TIE « Terug naar discussie overzicht

Visies op Bied-Laat boek TIE KINETIX 2014 e.v.

1.164 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 55 56 57 58 59 » | Laatste
aextracker
0
Los van de verwevenheid en bonusuitbetaling over 2014 (toch weer 50 K) bij een matig jaar........onderneemt TIE KINETIX NV nagenoeg geen eigen initiatief om externe financiers\ aandeelhouders naar TIE toe te trekken.

Het komt inmiddels over alsof TIE GEEN nieuwe financiers c.q. grote aandeelhouders wenstte krijgen, totdat het moment is dat men er zelf voldoende rendement aan overhoudt.

Ik kan verschillende redenen bedenken i.r.t. de performance , shareholdervalue development \ protection en de reden waarom PvS inmiddels "zgn. "governance technisch" minder gebonden is.

Eind februari moest TIE de claim indienen i.r.t. de EU subsisides 2012 - 2014.
Eind maart is bekend hoe de EU over de claimschade denkt. Pas dan is er reden te beoordelen of en hoe er met de nominale waarde omgegaan dient te worden. E.e.a. is uiteindelijk echter afhankelijk of en in welke mate TIE de evt. totale EU schade kan verhalen op "een derde betrokkenen" . Het zou me niet verbazen als daar een deal ten grondslag aan ligt en de nom. waarde verlaging in feite niet nodig is.........tenzij TIE KINETIX tegelijkertijd de Samar case wil settlen. Ik vernam via de digitale wandelgangen dat een settlement nabij is.

In dat geval zou theoretisch TIE KINETIX eind maart schoon schp gemaakt kunnen hebben met alle claims . Dan kan er pas ECHT kunnen gebouwd worden aan shareholdervalue development. Helaas zijn er tot op heden geen heldere doelen overeengekomen tussen RvC & MT die daar aan appeleren.

Het zou een sterk aanzuigende werking kunnen hebben op nieuwe aandeelhouders, vanuit de "dienende functie naar nieuwe aandeelhouders en diens belangen" en zo tevens meteen nieuw kapitaal aantrekken om winstgevend sneller te kunnen gaan groeien.

TRacker
aextracker
0
Gezien het opneingsboekje vandaag, moet de koers kort voor de AvA hard omhoog kunnen richting Euro 8,-.

Is dat in reactie zijn op de lancering deze week van de 5 E-modules (Smart pdf, E-docs, e-tablet, e-aarchiving, E-EDI) in the cloud die Objective Lune & TIE in de USA aan Microsoft re-sellers lanceren ? Zie draadje persberichten marcello.

Ik las op de Microsoft pagina's dat dit er toch al gauw > 5.000 in de US of A zijn.
Benieuwd welke revenue base men daar binnen TIE van terugziet komend jaar. Of gaat OL hier vnl. met de marge lopen ?

Ik gok daarom deze week richting Euro 8,- en na de Ava weer langzaam naar beneden richting 6,80 - 6.60.

Tracker
[verwijderd]
0
Trekkert,

Het viel mij op dat vooral de overzijde van de atlantische plas aan het woord was in de press release. Misschien omdat we het over een event aan die kant hebben, maar als het strategisch was, hadden de CEOs toch een steentje kunnen bijdragen? Dit gebeurde niet, dus in een poging om tussen de lijnen door te lezen, is er geen sprake van strategie, maar van US taktiek. Het lijkt mij ook dat de besproken service volledig in het straatje van integratie/EDI valt, maar als ik de ObjectifLune website even bekijk (waarop groot een presentatie van Gombert over het "nieuwe product" PlantPress-Connect) valt mij op dat een groot gedeelte van de PlanetPress-Connect functionaliteit overeenkomt met hetgeen TIE doet (of zo moeten doen)

Vraag die dan naar voren komt: wat is TIE, wat is OL? Is dit een eerlijk partnership? Of heeft 1 van de 2 meer vingers in de pap? Of is het gewoon "we doen het samen, en wie er het meeste klantjes mee bedient, verdient er het meest aan"? Dit laatste ligt voor de hand, en daarmee komt het aan op commercieele slagkracht.

Een link met Microsoft: klinkt goed, maar zo klonk die link met CNet ook..

Ik schiet niet gelijk negatief in (ik wil wel, maar laten we dat voor de gein eens niet doen): mi. is de vraag: welke nieuwe klanten kan TIE hiermee bedienen die het al niet bedient (of zou kunnen bedienen)? Welke commercieele acties zijn er gepland?

Zoals ik al zei: het ligt in de lijn van TIE. Waarom hebben ze zelf niet zo'n product ontwikkelt? Waarom met OL? Is er sprake van een proefballonnetje?

Koers: ik help het je hopen, maar ik heb mijn reserves..
marcello106
0
Gerrit,

Ik denk dat Sundelin ook liever in de USA was geweest. Voor het bedrijf en de aandeelhouders is zijn aanwezigheid in NL even van groter belang. (EY)

Interessant om te zien dat TIE, in mijn beleving voor het eerst, DG inzet om eigen software via resellers te verkopen.
TIE lijkt me aanwezig op het Microsoft feestje omdat er veel resellers aanwezig zijn. De oplossingen zijn geschikt voor, maar natuurlijk niet beperkt tot alleen Microsoft resellers.

Voor softwareboeren heeft het werken met resellers een enorme potentie. Dan komt het inderdaad aan op commerciële slagkracht.
[verwijderd]
0
Marcello,

Gezien mijn andere draadje zou deze (ex) aandeelhouder Sundelin liever ook ergens ander zien. TIE heeft altijd al resellers gehad, echter met de grote (Cnet) geen succes. Gezien mij verhaal hierboven, vraag ik mij af of DG TIE ook daadwerkelijk nodig heeft. Veel functionaliteit heeft hij al in huis, alleen misschien minder kennis van EDI. Die kennis is in overvloed en niet al te duur beschikbaar.

Microsoft en resellers: ik meen mij te herinneren dat MS op een gegeven moment een samenwerking had met Covast: een toko vergelijkbaar met TIE. Daarna heeft MS zelf de functionaliteit ontwikkelt en Covast aan de deur gezet. Een samenwerking TIE/MS waarbij TIE goed verdient: ik zie het niet gebeuren. Muizen en olifanten stampen nou eenmaal niet even hard op de brug.

TIE en resellers: volgens mij heb ik daar Sundelin al een keer iets over horen roepen. Kan mij alleen niet meer herinneren wat.. Affijn: situatie is nog steeds hetzelfde dus het zal wel weer een warme hap adem in een mooie gebroken Nederlandse volzin zijn geweest.
marcello106
0
Gerrit,

Het duurde even voordat het kwartje viel, maar met DG bedoelde ik natuurlijk Demand Generation en niet Didier Gombert.

Nogmaals, ik kan me vergissen, maar het lijkt een gezamenlijk feestje OL/TIE, waarbij Microsoft geen partij is.

Ik heb Sundelin ook eens iets over resellers horen zeggen. Dat het lastig was om goede resellers te vinden omdat de commitment ontbrak. Dat probleem lijkt me hiermee niet opgelost.
[verwijderd]
0
Marcello,

Soms zit ik teveel vast in mijn eigen redenatie: excuus daarvoor.

Demand Generation voor het eigen gebruik: volgens mij was dat ook al eens een keer geopperd. Maar het lijkt het paard acher de wagen spannen: er is geen kanaal. Eerst een kanaal hebben om dan informatie te verspreiden lijkt logischer.

Met Demand Generation de brand is belangrijk (krijg mensen op de site, houd de mensen op de site): mi. heeft TIE niet een brand wat stevig genoeg is. De boel white-labellen misschien een optie? Het lijkt mij dat dat een optie is waarmee TIE zich in de eigen voet schiet, maar ik hoor graag jullie visie.

marcello106
0
We zitten ongetwijfeld allemaal te veel vast in onze eigen redenatie.

Zo kan ik dit nieuwe initiatief niet los zien van mijn gedachte dat OL aan het droog oefenen is om te zien of TIE op termijn een mogelijke overnamekandidaat zou kunnen zijn.
aextracker
0
quote:

Gekke Gerrit schreef op 17 maart 2015 13:41:

Trekkert,

Het viel mij op dat vooral de overzijde van de atlantische plas aan het woord was in de press release. Misschien omdat we het over een event aan die kant hebben, maar als het strategisch was, hadden de CEOs toch een steentje kunnen bijdragen? Dit gebeurde niet, dus in een poging om tussen de lijnen door te lezen, is er geen sprake van strategie, maar van US taktiek. Het lijkt mij ook dat de besproken service volledig in het straatje van integratie/EDI valt, maar als ik de ObjectifLune website even bekijk (waarop groot een presentatie van Gombert over het "nieuwe product" PlantPress-Connect) valt mij op dat een groot gedeelte van de PlanetPress-Connect functionaliteit overeenkomt met hetgeen TIE doet (of zo moeten doen)

Vraag die dan naar voren komt: wat is TIE, wat is OL? Is dit een eerlijk partnership? Of heeft 1 van de 2 meer vingers in de pap? Of is het gewoon "we doen het samen, en wie er het meeste klantjes mee bedient, verdient er het meest aan"? Dit laatste ligt voor de hand, en daarmee komt het aan op commercieele slagkracht.

Een link met Microsoft: klinkt goed, maar zo klonk die link met CNet ook..

Ik schiet niet gelijk negatief in (ik wil wel, maar laten we dat voor de gein eens niet doen): mi. is de vraag: welke nieuwe klanten kan TIE hiermee bedienen die het al niet bedient (of zou kunnen bedienen)? Welke commercieele acties zijn er gepland?

Zoals ik al zei: het ligt in de lijn van TIE. Waarom hebben ze zelf niet zo'n product ontwikkelt? Waarom met OL? Is er sprake van een proefballonnetje?

Koers: ik help het je hopen, maar ik heb mijn reserves..
Gekkert,
Voor mij evident dat TIE's CEO gezien de recente events in de EU een onverwacht ander hoogtepunt persoonlijk moet opvolgen. Het lijkt mij logisch als enige geldige verklaring. Ik schat de situatie zo in, dat hij daarom niet bij een dergelijk commercieel relevant event in de USA aanwezig is.

In lijn met de discussie die je met marcello voert, blijkt mij uit de site van OL dat de Planet press connect oplossing 3 : 2 voor OL vs. TIE werkt. Slechts EDI & E-tablet lijen een TIE portfolio solution.
Daarmee lijkt OL de lead te hebben als VAN richting de users.

De verwevenheid van OL met TIE en de basis waarop deze tot stand kwam, roept bij mij slechts 1 vraag op ;
- Hoe luidt de verdeelsleutel van future revenue based margin die Planet press connect genereert via MS resellers bij OL & TIE ?
Dat zegt alles over wie , waar de lead in heeft en de waarde van de aandeelhouder zijn plaats krijgt. OL is echter niet beursgenoteerd, dus voor PvS zou de meeste waarde binnen TIE KINETIX goed passen.

De commerciele slagkracht van TIE KINETIX ervaar ik al langer als het grootste vraagteken achter de drivers voor toekomstige waardebepaling van TIE KINETIX. Aan de techniek ligt het niet, het is de keus voor re-sellers en de financieel \ juridsche zekerheden , die TIE daar aan weet te koppelen.

Het risico wat Covast met MS overkwam, gebeurde TIE met CNET en kan opnieuw gebeuren met MS. Het verhaal van "de ezel en de steen" ? Dat zal moeten blijken.
Bij T-Mobile & TIE lijkt de leercurve te zijn doorlopen. De uitdaging ligt daar om meer telecommers aan te koppelen, zonder dat TIE de "klant van het eerste uur" de tent uit jaagt (of is er sprake van een "vertical \ country non compete solution" in het contract met T-Mobile). Het uitblijven van vergelijkbare contracten elders (USA) duidt op het laatste. Het zou een "schot op open doel" vormen.

Tracker
[verwijderd]
0
Trekkert,

Het sterke punt van JS is zijn commercieel vermogen en niet zijn kennis op EU projecten: het strijdpunt bij de EU projecten is technisch/administratief. Beter dit overlaten aan mensen die er meer verstand van hebben. Als JS dit als excuus zou gebruiken, zou mijn inschatting zijn dat hij uit zijn spreekwoordelijke nek praat.

Er staat mij bij dat TIE 2 EDI producten heeft: PlanetPress Connect zou dit plot weleens kunnen slechten. Dit kan echter alleen als zij de boel overnemen, en de vuist op tafel kunnen slaan. Voor zover ik weet is er nooit een beslissing gekomen tussen de 2 (concurrerende) producten binnen TIE: ik schat in omdat het politiek te gevoelig lag.

Voor zover ik weet heeft TIE nog 2 grote eCommerce klanten: Hi en T-Mobile. Schimmig en duister vertellen mij dat Hi bezig is met zijn eigen platform. Die zal dus op termijn verdwijnen.
[verwijderd]
0
GG:
Tie heeft haar eigen ontwikkeld EDI product en het EDI product dat ooit met een USA acquisitie meekwam. Ze hebben in 15 jaar het niet gepresteerd om er 1 product van te maken. Er zijn toch vele miljoenen in productontwikkeling gestoken... Niet concurrerend, wel ontbreken van lef om 1 nieuw product te ontwikkelen en de klanten mee naar de toekomst te nemen.

KPN bouwt een nieuw platform, het wordt aan de andere kant van de wereld gebouwd. Hi gaat daar ook mee werken, dus binnenkort geen Tie klant meer.

@Tracker: je verwijst naar Covast en MS. Wat bedoel je daarmee? is MS Microsoft?
aextracker
0
quote:

Gekke Gerrit schreef op 23 maart 2015 14:17:

Trekkert,

Het sterke punt van JS is zijn commercieel vermogen en niet zijn kennis op EU projecten: het strijdpunt bij de EU projecten is technisch/administratief. Beter dit overlaten aan mensen die er meer verstand van hebben. Als JS dit als excuus zou gebruiken, zou mijn inschatting zijn dat hij uit zijn spreekwoordelijke nek praat.

Er staat mij bij dat TIE 2 EDI producten heeft: PlanetPress Connect zou dit plot weleens kunnen slechten. Dit kan echter alleen als zij de boel overnemen, en de vuist op tafel kunnen slaan. Voor zover ik weet is er nooit een beslissing gekomen tussen de 2 (concurrerende) producten binnen TIE: ik schat in omdat het politiek te gevoelig lag.

Voor zover ik weet heeft TIE nog 2 grote eCommerce klanten: Hi en T-Mobile. Schimmig en duister vertellen mij dat Hi bezig is met zijn eigen platform. Die zal dus op termijn verdwijnen.
gekkert,

Eerlijk gezegd , vraag me af wat JS zijn sterke kant is. Waarom vind je hem commercieel sterk ?

De familie "schimmig en duister" die je quote alhier, blinken in mijn ogen uit door het bezigen van "hear say vaagheden" verpakt in een "waas van tendensieuze veronderstellingen".
De timing is treffend, de vormkeuze veilig op afstand, doch zonder een confrontatie met het MT & de RvC aan te gaan. 't is een keuze.

Dankzij beleggert en gekkert weet het forum nu dat ;
a.) KPN zojuist het merk Hi ontmantelde en opofferde ; Goed voor een AvA vraag :).
b.) Hi toch in het geheim doorwerkt aan een eigen platform.

Reuters; TIE werkt in het geheim aan een strategie om via het overtollige geheime Hi-platform de digitale telecom wereld te gaan veroveren.

Jammer dat jullie vrijdag a.s. de AvA niet bezoeken. De vragen die jullie inbrengen zijn talrijk, de twijfels die geponeerd worden veelvuldig. De input is buitengewoon interessant voer voor discussie en replies , komend vanachter een bestuurstafel en \of een digitaal forum.

Niet tot vrijdag ..... :( toch jammer !

Tracker
[verwijderd]
0
Maar weer even een paar minuutjes van de baas zijn tijd opofferen om wat antwoordjes te componeren... (zal hij blij mee zijn)

Trekkert,

JS commercieel sterk: hij zat toch hoog in de sales boom bij die printer-boer?
1) Strategisch is hij niet sterk: ik zie geen duidelijke strategie buiten "ik wil overnemen om de tent te laten groeien".
2) In managen van mensen is hij niet sterk: het is een driftkikker die door ruiten en ramen kan gaan. Afdwingen kan hij wel, overtuigen niet. In de keuze van mensen die hij heeft aangenomen zie ik geen pareltjes (of krijgen geen ruimte?) Die Amerikaan Tervo lijkt ok, maar het 2e EDI platform is er nog steeds (ik lees "ik ga niet afhankelijk zijn van de hollanders voor het platform waar US het meeste aan verdiend"), en het schijnt een micro-managende control-freak (deze term neem ik maar even over van schimmig en duister) te zijn. Het laatste wat ik hoorde is dat JS verschillende mensen de jaarlijkse bonus door de neus wilde boren. JS is meer het type: "ik kom binnen, ik geef iedereen een loonsverhoging, en nu gaat iedereen keihard werken". Beetje wishful thinking lijkt mij.
3) Administratief niet sterk: zie het debakel EU, maar ook alle overname perikelen.
4) Wel sterk in sales: eerlijk gezegd, ik gun JS ook een puntje. Aan de andere kant moet ik ook zeggen dat ik geen resultaten heb gezien.

Van horen zeggen/tendentieus
JA. Ik geef het toe. Ik vraag mij al tijden af hoe de club al jaren blijft underperformen. Duidelijke keuzen worden uitgesteld. Pap en nathoud-management, mensen worden onder druk gezet en soms geschoffeerd. Clubs worden overgenomen niet vanuit strategie, maar vanuit gelegenheid. Natuurlijk kan je veel vergeven als het resultaat er zou zijn.

Aan de andere kant zou ik toch graag zien dat we wat kritischer zijn over de uitleg die af en toe gegeven wordt: "reoganisatie kosten", wat zijn die kosten geweest? Zitten er nog meer reoganisaties aan te komen? "Ascention afgeschreven", wie heeft wat voor/tijdens de overname goedgekeurd? Op welke basis is het besluit genomen de club over te nemen? Wat is de rol van de RvC geweest? "We doen meer met minder mensen", is dit zo: wat was persoonlijke bezetting ervoor/erna? Hoe wordt er met personeel omgegaan? Is er een effectieve samenwerking met de OR?
aextracker
0
quote:

Gekke Gerrit schreef op 25 maart 2015 09:16:

Maar weer even een paar minuutjes van de baas zijn tijd opofferen om wat antwoordjes te componeren... (zal hij blij mee zijn)

Trekkert,

JS commercieel sterk: hij zat toch hoog in de sales boom bij die printer-boer?
1) Strategisch is hij niet sterk: ik zie geen duidelijke strategie buiten "ik wil overnemen om de tent te laten groeien".
2) In managen van mensen is hij niet sterk: het is een driftkikker die door ruiten en ramen kan gaan. Afdwingen kan hij wel, overtuigen niet. In de keuze van mensen die hij heeft aangenomen zie ik geen pareltjes (of krijgen geen ruimte?) Die Amerikaan Tervo lijkt ok, maar het 2e EDI platform is er nog steeds (ik lees "ik ga niet afhankelijk zijn van de hollanders voor het platform waar US het meeste aan verdiend"), en het schijnt een micro-managende control-freak (deze term neem ik maar even over van schimmig en duister) te zijn. Het laatste wat ik hoorde is dat JS verschillende mensen de jaarlijkse bonus door de neus wilde boren. JS is meer het type: "ik kom binnen, ik geef iedereen een loonsverhoging, en nu gaat iedereen keihard werken". Beetje wishful thinking lijkt mij.
3) Administratief niet sterk: zie het debakel EU, maar ook alle overname perikelen.
4) Wel sterk in sales: eerlijk gezegd, ik gun JS ook een puntje. Aan de andere kant moet ik ook zeggen dat ik geen resultaten heb gezien.

Van horen zeggen/tendentieus
JA. Ik geef het toe. Ik vraag mij al tijden af hoe de club al jaren blijft underperformen. Duidelijke keuzen worden uitgesteld. Pap en nathoud-management, mensen worden onder druk gezet en soms geschoffeerd. Clubs worden overgenomen niet vanuit strategie, maar vanuit gelegenheid. Natuurlijk kan je veel vergeven als het resultaat er zou zijn.

Aan de andere kant zou ik toch graag zien dat we wat kritischer zijn over de uitleg die af en toe gegeven wordt: "reoganisatie kosten", wat zijn die kosten geweest? Zitten er nog meer reoganisaties aan te komen? "Ascention afgeschreven", wie heeft wat voor/tijdens de overname goedgekeurd? Op welke basis is het besluit genomen de club over te nemen? Wat is de rol van de RvC geweest? "We doen meer met minder mensen", is dit zo: wat was persoonlijke bezetting ervoor/erna? Hoe wordt er met personeel omgegaan? Is er een effectieve samenwerking met de OR?
Gekkert,

Pas op; Ik las deze week in een blad, dat de (moderne vooruitstrevende ) manager via "uitgebreide big-data analyse" effectiviteit van de werknemer in beeld heeft t.a.v. telefoon, e-mail , soc. media gedrag. Dit wordt onderdeel van het "nieuwe HR tooling effectivness of omployees".

Wat was JS trackrecord eigenlijk bij QMS ? Ik zie de kracht niet in de TIE omzetontwikkeling terug nl.

JS komt op mij over als een "niet lullen maar poetsen altijd werkende Husqvarna over". dat is een goed vertrekpunt lijkt me. Eens ?

JS een kort lontje ?
Mijn indruk o.b.v. feiten welke bekend zijn, is er inmiddels een van "kort door de bocht" en te weinig oog voor relevant detail (op diverse vlakken).

Strategisch technisch onvoldoende sterk doch vnl. vanuit aktief tactische daadkracht handelend.
Overnames vanuit gelegenheid ? Ja, dat is inmiddels ook mijn mening ! Helaas het lot van een "te klein voor het tafellaken , te groot voor het servet" club.

vanuit bovenstaande begrijp ik dat er veel spaanders vallen , zowel financieel als "menselijk". Jouw betoog en toelichtingen doen mij vrezen , dat je een van de spaanders betreft , danwel er (in)direct mee te maken had.
Mocht dat zo zijn , dan vind ik dat jammer en tegelijkertijd begrijpelijk vanuit deze forumdiscussie.

Je begrijpt uit mijn betoog, dat ik "een kritisch volger ben geworden". Er zijn teveel terugkerende negatieve aspekten bij TIE die uitgelegd moeten worden en de [performance negatief beinvloeden. Daar zijn slechts enkelen echt op aanspreekbaar.

De uitleg van "meer winnen dan verleizen"is geen visie waarmee TIE een succesvolle beursnotering gaat realiseren. dat zal een RvC ook moeten inzien. Zo niet , dan is men alsmede verwijtbaar.

Daar kan je op de AvA over stemmen , door je stem aktief te laten gelden.

Tracker
[verwijderd]
0
Beste trekkert,

mijn chef is er`1 van "als je maar voor elkaar krijgt hetgeen je moet doen". Als ik 10 minuten "pik", geef ik er 15 voor terug. Sommige werknemers werken het best in vrijheid, andere moet je op de huid zitten. Het zal dus wel loslopen..

Ikzelf ben geen spaander, maar ik ken duister en schimmig al een aantal jaren op persoonlijke basis, en heb ik zelfs op een gegeven moment een kluitje aandelen gekocht. Het is een soort "Big Brother/Utopia" geworden. Ik geef toe: ik zit er misschien wat persoonlijk in.

Beide schmmig als duister namen (apart van elkaar) het woord "driftig" in de mond over JS.

QMS: sales en marketing manager. Ik trek het zo van het web.

werkende Husqvarna: mijn punt is (om de analogie maar door te trekken) dat deze naaimachine misschien hard werkt, maar als de bewerkte kledingstukken uit elkaar blijven vallen, is het misschien tijd om eens de machine te vervangen.

Andere analogie: het ziet eruit als poep, het ruikt als poep, het voelt als poep, het smaakt als poep.. We moeten openstaan voor de these dat het misschien wel poep is. En na 8 jaar kunnen we het wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk vaststellen.

Ik begrijp dat je er nu wat kritischer in zit: ik lees graag je verslag van de ava van morgen. Gooi ze het vuur aan de schenen, en stel voor dat JS zijn heil ergens anders zoekt. Ik denk dat het een heilzaam effect zal hebben op de beurskoers.
aextracker
0
Huh,

valt er vandaag iets te vieren rondom TIE KINETIX NV ? Geen persbericht of niets in de lucht. Of vloog er soms een zwaluw uit Brussel over Breukelen ?

Koers loopt op 14 april zomaar op met 5,4% , waarbij het volume de dag uitgaat met 4.40 stuks.
Dun boekje gedurende de dag.

Da's best veel zonder enige aanleiding en genoeg misere in de pipeline vanuit de EU claim en verwatering a ca. 20 - 30%.

Kan dit toeval zijn ?

Tracker
marcello106
0
quote:

aextracker schreef op 14 april 2015 21:52:

Of vloog er soms een zwaluw uit Brussel over Breukelen ?

Kan dit toeval zijn ?

Tracker
Europa moet investeren in IT-innovatie

Veel organisaties bezuinigen op research en development. Dit is behoorlijk tegenstrijdig wanneer dezelfde ondernemingen aangeven zich te onderscheiden op het gebied van innovatie. Europa moet zich deze ontwikkeling veel meer aantrekken en zich hardmaken als het gaat om innovatie en de inspanningen die nodig zijn om Europa concurrerender te maken op dit vlak, met name ten opzichte van Amerika.

Succesvolle innovatieve bedrijven als Facebook, Google en WhatsApp, vinden allemaal hun oorsprong in de Verenigde Staten. Daarentegen is Europa weer heel sterk in het opbouwen van infrastructuur; kijk maar naar waar bedrijven als Nokia en Ericsson mee bezig zijn. Ook op het vlak van research en engineering is Europa erg sterk. Zodra het echter gaat om het starten van nieuwe ontwikkelingen, om innovatie, dan loopt Europa enorm achter. SAP en Software AG zijn bedrijven die het in Europa heel goed doen, maar de meeste succesverhalen zijn toch echt in Amerika te vinden.
Waarom lukt het Amerika wel
Amerika heeft meer succes als het gaat om it-innovatie, omdat dit land een grotere digitale markt kent. Een nieuwe introductie in Nederland beslaat slechts een klein percentage van de wereldmarkt. Bij een nieuwe introductie in Amerika is die markt vele malen groter, wat succes beter mogelijk maakt. Daarnaast komt de wet- en regelgeving op het vlak van it-innovatie in alle Amerikaanse staten overeen, wat in de diverse Europese landen niet het geval is.
Wat ook bijdraagt aan het innovatieve klimaat in Amerika, is dat start-ups daar heel anders worden benaderd dan in Europa. Amerikaanse universiteiten hebben bijvoorbeeld veel meer mogelijkheden als het gaat om funding en vrijheden om nieuwe diensten te bedenken. In Amerika krijgen ook mkb-bedrijven veel meer kansen als het gaat om de creatie van nieuwe diensten.
Rol Europese Commissie
Hier ligt wat Europa betreft een duidelijke taak voor de Europese Commissie; deze richt zich te veel op grote bedrijven en kijkt te weinig naar start-ups en mkb-bedrijven. De Europese Commissie probeert hier wel verandering in te brengen, maar zonder al te veel succes. De meeste funding gaat nog steeds naar de grotere ondernemingen. Het volledige bedrijfsleven draait echter voor 98 procent op middelgrote en kleinere ondernemingen. Hier zie je ook snel return on investment: dit soort kleine en middelgrote ondernemingen hebben helemaal geen grote bedragen nodig om succes op te kunnen bouwen en daarom moeten we hier snel veel meer aandacht aan gaan geven. Na acht jaar voor de Europese Commissie te hebben gewerkt aan het realiseren van innovatie, moeten wij op dit moment concluderen dat participatie aan Europese innovatieprojecten vooral werkt voor grote bedrijven en nog eigenlijk nauwelijks voor mkb-bedrijven.
Investeringen in het mkb en in start-ups zorgen uiteindelijk ook voor meer banen in Europa. We komen steeds verder uit de recessie en het creëren van banen is essentieel om deze ontwikkeling voort te kunnen zetten. Europa moet dan ook blijven investeren in mkb-bedrijven en start-ups. Als we de verschillende regels in de diverse landen kunnen uniformeren, hebben we een nog grotere kans om bedrijven binnen Europa een kans te geven. Hopelijk pakt de Europese Commissie deze handschoen op.
Jan Sundelin, ceo TIE Kinetix

Read more: www.computable.nl/artikel/opinie/deve...
Kwiirk
1
quote:

marcello106 schreef op 14 april 2015 22:25:

[...]

Europa moet investeren in IT-innovatie

Rol Europese Commissie
Hier ligt wat Europa betreft een duidelijke taak voor de Europese Commissie; deze richt zich te veel op grote bedrijven en kijkt te weinig naar start-ups en mkb-bedrijven. De Europese Commissie probeert hier wel verandering in te brengen, maar zonder al te veel succes. De meeste funding gaat nog steeds naar de grotere ondernemingen. Het volledige bedrijfsleven draait echter voor 98 procent op middelgrote en kleinere ondernemingen. Hier zie je ook snel return on investment: dit soort kleine en middelgrote ondernemingen hebben helemaal geen grote bedragen nodig om succes op te kunnen bouwen en daarom moeten we hier snel veel meer aandacht aan gaan geven.
Jan Sundelin, ceo TIE Kinetix

Read more: www.computable.nl/artikel/opinie/deve...
Jan beweert dat bij innovatie door middelgrote en kleinere bedrijven de returm on investment sneller is te zien. Ik heb wat moeite met die uitspraak als ik kijk naar Jan's eigen trackrecord op dit aspect. Interessante vraag, zou Jan kunnen uitleggen waarom dat bij TIE, na vele jaren innovatie, niet lukt?
Kwiirk
0
Worden de uitspraken van Jan Sundelin over de Amerikaanse markt door TIE Commerce inc. bevestigd?
1.164 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 55 56 57 58 59 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 mei 2024 17:35
Koers 1,400
Verschil -0,040 (-2,78%)
Hoog 1,440
Laag 1,400
Volume 85.540
Volume gemiddeld 2.679
Volume gisteren 6.412

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront