Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

2e kwartaalcijfers bepalen of we boven de 30 euro blijven

50 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
bases
0
quote:

rolof schreef op 30 juli 2014 12:14:

[...]Mooi zo (van je bachelor en misschien master, welke studie betrof het ook al weer? Ik lang geleden bac WB en master BK aan de UT).

RDS veerde vanmorgen op van de VG20 of zoals je wil SMA20 (dus de ongewogen 20-daags voortschrijdend gemiddelde lijn), die bevindt zich op circa 30.30.

De WMA10 (dus het gewogen 10-daags gemiddelde) bevindt zich op circa 30.50, daar ondervinden we weerstand.
SBRM

small business and retail management.

kan ik de volgende CEO van RDS mee worden :-)

boldie
0
quote:

bases schreef op 30 juli 2014 13:20:

[...]
SBRM

small business and retail management.

kan ik de volgende CEO van RDS mee worden :-)

mijn zege heb je;), kan ik dan soll. Op functie prive chauffeur ;)
boldie
0
voda
0
'Forse winststijging bij Shell'

WOENSDAG 30 JULI 2014, 13:45 uur | 710 keer gelezen

AMSTERDAM (AFN) - De winst op basis van geschatte actuele voorraadkosten (ccs) exclusief items bij Shell is in het tweede kwartaal fors gestegen op jaarbasis, verwachten analisten. Zij verwachten in doorsnee dat het resultaat, de maatstaf voor het energieconcern en de financiële markten, uitkomt op 5,5 miljard dollar tegen 4,6 miljard dollar een jaar eerder.
In vergelijking met het eerste kwartaal van dit jaar zou het resultaat flink zijn gedaald. De ccs-winst ex-items bedroeg in de eerste 3 maanden 7,3 miljard dollar. De tweedekwartaalcijfers worden donderdag om 8.00 uur gepresenteerd.

De marktkenners denken dat de winst van Shell de afgelopen maanden opnieuw onder druk stond door aanhoudende zwakte bij de divisie downstream, waaronder raffinage, verkoop en chemie vallen. Het energiebedrijf kampt al jaren met een forse overcapaciteit op het gebied van raffinage en heeft inmiddels een aantal raffinaderijen afgestoten. Ook Nigeria zal opnieuw een blok aan het been zijn geweest, door de vele productiestops als gevolg van sabotage van de pijpleidingen in het land.

Aan de positieve kant maakt Shell vorderingen met zijn desinvesteringsplannen. Het concern wil dit jaar en volgend jaar in totaal voor 15 miljard dollar aan onderdelen verkopen. In dat kader werd recent een belang in het Australische Woodside van de hand gedaan voor 5 miljard dollar en verkocht Shell schaliegasbezittingen in de VS voor 700 miljoen dollar.

roloff
0
quote:

rolof schreef op 30 juli 2014 06:28:

[...]Hey Nick, you'r back. Hopelijk alles okee.

Ook goed je pro trader chart weer te zien.

Ik zag gisteren op de trix-signaallijn al een neerwaartse (dus wat ongunstige) crossing.

Rsi verzwakt (de kracht loopt er uit) en daalt nu bij een redelijk vlak koersverloop (als de grafiek stijgend zou zijn, zou je bij dalende rsi al van negatieve divergentie spreken).

Het hangt nu geheel van FA (de outlook) af, zit daar wat onzekerheid in, dan gaan we zakken. Denk dat financiele markten de komende tijd wel onder de Rusland boycot te leiden hebben.

Toch maar even winst genomen in deze situatie (RDS heeft mooie stijging gehad).
@boldie, en ik er ook weer in (koers is inmiddels weer opgeveerd naar slotkoers 30.10).
Zo heb ik er (net als jij) ook weer wat meer voor hetzelfde geld.

En daardoor over 2 weken ook meer kwartaaldividend vangen (dat is het doel, aanvullend inkomen).
roloff
0
quote:

bases schreef op 30 juli 2014 13:20:

[...]
SBRM

small business and retail management.

kan ik de volgende CEO van RDS mee worden :-)
@bases/Nick: Goed zo! en stap voor stap carriere maken (al is een baan waarin je je goed voelt natuurlijk het belangrijkste). Apropos, Shell is volgens jou 'small business'??
roloff
0
quote:

boldie schreef op 30 juli 2014 08:22:

Nou we wachten rustig af rolof op 0.6 naar beneden of 0.6 omhoog. Zeg het maar;)
Zoals voorzien was de richting naar beneden. En met een leuk aantal is dat een leuk bedrag.
Rai444,44
0
Mooie instap gehad met mijn shorts. Het moeten morgen wel supercijfers zijn, wil ik daar nog verlies op maken. Ik denk morgen < 30
boldie
0
quote:

rolof schreef op 30 juli 2014 17:47:

[...]@boldie, en ik er ook weer in (koers is inmiddels weer opgeveerd naar slotkoers 30.10).
Zo heb ik er (net als jij) ook weer wat meer voor hetzelfde geld.

En daardoor over 2 weken ook meer kwartaaldividend vangen (dat is het doel, aanvullend inkomen).
hoop dat ik er morgen ook nog zo over denkt hahaaa
effegenoeg
0
Er wordt dus voortdurend op hogere koersen ingesprongen om de boot niet te missen.
Wat heb ik toch een rustig relaxt leventje door lekker op mijn stukken te blijven zitten.
[verwijderd]
1

Shell is geen handelsaandeel, het is een investeringsaandeel, je kunt rekenen op een goed dividend en over de jaren heen op een appreciatie in waarde, maar het is geen swing stock , het zal nooit spectaculair rennen, maar ook niet in elkaar klappen.
de grotere moves op het aandeel komen bij Shell altijd na wisseling van de wacht en we hebben nu een nieuwe CEO dus de eerste 2 jaar mogen we een beter koersverloop verwachten, daarna graviteert Shell weer lager, tot de volgende het mag zeggen, ben je alles bij elkaar 4 jaar verder , 2 jaar opbouw, dan 2 jaar afbouw, dan is het zaak om ze om te zetten naar Unilever , waar het zelfde plaats vind , enkel die lopen in een andere cadans , perfect elke 2 jaar gaat Uni Shell voorbij en daarna wisselt t weer, nu is Shell aan de beurt, let maar op die staat over 18 maand op 35 en Uni op 33 en dan draait t weer, soms kun je Shell voor Total vervangen en Uni voor Nestlé , kun je de verschillende dividend periodes spelen, zeker op Nestlé daar die maar 1 x per jaar betalen.

succes W
roloff
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 30 juli 2014 21:17:

Shell is geen handelsaandeel, het is een investeringsaandeel, je kunt rekenen op een goed dividend en over de jaren heen op een appreciatie in waarde, maar het is geen swing stock , het zal nooit spectaculair rennen, maar ook niet in elkaar klappen.
de grotere moves op het aandeel komen bij Shell altijd na wisseling van de wacht en we hebben nu een nieuwe CEO dus de eerste 2 jaar mogen we een beter koersverloop verwachten, daarna graviteert Shell weer lager, tot de volgende het mag zeggen, ben je alles bij elkaar 4 jaar verder , 2 jaar opbouw, dan 2 jaar afbouw, dan is het zaak om ze om te zetten naar Unilever , waar het zelfde plaats vind , enkel die lopen in een andere cadans , perfect elke 2 jaar gaat Uni Shell voorbij en daarna wisselt t weer, nu is Shell aan de beurt, let maar op die staat over 18 maand op 35 en Uni op 33 en dan draait t weer, soms kun je Shell voor Total vervangen en Uni voor Nestlé , kun je de verschillende dividend periodes spelen, zeker op Nestlé daar die maar 1 x per jaar betalen.

succes W
Goeie tip Wiesje, AB van mij.
[verwijderd]
0
quote:

Tsja... schreef op 31 juli 2014 08:19:

Eigenlijk wel prima cijfers, ben benieuwd wat het gaat doen op de beurs. Ik denk up.

www.shell.com/global/aboutshell/inves...
dit is van April

het gaat nu om 31 july

W
bezinteergebelegt
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 31 juli 2014 08:22:

[...]

dit is van April

het gaat nu om 31 july

W
?? Vlgs mij is die link toch naar de Q2 resultaten
[verwijderd]
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 31 juli 2014 08:25:

[...]

?? Vlgs mij is die link toch naar de Q2 resultaten
Neen die was naar 1, maar 2 staat er nu op

leest goed, maar is in lijn der verwachtingen
ze zijn wel goed bezig om echt waarde te creëren voor de aandeelhouder

dit moet ondersteunend zijn voor het aandeel.

Shell is mi een goede LT play voor de komende 18 maand, buy dips.

mvg W
bezinteergebelegt
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 31 juli 2014 08:31:

[...]

Neen die was naar 1, maar 2 staat er nu op

leest goed, maar is in lijn der verwachtingen
ze zijn wel goed bezig om echt waarde te creëren voor de aandeelhouder

dit moet ondersteunend zijn voor het aandeel.

Shell is mi een goede LT play voor de komende 18 maand, buy dips.

mvg W

oh, oke, ja, cijfers lezen goed, vraag blijft alleen hoeveel er al was ingeprijsd de afgelopen maanden want de koers is wel erg ver opgelopen maar ze zijn zeker goed bezig, verwacht nu geen spectaculaire opening maar ga wel beginnen met het opbouwen van een nieuwe callpositie.

gr

B.E.G.B.
50 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 15:51
Koers 33,835
Verschil +0,360 (+1,08%)
Hoog 33,890
Laag 33,680
Volume 1.794.358
Volume gemiddeld 7.272.671
Volume gisteren 5.779.215

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront