Amsterdam Commodities « Terug naar discussie overzicht

Acomo 4e Q 2015

117 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Belangstellende schreef op 25 november 2015 17:15:

Zal wel een fles wijn achter z'n kiezen hebben toen hij dit stukje schreef.
Eveneens met een pluk wijn achter mijn kiezen heb ik er bij het slot nog een plukje bijgekocht .....aan 22,25, lijkt mij toch voldoende te zijn teruggevallen.
Al bij al één van de puikst presterende aandelen van 2015, hiermee niks verloren doch nog op puike winst.
[verwijderd]
0
quote:

CWAVWH schreef op 26 november 2015 14:48:

Daar drink ik op! En ook op het puike dividend!!
Gezondheid . en met het puike divident kan je weer naar de States.
Rafter
0
Lage volumes, geen nieuws van importantie en een gestage daling van de werkloosheid in de VS..met een erosie van de koers van ons Acomo....te laag. Ik heb maar weer s een biedje op E22, nee niet die hele grote uit het Orderboek hoor, gedaan.
Draghi heeft volgens sommigen wat weinig olie op het smeulende vuurtje gegooid. Niet mee eens, is ok, maar rente is bepalender. Met het nieuwe gedoe in Griekenland en het door mij verwachtte gedoe in Portugal blijft de rente onrealisties laag, altans in NW Europa.
Maar goed, er zit meer roet in het EU eten. Ondanks dat staat de koers 12 februari op ca E26
[verwijderd]
0
Nog maar eens wijn gedronken en een bescheiden aantal bijgekocht aan 21,83.
Teveel in één keer bijkopen is gevaarlijk, je weet nooit hoe diep we gaan ....
Het ziet er tevens naar uit dat iemand anders de zak zangzaad van Rafter gaat winnen. De koers zit al ruim 2 euro onder mijn voorspelling voor het einde van dit jaar.
Rafter
0
Inderdaad, de door mij uitgeloofde 'Wild Bird Seed Trophee' zal ook mijn deur voorbijgaan.
Er is weinig tot geen nieuws mbt onze favoriet en dan erodeert de koersvorming wat onder het matige gesternte qua beurssentiment.
Toch staan de meeste seinen op groen voor ons Acomo. Verhoging werkgelegenheid in de VS, waar de lonen nu een ontwikkeling mee maken, is echt gunstig. In ons eigen Avondland heerst wantrouwen tegen de politieke elite; steeds meer mensen raken gedesillusioneerd in de politici. Wat hebben ze 8ns aangedaan met die EU en Eurozone- de landen die niet binnen deze moloch zitten doen het gewoon stuk voor stuk beter! Ook dat sentiment straalt af op de generieke koersvorming, dalende trend ondanks de rente en de verruiming van Draghi.
Ga maar s letten op Frankrijk. Geen groei, maar juist wel van het begrotingstekort, een explosieve mix.
En dan de mogelijke vlucht naar voren van Cameron, Brexit dus.
Bijkopen? Ik wacht even de onderhandelingen van Cameron met 'Brussel' af....beide zitten in de tang (wat ik als euroscepticus prima vind, maar wel koerseroderend nu)
[verwijderd]
0
Nooit vergeten Rafter, de beurs loopt altijd vooruit, maar toegeven wie pas in begin 2015 aandelen kocht moest heel wat geluk hebben en zit in de meeste gevallen op verlies.
Het kan natuurlijk nog veel slechter want Europa heeft nu heel wat meer monden te voeden en dat kost handenvol geld, daar kunnen ze volgend jaar hier in Belgie de speculatietaks voor gebruiken. En weer word de kleine belegger hie bij ons gemolken.
Welke invloed ons klein land hierdoor zal hebben op de aandelenmarkt is een vraagteken , misschien pakt het zelf nog goed uit voor de kleine belegger die zijn stukken heel waarschijnlijk langer zal bijhouden en op zoek zal gaan naar aandelen zoals Acomo. Ik ben wel van plan om nog gespreid bij te kopen, Acomo schenkt me toch meer gemoedsrust dan andere. Ik ben om dezelfde reden ook in Care Property Invest gestapt. Ik heb het wel gehad met die wisselvalligheid van de meeste andere aandelen.
[verwijderd]
0
Rafter
0
Blijf, wat Acomo betreft, gewoon maar naar de macro's in de VS kijken, Skyjumper.
Het opveren van de E/USD is imo tijdelijk. Het wil gewoon niet echt lukken met de daling van de werkloosheid(>vraag, consumptiestijging, loonstijging etc), in Ned niet en in een land als Fr zal deze zelfs omhoog gaan verwacht ik. Los nog even van de - nog steeds - flodders als Griekenland en, mogelijk ook, Portugal binnenkort.
Gestage vermindering van de werkloosheid in de VS nu al paar jaar, leidt onherroepelijk tothogere consumptie vanwege de looninflatie, niet tegen te houden wanneer de werkloosheid onder de 4.5% komt. Voor ons Acomo houdt dit in dat dencapaciteit van de plants in Lubbock en Fargo nu vollediger benut kan worden..
Het zijn toch wat grotere p,ukken die weg gaan, niet naar orderboek enkel kijken maar naar aex.nl/acomo. Dan zie je dat. En dan moet de kleine belegger gewoon zich wat inhouden of scherpe limietjes zetten. Ook ik sta te popelen om wat overtollige cash te investeren, maar....even wachten op dinsdag.
Rafter
0
Schrijf maar wat korte calls op RDS, veels te veel politieke druk (Saoudie Arabie etc) om de prijs laag te houden, los van de idioot hoge voorraden. Da's even maklijker dan Acomo nu, lijkt mij.
[verwijderd]
0
Ja, hadden we op 26 alles verkocht, zaten we nu heel goed, maar wie heeft een glazen bol ?? Niemand.
Als je kijkt hoe alles er nu in de wereld aan toegaat zou je voor altijd aan de zijlijn willen blijven, want enige zekerheid is er nergens meer. Het lijkt alsof we 20 jaar met zijn allen boven onze stand hebben geleefd en bovendien komen er een groot aantal vluchtelingen bij die begrijpelijk, ook moeten eten en slapen.

Bedrijven maken minder winst en het beste is niet goed genoeg meer op de beurs.
De knopjes om vliegensvlug te kopen en te verkopen zijn bovendien binnen ieders bereik.Enige winst wordt bijna direkt genomen.

Acomo is hierbij nog een uitzondering,maar ik heb andere aandelen met zeer krachtig divident ( Exmar , Euronav ) maar waar je telkens heel vlug winst moet nemen of je heb helemaal niks ( zitten toevallig in de branche olie en gastransport )Die aandelen staat gaan soms in één dag , van donkergroen naar donkerrood en omgekeerd.Kopen en houden kan hier betekenen dat je het divident in feite verliest door de sterke waardeverandering van deze aandelen op zeer korte termijn
Rafter
0
quote:

Sky-jumper schreef op 12 december 2015 13:00:

Ja, hadden we op 26 alles verkocht, zaten we nu heel goed, maar wie heeft een glazen bol ??
Heel toevallig bezit ik een glazen bol, ooit op de poolcirkel (Napapiiri) gekocht bij SanteClaus noogstpersoonlijk..
Eens even kijken wat er in deze bol nu staat....aha:
-over 2 uur wordt het donker buiten...
-op 12 februari 2016 staat het aandeel Acomo op E26+....

Kijken of dat wel uitkomt!
[verwijderd]
0
"-op 12 februari 2016 staat het aandeel Acomo op E26+...."

Mijn Ouija bord zegt anders dat die 26+ pas een week later op de lat staan. Het koffiedik bevestigt deze stand...

Wat gaat het overigens bedonderd slecht met de economie, de beurs etc. Als het de banken hier niet zijn, is het wel de economie in China, of wat dan ook! Ik koop voorlopig niets! Er is geen peil op te trekken.
Rafter
0
quote:

CWAVWH schreef op 14 december 2015 18:05:

"-op 12 februari 2016 staat het aandeel Acomo op E26+...."

Mijn Ouija bord zegt anders dat die 26+ pas een week later op de lat staan. Het koffiedik bevestigt deze stand...

Wat gaat het overigens bedonderd slecht met de economie, de beurs etc. Als het de banken hier niet zijn, is het wel de economie in China, of wat dan ook! Ik koop voorlopig niets! Er is geen peil op te trekken.
Ja, VS redt t niet meer om voor de zoveelste keer de EU (vn eufozone dan) te redden. Frankrijk komt met uitgesproken zwakke cijfers binnenkort en de onderhandelingen met de ouzozuipers zijn nog lang niet smetvreesvrij.
Hopelijk wordt de rente nu verhoogd in de VS, kunnen wel wat loonstijging gebruiken, de beneden-modalers daar- sowieso zijn de inkomensverschillen daar voor n bedrijf als Acomo (qua produkten dan) te hoog; middenklasse moet daar meer te besteden hebben, da's goed voor ons Acomo.
Nee om wat te verdienen moet je even uit de aandelen gaan, altans niet investeren. Korte puts olies
[verwijderd]
0
quote:

CWAVWH schreef op 14 december 2015 18:05:

"-op 12 februari 2016 staat het aandeel Acomo op E26+...."

Mijn Ouija bord zegt anders dat die 26+ pas een week later op de lat staan. Het koffiedik bevestigt deze stand...

Wat gaat het overigens bedonderd slecht met de economie, de beurs etc. Als het de banken hier niet zijn, is het wel de economie in China, of wat dan ook! Ik koop voorlopig niets! Er is geen peil op te trekken.
Ik ben eigenlijk wel blij dat jullie er op dezelfde manier over denken. Behalve Acomo zit ik bijna overal op verlies met mijn aandelen. Nu dat ik eens wat eelt op mijn vingers begon te krijgen en niet zo vlug meer verkoop , word ik afgestraft door dalende beurzen. Griekenland, China, IS , olie , renteverhoging, t'is alle dagen iets.

Buiten Acomo is 2015 voor mij een verliesjaar, volgend jaar beter ??? Eerlijk ik vrees er een beetje voor.
[verwijderd]
0
quote:

Sky-jumper schreef op 14 december 2015 21:57:

[...]

Ik ben eigenlijk wel blij dat jullie er op dezelfde manier over denken. Behalve Acomo zit ik bijna overal op verlies met mijn aandelen. Nu dat ik eens wat eelt op mijn vingers begon te krijgen en niet zo vlug meer verkoop , word ik afgestraft door dalende beurzen. Griekenland, China, IS , olie , renteverhoging, t'is alle dagen iets.

Buiten Acomo is 2015 voor mij een verliesjaar, volgend jaar beter ??? Eerlijk ik vrees er een beetje voor.
Beste Sky-jumper,

Stel jezelf de volgende vragen:
Hoe lang wil je blijven beleggen?

1 jaar, 5 jaar, 10 jaar, 15 jaar?

Hoe vaker je koopt en verkoopt, de groter de kans is op een procentueel ruimer verlies. Dit komt omdat je geneigd bent om eerder winst dan verlies te pakken, daar komen de transactie kosten ook nog bij. En... op welk moment koop je terug?

Indien je een fonds hebt dat veel dividend betaald, stel 5% op jaarbasis, dan heb je na 10-15 jaar toch een goed rendement, indien het bedrijf niet failliet gegaan is of enorm inelkaar gestuikt is. Spreiden is daarom heeeel belangrijk.

Kijk maar eens naar wat staalgerelateerde bedrijven die enorm cyclish zijn; die hebben diepe dalen en hoge toppen; deze sector dien je eigenlijk contrair te benaderen, alleen voor degene met stalen zenuwen. Momenteel vergaat opnieuw de wereld die staal heet, wat gebruikelijk is rond de bodem.

Je geeft het al aan; Griekenland, er is weinig veranderd en toch hoor je de media er niet meer over.

Ik heb b.v. ook Wereldhave, die schommelt steeds tussen de 50.50 en de 56 Euro. Betalen goed dividend en de vooruitzichten zijn veelbelovend, dus ik hou ze vast.

Ook RD Shell betaald een goed dividend en had beter verkocht kunnen worden op de 26 Euro, maar indien de beleggingshorizon 5-10-15 jaar is, dan kan dat makkelijk een keer zuidwaards zonder dat je gelijk in paniek hoeft te raken.

Als je wat meer actie wil, gebruik een klein gedeelte om in opties te beleggen; oefen eerst droog en kijk hoe je virtuele rendement is alvorens voor de real deal te gaan.

Success,

Ozzy

[verwijderd]
0
Beste Ozzu O, hierbij wou ik je bedanken voor je support. Het gaat me eigenlijk niet zozeer om de aktie . Het enige wat ik zou willen is dat al die rode posten uiteindelijk eens gaan groen staan in mijn portefeuille. Momenteel lukt het helemaal niet.
Volgend jaar dienen wij Belgen de speculatietaks te betalen, ongetwijfeld zal ik dan zeker nog minder handelen. Bovendien beleg ik hoofdzakelijk in aandelen met goed divident. Gokken is trouwens niet aan mij besteed . Nogmaals bedankt voor de support en prettig eindejaar.
117 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 17,460
Verschil -0,860 (-4,69%)
Hoog 18,000
Laag 17,400
Volume 80.121
Volume gemiddeld 19.956
Volume gisteren 28.932

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront