Tigenix « Terug naar discussie overzicht

Tigenix - juli 2013

83 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 » | Laatste
[verwijderd]
0
Alweer in de maand maar toch een nieuw draadje. Wat mogen we deze maand verwachten?

Op dit moment weer wat centjes er van af en sinds lange tijd weer onder de 60 cent. Wat speelt er?
[verwijderd]
0
ja, ze hebben nog geld tot en met augustus dan is het over en uit !!
Dus kv zit er wel degelijk aan te komen :-((((
[verwijderd]
0
@ Maxke

Ik neem aan dat jij de berekening maakt: Eind maart 6,8 miljoen in kas en maandelijks 1,4 miljoen uitgaven= 5 maanden geld= eind augustus.

Dan ga je er wel aan voorbij dat de omzet gegroeid is van 1,04 miljoen in de eerste 3 maanden naar 1,9 miljoen na 5 maanden ( dit was ook nog zonder de opbrengsten van de omzet in Spanje )

Het is dus te kort door de bocht dat het eind augustus afgelopen is. Als de omzetstijging zo doorzet komen ze er wel.

Ben op 0,55 ingestapt en zo te zien ben ik niet de enige.
[verwijderd]
0
quote:

frakske1 schreef op 9 juli 2013 10:11:

@ Maxke

Ik neem aan dat jij de berekening maakt: Eind maart 6,8 miljoen in kas en maandelijks 1,4 miljoen uitgaven= 5 maanden geld= eind augustus.

Dan ga je er wel aan voorbij dat de omzet gegroeid is van 1,04 miljoen in de eerste 3 maanden naar 1,9 miljoen na 5 maanden ( dit was ook nog zonder de opbrengsten van de omzet in Spanje )

Het is dus te kort door de bocht dat het eind augustus afgelopen is. Als de omzetstijging zo doorzet komen ze er wel.

Ben op 0,55 ingestapt en zo te zien ben ik niet de enige.
Maar toch verbaas ik mij over het gebrekkige nieuws. Hoe kan een aandeel zoveel procenten dalen zonder ook maar een klein lekje ergens? heeft niemand buiten de KV suggesties concreet nieuws?
[verwijderd]
0
ja idd , dit is de simpele berekening die ik heb gemaakt
maar de 0.9 M € omzet extra rekende ik gewoon als extraatje in de portefeuille , je kan toch niet alle maanden op 0 staan hé ! ;-)))
[verwijderd]
0
quote:

frakske1 schreef op 9 juli 2013 10:11:

@ Maxke

Ik neem aan dat jij de berekening maakt: Eind maart 6,8 miljoen in kas en maandelijks 1,4 miljoen uitgaven= 5 maanden geld= eind augustus.

Dan ga je er wel aan voorbij dat de omzet gegroeid is van 1,04 miljoen in de eerste 3 maanden naar 1,9 miljoen na 5 maanden ( dit was ook nog zonder de opbrengsten van de omzet in Spanje )

Het is dus te kort door de bocht dat het eind augustus afgelopen is. Als de omzetstijging zo doorzet komen ze er wel.

Ben op 0,55 ingestapt en zo te zien ben ik niet de enige.
Als ik zo vrij mag zijn te vragen; ben je voor het eerst ingestapt of je belang uitgebreid? Ik twijfel namelijk of ik (nog meer) moet uitbreiden.
[verwijderd]
0
de niet terugbetaling van Frankrijk speelt een grote rol de laatste maand , je kan als ceo wel zeggen dat hij het verwachtte (goedkope uitvlucht na een opdoffer) maar de aandeelhouders denken er dus anders over (van 0.72€ naar 0.55€ )!!
[verwijderd]
0
quote:

Maxke schreef op 9 juli 2013 10:56:

de niet terugbetaling van Frankrijk speelt een grote rol de laatste maand , je kan als ceo wel zeggen dat hij het verwachtte (goedkope uitvlucht na een opdoffer) maar de aandeelhouders denken er dus anders over (van 0.72€ naar 0.55€ )!!

Daar heb je een punt. Maar buiten dat de CEO het verwachtte, waren ook de aandeelhouders op de hoogte van de moeilijkheid ervan. Het kwam voor mij dan ook niet als een verbazing. Of was het als eventuele meevaller al in de prijs opgenomen?
[verwijderd]
0
ik WAS een believer in het aandeel , ik heb nog aandelen aan 4 € staan , wel mijn gemiddelde naar beneden gebracht naar 1.8 € !
voorlopig blijk ik er zekers af , afwachten wat ze op de 20/8/2013 (halfjaarcijfers) te zeggen hebben of in een vroeger persbericht en of ze augustus wel halen zonder kv.
Op 6 maanden zijn die meer dan 40% gezakt , WAAROM is de vraag ????
overname , partner , ...........
[verwijderd]
0
ik denk aan een kapitaalsverhoging van 16.8 M € ( 1.4M/m verbruik * 12 m) , is dan tegen halfjaarcijfers 2014 en dan zouden ze uit de rode cijfers zijn (aldus Tigenix) !!
dat is volgens mij dan wel het worst case scenario.
hopelijk is er ander en beter nieuws .............
[verwijderd]
0
quote:

Maxke schreef op 9 juli 2013 11:15:

ik denk aan een kapitaalsverhoging van 16.8 M € ( 1.4M/m verbruik * 12 m) , is dan tegen halfjaarcijfers 2014 en dan zouden ze uit de rode cijfers zijn (aldus Tigenix) !!
dat is volgens mij dan wel het worst case scenario.
hopelijk is er ander en beter nieuws .............
Vorige keer terwijl het aandeel op 90 cent stond (oid) een KV tegen 76 cent. Een belachelijke korting zonder dat wij als particuliere beleggers konden participeren. Zou het deze keer anders gaan? En wat zou dan de 'korting' zijn?
[verwijderd]
0
@ Maxke

Waarom is dat het worst case scenario?
Zeg dat het klopt: ze halen 16,8M op, met een uitoefenprijs van 0,50= 33,6M aandelen erbij. Dat is dus ongeveer 33% aandelen erbij. Ze hebben dan geld genoeg om het minstens een jaar uit te zingen.

Je geeft zelf al aan dat in de laatste 6 maanden de koers met 40% gezakt is, dus dat zit er al in verwerkt.
Bovendien, als de omzetstijging doorzet, staan ze er na dat jaar financieel goed voor.
[verwijderd]
0
je hebt gelijk hoor , had de berekening ook gemaakt aan 0.5€/a.
Maar van welke prijs reken jij de verwatering (33 %) door ???
Ik reken vanaf 1 € , dat geeft ons 0.67€/a
dan opdoffer van Frankrijk levert ons dan nog eens 17%
en zo te zien staan we nu al 0.53€/a , dus 0.5€/a lijkt mij nog te hoog gegrepen
ING zal nog veel lager eisen

dit alles relatief gezien hé !!
[verwijderd]
0
Tigenix heeft vanaf half september 2012 tot begin mei 2013 boven de 80 cent gestaan. Pak die 80 cent - 33%= die 53 waar ze nu staan.
Was het maar zo simpel......
[verwijderd]
0
Het wordt mijn inziens wel eens tijd voor een persberichtje. Want weer worden wij als normale beleggers genaaid terwijl de koers (op basis van kennis) aan het dalen is. Onvoorstelbaar!
[verwijderd]
0
Zelfs KBC had het helemaal mis met dit aandeel Tigenix.Dit is mijn eenste Post vandaar nog een beetje onwennig.
[verwijderd]
0
Nergens reactie gezien gehoord, waarom dit aandeel nu zo hard zak, kan iemand mij daar iets meer over vertellen. Er zijn er ook niet veel die dit aandeel aanbevelen waarom ?
[verwijderd]
0
quote:

Misser schreef op 9 juli 2013 23:13:

Nergens reactie gezien gehoord, waarom dit aandeel nu zo hard zak, kan iemand mij daar iets meer over vertellen. Er zijn er ook niet veel die dit aandeel aanbevelen waarom ?
KBC zat er inderdaad helemaal naast. Kan zelf helaas ook geen extra informatie vinden en dat staat mij gezien de volatiliteit ook tegen. Als het goed gaat (vorig jaar van 50 naar 100 cent in no time) is er uiteraard niks aan de hand, maar bij slechte tijden..
[verwijderd]
0
Bedankt voor je reactie SteveSeagal. Laat het maar weten als je iets meer weet of opvangt. Hiervan deze kant ook dan laat ik ook iets weten.
83 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
924,53  +1,17  +0,13%  16:07
 Germany40^ 18.547,70 -0,56%
 BEL 20 3.907,86 -0,23%
 EURO50 5.055,75 -0,29%
 US30^ 38.895,50 +0,06%
 Nasd100^ 19.002,60 -0,09%
 US500^ 5.349,90 -0,06%
 Japan225^ 38.850,90 +0,56%
 Gold spot 2.309,30 -2,80%
 EUR/USD 1,0818 -0,67%
 WTI 75,92 +0,46%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Alfen N.V. +2,52%
BESI +2,30%
INPOST +1,92%
Nedap N.V. +1,62%
ASMI +1,60%

Dalers

Arcadis -5,00%
AMG Critical ... -1,93%
NX FILTRATION -1,82%
UMG -1,57%
Pharming -1,50%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront