Klant bij Alex, later Binck en nu bij Saxo. De aanloop naar de migratie deugde nergens. Geen informatie, geen inzicht in gevolgen, slechte communicatie. Er zou niets veranderen en daar moest ik op vertrouwen. U kent de verhalen. Vooruit, je geeft het een kans.
Ik zit nu al twee maanden te wachten op activering van enkele optieseries. Het zou binnen enkele dagen geregeld zijn, bij Binck lukte dat altijd netjes op tijd. Op kattebelletjes naar de servicedesk krijg ik telkens dezelfde reactie: Excuses en een belofte voor beterschap. Onnodig, het is allang duidelijk dat die optieseries nooit worden geactiveerd. Het is bijna vermakelijk. De positie zal tzt worden geliquideerd en elders ondergebracht. Migratie is geen optie want u verwacht toch niet dat Saxobank dat ooit voor elkaar krijgt?
Gesodemieter gehad met toepassing laag belasting tarief op dividend buitenlandse aandelen. Was nooit een probleem bij Binck, nu plotseling wel. Is door Saxobank in aanloop naar migratie nooit over gecommuniceerd. Er zou bij migratie toch niets veranderen? Service medewerker (vroeger bij Binck, nu Saxo) is verbaasd over situatie. Tuurlijk joh, dat zou ik ook zeggen als ik een loonslaafje was bij Saxobank. Geleden schade wordt niet vergoed, liquidatiekosten wel. Positie geliquideerd, bij andere broker ondergebracht. Laat ze bij Saxo geen dingen doen die ze niet begrijpen.
Fouten die niet worden gecorrigeerd zijn beleid. Saxobank wil mij kwijt als klant en ik begrijp waarom. Ik luister niet naar de kletspraatjes van Siks en andere goeroes die gericht zijn op het stimuleren van handel. Handelen doe ik zo min mogelijk en dan wordt er door Saxo weinig aan mij verdiend. Laat Siks dus maar lekker lullen.
Dan die belangrijke berichten over mijn portefeuille. Ik leef deels van cash dividend en ik heb geen enkele behoefte om dat telkens weer te moeten bevestigen. Hilarisch zijn de mededelingen over de marginverplichting bij het aflopen van long opties die ik niet in portefeuille heb.
Er is een lichtpuntje: het margin- en risicobeleid. Bij Binck begrepen ze daar weinig van, bij Saxobank waarschijnlijk nog veel minder dus dat resulteert in aantrekkelijke marginverplichtingen.
Het geduld met de amateurs van Saxobank is nu wel op. Ik gebruik die club alleen nog om "makkelijke" AEX aandelen te stallen en om maximaal gebruik te maken van hun rammelende margin- en risicobeleid.
De beste straf voor Saxo is immers dat ik klant bij ze blijf. Daar heb ik best een beetje bewaarloon en af en toe een cynisch berichtje naar de support afdeling voor over. Het leven is een feestje, je moet wel zelf de slingers ophangen.