TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 253 254 255 256 257 » | Laatste
boem!
0
quote:

VanillaSky schreef op 8 juli 2016 09:28:

[...]

@Martin, ik zal mijn uitgebreide prognoses delen na de Q2 cijfers - we zitten er zo dicht op. Ik gebruik dat om mijn beeld (eventueel) bij te stellen.

Bedankt voor de hint, ik denk inderdaad dat je daar gelijk in kan hebben maar daarom wil ik eerst zien hoe telematics groeit in Q2 en hoe de vooruitzichten zijn. Ik heb me altijd gericht op de uitspraak van HG dat hij een omzet nastreeft van 200mio in 2018 (meen ik). Echter is deze uitspraak al een tijd geleden en naast de organische groei zit hier wellicht de laatste overname niet in.

Mbt consumer zal ik ook bekijken - daar ben ik denk ik te positief ja. Na de Q2 cijfers zal ik nav nieuwe info delen.
Super. Bedankt voor de toezegging, ik zal daarop uiteraard zoals belooft op reageren.

NB mijn specificatie betreffende opex slaat vooral op marketing daar er een een sterk verband bestaat tussen deze kostenpost en de te verwachten omzet.
Chiddix
0
In de financiele markten wordt een k/w verhouding van 10 tot 15 als normaal gezien.
Bij aanzienlijke groei verandert het plaatje. TT gaat uit van een omzet van 1,050 miljard in 2016. Online broker Lynx verwacht voor 2017 een omzet van 1,1 miljard en in 2018 , 1,15 miljard. Op jaarbasis zou dat een groei zijn van 5% tot 2018.
[verwijderd]
0
ik zei gisteren al, eindveiling was normaal, de boeven zijn nu (tijdelijk) klaar. vandaag normale handel, normale omzet,en zie de koers stijgt harder dan de aex! 1 of meerdere partijen hebben moedwillig de koers laag gezet,hoeft er totaal niks mee te maken te hebben dat er iets tegenvalt. ze hebben een eigen reden, mogelijk dus zelfs omdat er iets heel goeds aan zit te komen. we weten namelijk allemaal heel goed dat de koers altijd vlakvoor goed nieuws daalt. met deze belachelijk grote daling moet er dus wel supernieuws aan zitten te komen. dus laat je niet misleiden door een lage koers, voorlopig weten we niks, niks wijst op slechte cijfers, behalve een mogelijk toneelspel van martijn den drijver, waarbij al bleek dat hij een berekening compleet verkeerd had en zijn conclusie dus niet klopte. of het opzet was of niet, zijn argumenten en berekingen klopten dus bewezen niet! de koers staat laag, we hebben allemaal gezien dat dat met opzet is gedaan,en niet om uit te stappen voor de beste prijs. het is lager gezet voor de slechtste prijs, grootste dumpen waren steeds op het laagste punt,dus van normale daling (dus voorkennis van iets slechts) is totaal geen sprake. nogmaals, eerder andersom dus. het mooie kan al op de 19e juli komen! ik zeg kopen en spekkoper worden!
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 8 juli 2016 13:28:

In de financiele markten wordt een k/w verhouding van 10 tot 15 als normaal gezien.
Bij aanzienlijke groei verandert het plaatje. TT gaat uit van een omzet van 1,050 miljard in 2016. Online broker Lynx verwacht voor 2017 een omzet van 1,1 miljard en in 2018 , 1,15 miljard. Op jaarbasis zou dat een groei zijn van 5% tot 2018.
dus lynx verwacht iets. ik vertrouw justin iets meer (veel meer), en niet een broker die er zich nooit goed in verdiept heeft. waarom kom je steeds onzin verkondigen? zoals een wpa van 9 cent van vorig
jaar? omdat je dat in een lijstje van iex zag wat niet klopte! wel eerst je goed informeren en niet schrijfsels van onwetende sites napraten en als waarheid hier neerzetten. en koerswinst van financiele markten is heel anders dan van de sector waarin tomtom zich bevind. echt je zwetst maar wat, zoals alle short bashers die opeens als zombi's hier tevoorschijn zijn gekomen onder hun steen.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 8 juli 2016 12:36:

[...]
Dank voor je antwoord. Ga vooral door met "verzinnen" (zoals je dat zelf noemt, ik zou niet durven:)) dan zal ik een vervolgvraag stellen.

Als MobilEye erin wil slagen om "een nieuwe standaard te zetten", een nieuwe efficiëntere fabriek neer weet te zetten en dat ze daarmee bijna alle autobouwers van data gaan voorzien: is het dan slim om met dit streven in het achterhoofd een persconferentie te geven samen met BMW en Intel waarbij deze partijen aangeven dat ze een consortium vormen om de zelfrijdende auto realiteit te maken? Ze stellen wel dat ze een "open platform willen ontwikkelen" voor de hele industrie maar dat kennen we van Here. Het probleem voor Here om als "standaard" te fungeren is (naast hun achterstand) toch ook het feit dat het eigendom is van drie Duitsers? Dat is hier niet anders. Een autobouwer die tot dit platform wil toetreden moet accepteren dat BMW bij deze samenwerking in controle is. En wat vindt IBM hiervan? En alle andere techpartijen die een rol voor zichzelf zien op gebied van de zelfrijdende auto? Leggen die zich er nu al bij neer dat deze 3 partijen de strijd hebben gewonnen. Tuurlijk niet. Het begint pas.

Ik zie het meer als 1 van de vele projecten die opgestart worden. TomTom gaf zonder concreet te worden aan dat ze bij veel pilots betrokken zijn. Pilots die uit mijn hoofd al vier jaar geleden zijn opgestart in sommige gevallen. Die met Duitse autobouwers.

Dan is mijn vraag: denk jij ook niet dat een partij die de uiteindelijke standaard gaat zetten juist de kaarten tegen de borst moet houden om niemand uit te sluiten? En is het om deze reden dat een partij als Bosch niet praat over individuele merken omdat zij alle autobouwers willen blijven bedienen? Is dat de reden dat ze praten over het behouden van business met consortium? Geldt dit dan ook niet voor TomTom? Wat vind jij van de stelling: een standaard zetten doe je het makkelijkst door niet in de publiciteit te treden?

Edit: dank Tini voor de aardige woorden.

Edit Edit: als iemand mij hier wat vraagt en ik kom er niet op terug is dat geen onwil. Het forum wordt geteisterd door een stel hardnekkige kleuters van respectabele leeftijd. Al het kinderachtige (en ook valse) geklets over Pietje en Jantje ipv TomTom zorgt ervoor dat dit forum lastig te lezen is. Ik mis dus waarschijnlijk een hoop. De moderator zou eens moeten ingrijpen wat mij betreft.
Harry, prima vragen wat mij betreft. We weten geen van allen het zekere antwoord, maar de discussie, mits goed gevoerd, scherpt de geest. Eigenlijk roepen jou vragen vooral weer die grote vraag op waar ik al tijden mee zit. Het is ondenkbaar dat als er een voor TomTom gunstige "endgame" zou komen dat daar dan geen partijen HIER en NU van op de hoogte zijn. En dan komt die vraag weer op: WAAR ZIJN DE KOPERS?? Bij zo'n opgelegd pandoer zouden er toch kopers moeten opstaan die niet meer gaan zitten gokken dat het nog lager kan.

Iedere beginner kan bedenken dat als er binnen nu en 3 jaar een erg mooie uitkomst voor TomTom zit aan te komen met voor het einde van het jaar boeiende annonceringen dat er dan gruwelijk veel geld valt te verdienen met het via de free float gestaag opbouwen van een irritant belang van zeg 15%. Als de kansen voor TomTom inderdaad rooskleurig zijn is het toch bijna ondenkbaar dat er geen significante kopers opduiken?! De sector staat voldoende in de belangstelling. Zou toch bizar zijn als iedereen persé om TomTom heen zou willen kijken?!

Wat verder opvalt is dat ook uit de koker van Bosch geen inhoudelijke berichten komen die zouden kunnen helpen bij het wegzuigen van belangstelling voor het zich in the picture spelende MobilEye. Zo "low profile" wil toch geen enkel bedrijf zijn?

BTW: "my new magic" blijft werken ;-)
[verwijderd]
0
trouwens, italiaanse banken die zouden omvallen? daarom stijgt de italiaanse beurs nu zeker 2,8% en daalden ze de afgelopen dagen minder dan de andere beurzen. echt, al dat nep bangmaken met onzin dingen zou hier verwijderd moeten worden! heeft maar 1 doel, bashen.
mjmj
0
quote:

Chiddix schreef op 8 juli 2016 13:28:

In de financiele markten wordt een k/w verhouding van 10 tot 15 als normaal gezien.
Bij aanzienlijke groei verandert het plaatje. TT gaat uit van een omzet van 1,050 miljard in 2016. Online broker Lynx verwacht voor 2017 een omzet van 1,1 miljard en in 2018 , 1,15 miljard. Op jaarbasis zou dat een groei zijn van 5% tot 2018.
Vrijblijvende tekst of put your money where...
[verwijderd]
0
quote:

DeGoudenRidder schreef op 8 juli 2016 13:46:

Wat gaat de koers TomTom doen over 44 minuten?
Nou? Zeg het eens? :-)
[verwijderd]
0
quote:

DeGoudenRidder schreef op 8 juli 2016 13:46:

Wat gaat de koers TomTom doen over 44 minuten?
Ik denk zelf dat hij gaat stijgen.
[verwijderd]
1
quote:

DeGoudenRidder schreef op 8 juli 2016 13:46:

Wat gaat de koers TomTom doen over 50 minuten?
wat ga jij doen over 42 minuten? ik hoop weg en nooit meer terugkomen!
[verwijderd]
1
quote:

DeGoudenRidder schreef op 8 juli 2016 13:48:

[...]

Ik denk dat deze omlaag gaat.
hij gaat de hele dag omhoog en omlaag, dus wat wil je hiermee zeggen? dat je in je broek piest nu dat de koers omhoog gaat! hou toch op met dat nep bangmaken de hele tijd. je zwetst de hele dag uit je nek!

ach wat lief,ik zie dat je zelf al je onzin hebt weggehaald!
[verwijderd]
0
quote:

DeGoudenRidder schreef op 8 juli 2016 13:48:

[...]

Ik denk dat deze omlaag gaat.
Wat is je theorie? A of B?

A- Goed banenrapport=FED verhoogt rente , dus TomTom gaat omlaag
B -Slecht banenrapport=FED houdt rente op peil , dus TomTom gaat omlaag
[verwijderd]
0
quote:

LeenJR schreef op 8 juli 2016 13:52:

[...]
hij gaat de hele dag omhoog en omlaag, dus wat wil je hiermee zeggen? dat je in je broek piest nu dat de koers omhoog gaat! hou toch op met dat nep bangmaken de hele tijd. je zwetst de hele dag uit je nek!
Ik heb een staafgrafiek gemaakt die gaat over de banengroei in de VS. Ik weet het is een lastig te interpreterende cijfer, maar ik ga er vanuit dat er een afnemende groei is door verslechtering van het algemeen sentiment. En dat er daardoor minder nieuwe banen bijkomen.

Banengroei mei:
In mei van dit jaar waren er 38.000 nieuwe banen bijgekomen. Tegelijkertijd was er staking gaande bij het Telecombedrijf Verizon. In principe had het banencijfer voor mei 73.000 moeten zijn. Stakingen worden namelijk niet meegeteld in het banenrapport.

Prognose:
Ik verwacht dat het aantal banen voor vandaag niet meer is dan 105.000 en zelfs lager kan uitvallen, zie grafiek.

Resultaat:
Ik verwacht dat de rente daarom in augustus niet omhoog gaat en dat we rond half drie 's middags tevens een dalende AEX tegemoet gaan zien.
Bijlage:
[verwijderd]
0
Ik ben soms een erbarmelijke Internet speurneus. Heeft al iemand kunnen ontdekken wie die grote wereldwijd actief zijnde autofabrikant is waar Ituran voor werkt? VW? Lijkt zo simpel om dat te achterhalen, maar is mij nog niet gelukt.
[verwijderd]
0
Laag banencijfer=geen rente verhoging=hogere beurzen=gok aandelen omhoog.

Ik zet in op 176K nieuwe banen...
yinx
1
Ituran reaches joint venture pact with General Motors Brazil unit
After two years of negotiations, Ituran’s Brazilian subsidiary has signed a four-year agreement with a “global automaker” to install its vehicle security and remote diagnostic equipment in cars sold in the Brazilian market. Brazilian media outlets have identified the vehicle manufacturer as General Motors. Under the agreement, Ituran’s services, which go under the name Concierge, will be offered through a 50-50 joint venture called Ituran Road Track. It said the joint venture will require investment in its running-in phase that will result in a “not significant” loss for Ituran but that in 2017 it should become profitable. The agreement “very much strengthens our position, as we evolve into a player in the automotive industry after two decades of operating in the aftermarket segment only,” Ituran CEO Eyal Sheratzki said yesterday. Ituran shares closed up 1.1% at 80.69 shekels ($20.56). (Eran Azran)
read more: www.haaretz.com/israel-news/business/...
en
www.prnewswire.com/news-releases/itur...
[verwijderd]
0
@xynix: waarom dachten "wij" bij een koers van 12 euro dat de koers snel zou doorstijgen naar 15 en met enig geluk naar 20? We wanted more! Omgekeerd nu, van 12 naar 11, 10, 9, 8, 7, 6 en "they" (short) want more. Gewoon ouderwetse hebzucht, maar ik weet niet of dit het enige is. Rationeel zie ik op zich ook geen definitieve draai vanuit de dalende tendens.

Wat ik verder opvallend vind is dat vanuit het bedrijf zelf gesproken wordt over "the endgame". Ik heb het niet en detail gevolgd, maar was dit alleen Wakkie of ook anderen? Zijn er ook andere bedrijven die vanuit zichzelf zo redeneren? Misschien Galapagos-achtigen: medicijn breekt definitief door of Gilead neemt totaal over: endgame/kassa. Maar andere bedrijven gedijen op groei en continuatie voor generaties.

Als men zelf al voor "endgame" gaat, betekent dit dan niet of totale onzin (zelfoverschatting en utopia) of daadwerkelijke realisering van de droom, niet alleen qua technische prestatie maar ook qua waarde/money (vervolgens kunnen ondernemenden dan weer nieuwe dromen najagen). Iets er tussen in, waar we nu zitten met TomTom, lijkt dan niet van toepassing.
B_B
0
quote:

paulta schreef op 8 juli 2016 13:58:

Laag banencijfer=geen rente verhoging=hogere beurzen.

Ik zet in op 176K nieuwe banen...
Rente verhoging is allang uit het beeld.
Lage banencijfer = zwakke economy
5.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 253 254 255 256 257 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 5,620
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,750
Laag 5,600
Volume 291.496
Volume gemiddeld 302.054
Volume gisteren 419.532

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront