Sopheon « Terug naar discussie overzicht

Troostborrel

62 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Arie de Beuker
0
Hoi Klaas,

ik denk dat het eerste half jaar ruk is. De orders zullen wel in de visible te zien zijn omdat die in juli en augustus zijn afgesloten ipv juni. Verder zien we wel weer.
28 augustus is de update?

gr
Arie de Beuker
Ed Verbeek
0
quote:

Manjana_01 schreef op 18 augustus 2014 20:30:

Nou ja, je hebt een hoop plezier beleefd aan het samenstellen van de enorme hoeveelheid aan berichtgeving en antwoorden.
Ik heb er ook plezier aan beleefd bij het lezen ervan.
Ik heb er zelfs nu, achteraf, nog plezier van :-)
En wat een aardige opmerking weer, Manjana.

Overigens valt de omvang van mijn berichtgeving in het niet bij die van BS;
Bertus S. heeft meer dan 10x zoveel postings geplaatst als ik.
En daar heb ik ook navenant veel plezier aan beleefd!
(om van muntengirl en haar vele aliassen nog maar te zwijgen)
voda
0
Hallo Sopheon liefhebbers.

Heel erg lang geleden was ik hier aanwezig. Soms een prachtig forum qua reacties etc.

Ik mis Josti5, alias Smith & Jones, etc. eigenlijk?

Het gaat jullie allen goed.

Met vriendelijke groet,

Voda
[verwijderd]
0
quote:

Ed Verbeek schreef op 18 augustus 2014 21:22:

[...]
Ik heb er zelfs nu, achteraf, nog plezier van :-)
En wat een aardige opmerking weer, Manjana.

Overigens valt de omvang van mijn berichtgeving in het niet bij die van BS;
Bertus S. heeft meer dan 10x zoveel postings geplaatst als ik.
En daar heb ik ook navenant veel plezier aan beleefd!
(om van muntengirl en haar vele aliassen nog maar te zwijgen)

haha, ja, hooghartig vanwege de hoge koers van Sopheon zal ik zeker niet worden; dan maar aardig ! ;-)

Maar ik verwacht niet dat het "ruk" zal zijn, hooguit een ruk de goede kant op?
Of wellicht heeft men toch vanwege de teleurstellende resultaten de normale tradingupdate laten schieten? of vanwege drukte?
Laten we het maar gewoon afwachten, daar zijn we inmiddels goed in getraind.

Suc6, Klaas
Ed Verbeek
0
quote:

Manjana_01 schreef op 18 augustus 2014 21:57:

[...]

haha, ja, hooghartig vanwege de hoge koers van Sopheon zal ik zeker niet worden; dan maar aardig ! ;-)

Maar ik verwacht niet dat het "ruk" zal zijn, hooguit een ruk de goede kant op?
Of wellicht heeft men toch vanwege de teleurstellende resultaten de normale tradingupdate laten schieten? of vanwege drukte?
Laten we het maar gewoon afwachten, daar zijn we inmiddels goed in getraind.
Sympathieke reactie Manjana.
Hoe lager de koers hoe gezelliger het hier wordt, lijkt het wel ;-)

Overigens was er geen tradingupdate ingepland; vorig jaar heeft Sopheon aangekondigd het aantal 'financial releases' te verminderen.
Voor 28 staat de publicatie van de halfjaarcijfers gepland (zie ergens in www.sopheon.com/investors-faqs/ )
Dulph
0
quote:

voda schreef op 18 augustus 2014 21:28:

Hallo Sopheon liefhebbers.

Heel erg lang geleden was ik hier aanwezig. Soms een prachtig forum qua reacties etc.

Ik mis Josti5, alias Smith & Jones, etc. eigenlijk?

Het gaat jullie allen goed.

Met vriendelijke groet,

Voda
en wie kent johan the bananatree nog ?
Ed Verbeek
0
quote:

voda schreef op 18 augustus 2014 21:28:

Hallo Sopheon liefhebbers.
Ik geloof niet dat hier nog Sopheonliefhebbers zijn.
;-)
apollo
0
quote:

Ed Verbeek schreef op 19 augustus 2014 10:40:

[...]
Ik geloof niet dat hier nog Sopheonliefhebbers zijn.
;-)
Je wordt toch geen Heintje Davids? {:-)

appie
Ed Verbeek
1
quote:

apollo schreef op 19 augustus 2014 18:04:

[...]

Je wordt toch geen Heintje Davids? {:-)
Toch wel... omdat ik zoveel van je hou: www.youtube.com/watch?v=hf6-cP_1JwE
apollo
0
quote:

Ed Verbeek schreef op 19 augustus 2014 18:39:

[...]
Toch wel... omdat ik zoveel van je hou: www.youtube.com/watch?v=hf6-cP_1JwE

Toppie.

appie
Ed Verbeek
0
Vers van de pers: macro-economische les op Lowlands: vimeo.com/103530434

Hij had ietsjes minder schreeuwerig kunnen zijn,
maar verder: aanbevolen.
[verwijderd]
2
quote:

Ed Verbeek schreef op 19 augustus 2014 10:40:

[...]
Ik geloof niet dat hier nog Sopheonliefhebbers zijn.
;-)
Dit sopheonforum heeft voor het aandeel zelf zijn geloofswaarde verloren. Totale "ontkerkelijking"! Het aandeel moet je dan ook nooit kopen of bezitten. Dat laten we aan het voltallige soofpersoneel zelf over! Het
forum heeft zich echter wel weten te ontwikkelen tot een gezelligheidsforum, een soort dagelijkse digitale vitamineclub. Gelukkig hebben we één hogepriester in ons midden die ons met grote regelmaat daarin weet te voeden en wel met zijn onuitputtelijke inspiratie! Zijn naam is Ed . Hij zij geprezen!

feeling
Ed Verbeek
0
quote:

Feeling schreef op 22 augustus 2014 14:54:

[...]

Dit sopheonforum heeft voor het aandeel zelf zijn geloofswaarde verloren. Totale "ontkerkelijking"! Het aandeel moet je dan ook nooit kopen of bezitten. Dat laten we aan het voltallige soofpersoneel zelf over! Het
forum heeft zich echter wel weten te ontwikkelen tot een gezelligheidsforum, een soort dagelijkse digitale vitamineclub. Gelukkig hebben we één hogepriester in ons midden die ons met grote regelmaat daarin weet te voeden en wel met zijn onuitputtelijke inspiratie! Zijn naam is Ed . Hij zij geprezen!

feeling
HELP!
Zoals andere echte gurus, zie ook ik me nu voor het probleem gesteld om mijn volgelingen ervan te overtuigen dat mijn boodschap nu juist is dat ze me *niet* moeten volgen - en ook geen andere verspreiders van het (soof)geloof - maar alleen naar hun innerlijk moeten luisteren!

Hoewel, Bhagwan wist met diezelfde boodschap toch nog wel een aardig slaatje te slaan uit de schare van zijn aanbidders. En aan één Rolls Royce heb ik, gematigd als ik ben, al genoeg. Hmm, als ik nu stiekem weer instap en dan weer allerlei HOOPvolle berichten over Sopheon zou verspreiden en bij pakweg 64 cent (pré-RS/S) verkopen........?
smith&jones
0
quote:

voda schreef op 18 augustus 2014 21:28:

Hallo Sopheon liefhebbers.

Heel erg lang geleden was ik hier aanwezig. Soms een prachtig forum qua reacties etc.

Ik mis Josti5, alias Smith & Jones, etc. eigenlijk?

Het gaat jullie allen goed.

Met vriendelijke groet,

Voda
Over het aandeel valt eigenlijk niet zoveel te melden, alles is zo'n beetje eindeloos afgekloven, tot aan de looks van de spokespersons aan toe. En de koers spreekt helaas boekdelen.

Rest inderdaad nog de gezelligheidssclub, maar hoe gezellig is het als veel mensen veel geld hebben verloren aan de praatjes van het management…?

S&J.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

sproetje schreef op 26 augustus 2014 12:39:

wat denken jullie donderdag? weer het bekende tonnetje erbij eraf spelletje.?
Uit pb 11 juni j.l.

and there are again plenty of deals we are striving to close by the end of June.

However, looking at the current sales pipeline, and the recognition profile of closed business, we expect that revenues in 2014 will be heavily weighted to the second half of the year.

Van die plenty deals tm eind juni 2014, bij mijn weten niets meer over vernomen in de zin van een bedrag of iets dergelijks.

V.w.b 2e halfjaar, dat wordt afwachten donderdag a.s. of ze daar nog nadere mededelingen over gaan doen.

Groetjes.

[verwijderd]
0
ja die pipeline blijft vol bij hun, dat melden ze wel vaker. de koers is en blijft een drama.
groetjes,
[verwijderd]
0
quote:

sproetje schreef op 26 augustus 2014 17:05:

de koers is en blijft een drama.
groetjes,
De koers is al meer dan 10 jaar een drama.

Zolang de marge niet omhoog gaat op hun producten, de RR maar mondjesmaat blijft toenemen, de lasten in verhouding te hoog blijven en geen noemenswaardige winst, kan en zal de koers een drama blijven.

Is uiteraard mijn mening.

Groetjes.
Bertus S
0
Ed Verbeek
1
M.i. meest waarschijnlijke scenario, met de BCG-matrix in het achterhoofd (zie nl.wikipedia.org/wiki/BCG-matrix ):

1. Sopheon heeft het niet gered als "star" en de build strategy heeft niet gewerkt. Dat mogen we toch wel kunnen concluderen na 12 jaar proberen.

2. Sopheon is dus een "dog" waarbij desinvesteren voor de hand ligt. Gezien de marktcapitalisatie van Sopheon, denken de aandeelhouders daar ook zo over.

3. De enige manier voor Sopheon om nog winstgevend door te kunnen gaan, is
- het stoppen van investeringen (R&D stoppen),
- terugbrengen van ook het overige personeel tot een minimum,
- groeistrategie dus verlaten en
- de bestaande klanten nog zo veel mogelijk zien uit te melken;
bestaande klanten zijn immers niet geneigd om de grote investeringen die zij gedaan hebben in Sopheon versneld af te schrijven en opnieuw te gaan investeren in andere tools, dus die klanten betalen nog wel een paar jaar licentie/supportkosten aan Sopheon, huren af en toe nog een consultant van Sophen in, wie weet zit er nog een (kleine) uitbreiding in van het aantal seats enz.

4.
- Omdat er in de strategie van punt 3, hierboven geschetst, geen nieuw kapitaal meer nodig is
- en omdat een bedrijf met een portfolio dat slechts uit een "dog" bestaat, niet aantrekkelijk is voor aandeelhouders,
- is er geen reden meer om beursgenoteerd te zijn
- en zal het management aansturen op een delisting (vanwege de onnodige kosten en de noodzaak tot extra transparantie die een beursgenotering met zich meebrengt)
- vergezeld met een management buy out (die nu al gaande is in de vorm van de stock loan)

Kortom: voor de aandeelhouders die niet behoren tot het management met friends and family, is het een aflopende zaak.
62 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
878,83  -3,44  -0,39%  30 apr
 Germany40^ 17.905,20 -1,18%
 BEL 20 3.883,26 -0,09%
 Europe50^ 4.901,63 -0,40%
 US30^ 38.043,99 0,00%
 Nasd100^ 17.570,06 0,00%
 US500^ 5.063,57 0,00%
 Japan225^ 38.318,54 0,00%
 Gold spot 2.308,06 -1,19%
 EUR/USD 1,0686 +0,15%
 WTI 81,58 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
  4. Premium
    Uitbundige korting op het aandeel Exor
  5. Premium
    Logische herfinanciering Pharming

Stijgers

Corbion +2,70%
B&S Group SA +1,20%
Ahold Delhaize +1,17%
ForFarmers +1,04%
OCI +1,00%

Dalers

VIVORYON THER... -13,94%
EBUSCO HOLDING -5,50%
ACOMO -4,69%
Air France-KLM -4,29%
Arcadis -3,88%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront