Quoten Pieren:
Hoi bjaap, kun je preciseren wat je bedoelt met "vies gevoel" en "voorbereidingen" etc?
Ik denk niet dat hier een spelletje gespeeld wordt.
Meer zoiets van: he Hans, we hebben weer 70 mln weggepist dit kwartaal, maar de aandeelhouder is wel enthousiast, zullen ze een persbericht over een order ook weer positief oppakken (zoals voor 2013)? Ja, laten we het doen; dan praten we in mei weer over dat we hard werken aan herstel en dat we positief draaien (als je alle kosten buiten beschouwing laat).
Zoiets? De heren doen maar wat en een persbericht over een order die een fractie van %en van de omzet betreft (6mln is 0.16% van de verwachte omzet 2015) past in dat plaatje.
------------------------------------------------
Nee zo zie ik dat niet.
Het probleem met grote bedrijven die verlies draaien en gered moeten(of willen)
is dat iedereen focust op de verlies draaiers.
En men vergeet dat de redding daar meestal niet vandaan komt maar van de winst draaiers.
Vandaar dat ik al voor de cijfers bekend waren zag dat het in Spanje beter ging en dat vind ik dat heel belangrijk,terwijl dat hele Spanje maar een 3% van de hele omzet is.De oorzaak is dat als een onderdeel een behoorlijke winst draait je dat vast moet houden en even goed proberen te verbeteren.
(een in verhouding kleine omzet staat niet gelijk met een in verhouding kleine winst,zeker bij zo een moloch als een Imtech)
(buiten nog het feit dat Spanje in de etalage staat en dan opeens veel meer kan opbrengen als flink winstgevend).
Zo is het met zo een order ook,niet alleen op de beurs speelt sentiment een rol,maar hele bedrijven gaan daar aan kapot want zoiets werkt door.
Zo is het met deze order ook het wordt gebracht als niet belangrijk maar dat kan natuurlijk niet,Dat hele Imtech Traffic en Infra heeft een omzet van een ca .350miljoen en daar werken een 2000 mensen,dat geld dan voor heel Europa een
54 ! kantoren.Het meeste is in Belgie,Engeland,Zweden,Nederland en Zweden en in Finland (keymarkten).zeg maar even grof 300 mensen voor een heel land.
(je kan hier gelijk een van de grote fouten zien van het beleid van Imtech er is wel met geld gesmeten en overnames,maar er is nergens een beetje macht,men is afhankelijk van vriendjes politiek etc.anders staat men gewoon achter in de rij.
Dus nu krijgt men in de Nederlandse afdeling een order om een miljoen gasmeters te vervangen en de electrometers en stelt dat is niets (enkele tientallen miljoenen tot 2023) dat kan toch gewoon niet waar zijn?
1 het zijn er 11000 per maand dus daar heb je zeker een honderd man van nodig.
2.Wat ik opgezocht heb (bij een liander) is er normaal een uur nodig voor de ombouw.
3.Er is ook meerwerk opgenomen in het contract.
Als je daar maar een 100Euro voor rekent (minimaal uur werk ,auto,voorrijd kosten,voorbereiding,logistiek goederen,en klanten service en voorbereiding.
Dan kom je al op een meer dan een miljoen per maand!
Het kan dan wel eens een grote sof worden,of in het andere geval een opsteker.
In ieder geval brengt het heel veel risico mee,dat is wel duidelijk.