PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL Mei 2016

2.363 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 115 116 117 118 119 » | Laatste
prinszicht
0
Engploeg
0
zijn er meer mensen die een storing bij abnamro hebben met terugkoppeling verkoop aankoop?
[verwijderd]
0
Even kijken of er nu al koers verhogingen komen, of opwaarderingen van analisten. ...
williedevil
1
1,3% omhoog, over slappe koers gesproken.
Het zou me niet verbazen als we aan het eind van de dag nog in het rood eindigen. PostNL is door de jaren heen (onder Herna's bewind overigens) met dank aan de shorters die hiertoe de gelegenheid krijgen een van de best voorspelbare bedrijven op de amsterdamse beurs geworden. Het laat zich altijd maar al te gemakkelijk naar de slachtbank leiden.
Dit betekent voor wat mij betreft winst nemen op het moment dat ie er is, vrijwel altijd kun je lager terugkopen, maar houdt wel een ijzeren voorraad aan, je weet immers maar nooit, ivm overname of een of andere aankondiging daarvan.
Toekomstbeeld
0
Analisten zijn risico mijdend dus verwacht zelf dat ze pas volgende week, na de kwartaalresultaten, met aanpassingen komen. Stel je voor dat ze deze week een buy roepen met hoger koersdoel, hun klanten gaan daardoor kopen, vervolgens valt het resultaat toch tegen (wat ik mij echt niet kan voorstellen maar je weet nooit). Dan zijn er heel wat klanten boos en dat is het laatste wat ze willen.

Overigens zal de verkoop van TNT al geprijsd zijn in de huidige koersen.
Toekomstbeeld
0
Eind vd week 3% tot 5% hoger obv TNT nieuws. Heb het twee weken geleden, en ook vorige week al voorspeld. Overigens is vrijdag ook gewoon een geweldige dag geweest als je meeneemt dat de rest meer dan 2% verloor!
Voorwaarde is dat het algemene beurssentiment niet tegen gaat zitten.
[verwijderd]
0
Het stijgt minder hard, dan ik had verwacht. ...maar goed, er is ook geen druk naar beneden....
Toekomstbeeld
0
@Girakian1; ben het op beide punten met je eens :-)

De twee nog zittende shorters zoeken nog eventjes een rustige uitweg en proberen zonder al teveel verliezen nog beheerst hun posities op te heffen.
[verwijderd]
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 2 mei 2016 11:20:

@Girakian1; ben het op beide punten met je eens :-)

De twee nog zittende shorters zoeken nog eventjes een rustige uitweg en proberen zonder al teveel verliezen nog beheerst hun posities op te heffen.
Dat denk ik ook....en hebben dat afgelopen vrijdag waarschijnlijk al gedaan, met voorbedachte rade.....:)
aad94
0
Het gaat gewoon heel erg goed met PostNL en het huidige bestuur is een sterk bedrijf aan het opbouwen.
Niet laten leiden door emoties of wie dan ook. Denk zelf na met boerenverstand. PostNL is gewoon bedrijf die jaarlijkse gem. rond 280 miljoenen euro's verdienen. Dat vinden wij thuis veel geld.

Ben zeer tevreden met PostNL, heb ze nog steeds in mn portefeuille voor 3 euro gem. Rendement nu al rond +30% in iets van een half jaar tijd.
Zelfde geld voor Shell, wie verkoopt nou shell... Laatst mooi kunnen kopen, nu gem. voor 19 euro in portefeuille. Ga ze nooit verkopen, ja miss als ik over 10 jaar een huis ga kopen, wil zo min mogelijk moeten lenen bij de bank.
Vorige week ook wat Apple gekocht voor 95 dollar. Als koers over 2 maanden nog steeds zo laag staat dan weer flink wat bij kopen. Vervolgens niet meer aanzitten!
Apple is gewoon niet normaal, verkopen iPhones voor 800 dollar die 180 dollar per stuk kosten. Dat is 620 dollar gem. winst per iPhone! Hallo mensen, wakker worden allemaal! Apple heeft zoveel geld dat ze van gekkigheid maar eigen aandelen gaan inkopen omdat de markt zo dom is.

PostNL in ieder geval lekker in je portefeuille houden, staan over 2 a 3 jaar gewoon netjes op 5 a 6 euro + jaarlijkse dividenden. Laat je door niemand gek maken, de markt is gek.
Succes allen
Toekomstbeeld
0
Mooi rijtje aad94! PostNL / Shell / Apple..... wie had dat kunnen denken dat PostNl nog eens in dezelfde categorie zou komen als Shell en Apple :-)
Allemaal inderdaad topaandelen en denk persoonlijk dat vd drie, PostNL voor 2016 het meeste rendement gaat opleveren.
Toekomstbeeld
0
P.s.: vanmiddag nabeurs 17:45 uur de kwartaal resultaten van Bpost.

Ben benieuwd of die ook van invloed gaan zijn op de koers van PostNL morgen.
ags
0
Bpost wil de machines die postnl gekocht heeft SMX ook aanschaffen. Post heeft de patententen op deze machines gekocht van de leverancier.
Toekomstbeeld
0
@ags; insider info naar ik aanneem. Leuk om te lezen dat A.) PostNL mogelijk iets kan verdienen aan een concurrent en B.) PostNL al iets heeft staan wat blijkbaar state of the art is en een voorbeeld voor anderen.
prinszicht
0
Hoe zit het met het dividend? Heeft Herna al iets geroepen over ons aandeel in de pot van 650 miljoen. 2 dubbies dividend en we gaan through the roof. Wanneer dat niet bekend wordt gemaakt (dividend), gaan we eerst down. Voor de aankopers rond 3 geen probleem. Die staan ook wat optimistischer tegenover de wereld van Post en het management. Mijn gemiddelde ligt iets hoger....
[verwijderd]
0
Wat is dat voor een armoedzaaier die al de hele dag zijn aandelen van de hand moet doen?
Toekomstbeeld
0
@Prins.....je weet best dat er op 9 mei niets nieuws gezegd gaat worden over het dividend.
Anders zou ik graag je argumenten lezen waarom het management op dit punt iets anders gaat zeggen op 9 mei dan uitgesproken tijdens de 29 februari jaarresultaten 2015, en onlangs op de AVA letterlijk herhaald "dividend in 2017 over 2017".

Als jij meer weet dan helpt dat ons ook allemaal om eventueel bij te kopen :-)
prinszicht
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 2 mei 2016 15:08:

@Prins.....je weet best dat er op 9 mei niets nieuws gezegd gaat worden over het dividend.
Anders zou ik graag je argumenten lezen waarom het management op dit punt iets anders gaat zeggen op 9 mei dan uitgesproken tijdens de 29 februari jaarresultaten 2015, en onlangs op de AVA letterlijk herhaald "dividend in 2017 over 2017".

Als jij meer weet dan helpt dat ons ook allemaal om eventueel bij te kopen :-)

Ik refereer aan een notitie van de VEB. Niet jouw vrienden had ik begrepen. Met de rating gaat het goed. TNT is verkocht. Dat was niet het geval tijdens de ava. 2017 is in deze wereld heel ver weg. 4 jaar geen dividend. Vorig jaar verwacht maar on hold gezet. Jij hebt kunnen inkopen en dat is heel prettig. Maar de zittenblijvers zijn het wachten zat. Luister ook nog eens een keer naar Business Class van gisteren. Ook daar werden concrete verwachtingen uitgesproken voor de korte termijn. Voor wat het waard is natuurlijk. Maar dat zet de teller op 3. VEB, BC en ik.
[verwijderd]
0
ags
0
De machines zijn state of the art. de oude draaiden 8000 stuks per uur en de nieuwe machines kunnen max 100000 per uur aan. daarnaast sorteert de machines alles, grof klein pakjes kortom een stukje efficiency waar je u tegen zegt. en dan het feit dat post de patenten heeft.....
2.363 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 115 116 117 118 119 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 1,250
Verschil +0,046 (+3,82%)
Hoog 1,250
Laag 1,210
Volume 1.766.025
Volume gemiddeld 2.111.168
Volume gisteren 1.803.919

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront