RoodMicrotec « Terug naar discussie overzicht

Rood Microtec December 2014

511 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 22 23 24 25 26 » | Laatste
[verwijderd]
0
Ik was te optimistisch, huidig kapitaal 44 miljoen aandelen met 80 miljoen aandelen erbij is bijna 3x zoveel, is een verwatering van zowat 65%. Koers niet hoger dan 8 cent.
surveyor
0
piet-konijn
0
quote:

schreef op 12 december 2014 20:47:

Ik was te optimistisch, huidig kapitaal 44 miljoen aandelen met 80 miljoen aandelen erbij is bijna 3x zoveel, is een verwatering van zowat 65%. Koers niet hoger dan 8 cent.
dacht al je berekening was niet juist.
Guus_Geluk
0
quote:

sam en moos schreef op 12 december 2014 20:18:

Kan de koers m.i. weer terug naar 16 cent, afhankelijk van de emissieprijs natuurlijk.
Pff, ik zat nog te denken om weer in te stappen op 0,23 euro.
Ben blij dat ik het niet gedaan heb. Sterkte iedereen!
[verwijderd]
0
En die emissie is op zich niet zo erg maar wie o wie gaan die aandelen afnemen? Er is een gemiddeld dagvolume van 100.000 stuks en dan moeten er nu 30 miljoen op de markt gebracht worden. Dat kan alleen maar met een enorme premie en laat mij eens raden een van die instappers wordt Geert Schaaij, die gaat er, in mijn ogen, van genieten. Koopt ze goedkoop in, koers gaat naar beneden. Bij Harry volgt een, tijd later, een koopadvies want Rood gaat een prachtige toekomst tegemoet. Hij bouwt zijn belang af, zodra dat mag. En we hebben er enorm van genoten.
Nee sorry ik zie dit niet positief uitpakken.

Als je er maandag goedkoop uit kan zou ik dat doen. Verder wil ik iedereen ook veel succes wensen.
[verwijderd]
0
De grote vraag met de uitbreiding van aandelen is wat men met de opbrengst wil gaan doen. Ik houd de besteding van de opbrengst van de obligatielening voor een lakmoesproef. Als dat geld goed is gebruikt, of juist niet is gebruikt omdat het ideale bestedingsdoel alleen kan worden bereikt met het kapitaal dat kan worden opgehaald met een emissie, dan hoeven wij aandeelhouders niet het schip in te gaan.

De grote vragen zijn: Hoe ziet de gepropageerde uitbreiding er uit, welke omzet wordt daaruit verwacht, hoe zit het met de winst die door de uitbreiding kan worden gegenereerd.
Misschien wordt een acquisitie wel (deels) betaald met aandelen. Die moeten wel kunnen worden uitgegeven.

De antwoorden zijn fnuikend onzeker nu en vereisen dat ROOD hierover nog eea. aan info publiceert.

Maar goed, ook de huidige grootaandeelhouders willen waar voor hun geld. Dat levert hopelijk een bruikbare paraplu waar ook de kleine aandeelhouder onder kan schuilen. Iedere houder van een stevig belang, krijgt dit belang niet verhandeld voorafgaand aan de aandeelhoudersvergadering zonder zich heel stevig in de vingers te snijden. Dus die houder zal misschien blijven zitten en op de AVA het stemrecht gebruiken voor een levensvatbare beslissing.
sip
0
Het is duidelijk dat voor de toekomstige plannen en financiering verlies 2014 (dat wel eens mooi de
richting van het miljoen in kan gaan) Rood geen middelen heeft en met emissie de toekomst
weer poos wil verzekeren.
De verwatering zal weer stevig zijn en de grote vraag is, stijgt de winst sterk in de toekomst.?
Het zijn allemaal vogels in de lucht en grote plannen.
Tot op heden is het steeds veel optimisme met nog weinig concreets maar wel steeds meer
aandelen .
Ben benieuwd hoe er maandag op wordt gereageerd qua koers.
piet-konijn
0
ze hebben wel alle schulden inmiddels in geruild voor obligaties die ze hadden uit gegeven.
Nel
0
Sinds de fusie in 2008 moet er steeds geld bij voor verdere groei het lijkt er meer op dat het bestuur en klanten van dit geld gebruik maken.
2008 was er beloofd dat de fusie winst/omzet groei zou opleveren en dat met de aandelen die toen ook al extra werden uitgegeven het lek dicht was en er een mooie toekomst was voor beide partijen
Conclusie vanaf 2008 is dus geworden extra extra extra extra aandelen en de visie dat de groei en winst eraan komt.
Prachtig bedrijf maar niet voor aandeelhouders
sip
0
quote:

dutch_hardstyle schreef op 13 december 2014 12:22:

ze hebben wel alle schulden inmiddels in geruild voor obligaties die ze hadden uit gegeven.
Een obligatie is ook een schuld waarover je rente betaald.
Zelfs mezzani financiering is schuld waarover rente wordt betaald al hoewel Rood het tot
het eigen vermogen rekent hetgeen ook mag.
Het is maar hoe creatief je bent.
we zullen zien hoe de zaak er voor staat bij de jaarcijfers 2014.
Ik denk dat emissie geen luxe is de zaak weer wat op te krikken.
piet-konijn
0
pardon
0
Ik vind het niet echt slim om al meer dan een maand van te voren aan te geven dat je een emissie van van plan bent.
De koers gaat vanaf nu aan het dalen,wat brengt die emissie zo op.
Ik verwacht een koers van 0,14 cent dan krijg je bij de emissie hooguit 8 a 9 cent.
Dus met de kosten eraf 2,5 miljoen euro.
Nog 2 jaar verlies draaien en die 2,5 miljoen zijn weer door het putje.
sip
0
quote:

dutch_hardstyle schreef op 13 december 2014 13:26:

Of het is te verwachten dat het bedrijf de komende jaren nog verlies zal draaien.
Het lijkt wel een bedrijf met steeds opschuivende groter wordende opdrachten.
Het volgend jaar zal steeds beter worden.
Maar helaas komt het nog niet uit.
Dus we kijken weer reikhalzend naar volgend jaar.
Zeker is al: weer meer aandelen.
80 miljoen misschien of later zelfs het hoogtepunt van 100 miljoen aandelen met een
totale omzet van 10 miljoen euro en verlies van 1 miljoen euro.
Wie het weet mag het zeggen.
Prettig weekend en voor spoedig 2015.
lucas D
0
Geert (bijna 6%, Hercules(bijna 12%), en de CEO (bijna4%)zullen hun aandeel in Rood bijna met de helft zien afnemen.
Wat de eerste twee gaan doen vanaf maandag 9:00 uur lijkt me duidelijk.
Geert heeft al verlies op zijn aandelen, die word daar niet vrolijker van.
Hercules is helemaal een tijdbom, als die de kont tegen de krib gooit, dan komt 0,14 eerst.

Dat is natuurlijk ook bekend, dus moet daar wat op bedacht worden.

Dat zal niet meevallen beiden zijn financieel onafhankelijk, en denken eerst aan zichzelf, dus dat word niks.
Duidelijk is wel dat uitbreiding van samenwerking met F. de aandeelhouders op korte termijn geld kost, veel geld.
Wie durft nu nog de lange termijn aan? Aan de andere kant, het geld ben je toch al kwijt!
lucas D
0
Tja, het gebeurd niet vaak dat ik wat negatief ben over een aandeel, ik noem het meer teleurstellend wat er nu gebeurd. Het begin van een oneindige uitbreiding van aandelen. Dat er nu geen obligaties uitgegeven worden komt natuurlijk omdat ze daar geen onderpand meer voor hebben.
ijsvrij
0
L.S.
8 januari 2015 komt er een update (verslag)over de omzet.
Daar zullen ze bij Rood nu al zeker 90% inzicht over hebben.
Met die wetenschap komen ze met een emissie waarover later! een beslissing genomen mag worden. Ik neem aan dat ze het emissievoorstel alleen hebben kunnen en willen doen omdat ze ervan uitgaan dat ze op 8 januari met een positief verhaal kunnen komen. Met andere woorden: een flink toegenomen omzet en een dito verwachting, omdat anders die emissie een zinloze exercitie zou zijn. We zullen het zien.
ijsvrij
0
Ik heb geen idee. Maar de uitbreiding van de samenwerking met Fraunhofer (12.500 werknemers) wordt door Fraunhofer ook niet zomaar aangegaan. Blijkbaar hebben die voldoende fiducie in Roodmicrotec. Fraunhofer is een toekomstgericht instituut met een deels door overheden gegarandeerde financiering. Ik neem aan dat die daarom veel verantwoording af moeten leggen. Die gaan dus niet over 1 nacht ijs. Daarnaast betreft het een uitbreiding van de samenwerking. M.a.w. de samenwerking tot nu toe is blijkbaar goed bevallen. Daarnaast is Fraunhofer een instituut dat de grenzen opzoekt qua innovatie, hetgeen alleen maar positief kan zijn voor Roodmicrotec. Meer kan ik er niet over bedenken.Al het andere is pure speculatie.
bammie
0
quote:

pardon schreef op 12 december 2014 19:16:

Ik heb ze vorige week samen gezien Nijenhuis en Symen de Vries,ik dacht al wat moeten die twee.
Nu blijkt er een overname aan te komen,de drukkerij word door Symen verkocht.
Heeft Nijenhuis de aandelenpers van Sijmen overgenomen?

Suc6 en sterkte maandag.!
511 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 22 23 24 25 26 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 dec 2023 17:35
Koers 0,336
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront