Imtech « Terug naar discussie overzicht

Imtech weekdraadje van 7 t/m 10 april 2015 (Kort weekje na het Paasweekend)

246 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 » | Laatste
[verwijderd]
0
Na een Goede Vrijdag en Vrolijk Pasen volgt er weer een kort beursweekje in Nederland.

Een goede week 15, allemaal!
aandeeltje!
0
Griekenland zal een belangrijke rol spelen. Dus kan er ook nog wel wat ellende bij Imtech geopenbaard worden.
[verwijderd]
0
quote:

aandeeltje! schreef op 4 april 2015 13:50:

Griekenland zal een belangrijke rol spelen. Dus kan er ook nog wel wat ellende bij Imtech geopenbaard worden.
aan ellende geen gebrek bij imtech, al zal dat door anderen wel weer bestreden worden!!
[verwijderd]
0
quote:

aandeeltje! schreef op 4 april 2015 13:50:

Griekenland zal een belangrijke rol spelen. Dus kan er ook nog wel wat ellende bij Imtech geopenbaard worden.
Wat een vreemde redenatie, als Griekenland een rol gaat spelen dan voor alle beursfondsen. De "ellende" is juist bij Imtech al geopenbaard, rechtszaken kunnen jaren duren, eventuele schuld moet bewezen worden, daar wacht de markt dus echt niet op.
Fijne 2e Paasdag nog, gegroet.
aandeeltje!
0
quote:

wisenwaarachtig schreef op 6 april 2015 13:01:

[...]
Wat een vreemde redenatie, als Griekenland een rol gaat spelen dan voor alle beursfondsen. De "ellende" is juist bij Imtech al geopenbaard, rechtszaken kunnen jaren duren, eventuele schuld moet bewezen worden, daar wacht de markt dus echt niet op.
Fijne 2e Paasdag nog, gegroet.
1e klopt, er komt nog meer ellende en berichten. Denk je nu echt dat alles boven water is. Nee toch, er lopen onderzoeken en het kenmerk van een onderzoek is dat gekeken wordt hoe en wat en dat leidt tot nieuwe openbaringen. Ha voor jou is de kous af bij het lopen van een onderzoek. In de praktijk is onderzoek slechts inleiding tot....
VolvoR
0
Zou mooi zijn, dan kan de koers weer lekker richting de €4 en kunnen we weer goedkoop instappen toch!!
aandeeltje!
0
Een beetje beweging in beide richtingen kan geen kwaad. Heb je altijd mogelijkheden zonder de bekende boot te missen :-)
[verwijderd]
0
quote:
Bjaap schreef op 4 apr 2015 om 02:50:

[...]
@pieren ik vergat een conlusie.

Ik heb de indruk dat het bestuur de koers deze maand tot zeker 12Mei op een +-5,20 ,wel prima vind,in verband met de onderhandelingen (positie) met de banken,dat komt ze wel goed uit,dat is niet gunstig als dat er al boven gaat voor ze.

Aandeeltje:

Snap ik niet. Wat is er te onderhandelen nu?
De aandeelhouder is bank vrij om te dien wat zij wil doen.

Het gaat hier nog om de schulden,waar ze wat geld voor hebben gekregen (ca.100-120miljoen) o.a over schulden die door banken in die tijd heel goedkoop werden overgedaan naar fondsen.

[verwijderd]
0
Quoten Pieren:
Hoi bjaap, kun je preciseren wat je bedoelt met "vies gevoel" en "voorbereidingen" etc?
Ik denk niet dat hier een spelletje gespeeld wordt.
Meer zoiets van: he Hans, we hebben weer 70 mln weggepist dit kwartaal, maar de aandeelhouder is wel enthousiast, zullen ze een persbericht over een order ook weer positief oppakken (zoals voor 2013)? Ja, laten we het doen; dan praten we in mei weer over dat we hard werken aan herstel en dat we positief draaien (als je alle kosten buiten beschouwing laat).

Zoiets? De heren doen maar wat en een persbericht over een order die een fractie van %en van de omzet betreft (6mln is 0.16% van de verwachte omzet 2015) past in dat plaatje.

------------------------------------------------

Nee zo zie ik dat niet.
Het probleem met grote bedrijven die verlies draaien en gered moeten(of willen)
is dat iedereen focust op de verlies draaiers.
En men vergeet dat de redding daar meestal niet vandaan komt maar van de winst draaiers.
Vandaar dat ik al voor de cijfers bekend waren zag dat het in Spanje beter ging en dat vind ik dat heel belangrijk,terwijl dat hele Spanje maar een 3% van de hele omzet is.De oorzaak is dat als een onderdeel een behoorlijke winst draait je dat vast moet houden en even goed proberen te verbeteren.
(een in verhouding kleine omzet staat niet gelijk met een in verhouding kleine winst,zeker bij zo een moloch als een Imtech)
(buiten nog het feit dat Spanje in de etalage staat en dan opeens veel meer kan opbrengen als flink winstgevend).
Zo is het met zo een order ook,niet alleen op de beurs speelt sentiment een rol,maar hele bedrijven gaan daar aan kapot want zoiets werkt door.
Zo is het met deze order ook het wordt gebracht als niet belangrijk maar dat kan natuurlijk niet,Dat hele Imtech Traffic en Infra heeft een omzet van een ca .350miljoen en daar werken een 2000 mensen,dat geld dan voor heel Europa een
54 ! kantoren.Het meeste is in Belgie,Engeland,Zweden,Nederland en Zweden en in Finland (keymarkten).zeg maar even grof 300 mensen voor een heel land.
(je kan hier gelijk een van de grote fouten zien van het beleid van Imtech er is wel met geld gesmeten en overnames,maar er is nergens een beetje macht,men is afhankelijk van vriendjes politiek etc.anders staat men gewoon achter in de rij.
Dus nu krijgt men in de Nederlandse afdeling een order om een miljoen gasmeters te vervangen en de electrometers en stelt dat is niets (enkele tientallen miljoenen tot 2023) dat kan toch gewoon niet waar zijn?
1 het zijn er 11000 per maand dus daar heb je zeker een honderd man van nodig.
2.Wat ik opgezocht heb (bij een liander) is er normaal een uur nodig voor de ombouw.
3.Er is ook meerwerk opgenomen in het contract.

Als je daar maar een 100Euro voor rekent (minimaal uur werk ,auto,voorrijd kosten,voorbereiding,logistiek goederen,en klanten service en voorbereiding.

Dan kom je al op een meer dan een miljoen per maand!

Het kan dan wel eens een grote sof worden,of in het andere geval een opsteker.
In ieder geval brengt het heel veel risico mee,dat is wel duidelijk.



[verwijderd]
0

Gluup

Imtech heeft het ene (een miljoen) gedeelte gekregen van slimme gasmeter en electro meter
ombouw ,maar nu zag ik dat de andere helft waarschijnlijk naar BAM gaat.
Jij bent goed in het zoeken op forums,kan jij eens kijken hoe dat finacieel
bij BAM in elkaar zit op het forum daar?
IQ
0
quote:

Bjaap schreef op 7 april 2015 07:58:

Gluup

Imtech heeft het ene (een miljoen) gedeelte gekregen van slimme gasmeter en electro meter
ombouw ,maar nu zag ik dat de andere helft waarschijnlijk naar BAM gaat.
Jij bent goed in het zoeken op forums,kan jij eens kijken hoe dat finacieel
bij BAM in elkaar zit op het forum daar?

Je zal er alles aan doen om koers Imtech naar omlaag te lullen.
[verwijderd]
0
als Tnt 4,4 mld € waard, moet imtech ook paar miljard € waard zijn..
Pasen ook achter de rug.. niets houdt ons nog tegen, zeker de fictieve shorters niet...5,50€ moet weer op de borden komen..
[verwijderd]
0
quote:

1€ schreef op 7 april 2015 08:57:

als Tnt 4,4 mld € waard, moet imtech ook paar miljard € waard zijn..
Pasen ook achter de rug.. niets houdt ons nog tegen, zeker de fictieve shorters niet...5,50€ moet weer op de borden komen..
Goedemorgen, en bij 5,50 staan we nog maar op 660 miljoen, dus...... succes.
[verwijderd]
0
quote:

aandeeltje! schreef op 6 april 2015 13:35:

[...]
1e klopt, er komt nog meer ellende en berichten. Denk je nu echt dat alles boven water is. Nee toch, er lopen onderzoeken en het kenmerk van een onderzoek is dat gekeken wordt hoe en wat en dat leidt tot nieuwe openbaringen. Ha voor jou is de kous af bij het lopen van een onderzoek. In de praktijk is onderzoek slechts inleiding tot....
U heeft blijkbaar andere ervaringen dan ik, niet erg, we zullen zien.
pbr
0
gaan we de 5 nog houden vandaag ?
trend van vorige week is duidelijk; per dag 10 ct omlaag
ik zit er (nog) in, inmiddels aardig verlies op deze koers

wordt nu al onder 5,20 gedrukt met barrikades
[verwijderd]
0
quote:

pbr schreef op 7 april 2015 09:10:

gaan we de 5 nog houden vandaag ?
trend van vorige week is duidelijk; per dag 10 ct omlaag
ik zit er (nog) in, inmiddels aardig verlies op deze koers

wordt nu al onder 5,20 gedrukt met barrikades

Geef 1 goede reden waarom we de 5€ niet zouden houden.
pbr
0
quote:

wisenwaarachtig schreef op 7 april 2015 09:24:

[...]
Geef 1 goede reden waarom we de 5€ niet zouden houden.
trend afgelopen week en vandaag ?
AEX 1,2 % in de plus, geen reactie IMTECH
daarbij nog extreem lage volumes en geen kopers
we gaan het zien
[verwijderd]
0
quote:

IQ schreef op 7 april 2015 08:52:

[...]
Je zal er alles aan doen om koers Imtech naar omlaag te lullen.
????

[verwijderd]
0
quote:

pbr schreef op 7 april 2015 09:10:

gaan we de 5 nog houden vandaag ?
trend van vorige week is duidelijk; per dag 10 ct omlaag
ik zit er (nog) in, inmiddels aardig verlies op deze koers

wordt nu al onder 5,20 gedrukt met barrikades

Aan jouw schrijven kan je niet concluderen dat je er in zit..
Maar ja wie ben ik om daaraan te wtwijfelen..?
pbr
0
quote:

1€ schreef op 7 april 2015 09:32:

[...]

Aan jouw schrijven kan je niet concluderen dat je er in zit..
Maar ja wie ben ik om daaraan te wtwijfelen..?

zie mijn eerdere post vandaag
zit erin met 12 k stukjes

kan ze wel omhoog schrijven maar realiteit is wat ik zie
en daar ben ik niet blij mee inderdaad
246 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
901,68  -3,42  -0,38%  18:05
 Germany40^ 18.468,30 -0,75%
 BEL 20 3.919,46 -0,34%
 EURO50 4.988,14 -0,23%
 US30^ 38.748,80 +0,45%
 Nasd100^ 18.696,60 +0,45%
 US500^ 5.297,06 +0,19%
 Japan225^ 38.519,60 -0,38%
 Gold spot 2.327,73 -0,98%
 EUR/USD 1,0883 -0,18%
 WTI 73,32 -0,93%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +5,19%
Vastned +2,25%
RELX +1,84%
UNILEVER PLC +1,38%
NX FILTRATION +1,25%

Dalers

Alfen N.V. -6,59%
PostNL -4,99%
Basic-Fit -3,43%
Pharming -3,19%
TomTom -3,01%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront