TomTom « Terug naar discussie overzicht

Woensdag 23

86 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker schreef op 23 april 2014 11:47:

daylow
drama weer
ik begin echt elk geloof in dit hok te verliezen
in het management deed ik dat jaren geleden al

We zullen nog even moeten afwachten tot de cijfers! En hopen dat er een keer goed nieuws komt. Jaren geleden vertelde een bekende van mij al dat TT niks meer van betekenis is? hier op het forum zijn er genoeg die dit anders zien.
Voorlopig heeft de bekende gelijk gehad en ik maar blijven hopen, misschien tegen beter weten in.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

alleskan schreef op 23 april 2014 11:58:

[...]

IPO staat niet gelijk aan verkopen of synergie weggooien, maar simpel gezegd geld ophalen door een deel te verkopen, niet alles.
De synergie hoeft dan niet weggegooid te worden, alle interfaces kunnen gewoon blijven bestaan zoals het is, er zullen dan aparte contracten tussen de nieuwe identiteit getekend moeten worden. Papierwerk, voor de rest zal het weinig uitmaken.
OK, kan ik me iets bij voorstellen. Maar waarom de noodzaak van snel geld ophalen?
TT's cashflow is nu dik in orde, hun netto-schuld stelt niks meer voor. Zij kunnen kennelijk hun realtime mapmaking platform realiseren met het huidige geld.

En mochten ze geld nodig hebben: dan is verkoop van een onderdeel alleen raadzaam als de ebit/waarde lager is dan de kosten van vreemd geld, ruwweg gezegd.
[verwijderd]
1
quote:

alleskan schreef op 23 april 2014 11:14:

Ik ben het echter wel eens dat Telematics steeds vaker zelfstandig geprofileerd wordt, ik wacht geduldig af totdat TT met de eerste benchmarks komt van Telematics met "concurrenten" met daaraan een focus op winst en omzetberekeningen, dan ben begin ik overtuigd te worden van een IPO route voor Telematics.

Ze zouden het geld kunnen gebruiken om eigen wereldwijde expansie op te zetten zoals TT in beginjaren zelf deed, immers de cash die ze nu overhouden van TT is niet genoeg om snel (lees niet-organisch) te groeien.

Anderzijds heeft het een voordeel dat er meer duidelijkheid en mogelijkheden komen voor de andere BUs, al dan niet om meer of minder in te investeren, m&a's om uit te breiden of wat dan ook.

Probleem van TT nu is immers dat je een te grote verscheidenheid hebt aan producten/diensten, waarbij onderdelen die het niet goed doen en beter zouden kunnen doen samen gewaardeerd worden met onderdelen die een enorme potentie hebben. Tja, dat is moeilijk waarderen.

Duidelijkere segmentatie geeft gewoon meer mogelijkheden. Duidelijkheid waarin wel flink geinvesteerd kan worden (fitness en telematics) en waarin verbeteringen/nieuwe oplossingen gevonden moeten worden (pnds/consumer).

Kernvragen zijn dan imho:
1) Hoe die investeringen in de groeiende elementen gedaan gaan worden; Het zij via organische groei, het zij via aantrekken van investeringen (ipo/lening).
2) Wat voor ontwikkelingen plaats kunnen vinden om de minder presterende elementen om te draaien, of in ieder geval geen belemmering te laten vormen voor de groeionderdelen (R&D/Merger/Verkopen)

Op deze manier zet je alle mogelijke deuren open, en dat doet HG dan wel weer goed vind ik. Welk pad hij daadwerkelijk gaat bewandelen, dat weet ik niet :) , maar dat het voor hemzelf mogelijkheden geeft voor de toekomst moge duidelijk zijn.

Is dat wel zo? (zie vet en onderstreept)

Er zijn legio bedrijven met diverse activiteiten. Denk aan een Philips met zijn consumententak en medische tak. Weet iedere SBM Offshore belegger precies waar zij allemaal actief zijn? Ik denk vooral de analisten. En de analisten bij TomTom weten heus wel hoe ze de verschillende activiteiten van elkaar moeten scheiden.

Er zit een behoorlijk verschil tussen EBIT en EBITDA door afschrijvingen. EBITDA van Licensing zal er een stuk beter uitzien dan de EBIT. Naar mijn idee is TomTom bezig om alle vier de divisies niet alleen een positief EBITDA, maar ook positief EBIT te geven.

Automotive
huidig EBIT = 10 miljoen negatief. Is een divisie in opbouw. EBIT wordt denk ik positief door nieuwe content deals, waarvan de belangrijkste die met Peugeot-Citroen is. TomTom zegt dat de nieuwe componentenstrategie aanslaan, ook bij partners die voorheen concurrenten waren, denk aan een Harman die levert aan Volkswagen, BMW en Toyota.

“We are very excited about the opportunity to collaborate with Toyota and TomTom to provide HD Traffic real-time traffic information to drivers across Europe,” says Dinesh Paliwal, HARMAN’s Chairman, President and CEO. “Thanks to HARMAN and TomTom pooling their expertise in navigation, we can deliver the best navigation experience possible to Toyota drivers.”

www.harman.com/en-us/newscenter/pages...

Consumer
huidige EBIT = 33 miljoen positief. Omzet PND staat onder druk. Daar staat tegenover dat er nieuwe omzet bij komt vanuit fitness. En dat het PND assortiment gerationaliseerd is: minder verschillende modellen, meer leunen op interne kosten (maps/traffic) die in de nieuwe GO zitten ten opzichte van externe kosten. Ik denk dat het EBIT Consumer op huidige niveau kan blijven.

Licensing:
Huidig EBIT = 10 miljoen negatief. Hier zitten alle kosten van kaarten onderhoud en afschrijvingen op TeleAtlas die de EBIT nipt in het rood duwen. Er zijn echter dit jaar flinke investeringen in verder digitaliseren van het maakproces van kaarten en er wordt overgestapt op een nieuw platform, terwijl dit jaar op 2 platforms wordt gewerkt. Volgend jaar vallen er kosten weg heeft de CFO al gezegd. Daarnaast wordt gewerkt aan verdieping van bestaande relaties, met name Apple. Ik denk dat Licensing ook een positief EBIT kan bereiken, mede door sturing op kostleiderschap en ook door de groei van de markt voor locatiegebaseerde diensten.

Business Solutions / Telematics
Huidig EBIT = 22 miljoen. Tweederde van de omzet bestaat uit fleetmanagement, een derde is hardware. Hardware neutraal houden met nieuwe producten, zoals recent die ‘rugged tablet’. Fleetmanagement groeit met 25% (organisch) of tegen de 40% (als je overnames meetelt). De groei zit hem dus in fleetmanagement. Dit is een softwareproduct zonder variabele kosten. Het EBIT kan daardoor in 2 jaar groeien richting 40 miljoen.

Dan heb je dus 4 divisies, waarvan het EBIT allevier positief is. Waarbij de verrassing zal zitten aan de zakelijke kant. Zowel business solutions / telematics, maar ook Automotive. Automotive is tot nu toe licht verliesgevend door focus die lag op hardware en nieuwe content klanten waarvan de omzet nog moet binnenkomen. Door de nieuwe rapportage methode gaat vanaf nu zichtbaar worden hoe Automotive content / services zich qua omzet gaan ontwikkelen. De echte groei zal 2015 zijn als het PSA contract gaat meetellen.

[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 23 april 2014 12:12:

[...]

TT's cashflow is nu dik in orde, hun netto-schuld stelt niks meer voor. Zij kunnen kennelijk hun realtime mapmaking platform realiseren met het huidige geld.

dik in orde, ja misschien.
Maar in absolute waardes, is het weinig in vergelijking met concurrenten. Een google kan makkelijk een paar 100 miljoen missen, TT niet.
Dus dan moet je je de vraag stellen: ga ik zelf organisch groeien met het risico om marktaandeel een een positie te verliezen (soor time-window), of ga ik voor extra kapital met risico dat ik een deel van mijn bedrijf moet verkopen om het te financieren terwijl dat het niet waard is.
Deze keuze maakt in principe elke startend bedrijf zodra er omzet gemaakt wordt en winst, maar er nog veel groeipotentieel is.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 23 april 2014 12:25:

[...]

Is dat wel zo? (zie vet en onderstreept)

Je hebt helemaal gelijk, ik bekijk de waardering echter vanuit investeringen. Vooral additionele (externe) investeringen.
Hoe duidelijker de segmentatie, hoe makkelijker het is om te weten waarin je investeert.
En de voorbeelden die jij geeft, ik vind het moeilijke bedrijven om te zien waar je precies in investeert.
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 23 april 2014 10:30:

Ik ben niet zo'n fan van dit soort berichten vlak voor de cijfers. Het is natuurlijk fantastisch dat het wagenparkbeheer het goed doet, maar dat was al bekend. Waarom ze het goede nieuws van dit onderdeel vóór de cijfers moeten benadrukken is mij echt een raadsel.

Ikzelf zie het meer als een aandachtsverlegger voor de wellicht nog erger dan verwachte krimp in de PND-markt...

Óf, ze willen TomTom Telematics op het spoor zetten voor een IPO, prima, maar noem dan meteen man en paard, en verras de beleggers ermee op de dag van de cijfers. Over de aandacht verleggen gesproken...

Het is de stilte periode, ik zie geen enkele noodzaak voor TomTom om een weekje voor de cijfers dit soort berichten de wereld in te slingeren.
Iedere stap van 50.000 wordt vermeld. Eind vorig jaar werd ook gemeld dat er 300.000 wagens in beheer waren, mede door toevoeging Coordina. En nu dus 350.000. Wat mij betreft staat dit soort nieuws dan ook los van de cijfers.

De relatie met de stilte periode zie ik ook niet, want zoals al heel vaak (ieder kwartaal opnieuw) wordt gezegd is dat er voorafgaand aan de cijfers geen gesprekken zijn met analisten (voorkomen van een kennisvoorsprong) maar komen er gewoon nieuwsberichten, aangezien die voor iedereen beschikbaar zijn.

Ieder kwartaal zie je dat er persberichten komen in een silent period en ieder kwartaal wordt opnieuw gevraagd hoe dat nou kan.

Ik snap niet wie er ooit bedacht heeft dat er in een silent period geen nieuws is????
[verwijderd]
0
quote:

Leeuw 007 schreef op 23 april 2014 12:57:

Justin zou tomtom nog een keer met een hologram komen?
Je bedoelt een hud (heads up display) zoals Garmin? Ik denk van niet. Ik denk dat de hud vooral in het inbouwsegment (automotive) vaker gezien gaat worden. In dat segment biedt tomtom vooral informatie en diensten en geen hardware. In het consumer segment denk ik dat de pnd DE form factor is en niet een hud. Waarom is vrij simpel. Aangezien de doelgroep veelal 40+ is en gericht op gemak en voorspelbaarheid. Een pnd is iets wat ze kennen (vertrouwd). Het zou wel een doelgroep kunnen aantrekken die meer op gadgets gericht is. Dan zou de hud moeten pairen met een speciale tomtom app. Wie weet komt er ooit zoiets. Maar tomtom kennende stappen ze pas in een markt zodra die groot genoeg is; zie ook hoe tomtom pas geleidelijk in fitness is gestapt en pas nu vol er in, nu het ook een markt in versnelling is geworden.
pwijsneus
0
quote:

*Justin* schreef op 23 april 2014 12:40:

[...]

Iedere stap van 50.000 wordt vermeld. Eind vorig jaar werd ook gemeld dat er 300.000 wagens in beheer waren, mede door toevoeging Coordina. En nu dus 350.000. Wat mij betreft staat dit soort nieuws dan ook los van de cijfers.

De relatie met de stilte periode zie ik ook niet, want zoals al heel vaak (ieder kwartaal opnieuw) wordt gezegd is dat er voorafgaand aan de cijfers geen gesprekken zijn met analisten (voorkomen van een kennisvoorsprong) maar komen er gewoon nieuwsberichten, aangezien die voor iedereen beschikbaar zijn.

Ieder kwartaal zie je dat er persberichten komen in een silent period en ieder kwartaal wordt opnieuw gevraagd hoe dat nou kan.

Ik snap niet wie er ooit bedacht heeft dat er in een silent period geen nieuws is????
Ik vind de timing gewoon opmerkelijk, nog geen week voor de cijfers.

Het is ook geen nieuws, het is meer een update(wel een positieve). Kan dat écht niet wachten tot volgende week dinsdag?

Het zou leuk zijn als ze ook statusupdates gaan geven over het aantal PND's wat ze verkopen.

Maar even serieus, ik vind het altijd link als bedrijven vlak voor cijferpublicatie "mooi weer berichten" naar buiten sturen, het is vaak zo dat dan de cijfers tegenvallen....maar dat is gewoon mijn onderbuik. Daarom ben ik geen fan van de timing van dit soort berichten.
[verwijderd]
0
O ja, @pwijsneus. Of pnd verkopen gaan tegenvallen of niet...

Januari was een drama maand denk ik, met sneeuwstormen in de VS waardoor zelfs groeivertraging in meerdere sectoren was. Maart was echter een goede retail maand, de groei werd toegedicht aan uitgestelde vraag na de sneeuwperiode.

Wat dat per saldo betekent moeten we afwachten. Wel denk ik dat de matige start van het jaar gezorgd kan hebben voor de voorzichtige outlook die in februari werd afgegeven. En dat het er nu toch iets beter voor staat. Ik verwacht dat de outlook 'gewoon' herhaald wordt na dit kleine kwartaal.

----

Retail Sales in U.S. Increased in March by Most Since 2012

"More seasonable temperatures brought out shoppers who had holed up at the start of the year, unleashing demand delayed by the snow storms that blanketed much of the country. While the surge in sales came too late to boost economic growth in the first quarter, it will probably propel a marked rebound from April through June."

mobile.bloomberg.com/news/2014-04-14/...

pwijsneus
0
quote:

*Justin* schreef op 23 april 2014 13:16:

O ja, @pwijsneus. Of pnd verkopen gaan tegenvallen of niet...

Januari was een drama maand denk ik, met sneeuwstormen in de VS waardoor zelfs groeivertraging in meerdere sectoren was. Maart was echter een goede retail maand, de groei werd toegedicht aan uitgestelde vraag na de sneeuwperiode.

Wat dat per saldo betekent moeten we afwachten. Wel denk ik dat de matige start van het jaar gezorgd kan hebben voor de voorzichtige outlook die in februari werd afgegeven. En dat het er nu toch iets beter voor staat. Ik verwacht dat de outlook 'gewoon' herhaald wordt na dit kleine kwartaal.
Het eerste kwartaal is idd altijd mager voor consumentenelectronica. Doordat de markt van PND's krimpt wordt dit natuurlijk ook nogeens extra versterkt.

Dan komt de mix van TomTom weer om de hoek kijken. Er is een school analisten die naar alle 4 de activiteiten van TomTom zouden moeten kijken. Echter, als de resultaten van de PND's tegenvallen, en dit drukt de resultaten van het totale concern. Dan blijft de aandacht liggen op een businessmodel wat is getroffen door creatieve destructie, de PND's.

Ik zie al headlines verschijnen als;

"Krimpende kastjesmarkt blijft TomTom parten spelen"

"TomTom nog steeds niet in staat om groei te realiseren"

De groeiende smartwatches-markt, 350.000 abonnees en growing, ambities voor een uniek mapping systeem waar partijen in Apple in geintresseerd zouden zijn komen dan (ver) op de achtergrond te liggen. Dat is waar analisten (zoals de SNS soms) wél naar zouden kunnen kijken.

Beleggers kijken naar TomTom als geheel, daarom vind ik jammer dat we nu al een voorproefje krijgen van het meest groeiende onderdeel (mits het alleen bij dit voorproefje blijft, waar ik wel vanuit ga). Dan is het effect namelijk al weg bij de cijfers, en komt de nadruk nog dikker op de PND's te liggen.
[verwijderd]
0
als dat zo is heegt Goddijn het gedaan om extra aandacht te krijgen voor zijn negatieve praatje
dat zal het wel zijn
in en in triest zeg
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 23 april 2014 13:28:

[...]

Het eerste kwartaal is idd altijd mager voor consumentenelectronica. Doordat de markt van PND's krimpt wordt dit natuurlijk ook nogeens extra versterkt.

Dan komt de mix van TomTom weer om de hoek kijken. Er is een school analisten die naar alle 4 de activiteiten van TomTom zouden moeten kijken. Echter, als de resultaten van de PND's tegenvallen, en dit drukt de resultaten van het totale concern. Dan blijft de aandacht liggen op een businessmodel wat is getroffen door creatieve destructie, de PND's.

Ik zie al headlines verschijnen als;

"Krimpende kastjesmarkt blijft TomTom parten spelen"

"TomTom nog steeds niet in staat om groei te realiseren"

De groeiende smartwatches-markt, 350.000 abonnees en growing, ambities voor een uniek mapping systeem waar partijen in Apple in geintresseerd zouden zijn komen dan (ver) op de achtergrond te liggen. Dat is waar analisten (zoals de SNS soms) wél naar zouden kunnen kijken.

Beleggers kijken naar TomTom als geheel, daarom vind ik jammer dat we nu al een voorproefje krijgen van het meest groeiende onderdeel (mits het alleen bij dit voorproefje blijft, waar ik wel vanuit ga). Dan is het effect namelijk al weg bij de cijfers, en komt de nadruk nog dikker op de PND's te liggen.
Ik denk dat als de outlook herhaald wordt er eigenlijk niks spannends is.

De dag na de cijfers is de aandeelhoudersvergadering. Die lijkt me interessanter. Hopelijk gaat het niet het grootste deel van de tijd over beloningen, maar over de strategische onderwerpen die jij hierboven opsomt.
[verwijderd]
0
quote:

alleskan schreef op 23 april 2014 11:14:

als deze informatie gisteren gekomen was, dan was TT flink gestegen.
Nu wordt het gestremd door overwegend negatieve AMX.
Timing is everything.

Ik ben het echter wel eens dat Telematics steeds vaker zelfstandig geprofileerd wordt, ik wacht geduldig af totdat TT met de eerste benchmarks komt van Telematics met "concurrenten" met daaraan een focus op winst en omzetberekeningen, dan ben begin ik overtuigd te worden van een IPO route voor Telematics. Ze zouden het geld kunnen gebruiken om eigen wereldwijde expansie op te zetten zoals TT in beginjaren zelf deed, immers de cash die ze nu overhouden van TT is niet genoeg om snel (lees niet-organisch) te groeien.
Anderzijds heeft het een voordeel dat er meer duidelijkheid en mogelijkheden komen voor de andere BUs, al dan niet om meer of minder in te investeren, m&a's om uit te breiden of wat dan ook.
Probleem van TT nu is immers dat je een te grote verscheidenheid hebt aan producten/diensten, waarbij onderdelen die het niet goed doen en beter zouden kunnen doen samen gewaardeerd worden met onderdelen die een enorme potentie hebben. Tja, dat is moeilijk waarderen.
Duidelijkere segmentatie geeft gewoon meer mogelijkheden. Duidelijkheid waarin wel flink geinvesteerd kan worden (fitness en telematics) en waarin verbeteringen/nieuwe oplossingen gevonden moeten worden (pnds/consumer). Kernvragen zijn dan imho:
1) Hoe die investeringen in de groeiende elementen gedaan gaan worden; Het zij via organische groei, het zij via aantrekken van investeringen (ipo/lening).
2) Wat voor ontwikkelingen plaats kunnen vinden om de minder presterende elementen om te draaien, of in ieder geval geen belemmering te laten vormen voor de groeionderdelen (R&D/Merger/Verkopen)

Op deze manier zet je alle mogelijke deuren open, en dat doet HG dan wel weer goed vind ik.
Welk pad hij daadwerkelijk gaat bewandelen, dat weet ik niet :) , maar dat het voor hemzelf mogelijkheden geeft voor de toekomst moge duidelijk zijn.
Interessante post. AB!

Telematics heeft inderdaad meerdere opties om kapitaal aan te trekken voor snelle verdere expansie (geografisch, via m&a, taalversies, intensieve marketing, samenwerking met LoJack, etc.). Als er verder geen krachtenspel zou spelen, zou het opkrikken van de leverage-ratio eigenlijk erg voor de hand te liggen. Maar dat zal bij de oprichters (maar misschien ook wel bij de banken die destijds ook de tenen flink bij elkaar hebben geknepen) wel heel gevoelig liggen. Maar bij een goed business plan voor een verzelfstandigd Telematics wordt alles mogelijk mijns inziens.

Ten opzichte van maps is het te gelde maken van Telematics kinderspel. Het zijn lastige keuzes voor HG. Hij kan gemakkelijk zijn hand overspelen en uiteindelijk de deksel op zijn neus krijgen.
Kniesoor
0
In the "triple T" divisie (TT Telematics) gaat het zeer voorspoedig. Het is alleen jammer (eufemisme) dat dit positieve nieuws niet voor een positief koersverloop kan zorgen.

Onlangs heeft AKO zo goed als afgebouwd (nog maar 0,56%) en ook hier is de verwachte short squeeze niet gekomen. Het lijkt de wet van Murphy wel bij TT.
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 23 april 2014 13:28:

Beleggers kijken naar TomTom als geheel, daarom vind ik jammer dat we nu al een voorproefje krijgen van het meest groeiende onderdeel (mits het alleen bij dit voorproefje blijft, waar ik wel vanuit ga). Dan is het effect namelijk al weg bij de cijfers, en komt de nadruk nog dikker op de PND's te liggen.
Als het echt de bedoeling zou zijn om "stemming" te kweken t.b.v. slechte aankomende cijfers, zou het dan niet veel logischer zijn geweest om het bericht onder persberichten op de hoofdsite te plaatsen i.p.v. op de Telematics sub-site?!

De door Justin gesuggereerde "ronde getallen-melding" spreekt mij wel aan als verklaring voor het publicatiemoment.
pwijsneus
0
quote:

xynix schreef op 23 april 2014 14:13:

[...]
Als het echt de bedoeling zou zijn om "stemming" te kweken t.b.v. slechte aankomende cijfers, zou het dan niet veel logischer zijn geweest om het bericht onder persberichten op de hoofdsite te plaatsen i.p.v. op de Telematics sub-site?!

De door Justin gesuggereerde "ronde getallen-melding" spreekt mij wel aan als verklaring voor het publicatiemoment.
Het nieuws wordt evengoed in kleine mate opgepikt;

www.heraldonline.com/2014/04/23/58924...

Maar ik denk dat je mijn punt wel snapt, ik begrijp gewoon niet waarom ze nog even 4 handelsdagen wachten.

Wie weet is het damagecontrol, wie weet is het een lekkermakertje voor een IPO, wie weet is het gewoon helemaal niets.

Gezien hardware niet top zal zijn in q1, en de rest ook niet overhoud, is het jammer dat ze deze amuse al hebben opgedient....
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 23 april 2014 14:41:

Maar ik denk dat je mijn punt wel snapt, ik begrijp gewoon niet waarom ze nog even 4 handelsdagen wachten.

Wie weet is het damagecontrol, wie weet is het een lekkermakertje voor een IPO, wie weet is het gewoon helemaal niets.

Gezien hardware niet top zal zijn in q1, en de rest ook niet overhoud, is het jammer dat ze deze amuse al hebben opgedient....
Inderdaad snap ik je punt en ik heb uiteraard ook een beetje herinneringen aan de aanloop naar de slecht ontvangen Q1 presentatie in mijn achterhoofd.
pwijsneus
0
Beperktedijkbewaking
0
quote:

alleskan schreef op 23 april 2014 12:26:

[...]

dik in orde, ja misschien.
Maar in absolute waardes, is het weinig in vergelijking met concurrenten. Een google kan makkelijk een paar 100 miljoen missen, TT niet.
Dus dan moet je je de vraag stellen: ga ik zelf organisch groeien met het risico om marktaandeel een een positie te verliezen (soor time-window), of ga ik voor extra kapital met risico dat ik een deel van mijn bedrijf moet verkopen om het te financieren terwijl dat het niet waard is.
Deze keuze maakt in principe elke startend bedrijf zodra er omzet gemaakt wordt en winst, maar er nog veel groeipotentieel is.

Ik vind het onzin om TT's mogelijke investeringen te vergelijken met die van Google. Daar kan TT nooit aan tippen, ook niet na verkoop van een divisie. Vgl. PEC Zwolle met Ajax.

De 'reuzen', zoals Aplle of Google, willen graag wat satellieten om zich heen. In die ruimte moet een TT proberen te leven. Ik denk dat er ruimte voor is, wat overname van een onderdeel niet uitsluit.
Maar het is geen levensnoodzaak voor TT, en dus alleen delen verkopen tegen een WAZE-achtige fantasieprijs...
86 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil -0,055 (-0,95%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.850
Volume gisteren 475.734

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront