Imtech « Terug naar discussie overzicht

Imtech van polen adventure verlost.

125 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Chiddix
0
Bedrag wordt ook niet genoemd. En als je het bedrag weet dan weet je nog niet wie wie betaald. Het is weer een staaltje van miscommunicatie van Imtech.
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 13 maart 2013 07:39:

Bedrag wordt ook niet genoemd. En als je het bedrag weet dan weet je nog niet wie wie betaald. Het is weer een staaltje van miscommunicatie van Imtech.
De ervaring leert dat Imtech heel open en helder is over positieve nieuwsfeiten en vaag als het negatief is. Zelf denk ik dat als Imtech geld had ontvangen er wel iets had gestaan in de trant van "Imtech ontvangt een eenmalige afkoopsom van Adventure World, aangezien zij niet aan hun contractuele verplichtingen hebben voldoen. Over verdere financiele details worden geen mededelingen gedaan." Maar dat stond er niet.
[verwijderd]
0
Net als of Imtech zo snel zou gaan schikken als er al niet met het slechtste scenario rekening werd gehouden, er kunnen niet meer rare dingen komen uit Polen dat is wat ze nu bereikt hebben en wat ze waarschijnlijk ook wilde.

Het zou mij erg verbazen als we nu dik down gaan, maar goed alles kan...
Chiddix
0
[verwijderd]
0
Als ik het pb zo lees heeft Imtech de zaak afgezegd.
Zou daarom 500 milj. opgehaald moeten worden ipv
die €300 milj. zie ze hebben afgeschreven....
[verwijderd]
0
patient
2
quote:

GC schreef op 13 maart 2013 05:54:

Uit het bericht is niet geheel duidelijk wie diegene is die de schikking
moet betalen. Wanneer dit Imtech is, lijkt me dit zeer negatief. Het verliezen van de grootste opdracht en ook nog eens een schikkingsbedrag betalen en of een gedeelte van het afschrijvingsbedrag van 150 miljoen dat al bekend was gemaakt. Van de andere kant waren de stijgingen van de afgelopen dagen en het iets afbouwen van de posities van de shorters positief. Voorkennis? Morgenvroeg zal meer bekend worden naar welke kant het dubbeltje zal vallen.

Als ik van de woorden van Aast zou moeten afgaan. "Er worden geen tegenvallers meer verwacht op korte termijn"
zijn er 3 mogelijkheden.
1. Imtech betaalt een schikking en dit bedrag zit verwerkt in die 150 milj.
2) Het pretpark moet de schikking betalen.
3) Imtech betaalt een schikking bovenop het al afgeschreven bedrag.

Indien dit laatste waar is, kan wat mij betreft het nieuwe bestuur ook gelijk opstappen. Dan is wat mij betreft het vertrouwen ook weg.
Adventure World is de opdrachtgever, die vooralsnog geen financiering hebbben voor het project en de voorfinanciering van E200 miljoen (bestaande uit aandelenkapitaal) op een geblokkeerde rekening hebben staan.Van deze rekening moest het uitgevoerde werk van Imtech betaald worden. Dit werd door Adventure World niet gedaan om nog onbekende redenen. Imtech had dit geld al als activa in de boeken gezet. Foutje!! De afschrijving van E150 miljoen heeft te maken met het verkeerd boeken van die E200 miljoen. Het verschil van E50 miljoen is nu kennelijk de openstaande factuur van Imtech aan Adventure World. Het niet betalen van facturen is een opzeggingsgrond voor elk contract, waar Imtech gebruik van maakt. Het besluit om te stoppen met dit project voorkomt meer onzekerheid en geeft kracht aan het besluit van Imtech om meer te gaan letten op goede winst marges van projecten. Dat financiele info niet bekend wordt gemaakt heeft te maken met het feit dat het zaken betreft die nog gelden voor het boekjaar 2012. Daarnaast kan ik me voorstellen dat Adventure World het graag stil houdt waarom ze niet betaald hebben aan Imtech omdat ze 1 nog een financiering voor het project nodig hebben en 2 ook op zoek moeten naar een nieuwe hoofdaannemer. Ben benieuwd of Adventure world het gaat redden. Voor Imtech lijkt me dit goed nieuws.
[verwijderd]
0
Zo te zien gaan de beursbengels ervan uit dat Imtech betaald wordt. Een streep onder de hele ellende is natuurlijk ook al wat waard.

De vaagheid die spreekt uit het persbericht is voor mij echter een extra reden het aandeel te mijden tot er meer duidelijkheid is (jaarcijfers, voorwaarden emissie).
[verwijderd]
1
Er wordt veel geroepen op dit forum, daarom heb ik even twee quotes gepakt van personen die eerst onderzoek hebben gedaan voordat ze gaan schreeuwen wat ze voelen in hun onderbuik of kleine teen.

Reactie Imtech op brief van VEB:
quote:
NaReKoZo schreef op 12 mrt 2013 om 21:11:
Relevant bij dit persbericht ook de antwoorden van imtech op de vragen 34 en 35 uit de brief van de veb van 4 maart:

34. Wat zijn de denkbare scenario's voor Poolse projecten ?

Deze vraag is in algemeenheid niet te beantwoorden.
Voor Adventure World Warschau zijn de opties: Doorgang, tijdelijke stopzetting of definitieve stopzetting. ***Een beslissing zal genomen worden als voldoende relevante informatie beschikbaar is.***

35. Wat zijn de gevolgen voor imtech - uitgaande van het meest pessimistische scenario - indien de financiering van het project daadwerkelijk niet meer rondkomt ?

***Bij de afwaardering van de vier Adventure World Warschau projecten is vooralsnog uitgegaan van definitieve stopzetting***

Conclusies:
- Voldoende relevante informatie is inmiddels beschikbaar (onderzoek Polen bijna afgerond ?)
- Annulering heeft geen extra negatieve impact op balans

Uit het persbericht van 4 feb:
Quote:
patient schreff op 12 mrt 2013 om 21:28:
De Raad van Bestuur heeft bovendien vastgesteld dat een in de halfjaarcijfers 2012 onder geldmiddelen en kasequivalenten verantwoorde wissel en geblokkeerde rekeningen met betrekking tot het project Adventure World Warschau ter waarde van circa 200 miljoen euro volgens IFRS moet worden geherrubriceerd onder vlottende financiële activa. Dit bedrag was grotendeels als vooruitbetaling verwerkt op het onderhanden werk voor de vier betrokken projecten. Deze vooruitbetaling was aanzienlijk hoger dan de bestede kosten. Zoals hierboven aangegeven zijn de vooruitbetalingen niet ter beschikking van Imtech gekomen. Het effect hiervan is begrepen in de verwachte afwaardering van tenminste 100 miljoen euro.

De afschrijving is later bijgesteld naar E150 miljoen.
Betekent volgens mij dat er een schikking is gemaakt van E50 miljoen, Gelijk aan de gemaakte kosten. Order portefeuille blijft conform persbericht:

De EBITA 2012, voor afwaardering van Poolse projecten en de eerder in oktober aangekondigde reorganisatielast, is hoger dan het jaar daarvoor. Per 31 december 2012 bedroeg de nettoschuldpositie circa 800 miljoen euro. De orderportefeuille per 31 december 2012, exclusief de Poolse projecten, bedraagt circa 6,4 miljard euro.

Duidelijkheid dus over Polen nu Duitsland nog! In mijn ogen betekent dit daadkrachtig en snel optreden van nieuwe MT een dikke plus op de koers
[verwijderd]
0
In de bied: 6 19.550 mkt
Indicatieve opening: 9,995

Het lijkt er op dat de markt zeer positief gaat reageren op het bericht!
beterwisdanonwis
0
quote:

TFT schreef op 13 maart 2013 08:38:

Duidelijkheid dus over Polen nu Duitsland nog! In mijn ogen betekent dit daadkrachtig en snel optreden van nieuwe MT een dikke plus op de koers

Volledig mee eens, zoals gisteravond ook gemeld: een stevige sprong omhoog, t'zal helaas geen 20% zijn.
[verwijderd]
0
Ik denk dat de reden dat Imtech het bericht pas na beurs geplaatst heeft, om ook de 'kleine' beleggers tijd te geven om het bericht naar waarde in te schatten.
Wat dat betreft is het goed dat er een forum is, anders hadden de squeezers de angst kunnen aanwakkeren. Nu is het mogelijk ze uit de markt te drukken.
Succes.
[verwijderd]
0
Vraagje, is er een site waar je voor opening het order boek al kan zien?

Ik kan bij Binck alleen de eerste 5 regels zien (hoogste 5 in de bied en laagste 5 in de laat)...
[verwijderd]
0
quote:

TFT schreef op 13 maart 2013 08:46:

Ik denk dat de reden dat Imtech het bericht pas na beurs geplaatst heeft, om ook de 'kleine' beleggers tijd te geven om het bericht naar waarde in te schatten.
Wat dat betreft is het goed dat er een forum is, anders hadden de squeezers de angst kunnen aanwakkeren. Nu is het mogelijk ze uit de markt te drukken.
Succes.
Imtech wakkert de angst zelf aan door een onduidelijk persbericht dat veel ruimte laat voor speculatie. Slechte beurt van het nieuwe management.
[verwijderd]
0
quote:

@Marc schreef op 13 maart 2013 08:50:

[...]
Imtech wakkert de angst zelf aan door een onduidelijk persbericht dat veel ruimte laat voor speculatie. Slechte beurt van het nieuwe management.
Kijk eens naar het andere topic, dit kan alle kanten op uitgelegd worden. Ik ben juist erg content met het nieuwe bestuur. Ze treden daadkrachtig op en zorgen voor meer controle (door het aanstellen van twee nieuwe bestuursleden). Ik heb alle vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen met dit aandeel!
[verwijderd]
0
125 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
910,52  0,00  0,00%  22 mei
 Germany40^ 18.651,90 -0,15%
 BEL 20 3.996,70 0,00%
 Europe50^ 5.022,93 -0,04%
 US30^ 39.677,30 0,00%
 Nasd100^ 18.722,10 0,00%
 US500^ 5.311,27 0,00%
 Japan225^ 38.639,10 0,00%
 Gold spot 2.371,22 -0,30%
 EUR/USD 1,0825 +0,01%
 WTI 77,30 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront