Ordina Beheer « Terug naar discussie overzicht

Ordina - Februari 2016

1.294 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 61 62 63 64 65 » | Laatste
[verwijderd]
0
Alles flink down. De rente mag dan laag zijn, maar je kunt mensen niet dwingen om te kopen of te investeren, zeker niet als er maar weinig echte investeringskansen zijn.
Toch zie ik ongelooflijk veel IT werk voorbijkomen. Zou Ordina daar nou niks van pakken?
Klaargestoomd, ja. Een onverwachte held, een Imtechje, of voortdurende muurbloem? Imtech stond er ongelooflijk veel slechter voor, wat niet wil zeggen dat Ordina op KT beter is. Soit we gaan het zien.
[verwijderd]
0
yep hebben de 0.80 met gemak gehaald en zelfs lager.
Titanic is er niets bij.
kunt niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb.
[verwijderd]
0
Inmiddels 5€ omzet per aandeel. C/tac doet dat 30% beter maar dat aandeel staat 2.5x hoger en heeft een schimmig project dat van de winst snoept. Hmm.
Ook dit bericht vind ik toch vrij optimistisch: www.automatiseringgids.nl/nieuws/2016...
Fundamenteel zie ik eigenlijk weinig problemen. Zie ik iets over het hoofd?
[verwijderd]
0
quote:

Ranger schreef op 9 februari 2016 15:03:

Inmiddels 5€ omzet per aandeel. C/tac doet dat 30% beter maar dat aandeel staat 2.5x hoger en heeft een schimmig project dat van de winst snoept. Hmm.
Ook dit bericht vind ik toch vrij optimistisch: www.automatiseringgids.nl/nieuws/2016...
Fundamenteel zie ik eigenlijk weinig problemen. Zie ik iets over het hoofd?
ja Ranger, de afgelopen 2 jaar waren ook al heel goed voor ICT in NL staat in het artikel. Ordina kromp in diezelfde periode....
[verwijderd]
0
Ik keek maar eens op de Ordina website of er iets staat... Blijkt laatste nieuwsbericht van 27 oktober te zijn (winst mantel bij DJI). Ongelooflijk, de tent lijkt wel gesloten.
[verwijderd]
0
Ordina heeft nooit veel nieuws op de site staan.
En aangaande de krimp, ik denk dat het wel duidelijk is dat de Zembla "verslaggeving" daar voor het belangrijkste deel debet aan is.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Zou Deutsche Bank zijn belang aan het afbouwen zijn. Die staan er niet heel best voor en dan zijn aandelenposities meestal de eerste die afgebouwd worden, omdat die zwaar wegen bij solvabiliteitseisen. Zomaar een gedachte. Zag namelijk dat ze nog een positie in Ordina hebben.
bartvde
0
[verwijderd]
0
Die hadden het alleen in porto omdat ze destijds wel dachten de toko te verkopen, geen koper kunnen vinden
[verwijderd]
0
quote:

heerhoek3515 schreef op 9 februari 2016 16:07:

Ze krimpen al sinds 2007.... Zeker voorkennis over Zembla rapportage?
"Ben jij nou zo..." etc. De hele sector kromp vanaf 2007 dus krimp sindsdien is logisch. Door de "reportage" (wat had Zembla nu concreet?) heeft Ordina niet van de groei sinds 2014 kunnen profiteren.
[verwijderd]
0
???? Je plaatst zelf een artikel dat NL ICT de laatste jaren groeit. Kijk eens naar de cijfers van partijen als ICT, cTac en Capgemini over de afgelopen jaren: groei, groei, groei.
[verwijderd]
0
Ja de laatste 2 jaar groeit de sector weer. Wie bracht de Ordina krimp sinds 2007 in de discussie?
Henri Nostradamus
0
quote:

Ranger schreef op 9 februari 2016 15:03:

Inmiddels 5€ omzet per aandeel. C/tac doet dat 30% beter maar dat aandeel staat 2.5x hoger en heeft een schimmig project dat van de winst snoept. Hmm.
Ook dit bericht vind ik toch vrij optimistisch: www.automatiseringgids.nl/nieuws/2016...
Fundamenteel zie ik eigenlijk weinig problemen. Zie ik iets over het hoofd?
Omzet zegt alleen wat als het winstgevend is met de operationele kosten meegerekend. Gezien het hoge leegloopcijfer, de slechte tarieven (onder kostprijs) en de hoge algemene overhead (directie heeft zichzelf weer een mooie loonsverhoging gegeven in 2015) zijn de kosten zo hoog dat als je ze omslaat over de omzet zelfs bij een directe marge van 40% je geen winst maakt. Dweilen met de kraan open dus. Het enige wat daar tegen helpt is INGRIJPEN. En dat doen/kunnen ze bij ORDI niet. Het is steeds opnieuw achteraf wat bijsturen en dat is dus steeds te laat. Management staat veel te ver af van de werkvloer en van de essentie van het businessmodel van ORDI. Ze snappen het gewoon niet. Tijd voor echt management en wel heel snel want anders is het te laat. Zou niet de eerste keer zijn dat aandeelhouders niet ingrijpen en dus met zero eindigen.

HN
[verwijderd]
0
Bij 40% nog geen nettowinst, hm ik zou heel graag de cijfers achter die conclusie willen zien.
[verwijderd]
1
1.294 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 61 62 63 64 65 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront