BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

September 2014

5.926 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 293 294 295 296 297 » | Laatste
aandeeltje!
1
quote:

mvliex 1 schreef op 2 september 2014 12:05:

Als men positieve rendementen behaalt heeft men het zelf goed gedaan. Als men verlies lijdt, krijgen shorters, 'de grote jongens' en alle anderen de schuld van de eigen verkeerde beslissing. Het is op vele draadjes hetzelfde.
Adviseert men negatief over het aandeel, dan wordt men uitgekotst, en de Rabo krijgt vandaag een pluim, niet omdat het klopt hetgeen men schrijft, maar omdat het past in de eigen porto.
Een mens zoekt graag bevestiging in haar keuze en liever geen kritiek of tegen repliek. In het laatste geval gaan ze zich ook nog eens opwinden ook. Het is natuurlijk ook fijn een gemeenshappelijke vijand/target te hebben 'ze' tegen 'ons', in praktijk gezegd: 'de grote jongens e/o computerhandel' meestal ook nog eens 'shorters' tegen de 'kleine particulier'. Dan vallen er nog allerlei andere termen als uitroken, langste adem, voorkennis, incompetente afm, kan niet lager, ergste gehad, etc...
Zal niet veranderen!
Claude Hommel
1
quote:

Wilbar schreef op 2 september 2014 12:16:

Het moelijkste van beleggen: bijtijds kunnen onderkennen dat je verkeerd zit en vervolgens verlies nemen om de schade te beperken.

Daarbij moet je wel een onderscheid maken of je verkeerd zit door zelf een verkeerde inschatting te maken, of dat je het idee hebt dat je verlies lijdt omdat de koers naar beneden wordt gemanipuleerd. Bij BAM sta ik op verlies. Ik heb zelf nog steeds alle vertrouwen in een goede afloop. Fundamenteel zie ik geen reden om BAM tegen deze koers te verkopen. Ik heb bij BAM het gevoel dat ik in de wielen wordt gereden door figuren met een tegengesteld belang. Tegengestelde belangen hoort uiteraard bij de beurs en is dus part of the game. Maar als het spelletje te smerig wordt gespeeld, is het tijd om in te grijpen.
[verwijderd]
0
Liggen veel stops op 1,895/1,90 die hebben ze er even uit genomen, de rakkers.....
Wilbar
0
quote:

BeamerBob schreef op 2 september 2014 12:39:

[...]
Daarbij moet je wel een onderscheid maken of je verkeerd zit door zelf een verkeerde inschatting te maken, of dat je het idee hebt dat je verlies lijdt omdat de koers naar beneden wordt gemanipuleerd. Bij BAM sta ik op verlies. Ik heb zelf nog steeds alle vertrouwen in een goede afloop. Fundamenteel zie ik geen reden om BAM tegen deze koers te verkopen. Ik heb bij BAM het gevoel dat ik in de wielen wordt gereden door figuren met een tegengesteld belang. Tegengestelde belangen hoort uiteraard bij de beurs en is dus part of the game. Maar als het spelletje te smerig wordt gespeeld, is het tijd om in te grijpen.
Ik kan me Uw perceptie voorstellen.
aandeeltje!
0
quote:

Wilbar schreef op 2 september 2014 12:16:

Het moelijkste van beleggen: bijtijds kunnen onderkennen dat je verkeerd zit en vervolgens verlies nemen om de schade te beperken.

Precies. En goede beleggers laten verliezen niet te hoog oplopen want om zeg 10% jrl rendement te willen maken, moet je bij een verlies van 20% wel weer pak hem beet 35% rendement maken op je volgende investering en dat allemaal in het resterende tijdsvak van 1 jaar....
Dat is dan geen gemakkelijke opgave.
Guus_Geluk
0
quote:

Eurowin schreef op 2 september 2014 11:52:

BAM leidt op positieve beurs... mooi..........
De afgelopen weken was het: "BAM lijdt op positieve beurs" dus nu eindelijk tijd voor herstel.
aandeeltje!
0
quote:

BeamerBob schreef op 2 september 2014 12:39:

[...]
Daarbij moet je wel een onderscheid maken of je verkeerd zit door zelf een verkeerde inschatting te maken, of dat je het idee hebt dat je verlies lijdt omdat de koers naar beneden wordt gemanipuleerd. Bij BAM sta ik op verlies. Ik heb zelf nog steeds alle vertrouwen in een goede afloop. Fundamenteel zie ik geen reden om BAM tegen deze koers te verkopen. Ik heb bij BAM het gevoel dat ik in de wielen wordt gereden door figuren met een tegengesteld belang. Tegengestelde belangen hoort uiteraard bij de beurs en is dus part of the game. Maar als het spelletje te smerig wordt gespeeld, is het tijd om in te grijpen.
Part of the game, op welk gebied heb jij aanwijzingen dat het smerig wordt gespeeld? Toch niet om een rapportje, die worden zoveel geschreven en wel in allerlei richtingen.
[verwijderd]
0
Vorige week in Bam gestapt. Dit gaat mijn nieuwe strategie worden. In bedrijven stappen waarin overdreven geshort is. Je heb altijd de zekerheid dat de geshorte aandelen weer een keer in de "bied" komen te staan.
Guus_Geluk
0
BAM & BAM

13,8% versus nu +3,2%: zullen we er een wedstrijdje Kempen - Rabobank van maken? Nou ja wedstrijd, toch een beetje 7-1-gevoel zeg maar. Zonder gekheid, hier de hoogtepunten uit dat BAM-rapport van de boerenleenbank van vanochtend met de prachtige titel Some trouble, but can double.
Op 20 augustus kwam Kempens Teun Teeuwisse door met die sell en dat koersdoel van 0,50 euro voor BAM. Imtech-scenario populair gezegd en -13,8% op het bord. Rabobank analist Michel Aupers denkt compleet tegenovergesteld, wat tot uiting komt in een buy-advies en een koersdoel van 3 euro.
Met deze kleine bedragen valt het niet zo op wat een enorm verschil dit is. Vergelijk het eens met bijvoorbeeld Apple à 100 dollar dat van de een een koersdoel van 25 en van de ander van 150 dollar mee krijgt.
Wat zegt de Rabobank? Nou, dit bijvoorbeeld:
"BAM stated that the new CEO will present more details regarding the cost and working capital reduction programmes in October. We reiterate our opinion thet the current share price offers attractive upside versus the assumed risks and our SOTP [sum of the parts - red.] of EUR 3,78 per share is backed by hard assets. We reiterate our Buy and PT of EUR 3,00."
Aupers vindt dat BAM zelf te voorzichtig is met de winstverwachting voor 2014:
"For FY 2014E BAM forecasts a profit before tax and exceptional items of around EUR 20m. In our view, the company is somewhat too conservative and we are estimating EUR 32m."
Op de huidige koers, zegt Aupers, prijst de markt tegenvallers van meer dan 500 miljoen euro in. Daar staan positieve zaken tegenover:
"On a positive note, BAM's balance sheet includes EUR 194m PPP assets (net of debt) and >EUR 1bn tangible property development assets. The Dutch housing market is improving faster than anticipated and this could unlock EUR 50m free cash flow per annum."
Ah, hier is al een zelfbenoemde scheidsrechter met een salomonsoordeel :-)

www.iex.nl/Column/135034/BAM-BAM.aspx...
[verwijderd]
0
Precies. En goede beleggers laten verliezen niet te hoog oplopen want om zeg 10% jrl rendement te willen maken,

Mooi PRIMA en JA, maar daar ging het niet om aandeeltje en Wilbar.... het ging over een smerig spelletje van twee nietsnutten... maar blijkbaar zijn het jullie neven..
[verwijderd]
0
Part of the game, op welk gebied heb jij aanwijzingen dat het smerig wordt gespeeld? Toch niet om een rapportje, die worden zoveel geschreven en wel in allerlei richtingen.

Ik merk nu dat je er geen donder van begrijpt. Daar ging het niet om, iedereen mag een negatief rapport schrijven.....
Claude Hommel
0
quote:

aandeeltje! schreef op 2 september 2014 12:51:

[...]

Part of the game, op welk gebied heb jij aanwijzingen dat het smerig wordt gespeeld? Toch niet om een rapportje, die worden zoveel geschreven en wel in allerlei richtingen.
Niet zo zeer om 'het rapportje' zelf, hoewel dat qua titel en koersdoel natuurlijk ook zeer tendentieus is. De aanwijzingen voor het smerige spelletje zijn de tijdstippen waarop en door wie er over dit rapport gecommuniceerd wordt. En ook dat het rapport niet openbaar wordt gemaakt. Een negatief rapport schrijven over een bedrijf mag natuurlijk, maar laat dan iedereen kennis nemen en zijn eigen conclusies trekken. Nu is alles overduidelijk opgetuigd om een negatieve sfeer te creëren.
Guus_Geluk
1
quote:

Eurowin schreef op 2 september 2014 12:58:

Precies. En goede beleggers laten verliezen niet te hoog oplopen want om zeg 10% jrl rendement te willen maken,

Mooi PRIMA en JA, maar daar ging het niet om aandeeltje en Wilbar.... het ging over een smerig spelletje van twee nietsnutten... maar blijkbaar zijn het jullie neven..
Kan je de normale quotes van IEX niet gebruiken, Eurowin? Dat maakt het allemaal wat makkelijker om te lezen.
Claude Hommel
0
quote:

Beginner1987 schreef op 2 september 2014 12:54:

Vorige week in Bam gestapt. Dit gaat mijn nieuwe strategie worden. In bedrijven stappen waarin overdreven geshort is. Je heb altijd de zekerheid dat de geshorte aandelen weer een keer in de "bied" komen te staan.
Succes. Ik hoop dat je niet te vroeg bent ingestapt. Of dat je de tijd hebt. Voor de goede orde, ik zit er al in, vanaf een hogere koers en ik blijf er voorlopig in. Maar als in nu nog geen BAM had, was ik er nog niet ingestapt.
hvasd2
0
VS Futures wijzen op hogere opening Wall Street

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse futures wijzen dinsdag op een hogere opening van Wall Street, waarbij de markt uitkijkt naar een drietal macro-publicaties, waaronder de inkoopmanagersindex voor de industrie in juli en de Amerikaanse bouwuitgaven in juni om 16.00 uur. Vooraf door Dow Jones Nieuwsdienst geraadpleegde economen rekenen op een daling van de inkoopmanagersindex voor de industrie tot 56,8, tegen 57,1 een maand eerder. Wat de bouwuitgaven betreft, wordt gerekend op een toename van de bouwuitgaven in juli met 1,2%, versus een daling met 1,8% een week eerder. Om 19.00 uur volgt de Dow Jones Economic Sentiment Indicator voor augustus. Een prognose voor dit cijfer is niet beschikbaar. In juli noteerde de index op een niveau van 53,7. Omstreeks 12.30 uur noteren de futures van de Dow Jones Industrial Average 40 punten, ofwel 0,2%, hoger, stijgen de futures van de S&P 500 4,30 punten (+0,2%) en winnen de Nasdaq 100 futures 12 punten (+0,3%). (PBU)


Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com


(END) Dow Jones Newswires

September 02, 2014 06:30 ET (10:30 GMT)

*Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

Extra duw in de rug van BAM ?
[verwijderd]
0
quote:

BeamerBob schreef op 2 september 2014 13:02:

[...]
Niet zo zeer om 'het rapportje' zelf, hoewel dat qua titel en koersdoel natuurlijk ook zeer tendentieus is. De aanwijzingen voor het smerige spelletje zijn de tijdstippen waarop en door wie er over dit rapport gecommuniceerd wordt. En ook dat het rapport niet openbaar wordt gemaakt. Een negatief rapport schrijven over een bedrijf mag natuurlijk, maar laat dan iedereen kennis nemen en zijn eigen conclusies trekken. Nu is alles overduidelijk opgetuigd om een negatieve sfeer te creëren.
Eindelijk ... dat bedoel ik BeamerBob, gr
[verwijderd]
0
quote:

aandeeltje! schreef op 2 september 2014 12:51:

[...]

Part of the game, op welk gebied heb jij aanwijzingen dat het smerig wordt gespeeld? Toch niet om een rapportje, die worden zoveel geschreven en wel in allerlei richtingen.
Huhh...? U vat het allemaal wel wat luchtigjes op: de discussie gaat behalve over de inhoud van het Kempen rapport vooral over het hypergevoelige tijdstip van uitlekken en de wijze van presenteren. De consequenties waren meer dan duidelijk.
En ja: dat riekt naar "smerig" helaas.
Wilbar
0
quote:

Eurowin schreef op 2 september 2014 12:58:

Precies. En goede beleggers laten verliezen niet te hoog oplopen want om zeg 10% jrl rendement te willen maken,

Mooi PRIMA en JA, maar daar ging het niet om aandeeltje en Wilbar.... het ging over een smerig spelletje van twee nietsnutten... maar blijkbaar zijn het jullie neven..
Ik moet je teleurstellen: ik heb geen neven die analist zijn.
Wilbar
0
quote:

Eurowin schreef op 2 september 2014 12:58:

Precies. En goede beleggers laten verliezen niet te hoog oplopen want om zeg 10% jrl rendement te willen maken,

Mooi PRIMA en JA, maar daar ging het niet om aandeeltje en Wilbar.... het ging over een smerig spelletje van twee nietsnutten... maar blijkbaar zijn het jullie neven..
Sterker nog: mijn neven zijn geen nietsnutten.
aandeeltje!
0
quote:

Eurowin schreef op 2 september 2014 13:00:

Part of the game, op welk gebied heb jij aanwijzingen dat het smerig wordt gespeeld? Toch niet om een rapportje, die worden zoveel geschreven en wel in allerlei richtingen.

Ik merk nu dat je er geen donder van begrijpt. Daar ging het niet om, iedereen mag een negatief rapport schrijven.....
Wat is nu het smerig spelletje dan? Short gaan is een serieuze aangelegenheid, niet smerig op zich. Dus kom eens met wat verduidelijking?
Wat is er smerig?
5.926 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 293 294 295 296 297 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 jun 2024 17:35
Koers 3,952
Verschil +0,128 (+3,35%)
Hoog 3,958
Laag 3,854
Volume 591.559
Volume gemiddeld 1.186.568
Volume gisteren 699.862

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront