Imtech « Terug naar discussie overzicht

Imtech weekdraadje van 8 t/m 12 juni 2015 (Onder de 4 euro)

425 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
[verwijderd]
0
De tijd gaat snel, 30 juni is alweer in zicht. Dan weten we, wie de beste schatting heeft gemaakt:

www.iex.nl/Forum/Topic/1323772/Last/V...

Het aandeel staat nu op slechts 3,854 euro, dus dicht bij de schatting van Gluup, maar er kan nog van alles gebeuren. Zal VolvoR gelijk krijgen? ;-)

Een goede week 24, allemaal!
[verwijderd]
1
Met een prognose van meer dan 200 miljoen euro verlies over 2015 en een EBITDA van 0% is het aan te raden je koersdoel niet te hoog te plaatsen. Q1/2015 was al raak, 49 miljoen verlies gedraaid en een negatieve EBITDA. Gewoon de cijfers zoals ze zijn, teleurstellend. 0.007 dus oftewel na de reverse split 3.50 Euro.
[verwijderd]
2
De fantastische EBITDA marges kwamen overings enkel tot stand op basis van window dressing, het vervalsen van jaarrekeningen en het inboeken van valse facturen. We weten hoe dat afgelopen is.
[verwijderd]
0
Ik wil niets suggereren maar het is op zijn minst opvallend dat de koers flink aan het dalen is sinds de banken niet meer gebonden zijn aan de lockup periode.
IQ
0
quote:

Straddleman schreef op 6 juni 2015 13:58:

Ik wil niets suggereren maar het is op zijn minst opvallend dat de koers flink aan het dalen is sinds de banken niet meer gebonden zijn aan de lockup periode.

Na het interview van Kees van Lede is de koers alleen maar naar beneden gegaan.
aandeeltje!
0
Trend beleggen is makkelijk bij Imtech. Short gaan en vervolgens lekker buiten in het zonnetje spelen.
[verwijderd]
0
quote:

Straddleman schreef op 6 juni 2015 13:58:

Ik wil niets suggereren maar het is op zijn minst opvallend dat de koers flink aan het dalen is sinds de banken niet meer gebonden zijn aan de lockup periode.
Het zou goed kunnen dat het langzame dumpen reeds is begonnen. Als de banken dat langzaam doen duurt het wel even voor ze het moeten melden:

Zodra een deelneming of shortpositie 3% of meer van het geplaatste kapitaal bedraagt, moet de aandeelhouder dit onverwijld melden. Hij moet opnieuw melden zodra zijn substantiële deelneming of short positie een drempelwaarde bereikt, overschrijdt of onderschrijdt. Dit kan het geval zijn als hij de beschikking krijgt of verliest over aandelen of door een toe- of afname van het geplaatste kapitaal van de uitgevende instelling (de noemer).

De drempelwaarden zijn: 3%, 5%, 10%, 15%, 20%, 25%, 30%, 40%, 50%, 60%, 75% en 95%.

www.digitaal.loket.afm.nl/nl-NL/Diens...

En dit geld natuurlijk voor elke bank individueel.
[verwijderd]
1
Op de website van Imtech staan de 6 grootaandeelhouders, waaronder 4 banken, nog steeds op 55,45% totaal.
4 van de 6 staan binnen 1% van de door u genoemde drempelwaarden waarvan 2 zelfs binnen 0,03%.
De enige melding van de laatste weken is dat 1 van deze 6 zijn positie heeft uitgebreid.
wiegveld
0
AFM:
ABN heeft sinds 27 oktober 7.143.620,00 aandelen ING ofwel 5,9%. Ze hebben dus op deze aandelen een kleine 10 miljoen verlies. Dat is gunstiger dan het bedrag dat ze binnengehaald hebben van de kleine aandeelhouders, bij de claimemissie (schuldreductie is vooral okee van de bank!!) de extra rente die ze op de schulden vangen etc. Kans op verkoop is dus niet zo groot lijkt mij.
ING: 19, 3 miljoen aandelen/ 15,95%; Rabo 16,68 miljoen/ 13,88% Commerzbank 14,3 miljoen aandelen/ 11,8%

al met al zijn dus de verliezen maximaal 26 miljoen. Ik schat in dat ze zich doodlachten dat zo veel mensen toch nog de claims gekocht hebben. en doordat de schuldenberg weer groeit bij IM denken ze al na over volgende maatregel.

Nu je ziet dat deze tak van industrie in heel Europa slecht draait, dus lage marge en grote concurrentie bij binnenhalen orders kan het alleen maar down gaan. Tenzij de werkelijke economie eindelijk echt aantrekt.
[verwijderd]
0
quote:

wiegveld schreef op 7 juni 2015 09:22:

AFM:
ABN heeft sinds 27 oktober 7.143.620,00 aandelen ING ofwel 5,9%. Ze hebben dus op deze aandelen een kleine 10 miljoen verlies. Dat is gunstiger dan het bedrag dat ze binnengehaald hebben van de kleine aandeelhouders, bij de claimemissie (schuldreductie is vooral okee van de bank!!) de extra rente die ze op de schulden vangen etc. Kans op verkoop is dus niet zo groot lijkt mij.
ING: 19, 3 miljoen aandelen/ 15,95%; Rabo 16,68 miljoen/ 13,88% Commerzbank 14,3 miljoen aandelen/ 11,8%

al met al zijn dus de verliezen maximaal 26 miljoen. Ik schat in dat ze zich doodlachten dat zo veel mensen toch nog de claims gekocht hebben. en doordat de schuldenberg weer groeit bij IM denken ze al na over volgende maatregel.

Nu je ziet dat deze tak van industrie in heel Europa slecht draait, dus lage marge en grote concurrentie bij binnenhalen orders kan het alleen maar down gaan. Tenzij de werkelijke economie eindelijk echt aantrekt.
De 4 banken hebben totaal 47,53% oftewel ca 57 miljoen aandelen Imtech.
Hun verlies is momenteel € 1,15 per aandeel, oftewel zo'n 65 miljoen euro in totaliteit, dus wel wat meer dan de door u genoemde 26 miljoen.
[verwijderd]
0
Niemand weet EXACT hoeveel aandelen de banken nog bezitten. De meldingsplicht is "achteraf" en alleen bij grenswaardeoverschrijdingen.

p.s. pas op voor foutieve en incomplete informatie en "don't feed the troll".
[verwijderd]
0
quote:

Straddleman schreef op 6 juni 2015 13:58:

Ik wil niets suggereren maar het is op zijn minst opvallend dat de koers flink aan het dalen is sinds de banken niet meer gebonden zijn aan de lockup periode.

Zoals eerder geschreven is het logisch dat de banken langzaam aan het dumpen/verkopen zijn. Zij hebben de afgelopen jaren veel geld getrokken uit IM omdat zij hoge wurgrentes in rekening brachten vanwege de penibele financiële en operationeel situatie. Alles wat zij nu vangen voor de aandelen is pure winst want zij hadden de handel al volledig afgeschreven. Het alternatief was geweest de zaak failliet te laten gaan en dan waren de banken ook het slachtoffer geworden. Nu zijn het vooral de andere aandeelhouders die voor het verlies opdraaien. Koers nu 0,007 cent voor emissiekoers!!!!!!!
[verwijderd]
0
Zo zo, wat een speculaties weer, maar waarom? That's the question.
Toen de 4 banken grootaandeelhouders werden was dat "slecht" volgens een bepaalde groep hier, daarna werd er geroepen dat ze vanaf eind april massaal zouden gaan dumpen, wat overigens totaal niet aan de orde blijkt te zijn. Nu weer wordt er gespeculeerd dat ze wel degelijk zijn begonnen ofschoon de website van Imtech het tegendeel laat zien.
Dan gooien we het dus nu maar op grenswaardeoverschrijdingen en een meldingsplicht achteraf, terwijl de onlangs aandelen uitbreiding van Orbis direct werd gemeld.

En dan als klap op de vuurpijl de aandeelhouders verwijten dat ze potentiële aandeelhouders onjuist informeren terwijl zij zelf al het mogelijke uit de kast halen opdat aandeelhouders juist gaan verkopen en potentiële aandeelhouders niet instappen.

Een lid uit deze groep is ondertussen bezig met een forumgedrag-onderzoek en blijkbaar kan men onder dit mom simpelweg alles schrijven. Wel apart dat het onderzoek uitsluitend en alleen op het Imtech forum gericht is, haha.

Iedereen kan in mijn ogen zelf bepalen wat hij met zijn eigen geld doet en waarin hij investeren wil.
[verwijderd]
0
quote:

Straddleman schreef op 6 juni 2015 13:58:

Ik wil niets suggereren maar het is op zijn minst opvallend dat de koers flink aan het dalen is sinds de banken niet meer gebonden zijn aan de lockup periode.

De eerste weken na 27 april gebeurde er niet veel en ging de koers zelfs omhoog van 4,90 naar 4,99, pas na het duitse persbericht van 12 mei daalde de koers en in mijn ogen veel te fors.
pieren
0
quote:

P_Value_D-Day schreef op 6 juni 2015 09:28:

Met een prognose van meer dan 200 miljoen euro verlies over 2015 en een EBITDA van 0% is het aan te raden je koersdoel niet te hoog te plaatsen. Q1/2015 was al raak, 49 miljoen verlies gedraaid en een negatieve EBITDA. Gewoon de cijfers zoals ze zijn, teleurstellend. 0.007 dus oftewel na de reverse split 3.50 Euro.
Jep, hou dit gegeven goed vast: de aandelenkoers kan zich best een tijdje van de werkelijkheid loszingen, maar dat kan niet continu en zeker niet totdat er een herfinanciering moet plaatsvinden (dat is in 2017).
Voor die tijd verwacht ik schending van convenanten, zodat danwel in q3 2015, danwel in q1 2016 de kredieten opeisbaar zullen worden en de uspp houders een emissie zullen afdwingen. Emissie 3 in evenzovele jaren wel te verstaan.
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 7 juni 2015 11:29:

[...]

Jep, hou dit gegeven goed vast: de aandelenkoers kan zich best een tijdje van de werkelijkheid loszingen, maar dat kan niet continu en zeker niet totdat er een herfinanciering moet plaatsvinden (dat is in 2017).
Voor die tijd verwacht ik schending van convenanten, zodat danwel in q3 2015, danwel in q1 2016 de kredieten opeisbaar zullen worden en de uspp houders een emissie zullen afdwingen. Emissie 3 in evenzovele jaren wel te verstaan.
Haha, onlangs schreef u nog dat u geen 3e emissie verwacht.
De rest kan men dan ook grotendeels onder de noemer wishfull thinking plaatsen want niemand kan hier weten of, of in hoeverre deze convenanten überhaupt geschonden gaan worden en hoe een eventuele herfinanciering er uit gaat zien.
pieren
0
Haha, je hebt gelijk, ik verwacht geen emissie, maar iets wat voor de aandeelhouders vergelijkbare verwatering oplevert, achtergestelde (converteerbare) obligatie of preferente aandelen.
Goed dat eve duidelijk te maken; dank daarvoor.
Je hebt gelijk dat de toekomst onzeker is. Mijn voorspelling aangaande de toekomst (oplopende schuld en 50 mln verlies per kwartaal) zijn veel nauwkeuriger dan die van jou (heus, het gaat beter, ik verwacht het, zie de koers staat al boven de 5 e) gebleken.
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 7 juni 2015 15:19:

Haha, je hebt gelijk, ik verwacht geen emissie, maar iets wat voor de aandeelhouders vergelijkbare verwatering oplevert, achtergestelde (converteerbare) obligatie of preferente aandelen.
Goed dat eve duidelijk te maken; dank daarvoor.
Je hebt gelijk dat de toekomst onzeker is. Mijn voorspelling aangaande de toekomst (oplopende schuld en 50 mln verlies per kwartaal) zijn veel nauwkeuriger dan die van jou (heus, het gaat beter, ik verwacht het, zie de koers staat al boven de 5 e) gebleken.
We zullen het zondermeer beleven wie op termijn de meest juiste voorspelling had. Gegroet.
[verwijderd]
0
quote:

Carol Fenijn schreef op 6 juni 2015 05:10:

Het aandeel staat nu op slechts 3,854 euro, dus dicht bij de schatting van Gluup
Ik denk dat het woordje "slechts" wat ongelukkig is gekozen. Ik heb natuurlijk m'n schatting hoger, maar denk op dit moment, gezien de meest recente informatie, dat 3,854 misschien wel een top is die we nooit meer gaan bereiken.
[verwijderd]
0
425 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
910,52  0,00  0,00%  22 mei
 Germany40^ 18.700,00 +0,11%
 BEL 20 3.996,70 0,00%
 Europe50^ 5.038,95 +0,27%
 US30^ 39.728,30 +0,13%
 Nasd100^ 18.878,90 +0,84%
 US500^ 5.338,53 +0,51%
 Japan225^ 39.065,50 +1,10%
 Gold spot 2.364,44 -0,59%
 EUR/USD 1,0827 +0,03%
 WTI 77,26 -0,05%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront