TomTom « Terug naar discussie overzicht

Nokia HERE te koop

4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

brilkoker schreef op 3 augustus 2015 08:18:

Al mijn vertrouwen naar de maan.
Enige hoop was dit.
Klote
doe eens gek...en vertel voorbeurs eens waarom?
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 3 augustus 2015 08:08:

[...]

Dit is dan toch opmerkelijk. Het heeft in ieder geval wel de schijn tegen als 3 autobouwers de eigenaar zijn:
The company will continue to develop its position as a strong and independent provider of maps and location-based services, will expand its
product offering and continue to make it available to all customers across industries.

[b]The management of HERE will continue to be independent
– with the goal of moving the HERE business case forward as a platform, open to all customers. The consortium will not interfere into operational business.

Dit klinkt meer naar het in stand houden van dual sourcing. Leest iemand iets over exclusiviteit? En zou je dat zelf willen op de directiestoel van de Duitsers? Je volledige bedrijfstoekomst laten afhangen van een ongekend initiatief waar je opeens samenwerkt met je grootste concurrenten, met een consortiumbedrijf dat gerund wordt door management dat niet bepaald de beste reputatie heeft op het gebied van effectiviteit en efficiency.

De duur van het onderhandelingsproces zegt misschien al iets over de te verwachten slagvaardigheid van dit initiatief.

Verdedigen van het land doe je samen met je gebruikelijke vijanden uit het dorp. Met coalities bij de aanval hebben de Duitsers niet zo'n bijstere ervaring. En al helemaal niet met "wereldoorlogen" waarbij ze in de eindfase tegenover een coalitie met Amerikanen komen te staan.
gdejong
0
Nokia estimates that it will receive net proceeds of slightly above 2.5 billion euros as the purchaser would be compensated for certain defined liabilities of HERE currently expected to be slightly around 300 million euros as part of the transaction

2.5 mrd is de prijs dus
[verwijderd]
1
quote:

xynix schreef op 3 augustus 2015 08:24:

[...]
Dit klinkt meer naar het in stand houden van dual sourcing. Leest iemand iets over exclusiviteit? En zou je dat zelf willen op de directiestoel van de Duitsers? Je volledige bedrijfstoekomst laten afhangen van een ongekend initiatief waar je opeens samenwerkt met je grootste concurrenten.

Verdedigen van het land doe je samen met je gebruikelijke vijanden uit het dorp. Met coalities bij de aanval hebben de Duitsers niet zo'n bijstere ervaring. En al helemaal niet met "wereldoorlogen" waarbij ze in de eindfase tegenover een coalitie met Amerikanen komen te staan.
ze weten er uiteindelijk wel altijd weer sterker uit te komen ;-)
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 3 augustus 2015 08:24:

[...]
Dit klinkt meer naar het in stand houden van dual sourcing. Leest iemand iets over exclusiviteit? En zou je dat zelf willen op de directiestoel van de Duitsers? Je volledige bedrijfstoekomst laten afhangen van een ongekend initiatief waar je opeens samenwerkt met je grootste concurrenten.

Verdedigen van het land doe je samen met je gebruikelijke vijanden uit het dorp. Met coalities bij de aanval hebben de Duitsers niet zo'n bijstere ervaring. En al helemaal niet met "wereldoorlogen" waarbij ze in de eindfase tegenover een coalitie met Amerikanen komen te staan.
Het lijkt me inderdaad meer De boze Wolf die Roodkapje van zijn onschuld probeert te overtuigen. En we weten hoe dat afliep. Ik hoop dat HERE hun net zo zwaar op de maag gaat liggen als die stenen bij de onfortuinlijke wolf.
[verwijderd]
0
De kans op versnelling van de ontwikkelingen bij TomTom is in ieder geval nu wel significant toegenomen. Als dat besef vandaag al doordringt zouden we ook vandaag al flink omhoog kunnen. Want vanaf nu is TomTom de enige partij die potentieel voor verkoop in aanmerking komt. En technologisch is het bepaald geen "aangeschoten wild".

Waar ik zelf ook rekening mee houd is dat het stroomlijningsproces nu van start zal gaan. Een strategische move m.b.t. TTT ligt dan wel heel erg voor de hand. Zodra zoiets bekend wordt kan de vaart er ook rap in komen. De koers staat nog steeds heeeeeeeeel ver onder de assetwaarde van het aandeel.
ischav2
0
Dit nieuws is hetgeen de markt op heeft gerekend, niet meer en niet minder. Verwacht nauwelijks reactie of het moet reageren op een reactie vanuit T2.
[verwijderd]
0
Even in de herhaling, SNS de 29e over TomTom in relatie tot de toen verwachtte HERE deal:

AMSTERDAM (Dow Jones)--SNS Securities verhoogt het koersdoel van TomTom (TOM2.AE) naar EUR15,00 van EUR9,75. Analist Martijn den Drijver stelt dat niet de winstramingen voor de korte termijn, maar de perspectieven voor de langere termijn bepalend zijn voor de waardering. De waardering houdt rekening met een mogelijke overname van rivaal Nokia Here door Duitse autofabrikanten voor EUR2,5 miljard en met een mogelijke overname van TomTom's navigatiebedrijf door een techgigant. Als die overname echter uitblijft, denkt Den Drijver dat TomTom over tien jaar een fors hoger marktaandeel zal hebben in autonavigatie en -traffic dan nu. Via een simplistisch model komt hij voor heel TomTom op een mogelijke omzet van EUR1,95 miljard in 2025, bij een EBIT-marge van 15,5%, wat leidt tot de waardering van EUR15 per aandeel. Het advies blijft buy. Het aandeel TomTom sloot dinsdag op EUR9,52.

(bron: Binck)
Tom3
0
quote:

xynix schreef op 3 augustus 2015 08:24:

[...]
Dit klinkt meer naar het in stand houden van dual sourcing. Leest iemand iets over exclusiviteit? En zou je dat zelf willen op de directiestoel van de Duitsers? Je volledige bedrijfstoekomst laten afhangen van een ongekend initiatief waar je opeens samenwerkt met je grootste concurrenten, met een consortiumbedrijf dat gerund wordt door management dat niet bepaald de beste reputatie heeft op het gebied van effectiviteit en efficiency.

De duur van het onderhandelingsproces zegt misschien al iets over de te verwachten slagvaardigheid van dit initiatief.

Verdedigen van het land doe je samen met je gebruikelijke vijanden uit het dorp. Met coalities bij de aanval hebben de Duitsers niet zo'n bijstere ervaring. En al helemaal niet met "wereldoorlogen" waarbij ze in de eindfase tegenover een coalitie met Amerikanen komen te staan.
Ik lees niets over een business model a la Google met gratis maps. Geen deelname van Microsoft en Baidu. Alles gekocht met het oog op de bewaking van de continuiteit van Here tbv van het consortium. Nu BMW cs mee kunnen kijken over de schouder van Here is het de vraag of de andere gebruikers zullen geloven dat Here echt onafhankelijk is. Iedereen in de business zal nu denk ik 2 leveranciers willen hebben. Goed voor Tom2.
Dodger
0
Ik denk ook dat deze deal enigszins al in de koers is verwerkt... Zowel positief als negatief.. Ik heb zo het gevoel dat de koers niet heel erg buiten de lijnen zal gaan.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Jim Tehupuring positief bij RTL-Z. Was natuurlijk wel redelijk voorspelbaar, maar het luistert wel lekkerder dan die eikel van een Jos Versteeg.
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 3 augustus 2015 08:48:

9.98 pre
Hoeveel keer per seconde kijk je?
Edhvvvvv
0
IK denk ook dat dit min of meer al voor waar was aangenomen. In ieder geval door de grotere partijen (banken,blackjack achtigen e.d.) daarom dan ook koersdoel verhoging en shortvermindering van afgelopen tijd.
Mijn inziens denken deze partijen dan ook dat dit waarde vermeerderend werkt voor TOM2.
Waarom zou ik daar aan twijfelen.
[verwijderd]
0
Historische fout van Duitsers.....

Eerst maar eens wachten op goedkeuring mededingingsautoriteiten (mid 2016) en dan een gezellige rondetafel over wat de doelstellingen van HERE worden. Ondertussen vragen bestaande of nieuwe klanten zich af of zij wel op de eerste plaats staan. Gaat allemaal te lang duren en zal mi suboptimaal zijn.

Maar goed, nu wel alle ogen richting TomTom!!
[verwijderd]
0
Misschien denk ik veel te simpel, maar ik doe het toch even hardop:

Het Consortium krijgt nu HERE in handen en daarmee de kaartdata die ze nodig hebben voor HAD. Ongetwijfeld (aanname) zullen ze iets gaan doen met een minder nauwkeurige variant van die kaarten, à la Google Maps, maar het gaat natuurlijk om de waarde van de nauwkeurige kaarten.
Zoals iedere zichzelf serieus nemende autobouwer ontwikkelen ze HAD. De concurrentie doet dat ook en zoals dat gaat met commerciële bedrijven, die willen ook de eerste zijn en/of marktleider worden op dat gebied.
Ligt het dan voor de hand dat het consortium de daarvoor benodigde kaarten gaat leveren aan hun grootste concurrent(en)? Die zouden ze daarmee behoorlijk in de kaart spelen, pun intended. Andersom, neemt bedrijf XYZ graag de essentiële kaarten af van hun (misschien wel grootste) concurrent op het gebied van HAD, of kijk je dan liever naar een onafhankelijke leverancier? Het door bedrijf XYZ afnemen van kaartdata van het consortium zou in dat geval net zoiets zijn als Apple die de data voor hun Maps laat leveren door Google. En dat gebeurt daarom ook niet.
san marco
0
En ik verwacht nog een toelichting van de 3 autobouwers wat hun plannen met HERE zijn.
[verwijderd]
0
quote:

Tom3 schreef op 3 augustus 2015 08:44:

[...]
Ik lees niets over een business model a la Google met gratis maps. Geen deelname van Microsoft en Baidu. Alles gekocht met het oog op de bewaking van de continuiteit van Here tbv van het consortium. Nu BMW cs mee kunnen kijken over de schouder van Here is het de vraag of de andere gebruikers zullen geloven dat Here echt onafhankelijk is. Iedereen in de business zal nu denk ik 2 leveranciers willen hebben. Goed voor Tom2.
Als er voldoende ge-dualsourced zal gaan worden in de industrie leidt dat vrijwel zeker tot een vergroting van het marktaandeel van TomTom. Als dan de efficiency van Nokia HERE niet razendsnel verbetert (hoe?) kan het knap duur worden voor de Duitsers om dit vol te houden.

Als er serieus geswitched wordt van HERE naar TomTom (bijv. Toyota?), dan kan dat ook nog eens rap gaan. En dan is het nog maar de vraag wat dan de volgende stap van de dual sourcende Duitsers (zie rol Volkswagen Group) zal zijn.
4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 15:44
Koers 5,690
Verschil +0,115 (+2,06%)
Hoog 5,705
Laag 5,600
Volume 247.133
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront