TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM NOVEMBER 2015

3.046 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Meryntje
0
Vici ?@IexVici 2 min.2 minuten geleden Vertaling weergeven
Polaroid thinks GoPro's new camera is a ripoff uk.businessinsider.com/polaroid-paren... … via @BIUK_Finance

Gniffel de gniffel?

Dank Vici.

Groet uit Grunn.
[verwijderd]
0
quote:

Meryntje schreef op 3 november 2015 21:48:

Vici ?@IexVici 2 min.2 minuten geleden Vertaling weergeven
Polaroid thinks GoPro's new camera is a ripoff uk.businessinsider.com/polaroid-paren... … via @BIUK_Finance

Gniffel de gniffel?

Dank Vici.

Groet uit Grunn.
LOL Merijntje.

Nog een zelfde bericht: www.benzinga.com/news/15/11/5958352/g...

GoPro Falls On Polaroid Litigation; Action-Camera Maker May Have Copied Important Design Elements

[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 3 november 2015 21:26:

[...]

Turbos moet je toch echt wel zien als korte termijn product. Even snel op een stijgen of daling inspelen. De rente en het aanpassen van de stoploss maken het mijn inziens een gevaarlijk lange termijn beleggings product
Wat een onzin.
Bij turbo's betaal je rente, dat is in de meeste gevallen minder dan 2% pj. Die rente wordt verrekend met het stoploss niveau omhoog te schroeven. Op de site van bnp kun je dit eenvoudig uitrekenen wat je dit kost over een bepaalde periode. Valt reuze mee in mijn ogen.
Voordeel van turbo' s zijn dat je snel kunt inspelen op koerswijzigingen, ook omlaag met short.
Ik beleg voornamelijk in turbo's. Het beperkt je inleg en dus ook je verlies als de boel helemaal inklapt en kunt wel mooi meeliften op stijgingen. Als je wil harder dan met gewone aandelen, maar dan vergroot je ook het risico.
Meryntje
0
quote:

Vici schreef op 3 november 2015 21:51:

[...]

LOL Merijntje.

Nog een zelfde bericht: www.benzinga.com/news/15/11/5958352/g...

GoPro Falls On Polaroid Litigation; Action-Camera Maker May Have Copied Important Design Elements

;-) @Vici ;-)

Groet uit Grunn
Kuiken
0
Tesla scherpt verkoopprognose aan
03-11-2015 22:45

PALO ALTO (ANP/BLOOMBERG) - De producent van elektrische auto's Tesla Motors verwacht over het hele boekjaar 50.000 tot 52.000 nieuwe auto's aan de man te brengen. Daarmee scherpte het bedrijf zijn eerder afgegeven doelstelling van 50.000 tot 55.000 nieuwe auto's aan.

Ook zal het bedrijf begin 2016 een meer betaalbaar model op de markt brengen, zo bleek dinsdag.

De automaker verkocht tot en met het derde kwartaal 33.180 auto's. Het moet dus nog krap 17.000 auto's verkopen om aan de eigen doelstelling te voldoen, die het overigens in augustus al eerder naar beneden toe bijstelde.

Volgens Tesla heeft het aantal bestellingen sinds de lancering van Model X een vlucht genomen. Dat type is sinds eind september op de markt.

Tesla zette in het derde kwartaal overigens een verlies van circa 230 miljoen dollar in de boeken, tegen een negatief resultaat van 74,7 miljoen dollar een jaar eerder. De omzet kwam in de verslagperiode uit op 937 miljoen dollar, van 852 miljoen dollar een jaar eerder
[verwijderd]
0
volgens mij snappen jullie niet het verschil tusse. een stop loss en stoplimiet order !
_Giulietta_
0
quote:

Rabo revival schreef op 3 november 2015 23:23:

volgens mij snappen jullie niet het verschil tusse. een stop loss en stoplimiet order !
En volgens mij heb jij niet gelezen dat Girakian het een pagina terug prima heeft verwoord.
Dokus
0
quote:

emailadres schreef op 3 november 2015 22:15:

[...]

Wat een onzin.
Bij turbo's betaal je rente, dat is in de meeste gevallen minder dan 2% pj. Die rente wordt verrekend met het stoploss niveau omhoog te schroeven. Op de site van bnp kun je dit eenvoudig uitrekenen wat je dit kost over een bepaalde periode. Valt reuze mee in mijn ogen.
Voordeel van turbo' s zijn dat je snel kunt inspelen op koerswijzigingen, ook omlaag met short.
Ik beleg voornamelijk in turbo's. Het beperkt je inleg en dus ook je verlies als de boel helemaal inklapt en kunt wel mooi meeliften op stijgingen. Als je wil harder dan met gewone aandelen, maar dan vergroot je ook het risico.
je zal niet de eerste zijn die zijn turbo stoploss omhoog ziet gaan en daardoor meteen de stoploss koers raakt...

[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 4 november 2015 08:45:

[...]
je zal niet de eerste zijn die zijn turbo stoploss omhoog ziet gaan en daardoor meteen de stoploss koers raakt...
Bovendien:

Zou het de bedenkers/verstrekkers van dit soort producten alleen om de rente en transactiekosten te doen zijn?
[verwijderd]
0
quote:

montafon schreef op 3 november 2015 19:51:

Mijn ervaring met stop loss is heel slecht.
Volgens mij zien handelaren dat er een forse stop loss hoeveelheid staat en sturen een aandeel binnen enkele seconden veel verder omlaag dan waar de stop loss bulk staat.
Piet Particulier is zijn belang kwijt op een veel lagere koers dan zijn stop loss limiet en iemand anders ( de handelaar?)heeft ze daardoor goedkoop ingekocht.
Een uur later staat het aandeel ook weer veel hoger en Piet Particulier staat verbijsterd naar het resultaat te kijken.
Zo ben ik een keer heel veel geld kwijtgeraakt en doe het nooit meer.
Ik zou het meer doen om een deel van de winst dan veilig te stellen. Dan verlies je toch niet veel geld? Alleen een deel van de winst.
Dokus
0
quote:

xynix schreef op 4 november 2015 08:50:

[...]
Bovendien:

Zou het de bedenkers/verstrekkers van dit soort producten alleen om de rente en transactiekosten te doen zijn?
ik durf er mijn huis op te zetten dat de verstrekkers soms de shorters helpen om net even een paar stoploss-jes extra te raken...
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Koos99 schreef op 3 november 2015 12:42:

[...]

Premie is het absolute bedrag, volatility de relatieve (standaarddeviatie op jaarbasis in de dagelijkse koersbeweging). Volatility kan (maar hoeft niet) tot aan expiratie gelijk zijn, terwijl de premie per dag minder wordt. Het klopt inderdaad dat de premiedaling per dag vlak voor expiratie het grootst is, dus inderdaad 12 * de 1 maands shorten levert meer op dan 1 keer de 12 maands.

Nog wat weetjes:
volatility = (call ATM + put ATM)*24 /((wortel van aantal dagen tot aan expiratie)* koers)= 0.6 * 24 /(sqrt(17) * 10) = 35% (volatility van de november opties)

Deze volatility is de laatste dagen hard afgekomen, enkele weken terug stonden we nog op 50%

Nog een weetje, welke beweging hoort bij welke volatility?
Om quite te spelen, heeft een market maker per dag een beweging nodig van volatility / 16 = 0.35 /16 = 2.2% (oftewel 22 cent per dag).

Aan de hand van de deze laatste berekening kan je nagaan of de vola eigenlijk te hoog of te laag staat tov daadwerkelijke beweging.

Dat alles gezegd hebbende, als je gewoon met je boerenverstand wat trades doet dan hoef je dat allemaal niet te weten. Maar de volatility staat op het moment niet heel hoog, dus heel veel vang je op het moment niet als je opties schrijft.

Tja, ik herinner me dit soort theoretische dingen weer van mijn optiecursussen... Dank voor je opfrissing, ik gaf je een paar AB's. Ooit heb ik Black and Scholes proberen te begrijpen met mijn toegepaste wiskundige achtergrond, evenals de volatility-berekening van de CBOE. Tevergeefs.
Tja, economie is geen echte wetenschap, ondanks quasi-Nobelprijzen. Hun experimenten zijn niet reproduceerbaar.

Maar ik ben een meer intuïtief optiebelegger geworden, net als xynix. Ik 'ruik' wanneer atm of otm premies hoog zijn of niet. Al handel ik wat minder frequent dan xynix.
Om op je laatste zinnen in te gaan: inderdaad. Dus wat doe ik nu bij koersen boven 10€? Eerder geschreven puts terugkopen.

Er is nog een ander ding dat ik eens ben met xynix. En dat is dat je verstand moet hebben van een aandeel. Kijk, er werden veel leuke optiestrategietjes de wereld in geslingerd door ene Sem van Berkel, en later door ene Jim van Alex. Die zogenaamd toegepast zouden kunnen worden op bijna elk aandeel. Forget it.

Het verschil met turbo's is dat je daarbij alleen een hefboom introduceert, positief of negatief. Meer smaken zijn er niet.
Bij opties kan je een veel subtielere kijk op een aandeel introduceren. Ook als je denkt dat een koers de komende maanden niet veel zal veranderen, kan je er met opties aan verdienen. Door premies van geschreven opties te laten verdampen.
Waarbij xynix gelijk heeft als hij zegt dat je een aandeel dan verdomde goed moet begrijpen, en ook dan nog gok je wel eens mis.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik in de loop van dit voorjaar het gevoel kreeg dat TT de lucht in zou gaan, en kocht dus tegen mijn gewoonte vele itm, atm en sommige LT otm calls. Met succes. Nu zit ik weer even in de fase van consolideren. Maar veel nu diep itm calls hou ik vast, met afloopmaanden variërend van dec 2015 tot dec 2016.
Volgend jaar spreken we elkaar verder...

En aan alle TT-vrienden: luister naar xynix, doe echt je huiswerk als je in opties wilt gaan. En dan bedoel ik niet huiswerk over optietheoriën in het algemeen, maar huiswerk over TomTom. Als je bijvoorbeeld niet weet wat deferred revenues zijn, heb je in TT opties weinig te zoeken.

Juun
0
quote:

Dokus_ schreef op 4 november 2015 09:00:

[...]
ik durf er mijn huis op te zetten dat de verstrekkers soms de shorters helpen om net even een paar stoploss-jes extra te raken...
Ik sluit me daar geheel bij aan.
MrZero
0
Wilde Xynix quoten ;-)

[/quote]

Je betaald ook voor de spread, wat behoorlijk kan oplopen bij een hoge hefboom. Maar voor een korte periode zoals nu met de eindejaarsrally van de AEX kan het prima mho.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Corinne gaf wat gratis reclame over TT op CNBC een paar minuten geleden: Co-founder of @TomTom Corinne Vigreux with @cnbcKaren now at @WebSummitHQ #websummit
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 4 november 2015 09:59:

Corinne gaf wat gratis reclame over TT op CNBC een paar minuten geleden: Co-founder of @TomTom Corinne Vigreux with @cnbcKaren now at @WebSummitHQ #websummit
Aparte outfit heeft ze wel aan zeg.. :)
Valt niet te missen..
3.046 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 jun 2024 17:35
Koers 5,815
Verschil +0,120 (+2,11%)
Hoog 5,850
Laag 5,695
Volume 225.209
Volume gemiddeld 281.788
Volume gisteren 246.504

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront