaaien. Zolang het contract blijft bestaan/in Salixs bezit blijft zal er geen concurrent zijn die zo gek is om Pharming over te nemen om alleen maar 40% van de omzet te ontvangen en de cashburn te betalen.
Tja en dan blijkt het toch niet zomaar een simpel stukje knip werk.
Maar wel degelijk een groot gevaar met een achterliggende gedachte.
Salix is bij een groot bod dus de verliezer immers het houd op als men geen geld heeft.
Maar laten we nergens op vooruit lopen het komt vanzelf.

Ruud..
MaranV
0
quote:

Chiddix schreef op 20 december 2014 18:55:

[...]

Die miljard omzet lijkt een standaard getal te zijn bij Pharming. Mocht de werkzaamheid aangetoond worden , ziet de toekomst van Pharming er mooi uit.
Moet wel in ogenschouw genomen worden, dat Pharming meer onderzoeken heeft gedaan voor andere toepassingen van Ruconest , wat uiteindelijk niet leidde tot het gewenste resultaat. Wil niet zeggen, dat de nieuwste onderzoeken op niets uitlopen.

Er zat wel een berekening achter hoor, moet ik even in mijn geheugen graven. 300.000 ziekenhuisopnames per jaar, zeg 5.000 dollar per behandeling kom je al gauw rond de 1,5 miljard.

Natuurlijk zal niet iedereen behandeld willen worden omdat de symptomen ook te bestrijden zijn maar kansen liggen er wel zolang alcohol misbruik in de wereld blijft.

Maar goed gelijk heb je, eerst maar eens een trial zien door te komen.
MaranV
0
quote:

Declan schreef op 20 december 2014 18:59:

[...]

Tja en dan blijkt het toch niet zomaar een simpel stukje knip werk.
Maar wel degelijk een groot gevaar met een achterliggende gedachte.
Salix is bij een groot bod dus de verliezer immers het houd op als men geen geld heeft.
Maar laten we nergens op vooruit lopen het komt vanzelf.

Ruud..
Hoezo? Of Pharming nou gerund wordt door pietje puk of de koninging van Engeland het contract met Salix blijft bestaan. Of Salix dat contract wil verkopen of opheffen staat volgens mij geheel los van de beursnotering van Pharming.
[verwijderd]
0
quote:

Declan schreef op 20 december 2014 18:59:

[...]

Tja en dan blijkt het toch niet zomaar een simpel stukje knip werk.
Maar wel degelijk een groot gevaar met een achterliggende gedachte.
Salix is bij een groot bod dus de verliezer immers het houd op als men geen geld heeft.
Maar laten we nergens op vooruit lopen het komt vanzelf.

Ruud..
net zoals salix het contract van santarus over heeft (moeten?) genomen, zal een koper van Pharming neem ik aan, niet onder het contract met salix uitkomen en moeten leveren tegen afgesproken condities. Tenzij er een ontbindende clausule is in zo´n geval. Dan kan salix het alsnog benauwd krijgen. Komen we natuurlijk weer niet achter.
[verwijderd]
0
Gewoon toch even kijken naar de mogelijke Class act.
Want zou Salix een bod afslaan wetende dat de vege huid gered wordt??
Ik denk het niet.
Wij hebben nog niet een fractie van de gegevens die hier helderheid in zouden kunnen brengen.
We gaan het zien.

Ruud..

MaranV
0
quote:

Declan schreef op 20 december 2014 19:05:

Gewoon toch even kijken naar de mogelijke Class act.
Want zou Salix een bod afslaan wetende dat de vege huid gered wordt??
Ik denk het niet.
Wij hebben nog niet een fractie van de gegevens die hier helderheid in zouden kunnen brengen.
We gaan het zien.

Ruud..

Voor genoeg geld gaat iedereen overstag natuurlijk maar de vraag blijft of er een concurrent is die Ruconest helemaal ziet zitten terwijl er in de HAE markt niet bepaald veel ruimte is en de Pancreatitis behandeling nog maar een vermoeden is.

Als Salix, zoals ik vermoed, Pharming aanhoudt vanwege Pancreatitis gaat dat contract niet weg voor minder dan een miljard en dat zie ik in deze fase nog niet geboden worden.

[verwijderd]
0
quote:

Declan schreef op 20 december 2014 19:35:

Ja wat als Salix failliet gaat? ;-)

Ruud..
al aan de drank ruud?
[verwijderd]
0
quote:

Declan schreef op 20 december 2014 19:35:

Ja wat als Salix failliet gaat? ;-)

Ruud..
Gaat niet failliet.

We prefer the English version instead of google translate.

Kind regards.
[verwijderd]
0
quote:

Wishdom schreef op 20 december 2014 19:39:

[...]

Gaat niet failliet.

We prefer the English version instead of google translate.

Kind regards.
Are you kidding my.

Het was maar een grapje Drienus.

Ruud..
[verwijderd]
0
quote:

Declan schreef op 20 december 2014 12:10:

[...]

Las toch kort geleden dat het U niet erg goed is vergaan Iets met Fugro ??
Beetje verder kijken dan je neus lang is Steffie.
Je zou er eens iets van kunnen leren.
Dit forum is er om zaken te leren en te bezien geloof mij dat er door mij al meer zaken zijn gegeven dan je je kunt voorstellen.

Gaf hier al 2 uitstekende tips BAM en SALIX maar dat waren ook mijn laatste tips want het is het niet waard hier moeite voor te doen.
Beter de one liners volgen van tsalnietwaar zijn of effe wachten nee dat is goed.
Fijn weekend en veel succes met de beleggingen ook al ben je een arrogante kwast richting mij vind ik het mogelijke verlies voor je vreselijk.

Ruud..
en de valsheid druipt er alweer vanaf ,ik dacht dat je niet meer op de persoon zou spelen.
moeilijk he?
hoe gaat het nou toch met je grote vriend GR€€D?
[verwijderd]
0
quote:

't zal maar gebeuren schreef op 20 december 2014 20:36:

[...]
en de valsheid druipt er alweer vanaf ,ik dacht dat je niet meer op de persoon zou spelen.
moeilijk he?
hoe gaat het nou toch met je grote vriend GR€€D?
"Gaf hier al 2 uitstekende tips BAM en SALIX maar dat waren ook mijn laatste tips want het is het niet waard hier moeite voor te doen."
En dan beweert onze meesterbelegger soms ook nog met een uitgestreken smoelwerk dat ie mensen niet tot kopen aan wil zetten....;)
"Het zijn maar "tips", niemand hoeft ze op te volgen en het is de verantwoordelijkheid van de belegger zelf of ie er wat mee doet", hoor ik meesterbelegger Deccie al zeggen. Tegenwoordig plaatst ie er zelfs vaak een disclaimer achteraan. Megalomanie?

Om indruk te maken slaakt dit type gladjanussen te pas en te onpas beleggersjargon, knipt en plakt veel wetenschappelijk overkomende bull shit, doet net of ze belangrijke "viavia- info" heeft die hier niet geplaatst kan worden etc. Het produceren van heldere, kloppende teksten vormt voor hen (uiteraard) een groot probleem. Het stellen van extreme koersdoelen of het in de wereld helpen van geruchten daarentegen geen enkel.
[verwijderd]
0
quote:

Beur schreef op 20 december 2014 21:09:

[...]
"Gaf hier al 2 uitstekende tips BAM en SALIX maar dat waren ook mijn laatste tips want het is het niet waard hier moeite voor te doen."
En dan beweert onze meesterbelegger ook nog met een uitgestreken smoelwerk dat ie mensen niet tot kopen aan wil zetten....;)
"Het zijn maar "tips", niemand hoeft ze op te volgen en het is de verantwoordelijkheid van de belegger zelf of ie er wat mee doet", hoor ik meesterbelegger Deccie al zeggen. Tegenwoordig plaatst ie er zelfs vaak een hilarische disclaimer achteraan.

Om indruk te maken slaken dit soort gladjanussen te pas en te onpas beleggersjargon, knippen en plakken veel wetenschappelijk overkomende bull shit, doen net of ze info hebben die ze hier niet "mogen" plaatsen etc. Het produceren van heldere teksten vormt voor hen (uiteraard) een groot probleem. Het stellen van extreme koersdoelen of het in de wereld helpen van geruchten daarentegen geen enkel.
Waar stonden beide fondsen toen ik mijn idee deelde? slechte verliezer die maar op de man blijft spelen stop daar toch gewoon mee rare vogel.
Je beschouwd het hier als je prive domein he wel helaas.
iEX is van iedereen.

O en gr€€d wel zou het niet weten vraag het Iex eens .
Of misschien heb je een kronkel die denkt dat ik dat ook was hahaah

Ruud..
[verwijderd]
0
quote:

Declan schreef op 20 december 2014 21:21:

[...]

Waar stonden beide fondsen toen ik mijn idee deelde? slechte verliezer die maar op de man blijft spelen stop daar toch gewoon mee rare vogel.
Je beschouwd het hier als je prive domein he wel helaas.
iEX is van iedereen.

O en gr€€d wel zou het niet weten vraag het Iex eens .
Of misschien heb je een kronkel die denkt dat ik dat ook was hahaah

Ruud..
O en gr€€d wel zou het niet weten vraag het Iex eens .

jou kennende wil je niet weten hoe het met iemand gaat die jou als z'n afgod heeft gezien en nu waarschijnlijk onder een brug slaapt ,mensen laat je vooral niet meeslepen door fantasten als ruud / declan .

www.google.nl/search?q=gier+kale+kop&...
128 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:36
Koers 0,877
Verschil -0,029 (-3,15%)
Hoog 0,910
Laag 0,875
Volume 3.882.227
Volume gemiddeld 6.637.382
Volume gisteren 4.531.435

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront