Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

De CRASH van 2015

1.624 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 77 78 79 80 81 82 | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

bearishbull schreef op 12 januari 2016 11:07:

Huidige tijden hebben enige gelijkenissen met de aanloop naar 1940. Vind ik geen fijne gedachtte.

Als we nu echt weer in de aanloop zitten van een nieuwe recessie denk ik niet dat Europa dat zal overleven in de huidige staat. Ze komen er nu al amper uit. Is ook een self fullfilling prophecy. Kiezer wordt het ook steeds aantrekkelijker en vanzelfsprekender gemaakt om voor een anti-Europa partij te kiezen. Er zijn dus denk ik ook dichter bij huis wat gevaren die een bearmarkt rechtvaardigen.

Ook Keulen laat weer eens zien dat democratie grote tekortkomingen heeft. Politiek die het nieuws in de doofpot wilt stoppen omwille van de kiezers. Wat natuurlijk averechts werkt en in dit internet tijdperk weinig zin heeft.
Enige gelijkenissen? Het draaiboek wordt strak gevolgd!

We hebben een nieuwe winnaar in de categorie Untermenschen, en er is al begonnen hun aantallen fors te reduceren in landen van herkomst. Rara wiens plan dit is, voelt dat het eens hun beurt is? Met de hulp van de Saudi's die graag wat ruimer in hun land komen te zitten, en niet vies zijn van een goede slachtpartij. Saudi Arabië en Israel zijn elkaar heel trouw, en hebben alleen maar gemeenschappelijke vrienden en vijanden. Soms beiden verenigd in 1 land.
Nu wordt er alles aan gedaan Moslims vogelvrij verklaard te krijgen door westerse kiezers. Niet door een push van de politiek, maar door de politiek te slap te laten reageren op geënsceneerde evenementen. Zometeen staan we met zijn allen te klappen voor Wilders, omdat die het allemaal aan zag komen. Met zijn connecties met de handen aan de knoppen in Tel Aviv geen verrassing voor hen die de realiteit onder ogen zien.

Wie twijfelt er serieus nog aan dat de zogenaamde Moslim vluchteling verkrachters gewoon ISIS huurlingen op overzeesche missie zijn? Wie zijn hand opsteekt wordt over een paar jaar degene die "Wir haben es nicht gewusst" stamelt. Het goede nieuws is dat NL dit keer niet neutraal is, maar aan de kant van de agressor staat. Tot de schouder erin, en kan er niet meer uit. Misschien komen we wel sterker uit deze oorlog dan we erin gaan. Er komt geen bezetting, we gaan zelf bezetten. Misschien kijken we een stukje Syrië voor onze trouwe diensten aan NAVO.

LONG hooivorken.
marique
2
quote:

kck schreef op 19 januari 2016 22:24:

[...]

Wie durft?Jouw draadje 2008 bij een aex 400.
Of denk aan de aex tijdens de Enron affaire,inderdaad 400 all over again.

Neen ik verwacht geen crash,wat lager kan altijd,ook al worden de graphs dan erg bearish.

zorg voor wat cash ofzo,mijn idee,maar dat zat je al denk ik,las ik?

succes
"Wie durft" bleek achteraf veel te vroeg. Op moment van start was de AEX yoy met -24% gedaald. Dus ik dacht dat dat wel genoeg was. Ging er in de rest van het jaar nog eens > -40% af.

Was wel een andere tijd met die banken ellende. Maar wie even nadenkt, zal vaststellen dat de wereldwijde onbeheersbare schuldenberg eerder groter dan kleiner is geworden. Een stevige crash ligt m.i. nog steeds op de loer.

2008 was een goede les voor me. Grootste jaarverlies ooit. Maar ook toen gelukkig wat cash achter de hand gehouden, geleidelijk ingezet en ruim geprofiteerd van het herstel in '09.
Vanaf '13 de jaarlijkse portefeuille winsten grotendeels weer op cash gezet. Heeft me wel rendement gekost, maar geeft me nu een gerustgesteld gevoel. Ik vind nu de koersdalingen nog niet overtuigend genoeg om mijn oorlogskas weer in aan te spreken.

kck
0
quote:

marique schreef op 20 januari 2016 13:54:

op de loer.

2008
Een zekere scribent Pilot-1 schreef toen:"in deze markt wil je niet zitten".

Ben het met je eens dat cash,dan wel staats,de beste verzekering is.
Gaat de boel up,denk je aan je spaarrente van nada,bij down aan je reserves en mogelijke koopmomenten.

Maar het blijft aanklooien wat mij betreft,dat geldt voor allen,behalve de goudhaantjes.

Over waarderingen:mijn bah Maersk doet nu 8x verwachtte winst en 0,66x book.
Reuters besteedde aandacht aan deze spectaculaire onderwaardering,heb bijgekocht.

succes
1.624 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 77 78 79 80 81 82 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
898,00  +6,87  +0,77%  12:08
 Germany40^ 18.305,10 +0,71%
 BEL 20 3.975,07 +1,17%
 Europe50^ 4.987,42 +0,61%
 US30^ 38.929,61 +0,22%
 Nasd100^ 18.064,17 -0,14%
 US500^ 5.182,78 +0,09%
 Japan225^ 38.881,22 +0,05%
 Gold spot 2.314,39 -0,40%
 EUR/USD 1,0761 -0,07%
 WTI 78,32 -0,36%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
    Tijd om het aandeel Adyen op te vissen?
  4. Premium
    Uitstekende cijfers Flow Traders
  5. Premium

Stijgers

VIVORYON THER... +8,70%
Van Lanschot ... +5,08%
HEIJMANS KON +3,67%
Kendrion +3,61%
ForFarmers +3,51%

Dalers

NX FILTRATION -1,70%
ArcelorMittal -1,19%
FASTNED -0,65%
Sif Holding -0,60%
INPOST -0,53%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront