Eind 2020 werkten er 3.800 mensen, dat is één op de vijf medewerkers bij ABN AMRO, fulltime aan de zogeheten Client Life Cycle-procedures. Het lopende verbeterprogramma moet eind 2022 zijn afgerond.
Grappig dat men zich in Nederland zo druk maakt over zogeheten spionage door China bij het controleren van onze Iphones. Maar is het voortdurend controleren door al die bankmedewerkers ook geen soort Gestapo, een soort van communistische Oost-Duitse burger controle.......? Wat is verstandig en hoever moet die controle gaan?
Akkoord, de blijkbaar zeer veel voorkomende kwalijke transacties ( Gezien de boetes bij ING,RABO Bnk en ABN AMRO ) worden dan eindelijk aangepakt, maar al die lucratieve klanten gaan wel naar het buitenland. Blijven de brave zielen over en....uiteraard steeds verder ineenkrimpende vooral nationaal gerichte banken. De internationale vind je buiten Nederland en buiten Europa en daar gaan ontegenzeglijk de transacties vrolijk verder. En ondertussen maar erg duur bankieren met al dat controle-volk in de bankkantoren. Wat een business-model... !