Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Lufthansa botst ook met cabinepersoneel

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. MikeC. 19 januari 2015 17:48
    Dat ze maar blijven botsen. Zolang het management van lufthansa rechtlijnig blijft behouden ze mijn vertrouwen.

    Ondertussen is het concept van germanwings de praktijk en wordt eurowings voorbereid. Het is immers in de economy en low-cost dat ze terrein verliezen omdat ze duurder zijn dan de concurrenten (omwille van de kosten). In de business behouden ze hun klanten door goedkopere prijzen dan BA, AF en betere service dan de middle east carriers. Service wanneer er iets fout gaat. Ik ben onlangs nog in het reisbureau langsgeweest en in de businessverkopen blijft lufthansa stevig in zijn schoenen staan. Velen die etihad geprobeert hebben keren terug. Sussen met mijlen wat ze daar kunnen haalt niet veel uit, de fregfly weten immers dat de frequent flyer programma's (van alle maatschappijen) een bijna lege doos zijn die niet compenseert voor ticketprijzen en service.

    Wel jammer en frustrerend dat ze al die stakingen dienen te ondergaan. Echter de misgelopen winst door de stakingen is beter dan op termijn volledig onderuit te gaan en zo het voorbeeld van AF-KLM te volgen.

    Gelukkig hebben ze "al" een maand geen stakingen meer gehad en indien het bij stakingen van een tweetal dagen blijft zie ik er geen al te grote problemen in. Ondertussen zijn ze jammer genoeg expert in herboekingen en zo de resterende capaciteit volledig te benutten. Als ze de toer van 2weken staking op gaan (dan wel veel verlies en klanten kwijt) dan hebben ze het zelf verdiend van hun bedrijf kapot te maken en nadien onder slechtere arbeidsomstandigheden en contracten bij de concurrentie aan de slag te gaan.

  2. Da Freeze 19 januari 2015 19:35
    Vakbonden in 1950 = goed!
    Vakbonden in 2015 = maakt kapot wat nog goed is.

    Ik weet niet helemaal wat er speelt carnica, maar wil Lufthansa niet piloten eerder met pensioen sturen zodat ze niet een jaarlijkse salarisverhoging meer nodig hebben? De aanwas van jonge piloten is namelijk voldoende.
  3. [verwijderd] 20 januari 2015 16:37
    quote:

    carnica schreef op 19 januari 2015 16:32:

    Dit soort slordigheden begint helaas een gewoonte te worden: de pensioengerechtigde leeftijd VERLAGEN??, daar gaat echt niemand voor staken.
    In plaats van met massa-ontslag gaan dan de piloten met massa-pensioen, en daar zijn ze dus op tegen.

    Heeft idd te maken met het vervangen van oude en dus dure krachten door jonge en dus goedkope krachten.

    Dit zie je niet alleen in de luchtvaart gebeuren. Enerzijds verhoogt de overheid de AOW-leeftijd en anderzijds verlagen bedrijven de gemiddelde leeftijd van hun personeelsbestand (en daarmee de gemiddelde personeelskosten).
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. 10,610
    +2,51% +0,260
  2. 6,724
    -1,06% -0,072

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links