TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM DECEMBER 2015

3.369 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

dipity schreef op 29 december 2015 17:59:

AB Wipo. Voorbode van ...
Artikel van 2012.
seren
0
quote:

Juun schreef op 29 december 2015 17:14:

[...]
Je reinste serendipity toch?! Exteem lage omzet en de koers blijft heerlijk liggen. De CES is komt op een prima moment. Januari moeten er zo ie zo veel nieuwe posities worden ingenomen. En wie wil er nu niet in TT zitten, als fondsbeheerder kun je toch niet nog een jaar aan je klanten verkondigen dat je het niet zag aankomen dat TT het aandeel is waar je in moet zitten. (alhoewel, Jos Versteeg bijvoorbeeld, ik weet het niet, die zie ik er toch wel weer voor aan dat die het nog een jaar een aflopende zaak vindt)
De kans op nieuws is nog wel goed te beoordelen, zeker voor TT.
De timing is altijd het moeilijkst, ook voor serendipity, maar nu met de CES vlakbij en de hype op innovatie en HAD wordt het ons makkelijk gemaakt.
Wipo
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 29 december 2015 18:03:

[...]

Artikel van 2012.
Kun je nagaan wat dat kan worden na 6-9 januari!
[verwijderd]
1
quote:

dipity schreef op 29 december 2015 18:30:

@Cain Scherp, schaamrood staat mij op de kaken.
Ontspan haha ;-)
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 29 december 2015 17:02:

[...]
Jep, zo denk ik er ook over en heb de afgelopen handelsdagen dan ook uitgebreid. Als er inderdaad een Toyota deal wordt aangekondigd is het hek van de dam, denk ik.
Leuk om het draadje van 1 jaar gelden nog eens door te lezen ( www.iex.nl/Forum/Topic/1320612/3/WEEK... ). Ook toen verwachtte de meesten een mooie aankondiging op de CES. Het ging toen om de VW deal (was een paar maanden daarvoor al per ongeluk tijdelijk op de TT website gepubliceerd) maar gebeurde er niets tijdens de VW persshow (en voorafgaand daaraan kwam INRIX (wie? INRIX? doen die nog mee?) met een 'verstorend' bericht over een deal met Audi).

De volgende ochtend maakte TT het allemaal goed.................

Was overigens het laatste draadje waar Bart1805 mee deed aan de discussie; dit jaar tijdens de CES de return of Bart1805?

Tom3
0
quote:

Juun schreef op 29 december 2015 17:14:

[...]
Je reinste serendipity toch?! Exteem lage omzet en de koers blijft heerlijk liggen. De CES is komt op een prima moment. Januari moeten er zo ie zo veel nieuwe posities worden ingenomen. En wie wil er nu niet in TT zitten, als fondsbeheerder kun je toch niet nog een jaar aan je klanten verkondigen dat je het niet zag aankomen dat TT het aandeel is waar je in moet zitten. (alhoewel, Jos Versteeg bijvoorbeeld, ik weet het niet, die zie ik er toch wel weer voor aan dat die het nog een jaar een aflopende zaak vindt)
Uit oogpunt van fiscale optimalisatie (box 3) had de koersstijging beter in het nieuwe jaar plaats kunnen vinden. Maar ja, je kunt niet alles hebben niet waar. Gezien de koersstijging dit jaar kan het bijna niet anders of fondsen (welke?) moeten dit jaar flink hebben ingeslagen. Het zou zo maar kunnen dat de jump in november/december geheel toe te schrijven is geweest aan deze inhaalvraag.
Juun
0
quote:

Tom3 schreef op 29 december 2015 19:09:

[...]

Uit oogpunt van fiscale optimalisatie (box 3) had de koersstijging beter in het nieuwe jaar plaats kunnen vinden. Maar ja, je kunt niet alles hebben niet waar. Gezien de koersstijging dit jaar kan het bijna niet anders of fondsen (welke?) moeten dit jaar flink hebben ingeslagen. Het zou zo maar kunnen dat de jump in november/december geheel toe te schrijven is geweest aan deze inhaalvraag.
Dan nog hebben we er voordeel van. Dat zijn dan long-aandeelhouders, dus die beperken de free float voor degene die er vanaf nu nog in willen of uit willen breiden. Linksom of rechtsom, er zijn 220 miljoen aandelen. Daarvan zitten er 120 miljoen vast bij de oprichters en bekende grote aandeelhouders als John de Mol. Ik hoor niemand over "winst pakken" maar alleen maar geluiden hier dat beleggers vaster en nog vaster zijn op het aandeel. En ik denk dat daar alle reden toe is: de sector, de onbetwiste prominente en onafhankelijke plaats die TT inneemt daarin, en de kwaliteit die TT bewezen levert en autoriteit die TT uitstraalt bij nieuwe ontwikkelingen, maken (voor mij) dat het het enige aandeel is waarvan ik met onherroepelijk vertrouwen naar de toekomst kijk. Dit wordt het aandeel waarvan ik na 34 jaar beleggen het meest plezier ga beleven in de komende jaren. En het 1e jaar van dat grote genieten is 2015.

Ik wens jullie allemaal alvast een heel gelukkig 2016.
Juun
0
Leuk hoor, die lijstjes van TT, op de eigen site en overgenomen in artikelen waar aandacht aan besteed is. Schijnbaar wordt hier niet veel mee gedaan, maar TT heeft altijd meer bedoelingen en kijkt verder vooruit dan dat wij mee kunnen kijken. Naar mijn idee ligt er nog een wereld open met overheidsopdrachten om te veroveren. En overheden lijken mij klanten waar het (financieel) goed voor werken is.

www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/#/list

Many people who were born in a big city and were faced with traffic and crowds ever since they were little kids got used to it like it is is a completely normal thing. Most of them never even thought of the people whose job is to organize all that chaos. I know I haven’t. I never stopped to appreciate all that was arranged and organized, but I sure knew how to criticize all that I thought wasn’t good. Now, I see things from a different perspective, and I am very much aware of how complex a job it is to design smaller towns, not to mention big metropoles like New York, Tokyo, London, or Mexico City. The job of an urban planner is a tough one – how would you answer all people’s requests?

www.insidermonkey.com/blog/11-best-co...
[verwijderd]
0
Deze Hans Slob wordt kennelijk door Tom2 zelf uitgenodigd om met ze mee op roadshow te gaan. Op 14 december is hij nog in Frankfurt geweest met Taco Titulaer.
corporate.tomtom.com/calendar.cfm?cal=2
Gezien de vooruitzichten die hij schetst lekkere gast om investeerders te lokken (NOT!)

www.telegraaf.nl/premium/dft/dftavond...

TOMTOM
TomTom biedt volgens Hans Slob (Rabobank) slechts beperkte winstkansen. „Het aandeel is relatief heel duur.” Speculaties over een overname deden de koers dit jaar verdubbelen. Ook de sterk gestegen omvang van het orderboek in het automotive segment sprak de beleggers aan. TomTom weet bij de levering van kaarten aan de auto-industrie steeds meer marktaandeel af te snoepen van concurrent Here, inmiddels overgenomen door Audi, BMW en Daimler Benz. Maar om aan de wensen van al die nieuwe klanten te voldoen, waren de afgelopen jaren flinke investeringen nodig. Dit heeft de winstgevendheid lange tijd onder druk gezet. Sander van Oort (Kempen & Co) denkt dat TomTom in 2016 een keerpunt kan bereiken. Hij ziet het zwaartepunt verschuiven van hardware naar software, kaarten en verkeersinformatie. „Met complete inbouwsystemen is TomTom weinig succesvol geweest.” De rol van toeleverancier past haar beter. Forse bedragen gaan ook zitten in de nieuwe realtime kaarten die continu up-to-date moeten zijn met het oog op toekomstige zelfrijdende voertuigen. Concurrent Here investeert al jaarlijks 500 miljoen euro in R&D, een bedrag dat nog gaat stijgen. Van Oort denkt dat TomTom met een lager investeringsbedrag toe kan, omdat de losse navigatiekastjes en telematicasystemen heel veel data genereren die de kaarten kunnen verbeteren. Marc Hesselink (ABN Amro) constateert dat het nieuwe kaartenplatform goed door de markt is ontvangen. Dit leidt weer tot nieuwe orders, die echter pas over een jaar of twee in de financiële resultaten gaan meetellen. Het marktaandeel dat TomTom op kaartgebied heeft, kan volgens Hesselink fors stijgen. Het zou hem niet verbazen als dit toeneemt van de huidige 20 naar 40%. Bovendien groeit de markt voor inbouwsystemen sterk. Zowel Here als TomTom kunnen daarvan profiteren. ’Automotive’ kan voor groei zorgen, maar het duurt lang voordat hiervan de vruchten kunnen worden geplukt. Geen van de analisten denkt dat de overname van Here veel verschuivingen in de markt teweeg zal brengen. Daarvoor is de auto-industrie te conservatief. Bovendien is het niet gemakkelijk om snel van leverancier te veranderen. Consumentenelektronica zoals navigatiekastjes en sporthorloges zorgen voor een goede kasstroom.
[verwijderd]
5
Laat Hans Slob maar in de veronderstelling zijn dat overname speculaties de koers verdubbelde. Wij weten beter en misschien moet hij van Xynix een pakketje informatie krijgen dat Xynix eerder aan Jos Versteeg stuurde.

Ook zonder hun adviezen komen wij er wel, we hebben jarenlang de kwellingen bij RTL7 doorstaan waar de koers dwars doorheen ging.

Ik wens iedereen het aankomend jaar net zo'n mooi beursjaar als het afgelopen jaar. Daarnaast een gezellige oudejaarsavond en een mooi en gezond 2016!

groet,

Tini

[verwijderd]
0
Ik snap de opwinding over dat artikel wat @Hik hier post niet zo goed.

Er worden meningen aangehaald van een aantal analisten, niet alleen van Hans Slob (Rabo koersdoel E11) maar ook van Sander van Oort (Kempen & Co koersdoel E11), van Marc Hesselink (ABN Amro koersdoel E16)

Waarom dan alleen het negatieve belichten?

Je kan dan beter terecht kritiek hebben op Barclays: koersdoel E5,30 Dat is pas lachen.

corporate.tomtom.com/analysts.cfm

[verwijderd]
1
quote:

groeibriljant schreef op 29 december 2015 22:58:

Hans Slob = RABO = GROTE LEUGENAARS
Heb je hun TV reclames gezien? Daar krijg je een beetje braakneigingen van!
[verwijderd]
1
Sorry Vici, maar persoonlijk heb ik iets tegen RABO, ook al had hij een koersdoel van 15 euro genoemd, de onderbouwing daarvan is ook een beetje achterhaald.

Tini
[verwijderd]
0
@Misschien dat snap ik dan van je, maar het ging er mij alleen om dat er meer meningen in dat artikel werden genoemd, ook hele positieve, bijv. die van de ABNamro:

"Het marktaandeel dat TomTom op kaartgebied heeft, kan volgens Hesselink fors stijgen. Het zou hem niet verbazen als dit toeneemt van de huidige 20 naar 40%. Bovendien groeit de markt voor inbouwsystemen sterk. Zowel Here als TomTom kunnen daarvan profiteren. ’Automotive’ kan voor groei zorgen, maar het duurt lang voordat hiervan de vruchten kunnen worden geplukt."

Ben zelf ook lang geleden overgestapt van de Rabo naar een andere bank. Hun adviezen waren bagger.
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 29 december 2015 23:17:

Ik snap de opwinding over dat artikel wat @Hik hier post niet zo goed.

Er worden meningen aangehaald van een aantal analisten, niet alleen van Hans Slob (Rabo koersdoel E11) maar ook van Sander van Oort (Kempen & Co koersdoel E11), van Marc Hesselink (ABN Amro koersdoel E16)

Waarom dan alleen het negatieve belichten?

Je kan dan beter terecht kritiek hebben op Barclays: koersdoel E5,30 Dat is pas lachen.

corporate.tomtom.com/analysts.cfm

De reden dat ik het hier neerzet is omdat deze Slob kennelijk met Tom2 evenementen bezoekt. Ik weet niet wat ze daar precies doen, maar als je dan als analist niet verder komt dan "Het aandeel is relatief heel duur” en "Speculaties over een overname deden de koers dit jaar verdubbelen", nou dan ben je een hele jongen hoor. Zal vast wel een goed salaris hebben maar ik denk dat de meesten van ons er nog wel een iets beter onderbouwd verhaal bij kunnen verzinnen.
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 29 december 2015 23:46:

@Hik Relax, zie mijn antwoord aan @Misschien/Tini hierboven.
Onze reacties 'kruisten' elkaar. Verder zit ik relaxed aan de port hoor;-)
Voor straks: lekker slapen en kijken wat de nieuwe dag ons brengt.
3.369 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront