TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2017

3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Juun
0
Volgens Jan-Maarten bestaat TT over 5 á 10 jaar nog. Toch opmerkelijk dat hij hiermee komt, terwijl hem de vraag niet gesteld werd. Maar goed, gefeliciteerd met de behaalde prijs.
www.engineersonline.nl/nieuws/id27955...
Services
In de categorie Services, bestaand uit innovaties met betrekking tot deel- en serviceconcepten, dataverzameling en -beheer, wint TomTom met TomTom On Street Parking, een voorziening die automobilisten helpt stressvrij een parkeerplaats te vinden.
 
Het oordeel van de jury: "Deze innovatie van TomTom maakt de zoektocht naar parkeerplaatsen een stuk kleiner. De oplossing die TomTom biedt voor dit grote probleem is uniek, omdat On Street Parking real-time kan inschatten waar de kans het grootst is om een parkeerplaats te vinden. Daarmee verminderen onnodige vervoersbewegingen in stedelijke gebieden wat congestie vermindert en goed is voor het milieu. Deze innovatie gaat grote impact hebben op de samenleving en het individu. Parkeren in stedelijke gebieden is een groot probleem en TomTom gaat met zijn innovatie helpen om dit probleem op te lossen."
 
Jan Maarten de Vries van TomTom: "We zijn supertrots. We krijgen weleens de vraag of we over vijf of tien jaar nog bestaan. Het winnen van deze award is het bewijs dat TomTom alive and kicking is. Reken op meer mooie dingen om autorijden nog aangenamer te maken."
Beperktedijkbewaking
0
quote:

de speurneus schreef op 14 februari 2017 09:25:

...
Zal het toch nog een keer gaan gebeuren zonder Cruijffie en Pietje? Een 5e CUP.
Dan komen we op gelijke hoogte met Liverpool.
Ja, maar Feyenoord won onze eerste Cup met de grote oren. Met veel Utrechters in dienst. Weet je hoe van Hanegem achter het trainingsdoel van Velox ontdekt werd? Hij trapte balletjes terug...

Dan zwijg ik nog over 'Beertje Krijermaat'. Net als ik geboren onder (nee, letterlijk in) de rook van de 'Demka'. Kort voor de Munck-Kaiser, die asociale lui van een eeuw geleden.

Maar petje af voor Piet Keizer. Zijn schaar en vrije trappen vergeet ik nooit. Hij en Cruyff bevrijdden ons voetbal, meer dan Feyenoord, dat moet ik toegeven.

Jan Peter Balkenellende
0
quote:

paulta schreef op 14 februari 2017 11:12:

"Volgens de huidige IFRS regels ontkomt TomTom er daarom niet aan om een impairment test uit te voeren van de op de balans staande goodwill. Er staat momenteel €1,9 miljard aan goodwil op de balans. TomTom kan heel goed aannemelijk maken dat TeleAtlas op dit moment slechts € 200 à € 300 miljoen waard is. De huidige beurswaarde is daar het beste bewijs voor. Geen belasting inspecteur die daar aan voorbij kan gaan"(10 jaar geleden)

Hoe groot is de kans op een impairment van de goodwill?
Hoe groot zullen de aanstaande afschrijvingen dan zijn?
Is het verplicht in de huidige omstandigheden?
Gaat de impairment dan ten laste van de netto-winst?
Kunnen ze de aanstaande impairment afschrijven over meerdere kwartalen?
Komt er na de impairment dan een reeele bedrijfswaarde boven water?.....
Stop is met roepen joh. IFRS is elk jaar geldig, elk jaar wordt een impairment uitgevoerd dus ook vorig jaar. Waarom zou het nu ineens helemaal anders zijn?

ps; zie jou naam alleen 10 keer per dag voorbij komen als TT is gedaald.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 14 februari 2017 09:53:

Misschien heeft TT de bedrijfsnaam Autonomos gekocht en 30 man personeel erbij gekregen die ze ook goed konden gebruiken. ;-)
Hoezo misschien?
Dit is de enige en juiste verklaring, en daar is niks mis mee.

[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 14 februari 2017 11:18:

[...]
Ja, maar Feyenoord won onze eerste Cup met de grote oren. Met veel Utrechters in dienst. Weet je hoe van Hanegem achter het trainingsdoel van Velox ontdekt werd? Hij trapte balletjes terug...

Dan zwijg ik nog over 'Beertje Krijermaat'. Net als ik geboren onder (nee, letterlijk in) de rook van de 'Demka'. Kort voor de Munck-Kaiser, die asociale lui van een eeuw geleden.

Maar petje af voor Piet Keizer. Zijn schaar en vrije trappen vergeet ik nooit. Hij en Cruyff bevrijdden ons voetbal, meer dan Feyenoord, dat moet ik toegeven.

Ja dat weet ik nog. We gingen de straat op en hoorden de schepen toeteren in de havens van Rotterdam tot Vlaardingen aan toe.
Advocaat van de Duivel
1
quote:

paulta schreef op 14 februari 2017 11:12:

"Volgens de huidige IFRS regels ontkomt TomTom er daarom niet aan om een impairment test uit te voeren van de op de balans staande goodwill. Er staat momenteel €1,9 miljard aan goodwil op de balans. TomTom kan heel goed aannemelijk maken dat TeleAtlas op dit moment slechts € 200 à € 300 miljoen waard is. De huidige beurswaarde is daar het beste bewijs voor. Geen belasting inspecteur die daar aan voorbij kan gaan"(10 jaar geleden)

Hoe groot is de kans op een impairment van de goodwill?
Hoe groot zullen de aanstaande afschrijvingen dan zijn?
Is het verplicht in de huidige omstandigheden?
Gaat de impairment dan ten laste van de netto-winst?
Kunnen ze de aanstaande impairment afschrijven over meerdere kwartalen?
Komt er na de impairment dan een reeele bedrijfswaarde boven water?.....
Paulta...zou jij eens de balans van 2016 erbij willen nemen en niet die van 2009.

Er staat in de cijfers 2016 voor max 1.2 miljard aan immaterieel vast actief waarvan 400 miljoen goodwill. Een uitsplitsing van die goodwill kan ik zo niet geven maar die zou zo maar deels kunnen zien op overnames van telematics-achtige bedrijven de afgelopen tijd.

Dus aub geen onzin uitkramen over goodwill en impairments!

Paniekzaaier! NOK
harrysnel
2
Ik geef een voorbeeld van het moedwillig lager zetten van de koers.

Kort gezegd was 2016:
- Automotive zeer goed met evenaring recordjaar 2015 orderboek en dat met minder te winnen tenders (+++)
- Telematics licht tegenvallend (-)
- Licensing in lijn (+-)
- Consumer tegenvallend door PND markt (---)

Chronologisch zien we dat:
1 TomTom 13 oktober met preliminary cijfers Q3 komt wat koers lager zet.
2 Week later komen de definitieve cijfers met het nog onbekende orderboek >200mln wat tegenvalt en koers lager zet.
3 TomTom komt 8 februari met outlook 2017 die tegenvalt en het orderboek van >300mln overschaduwt.

Cruciaal is voor TomTom dat het in automotive groeit en marktaandeel wint tov Here. TomTom wil als onafhankelijke speler de neutraliteit uitbuiten en dat moet zich vertalen in Automotive orderboek. Na de preliminary cijfers op 13 oktober is het enige onbekende cijfer (en belangrijkste) bij de Q3 results: orderboek. Dat viel tegen en op de webcast vroeg met name ING door over het orderboek....dat viel te verwachten. Goddijn kwam met een aarzelend verhaal en geen concrete antwoorden. Resultaat: na de daling obv de preliminary cijfers daalt de koers van TT een week later opnieuw vanwege tegenvallend orderboek en twijfel over positie tov Here. Bij de jaarcijfers opnieuw een tik naar beneden obv outlook 2017 maar......het orderboek was toch positief over 2016 met >300mln. Als er vervolgens gevraagd wordt of TT winnend is tov Here zegt Goddijn "er is geen onafhankelijke derde partij die de marktaandelen bijhoudt". Dus ook hier pakt hij niet de kans om de goede gang van zaken in automotive te benadrukken.

Het resultaat voor koers: PND markt heeft tot omzet verlaging outlook 2016 geleid en zette koers lager. De goede gang van zaken in Automotive is nergens in een gepubliceerd orderboek terug te vinden gedurende 2016 en bleek pas bij jaarcijfers 2017 op 8 februari. Geen stijging toen vanwege WPA outlook 2017 die laag wordt gezet vanwege consumer. Het automotive orderboek heeft zelfs de koers lager gezet toen er bij Q3 definitief ruim 200 mln werd gerapporteerd.

PND ellende vertroebelt de goede gang van zaken binnen automotive en daarnaast weet TomTom door timing van het brengen van nieuws het zelfs zo te krijgen dat ook automotive de koers naar beneden heeft gezet in 2016.

Als je dit niet expres doet dan moet je opstappen vanwege onkunde.

Beperktedijkbewaking
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 14 februari 2017 09:55:

seekingalpha.com/article/4045423-tesl...

Tesla: Challenges In Fleet Learning

•What does Tesla really mean when it says "Fleet learning"?

•How does this compare to Mobileye's Road Experience Management?

...

A couple of weeks back, I wrote an article critiquing some of the arguments Tesla (NASDAQ: TSLA) bulls use to claim the company has a significant lead in bringing autonomous driving to market. Based on the comments and feedback on that article, I will concentrate on one aspect that a large number of people gravitate to, namely fleet learning.
...

Etcetera. Blabla. Alsof TT niet van fleetlearning weet.

Ik constateer: TT wint via R-P Schaefer het ene traffic-contract na het andere, niet in de toekomst, maar in het heden.

MSN
0
quote:

PGV schreef op 14 februari 2017 09:48:

[...]

Nu krijg je nog een prijs die acceptabel is , en ik vergelijk het ook met een BAAN of Spyker, ook van die bedriegers.
Ik zeg niet dat Tomtom bedriegers zijn, enkel dat het naar mijn inziens de komende tijd dood geld is. Ik geloof wel dat TomTom een belangrijke rol kan gaan spelen over een aantal jaar, ze moeten alleen wat meer naar buiten treden. Nu doen ze dit niet en van wat ik hoor uit de CC en beleggersdag verwacht ik ook niet dat dit op korte termijn veranderd. Met andere woorden; aandelen op de plank leggen en over 2 jaar weer eens kijken, of verkopen, verlies accepteren en beleggen in iets anders om op kortere termijn meer winst te krijgen.

Ligt helemaal aan de manier waarop je belegt.
[verwijderd]
0
"voor max 1.2 miljard aan immaterieel vast actief waarvan 400 miljoen goodwill"

Jij zegt het! ik denk dat het meer is, er gaat weer een impairment aankomen, kijk naar de benchmark.
Vele kwartalen minimale winsten kunnen weggeslagen worden op herwaarderingen naar meer realistische waarden, de verwachte rendementen bleven gewoon uit, zijn tot op heden niet zichtbaar geworden.....
Advocaat van de Duivel
1
quote:

paulta schreef op 14 februari 2017 11:49:

"voor max 1.2 miljard aan immaterieel vast actief waarvan 400 miljoen goodwill"

Jij zegt het! ik denk dat het meer is, er gaat weer een impairment aankomen, kijk naar de benchmark.
Vele kwartalen minimale winsten kunnen weggeslagen worden op herwaarderingen naar meer realistische waarden, de verwachte rendementen bleven gewoon uit, zijn tot op heden niet zichtbaar geworden.....
Jij moet niet denken dat gaat niet goed komen...
Gewoon even cijfers bekijken of de website en je ziet de bedragen die ik hiervoor heb opgeschreven staan. Kun je vergelijken bij audited report 2015 en 2016.

Trouwens....bijzonder kwalijk dat je zegt "ik denk het" terwijl je wel bedragen rondstrooit die niet stroken met het jaarrapport dat je gewoon kunt downloaden en lezen!
Beperktedijkbewaking
0
quote:

xynix schreef op 13 februari 2017 23:07:

[...]
Ik denk dat die Autonomous deal het impliciet erkennen is van het belang van camera's. Het gebied waar Mobileye heer en meester is met een gigantische installed base. Waarmee nog niet alle puzzelstukjes ook gelijk in het Mobileye kamp zitten. We hebben ook nog de actuatoren, de decentrale processing power en de map-making fabriek. Ook zaken die je niet zo maar uit je mouw schudt.

Maar om nou te doen alsof TomTom door de acquisitie van Autonomous opeens Mobileye heeft ge-disrupt is kleuterpraat in mijn ogen.

Ik zie gewoon tot mijn zeer grote teleurstelling dat de show die TomTom tot dusver opvoert echt belabberd is. Waarom? Als er zoveel punten te bedenken zijn waarop dit beter zou kunnen?
Je spreekt jezelf tegen.
Beperktedijkbewaking
1
quote:

xynix schreef op 13 februari 2017 23:19:

[...]
Ik weet niet wat Justin's positie nou precies is. Dat hij dicht tegen TomTom aanschurkt is duidelijk. Maar dat kan ook betekenen dat hij geïndoctrineerd is door de zelfoverschatting van TomTom, als je de zelf geclaimde voorsprong afzet tegen de fonds-performance.

Vooralsnog is TomTom gewoon op één punt al jaren kampioen: worst verhangen!
Je spreekt hier de taal van Wilders. Dat past cellobouwers niet.
Groet van dubbelriet.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Vici schreef op 13 februari 2017 23:24:

TomTom zit samen met Volkswagen in een research groep sinds 2014
Partnership with Volkswagen Group Research for the development of Highly Automated Driving (HAD) systems

Kan het niet zijn dat die Duitsers (vertrouw die lui niet sinds het dieselschandaal) met die research gegevens aan de haal zijn gegaan richting Mobileye?
Vast wel! Haha.
Wat snappen jullie weinig van die wereld...
Pbm
0
Extreme manipulatie van de koers die bij elke stijging of dreigende stijging door shorters met kleine hoeveelheden lager wordt gezet. Toch houden de shorters dit niet lang vol vrees ik voor ze en dan volgt een zeer snelle stijging. Nu tijdens de lunch bij lage omzet zal de koers wel even weer in elkaar worden gedrukt.
PGV
0
quote:

Pbm schreef op 14 februari 2017 12:07:

Extreme manipulatie van de koers die bij elke stijging of dreigende stijging door shorters met kleine hoeveelheden lager wordt gezet. Toch houden de shorters dit niet lang vol vrees ik voor ze en dan volgt een zeer snelle stijging. Nu tijdens de lunch bij lage omzet zal de koers wel even weer in elkaar worden gedrukt.
Ja hoor, houden ze wel lang vol,er is geen enkelijke reden waarop TT snel zou moeten stijgen.
outofthebox
1
investors.tomtom.com/releasedetail.cf...
TomTom Scoops Automotive Innovation Award

On-Street Parking Picked as Winner in Services Category

Amsterdam, 14 February 2017 TomTom’s (TOM2) On-Street Parking service was last night announced as the winner of an Automotive Innovation Award at the AIA awards ceremony in The Hague. TomTom On-Street Parking, which is designed for drivers on the hunt for that hard-to-find parking spot, is available as a service to TomTom’s automotive and licensing customers, and complements the company’s existing Off-Street Parking service.

Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive, said: “It’s fantastic that our On-Street Parking service has been recognised with an Automotive Innovation Award. We created the service to offer drivers peace of mind and a hassle-free parking experience, in addition to helping them to save time and money. On-Street Parking also represents another step towards the future of driving, where the service could be used by autonomous vehicles to seamlessly find a parking spot.”

Every two years, the AIA Foundation judges companies involved in the automotive sector, and looks at their most innovative technology, services and concepts, selecting just nine finalists based on innovative value, impact on mobility, economic efficiency and applicability.

-ENDS-
eduardo3105
0
#Peugeot gaat #Opel kopen? Peugeot +5% nu en #GM +2,4% pre-market
de automobielsector blijft flink in beweging
[verwijderd]
0
Gaat lekker... TomTom zakt niet nog verder weg. Zolang Goddijn CEO blijft.. wordt het niets met TomTom..
Binnenkort onder 7,50€
Beperktedijkbewaking
0
quote:

loesje62 schreef op 14 februari 2017 06:30:

[...]

Goedemorgen Justin .

elke aanwezige hier is een forum deelnemer.

Dat is niet de vraag.

De vraag is ; zit jij op het forum "uitsluitend "op basis van je privé aandelen portefeuille?

Veel spannender hoef je het niet te maken. Ja/nee

Eigenlijk heb je door er om heen te draaien mij het antwoord al gegeven.

als je tussen de bezoekers zit,wil niet zeggen dat je ook een bezoeker bent.

Loesje
Waarom al die witregels van jou?

Over Justin, sorry: *Justin*, kan ik kort zijn.

Ik leer van zijn kennis, verder niks.

Al is hij de schoonvader van HG's dochter, het interesseert me niks.

Ik weet niet eens of HG een dochter heeft. Ik denk van niet, behalve een aangenomen zusje Tammerons.

Getver.

Ik heb wel een dochter.

Die wegen kent die nog niet door TT in kaart zijn gebracht, en dan moet je ver zoeken...

Groet van BDB.

PS.
Ik mis mijn dochter eindeloos. Al komt ze soms over, door vele witregels heen...

3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront