TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Dinah-Moe Tomm schreef op 15 oktober 2016 09:44:

[...]

Het zou dan toch wel eens verdomd fijn zijn als Goddijn ons daar eens deelgenoot van zou maken. Bijvoorbeeld door weer eens in een paginagroot interview in het NRC de enorme kansen voor en groei van zojn bedrijf te belichten, zoals ruim 2 jaar geleden. Nu houdt hij angstvallig zijn kiezen op elkaar en keert hij iedere kul-analist en shorter zwijgend de andere wang toe.

Als het goed is kennen we dat verhaal al. Een groot interview hier en daar zou uiteraard leuk zijn. Liever in een internationaal medium, maar inderdaad.

Het bericht van nu was echter puur de (verplichte) waarschuwing over omzet. Die gelukkig ook blootlegde dat er amper marge mee gemoeid is.

Dit bericht 'aankleden' met ander nieuws is daar niet het moment voor. Dat zal gewoon gebeuren met de kwartaalcijfers als het volledige verhaal uitkomt.
[verwijderd]
0
Wat denken we nou maandag mbt Tesla en TomTom en Bosch? Gaat het grote nieuws vallen?
tatje
0
Meer kosten, niet kapitaliseren.

Mij lijkt het vrij duidelijk als je naar het aantal werknemers kijkt, 2012 3400 2015 4600 momenteel om Road DNA en HD Maps voor de VS en Europa op de snelwegen eind 2017 helemaal klaar te hebben, misschien al 5000.

Tja, ik zie in onderstaande cijfers wel een logica !

Werken veel mensen aan Road DNA en HD Maps en niet kapitaliseren.

Kapitaliseren en we stonden misschien al op 20 tot 30 euro minimaal zoals de Advocaat van de duivel zegt.

bedragen luiden in miljoenen

Jaar

Omzet Bedrijfsresultaat Nettoresultaat Werknemers

2004 € 192 € 43 € 28 niet bekend
2005 Gestegen € 720 Gestegen € 195 Gestegen € 143 Gestegen 435
2006 Gestegen € 1364 Gestegen € 340 Gestegen € 222 Gestegen 809
2007 Gestegen € 1737 Gestegen € 428 Gestegen € 317 Gestegen 1337
2008 Gedaald € 1674 Gedaald € 264 Gedaald € 188 Gestegen 3498
2009 Gedaald € 1480 Gedaald € 231 Gedaald € 94 Gedaald 3089
2010 Gestegen € 1521 Gedaald € 190 Gestegen € 110 Gestegen 3487
2011 Gedaald € 1237 Gedaald € 102 Gedaald € 74 Gestegen 3677
2012 Gedaald € 1057 Gedaald € 70 Gedaald € 49 Gedaald 3441
2013 Gedaald € 963 Gedaald € 26 Gedaald € 20 Gestegen 3630
2014 Gedaald € 950 Gedaald € 21 Gestegen € 23 Gestegen 4116
2015 Gestegen € 1007 Gedaald € 1 Gedaald € 18 Gestegen 4605

Niet kapitaliseren, omdat je niet weet, of je winnaar wordt, lijkt me logisch.

Maar ik zie er nu wel een winnaar in.
NewKidInTown
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 15 oktober 2016 10:23:

Indien er maandag een (in)directe deal met Tesla bekend wordt gemaakt (ivm upgrade Autopilit) staat TT maandag op het niveau van begin deze week. Dan zullen veel okt itm calls worden verzilverd neem ik aan, kan ie daarna verder up richting cijfers. Indien Tesla maanda iets bekend maakt wat niets met TT te maken heeft zal de weerstand van 8,56 weer langzaam worden opgezocht.

Dinsdag en woensdag TU Japan met TT als een van de sponsors/sprekers
www.tu-auto.com/japan/
Ik kom tegen o.a. Honda, Subaru, Volvo, Nissan, Isuzu, Bosch, TomTom

Mooi rijtje, ik kom in de gauwigheid Toyota en Mitsubishi niet tegen. Wel weer Isuzu, ook een hele grote in Azie met trucks en SUV's, zijn zij niet gelieerd aan GM ?
Dutchy Ron
0
Een autofabrikant wil geen vendor lock.
Vanuit veiligheidsperspectief en wetgeving is standaardisatie en harmonisatie op termijn een keiharde eis. Het fundament (maps) en de algoritmes van de diverse merken moeten niet (teveel) afwijken anders is de veiligheid nog steeds een probleem. Wat je vaak ziet bij standaardisatie is dat de bedrijven die voorop lopen de meeste invloed hebben op de standaarden. Tesla heeft aangetoond als eerste een volledige elektrische auto op de markt te kunnen brengen. Zij willen ook als eerste level 4 en 5 bereiken en historie schrijven. Denken al na over leveren van hun accu's aan de concurrent.. Als de combi Nvidia/Bosch/TT een succesvolle generieke plug&opplak combi is/wordt dan bepalen zij grotendeels de standaard. Wellicht vergelijkbaar met de automatische piloot in de luchtvaart, die software moet ook gebouwd zijn op standaarden. De markt is groot genoeg voor meerder spelers en combi's , net als in de besturingssystemen Windows, iOS, Android oo telefoons. Met dit verschil dat veiligheid en standaardisatie bij SDC belangrijk(er) is. Als de standaard er ligt kunnen diverse combi's worden gevormd, ook tussen Delphi, NXP, Here, etc. ook met Mobileye. De combi Nvidia/Bosch net Here is dus ook niet uitgesloten. Vanuit Nvidia en Bosch gezien logisch.

Als autofabrikanten diverse kaarten en technieken gebruiken is dat bij navigatie geen probleem , bij SDC (level 5, misschien al bij level 4) is dat een groot probleem. Qua hard-/software zijn er in 2030 meer spelers in de markt dan op het gebied van kaartmateriaal (onderste layer). Het issue van internationale standaardisatie moet nog verder worden ontwikkeld, men is er al wel volop mee bezig en TT aan boord.

Goed weekend!!
Dutchy Ron
2
translate.google.com/translate?hl=nl&...

Smart Driving Weekly, designed to bring together the field of intelligent driving week news and reviews for your reference. Content, including news, the size of the business trends, the progress of key technologies, as well as important people, such as news.

Bosch and Tesla team up with the next generation of AutoPilot

it.sohu.com/20161015/n470352907.shtml
Oeps..!
6
Aandelendiscriminatie!

Vele complot theorieën zijn voorbij gekomen, aannames gedaan, pro Godijn - anti Godijn.
Iedereen heeft zijn mening. Onderdelen verkopen, listing Amerika, de nu ingeslagen weg vervolgen.
Ikzelf vind dat de onderdelen bij elkaar moeten blijven en hoop op een positie van bijv. Bosch in Tom2.
Ik heb vertrouwen in het bedrijf. Ik vind het knap wat Godijn en consorten allemaal voor elkaar hebben gekregen.

Een poos geleden heb ik een betoog van Wies gelezen waarin hij stelde dat grootaandeelhouders zoals de Mol meer weten dan de "kleine" aandeelhouders, dat zelfs analisten eerder en/of meer info krijgen.
En daar heb ik nu grote problemen mee.

Iemand met 15 miljoen aandelen heeft blijkbaar meer rechten dan iemand met 500, 1000 of 5.000 aandelen.
Voor mijn positie in T2 heb ik mijn halve leven gewerkt en gespaard. Ik beleg en zijk niet (nou ja, wel even) als ik verlies heb en ben blij met winst.
Nu is mijn halve leven werken en sparen waarschijnlijk maar een schijntje voor bijvoorbeeld een belegger als Wies en al helemaal voor J. de Mol. Dat is meer dan prima, ik doe gewoon mijn eigen ding op mijn manier.

Wies heeft echter groot gelijk dat iedere aandeelhouder dezelfde informatie moet krijgen. Waarom krijgt J.d.M meer info dan ik? Zijn mijn aandeeltjes minder, ben ik als zeer kleine aandeelhouder minder?

Als ini-mini belegger wordt ik in deze gediscrimineerd, dat is in mijn beleving AANDELENDISCRIMINATIE en is verboden. Is het te bewijzen, waarschijnlijk niet.
Mocht er ooit de situatie ontstaan dat het wel te bewijzen is ga ik aangifte doen van discriminatie.
Aan het AFM heb ik geen boodschap. Als J.d.M meer info krijgt omdat hij meer heeft dan ik dan is dat discriminatie.

Zo, ik heb gesproken.

[verwijderd]
4
quote:

*Justin* schreef op 14 oktober 2016 17:18:

[...]

En wie ben jij dan wel niet?

HarrySnel was ook (een van) mijn favoriete posters. En ik hoop hem ook alszodanig weer terug te zien. Maar op dit moment is het helaas alleen maar conspiracy op conspiracy stapelen. Ik vind dat jammer. Bijna alles wat gebeurt is met een 'doel'.
Beste Henk,

Zie dat je mijn post hebt weggehaald; deze van Justin kan wel? Over wie ik ben? Een tt belegger met veel verlies tot zover niets bijzonders. Meer dan 15 jaar ervaring in de financiële sector, gewerkt bij financiële instellingen en toezichthouders. Daarin zoveel meegemaakt dat bijna niets mij meer verbaasd, dacht ik tot aan tt..... Ga niet in herhaling vallen over weggemoffelde winst in dief rev, kosten naar voren halen .... Geen uitleg over orderboek..... Pas een pb als hier op forum al wordt gemeld waar tt niet onder uit kan..... Geen pro activiteit...... Arrogantie naar kleine aandeelhouders nu die niet meer nodig zijn om het bedrijf te redden ..... Stilte periode alleen gebruiken om geen antwoord te hoeven geven... Wel een omzet waarschuwing die strikt genomen niet nodig was geweest..... En zo ja veel eerder had moeten komen.... Enz........

Ik blijf een positief ingesteld mens ondanks mijn kennis over hoe ziek de financiële sector is. Wat mij stoort is het stelselmatig wegwuiven van welke kritische kanttekening gericht aan het adres van HG en kornuiten. Ik ben een gelukkige man, 3 kinderen woonachtig in de mastbos omgeving... Waardeer overigens dit forum om zijn inhoudelijkheid.

En wie ben jij dan? Henk ik ga ervan uit dat dit wel gevraagd mag worden als hetzelfde aan mij wordt gevraagd?
Dutchy Ron
1
Tesla's AutoPilot system is better than the Mercedes-Benz, Hyundai and Cadillac products, Tesla said in cooperation with Mobileye after the break, will focus on self-study machine-based automatic vision-based automatic test system, Driving components and solutions.

Informed sources disclosed the system or in the form of self-study SoC design by the famous microprocessor expert Jim Keller led another news that Nvidia may also provide a parallel computing platform based on CUDA. The vision system is able to obtain raw data from the camera and process it, and will combine the depth of the neural network and Tesla lately developed laser radar system.

At the ITS conference in Australia recently, TomTom announced a map construction project in cooperation with Bosch. TomTom provided high-precision maps and RoadDNA technology, while Bosch used its autopilot technology and vehicles to carry out matching.

The two sides will And jointly developed high-precision map technology for automatic driving.

Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

Oeps..! schreef op 15 oktober 2016 13:47:

AANDELENDISCRIMINATIE en is verboden.

Discriminatie op grond van leeftijd,ras, kleur of geloof ken ik en komt nog veel te vaak voor.
Discriminatie op grond van aandelen is voor mij volstrekt nieuw.
wmb HET woord van 2016.
Dutchy Ron
0
Duitsers gedogen Autopilot maar waarschuwen de eigenaren. Waarschijnlijk weet de Duitse overheid dat de nieuwe Autopilot voor de deur staat.

Although it was from an internal study and the results will not cause the technology to be disallowed in Germany. Elon Musk responded to these allegations on social media. Musk explained on Twitter that the findings are not based on facts and science.

Despite the reports, the German Transport Ministry is still supporting Tesla, and the Autopilot concept are even looking to increase funding for the company to enhance the driving tech.
[verwijderd]
0
NielsjeB
0
Iemand al een fatsoenlijke video gevonden van de Bosch demo op de ITS?
Kan alleen de volgende 25 seconden vinden:

Bosch Highly Automated Driving Vehicle Demonstration
www.youtube.com/watch?v=VBKiYMbHfAg

De demo duurde ongeveer 20 minuten:
www.itsworldcongress2016.com/demonstr...
Oeps..!
0
quote:

Straddleman schreef op 15 oktober 2016 14:16:

[...]

Discriminatie op grond van leeftijd,ras, kleur of geloof ken ik en komt nog veel te vaak voor.
Discriminatie op grond van aandelen is voor mij volstrekt nieuw.
wmb HET woord van 2016.

Artikel 1 van de Grondwet
Artikel 1 Grondwet biedt een belangrijke basis voor de bestrijding van discriminatie. In dit artikel staat namelijk het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod geformuleerd. Het artikel geeft aan dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden (gelijkheidsbeginsel) en dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook niet is toegestaan (discriminatieverbod). Het gelijkheidsbeginsel en het verbod van discriminatie zijn een van de meest fundamentele beginselen van onze rechtsorde.1 In het hierna volgende stuk zal uiteengezet worden wat de betekenis is van artikel 1 Grondwet. Voorts zal worden uiteengezet wie een beroep kan doen op dit artikel en op welke wijze dit kan gebeuren.

Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van GELIJKHEID VAN DE RECHTEN VAN DE MENS en de fundamentele vrijheden op politiek, ECONOMISCH, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt tenietgedaan of aangetast”.

Aandelendiscriminatie is gewoon een vorm van economische discriminatie.
[verwijderd]
0
quote:

Oeps..! schreef op 15 oktober 2016 14:36:

[...]

Artikel 1 van de Grondwet
Artikel 1 Grondwet biedt een belangrijke basis voor de bestrijding van discriminatie. In dit artikel staat namelijk het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod geformuleerd. Het artikel geeft aan dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden (gelijkheidsbeginsel) en dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook niet is toegestaan (discriminatieverbod). Het gelijkheidsbeginsel en het verbod van discriminatie zijn een van de meest fundamentele beginselen van onze rechtsorde.1 In het hierna volgende stuk zal uiteengezet worden wat de betekenis is van artikel 1 Grondwet. Voorts zal worden uiteengezet wie een beroep kan doen op dit artikel en op welke wijze dit kan gebeuren.

Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van GELIJKHEID VAN DE RECHTEN VAN DE MENS en de fundamentele vrijheden op politiek, ECONOMISCH, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt tenietgedaan of aangetast”.

Aandelendiscriminatie is gewoon een vorm van economische discriminatie.
Ik ben het wel met je eens hoor.
Helaas wonen wij nou eenmaal in een maatschappij waarin ongelijkheid de boventoon voert en zijn degenen aan welke onderkant dan ook de lul.
Zo'n artikel 1 is leuk en aardig maar de praktijk wijst toch echt anders uit.

[verwijderd]
2

@ oeps ... je hebt gelijk en je hebt het ook mooi omschreven, maar het is nu eenmaal een fact of life

als je een aanmerkelijk belang in een firma neemt, geeft dat meestal recht op een zitje op de board , daardoor hoor je automatisch al meer, maar weet wel er is toch nog een groot verschil tussen board en bestuur
wat men in de bestuurskamer bespreekt blijft vaak beperkt tot uitvoerende Managers,
bij TT ligt dit nu eenmaal erg gevoelig want de Bestuurders, zijn ook de Founders en ook nog eens grootaandeelhouders, hier kan je gewoon geen Chinese muren optrekken, het zijn allemaal dezelfde mensen

wat analisten betreft, die hebben nu eenmaal en ook hier is onderscheid , toegang tot IR en sommigen zelfs tot de CFO en/of CEO

de reden dat Investment Bankers road shows organiseren voor bedrijven is ook om toegang te krijgen voor informatie uit het bedrijf en dit op een need to know basis aan investeerders kunnen voorleggen.

als je klant bent bij een Investment Banker dan krijg je ook toegang tot deze info, maar daar betaal je ook voor

maar zo werken dingen op vele fronten, sommige onderwerpen tegen cijfer-presentatie worden van te voren aangesneden en deze komen dan niet meer terug in de CC, soms deelt men deze info, soms niet.
Er zit soms ook gevoelige info bij die een bedrijf liever niet bespreekt vanwege concurrentie.

maar zo is er veel meer, de regels bvb bij MIFID worden ook steeds aangepast, zag hier gisteren iemand vragen, waar kan ik nu eens echt een goed en duidelijk overzicht krijgen van het bid-boek,
wel dat is leuk voor info om te weten, maar zinloos voor hoe het werkt
de regels zijn zo aangepast dat financiële instellingen transacties ( orders ) van klanten die naar de marktzaal komen zelf in hun boek mogen afzetten, of onderling afzetten, zolang de klant-order correct uitgevoerd en geen nadeel heeft

dark-pools ( off-exchange platforms) hebben een enorme volume toename, dat regelt men gewoon onderling , ik heb al eens geschreven soms drukt men een koers naar een niveau aan de beurs omdat het elders een trigger geeft voor verschuiving van posities.

ik leg mijn orders neer over de phone aan de desk, soms krijg ik de uitvoering aan de lijn, is het gewoon in de marktzaal afgehandeld en niet aan de beurs, mag allemaal.

Opties hetzelfde, ze gaan aan de beurs, maar ze gaan ook binnen het boek van market-makers, mag allemaal.

maar de uiteindelijke reporting is altijd gemeld, dus er bestaan geen fake posities, wat je wel kan hebben is dat mensen in multiple accounts handelen en als je bvb een Fonds Manager hebt die meerdere fondsen in beheer heeft die allemaal een eigen identiteit hebben , dan kun je meerdere posities hebben die verschillen en de overall house account kan dan bvb toch glad zitten.

wie hier van jullie is nu bvb, want de regels veranderen steeds , in contact geweest met zijn Bank en die heeft aan jullie een vragenlijst gemailed of je aan de telefoon gesproken en eens de basis risks van de beurs met je doorgenomen en je een test laten doen of je wel of niet gemachtigd bent bepaalde securities in je porto te nemen, die hebben een risk profiel voor je aangemaakt, zodat jij als belegger je bewust bent waar je je geld instopt.

Justin had het er gisteren over dat velen niet eens weten waar ze soms in investeren en daarom maar meehobbelen met de adviezen van analisten, wel als je bij een Investment Banker zit is die kans quasi nul, hij laat je alles weten, ook als je buiten je risk profiel gaat, dan moet je dit bewust herhalen aan de Bank dat je weet dat je buiten je risico-profiel zit, is ook een reden voor er zijn nog nooit zoveel klachten geweest als tijdens de financiële crisis, dat mensen zich niet bewust waren dat ze met een hedged positie voor risk profiel toch al hun poen kwijt waren.

Oeps..!
0
quote:

Straddleman schreef op 15 oktober 2016 14:50:

[...]

Ik ben het wel met je eens hoor.
Helaas wonen wij nou eenmaal in een maatschappij waarin ongelijkheid de boventoon voert en zijn degenen aan welke onderkant dan ook de lul.
Zo'n artikel 1 is leuk en aardig maar de praktijk wijst toch echt anders uit.

Jammer genoeg zul je in de praktijk gelijk hebben en dat is al erg genoeg. Bewijs zal ook moeilijk zijn.
Dat je moet vechten tegen de bierkaai wil niet zeggen dat je niet moet vechten.
Je bent machteloos als je je machteloos opstelt.
Mooie woorden van mezelf (al zeg ik het zelf) maar je hebt wel gelijk, theorie en praktijk verschillen in deze erg veel.

Misschien dat de poster "advocaat van de duivel" mij/ons hier in wil/kan vertegenwoordigen.
NielsjeB
2
Kort interview met Gavin Smith (President of Robert Bosch Australia) vanaf de ITS Australia over de SDC. Vanaf 21:40.
soundcloud.com/phinitiatives/congress...

Hij laat weinig los. Tesla wordt zelfs niet eens genoemd, alleen dat er diverse "partners" geïnteresseerd zijn in de demo-auto. Hij heeft het wel over de "end game" ;)
[verwijderd]
2
quote:

VanillaSky schreef op 15 oktober 2016 09:03:

[...]

Ik ben het 100% met je eens dat de kansen met name in de andere 3 BUs liggen. Maar een factor 3 hoger??? Zoals als zovaak gezegd kunnen wij helemaal niet bepalen/zien hoe kosten gealloceerd worden maar de daadwerkelijke brutomarge op een pnd is echt wel 50% hoe zij het in de boeken zetten daar kan je niet veel uit aflezen.
Feit is gewoon dat ze de consumerpoot voorlopig echt wel nodig hebben als ze heel PND morgen afstoten (met personeel en overhead die daarbij hoort) dan blijft er een omzet van ca. 500mio over. Dan draait TT gewoon keihard verlies - mag hopen dat je dat inziet??

Niet mee eens VS,

Een pnd wordt extern gemaakt (Azie) dus veel externe kosten en nauwelijks interne kosten. De groei onderdelen maken hun kosten vrijwel geheel intern de opex-posten R&D en general expenses, terwijl die nauwelijks externe inkoopkosten hebben.

Dit betekent dat de groei onderdelen een hefboom hebben (!) Een nieuwe mapping deal stroomt qua omzet rechtstreeks naar de winst, want zowel de R&D en general expenses voor kaarten worden door TT toch al gemaakt. Terwijl bij de krimp van pnd geen hefboom is in negatieve zin, omdat er daar wel inkoopkosten mee gemoeid zijn.

Een marge van 50% op pnd lijkt me niet waar. Want anders zou de marge van de groep niet naar 60% stijgen als gevolg van een krimpende pnd markt. Met twee nuanceringen onder aan**

Ik denk dat een kwart van de pnd bestaat uit traffic en maps - en dat zijn in wezen 'interne sales' en dat dat het enige verlies is dat je leidt als de pnd markt krimpt.

Met andere woorden: als de pnd omzet met 100 miljoen euro op jaarbasis krimpt, dan is dat voor 75 miljoen aan plastic (geen marge) en voor 25 miljoen aan kaarten en traffic (volledige marge). Dit komt vrij goed overeen met een stelling uit report van abn amro (dat ik niet deel) die stelt dat de pnd ongeveer 30% marge in zich draagt.

De "totale schade" zou je dan dus kunnen ramen op 25 miljoen euro aan content sales. Als je 1 grote automotive klant binnenhaalt die tegenwoordig ook alleen maps/traffic/software afnemen, dan heb je dat al gecovered.

Een enkele deal, zoals de volvo deal, is qua impact dus even groot of groter dan een 25% (!) krimp van de pnd markt waar velen tomtom nog mee associeren. De volvo deal duurt echter nog even voor die ingaat. Maar de peugeot-citroen deal komt nu echt op stoom.

Voor volgend jaar verwacht ik 40 miljoen meer automotive omzet dan dit jaar. Dat overtreft dus al ruim de pnd content sales. Ik denk overigens dat het een tijdelijk effect is wat je in pnd ziet. Die markt kromp altijd al en dat is nu versneld, maar ik zie dat niet op dit tempo doorgaan. Mocht dat wel gebeuren dan is er geen nood aan de man, maar moet je denk ik wel het assortiment verkleinen.

Laat de pnd lekker break-even draaien ongeacht de vraag hoeveel stuks ze er precies van verkopen. De redenen om die producten te blijven voeren zijn ook niet-financieel. Zoals het open houden van distributiepartners (belangrijk voor de uitbouw van sportproducten) en het kunnen testen van navigatiesoftware die later ook in automotive wordt gebruikt. Plus dat het tomtom data oplevert.

---

** Twee nuanceringen voor de eerlijkheid. De marge groei komt ook door het uitfaseren van automotive hardware zoals R-Link. Op auto hardware zit echt nul marge, het is vooral een 'doosje' dat om de kaarten, traffic en software heen zit waar TT wel aan verdient. Het totaal uitfaseren van de 'legacy automotive hardware' die onder consumer wordt verantwoord heeft dus geen enkel effect op de winst, alleen op de omzet. Een tweede nuancering is dat de pnd vooral haar marge deferred. Dus dat je nu geen impact ziet op de eps is logisch, maar voor de opbouw van de deferred revenue pot kan het wel impact hebben.
Oeps..!
1
[quote alias=potpourri id=9641769 date=201610151500]

@ oeps ... je hebt gelijk en je hebt het ook mooi omschreven, maar het is nu eenmaal een fact of life

Pot met pourri,

Ik zou graag beter inhoudelijk willen reageren op je post maar van het merendeel snap ik te weinig.

Dat iets is zoals het is wil nog niet zeggen dat het zo zou moeten zijn, of altijd zo zal zijn.
Basis, en zo zou het ook in de praktijk ook moeten zijn, is dat ik als kleine belegger net zo veel rechten moet hebben als een grote belegger. Ik investeer net zo goed in het bedrijf en kan alleen afwegingen maken als ik goed geïnformeerd ben of in ieder geval dezelfde informatie heb. Ik bezit maar een klein stukje van T2 maar ik vind mijn stukje een belangrijk stukje. Misschien bezit ik wel een deurklink en zonder mijn deurklink komt Godijn ook nergens.

@potpourri: wat analisten betreft, die hebben nu eenmaal en ook hier is onderscheid , toegang tot IR en sommigen zelfs tot de CFO en/of CEO
"Die hebben nu eenmaal ook hier onderscheid" Je geeft het hier zelf aan "onderscheid", dus discriminatie
Men kan regels veranderen maar grondrechten niet. Het is mijn grondrecht dat er GEEN onderscheid wordt gemaakt. Wies, jij als insider vindt dit allemaal normaal, ik niet.

Banken krijgen dus informatie door road-shows te organiseren, dan ga ik Godijn en consorten uitnodigen en een aandelen-barbque organiseren, want dan krijg ik meer informatie!
De info die ik dan krijg deel ik gratis.

Banken kunnen maar beter niet over risicoprofielen kletsen gezien de historie van de banken in deze.
Het is nogal gemakkelijk om risico te nemen met andermans geld.

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 10:40
Koers 5,610
Verschil +0,025 (+0,45%)
Hoog 5,625
Laag 5,590
Volume 35.411
Volume gemiddeld 275.665
Volume gisteren 141.944

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront