TomTom « Terug naar discussie overzicht

Wist u dat.........................?

5.522 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 ... 273 274 275 276 277 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 4 december 2014 23:42:

[...]
Dit levert TomTom al jaren.
Zou kunnen, ja?! Ziet er inderdaad niet als een grootschalige annoncering uit. Was mij in ieder geval nog niet bekend.

Weet jij dit uit eigen ervaring of heb je een bron?

Ff gezocht en inderdaad ook een link naar een 2013 versie gevonden:

www.ebay.nl/itm/Blaupunkt-TomTom-SD-E...

Dus de nieuwswaarde is inderdaad zeer beperkt. AB voor je relativering.
bart1805
0
quote:

xynix schreef op 4 december 2014 23:45:

[...]
Zou kunnen, ja?! Ziet er inderdaad niet als een grootschalige annoncering uit. Was mij in ieder geval nog niet bekend.

Weet jij dit uit eigen ervaring of heb je een bron?

Ff gezocht en inderdaad ook een link naar een 2013 versie gevonden:

www.ebay.nl/itm/Blaupunkt-TomTom-SD-E...

Dus de nieuwswaarde is inderdaad zeer beperkt. AB voor je relativering.
www.navmapstore.com/category/1777/Vol...
jan6307
0

By Joanne Chiu
Chinese auto maker Dongfeng Motor Group Co. (0489.HK) said Friday it plans to issue bonds outside China to refinance a loan to fund its investment in French car maker PSA Peugeot Citroën (UG.FR).
The Hong Kong-listed company didn't disclose the size of the planned bond issuance in its statement.
Earlier this year, the Wuhan-based car maker, one of the nation's biggest, invested US$1.1 billion for a 14% stake in the struggling French car maker.
Write to Joanne Chiu at joanne.chiu@wsj.com
Access Investor Kit for Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
Visit www.companyspotlight.com/partner?cp_c...
Access Investor Kit for Peugeot SA
Visit www.companyspotlight.com/partner?cp_c...
Access Investor Kit for Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
Visit www.companyspotlight.com/partner?cp_c...
Access Investor Kit for Peugeot SA
Visit www.companyspotlight.com/partner?cp_c...
Subscribe to WSJ: online.wsj.com?mod=djnwires
(END) Dow Jones Newswires
December 05, 2014 04:34 ET (09:34 GMT)
© 2014 Dow Jones & Company, Inc.

AAND DONGFENG MOTOR GROUP @ CNY 1 H
CNE100000312
AAND PEUGEOT @ EUR 1
FR0000121501
DONGFENG MOTOR GROUP CO UNSP ADR EACH REP 50 ORD
US2577382037
PEUGEOT SA UNSPON ADR EA REPR 1 ORD
US7168301049
hvasd2
0
quote:

Girakian schreef op 5 december 2014 16:15:

Eindelijk een beetje herstel...
Verkeerde draadje Girakian !
Leeuw 007
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
www.demorgen.be/technologie/dit-zijn-...

Dit zijn de beste apps van 2014 (volgens Apple)

De enige niet-games in de toplijst van meest opgebrachte apps op iPhone zijn iCoyote, enkele navigatie-apps zoals TomTom,
[verwijderd]
0
www.businesswire.com/news/home/201412...

Research and Markets: LBS Market in Southeast Asia 2015-2019: Key Vendors are AdNear, Digi, Foursquare, Globe Telecom, Google, HERE, Maxis and TomTom
[verwijderd]
0
Uber banned in India's technology hub of Hyderabad.

New Delhi (dpa) - Internet-based taxi service Uber was banned Wednesday in India's southern metropolis of Hyderabad, days after a female passenger was allegedly raped by a driver in the national capital New Delhi.

Federal Home Minister Rajnath Singh on Tuesday advised states to stop the operations of the company and ensure that only registered services were allowed.

Hyderabad senior transport official T Raghunath said all web-based taxi services had been banned since they were not licensed.

People were also not advised to use the service, he said.

Hyderabad is considered India's information technology hub, with a population of 3.9 million.

US-based Uber has already been banned in New Delhi after the city police accused the company of hiring the suspect without conducting proper background checks and ignoring his criminal record

Uber Is Ordered by Spain and Thailand to Halt Operations

en gisteren Nederland,, .it's all about DATA daarom sponsort Google ook flink en met Uber "gebruiken" ze de LOCALS met hun auto's

Yandex Turns to Big Data Services to Expand Beyond Search Engine.

Yandex NV (YNDX) is seeking to use the technology it developed to become Russia’s largest search engine, with 60 million users, to help companies better target their customers.

The Data Factory project, unveiled today at Le Web innovation conference in Paris, plans to apply the algorithms it developed for consumer Internet -- including traffic forecasting and music recommendation services -- to analyze corporate data and propose how companies can improve business, according to Yandex.

With big data, mining large quantities of information to glean insights into consumer behaviors, Yandex plans to compete with software providers SAP AG and Microsoft Corp. (MSFT) to search engines Google Inc. (GOOGL) and Baidu Inc. (BIDU)

ook daarom moet Apple meegaan data data data...
charlieb
0
quote:

beeldscherm schreef op 10 december 2014 09:54:

Uber banned in India's technology hub of Hyderabad.

New Delhi (dpa) - Internet-based taxi service Uber was banned Wednesday in India's southern metropolis of Hyderabad, days after a female passenger was allegedly raped by a driver in the national capital New Delhi.

Federal Home Minister Rajnath Singh on Tuesday advised states to stop the operations of the company and ensure that only registered services were allowed.

Hyderabad senior transport official T Raghunath said all web-based taxi services had been banned since they were not licensed.

People were also not advised to use the service, he said.

Hyderabad is considered India's information technology hub, with a population of 3.9 million.

US-based Uber has already been banned in New Delhi after the city police accused the company of hiring the suspect without conducting proper background checks and ignoring his criminal record

Uber Is Ordered by Spain and Thailand to Halt Operations

en gisteren Nederland,, .it's all about DATA daarom sponsort Google ook flink en met Uber "gebruiken" ze de LOCALS met hun auto's

Yandex Turns to Big Data Services to Expand Beyond Search Engine.

Yandex NV (YNDX) is seeking to use the technology it developed to become Russia’s largest search engine, with 60 million users, to help companies better target their customers.

The Data Factory project, unveiled today at Le Web innovation conference in Paris, plans to apply the algorithms it developed for consumer Internet -- including traffic forecasting and music recommendation services -- to analyze corporate data and propose how companies can improve business, according to Yandex.

With big data, mining large quantities of information to glean insights into consumer behaviors, Yandex plans to compete with software providers SAP AG and Microsoft Corp. (MSFT) to search engines Google Inc. (GOOGL) and Baidu Inc. (BIDU)

ook daarom moet Apple meegaan data data data...
Dus data, data is very Hot item geworden voor de grote spelers, het wordt in de toekomst alleen meer....!
Goed voor onze TomTom toch.....??
Charlie
[verwijderd]
0

@ Charlie, alles wat we hier lezen over TT is geweldig voor t Bedrijf TT

maar wil je iets hebben wat goed is voor t aandeel TT, moet je toch echt bereid zijn als Bestuur dividend te gaan betalen, of met zulke verbluffende resultaten komen dat er koopkracht naar t aandeel komt, zo niet dan zal je Engelengeduld moeten opbrengen.
klik voor de aardigheid is op de bovenbalk TA aan en kijk dan eens naar de 10 jaar prijsgrafiek dan concludeer je dat TT eigenlijk al vanaf 2009 gemiddeld rond de 4 @ 5 euro noteert, zonder één euro dividend te betalen en met een pak grootaandeelhouder die merendeels hun Geld hebben opgeschreven bij de beursgang en sindsdien dit bedrijf nog immer met de mentaliteit van een private company runnen en aandeelhouderswaarde of return op je Geld heeft geen prioriteit, want ze azen wellicht op nog 1 x cashen , zo voelt t in ieder geval en dat cashen zou wel eens een stappenplan kunnen zijn, waarbij een delisting gefrontload gaat worden voor een overname.

ik hoop dat er een activist in t aandeel komt, dan worden we in ieder geval niet genaaid.
Long TT
succes Wies
[verwijderd]
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 10 december 2014 10:25:

@ Charlie, alles wat we hier lezen over TT is geweldig voor t Bedrijf TT

maar wil je iets hebben wat goed is voor t aandeel TT, moet je toch echt bereid zijn als Bestuur dividend te gaan betalen, of met zulke verbluffende resultaten komen dat er koopkracht naar t aandeel komt, zo niet dan zal je Engelengeduld moeten opbrengen.
klik voor de aardigheid is op de bovenbalk TA aan en kijk dan eens naar de 10 jaar prijsgrafiek dan concludeer je dat TT eigenlijk al vanaf 2009 gemiddeld rond de 4 @ 5 euro noteert, zonder één euro dividend te betalen en met een pak grootaandeelhouder die merendeels hun Geld hebben opgeschreven bij de beursgang en sindsdien dit bedrijf nog immer met de mentaliteit van een private company runnen en aandeelhouderswaarde of return op je Geld heeft geen prioriteit, want ze azen wellicht op nog 1 x cashen , zo voelt t in ieder geval en dat cashen zou wel eens een stappenplan kunnen zijn, waarbij een delisting gefrontload gaat worden voor een overname.

ik hoop dat er een activist in t aandeel komt, dan worden we in ieder geval niet genaaid.
Long TT
succes Wies

maar vergeet ff niet dat ze een berg schuld hebben weggewerkt,wat wil je nog meer dan,tis gewoon goede bedrijfsvoering,eerst het zuur dan...kijk eens naar ASML/Besi waar komen die vandaan en waar staan ze nu... zijn Marktleiders geworden op hun gebied met uitzonderlijke technologieën !!!!
charlieb
0
quote:

beeldscherm schreef op 10 december 2014 10:32:

[...]

maar vergeet ff niet dat ze een berg schuld hebben weggewerkt,wat wil je nog meer dan,tis gewoon goede bedrijfsvoering,eerst het zuur dan...kijk eens naar ASML/Besi waar komen die vandaan en waar staan ze nu... zijn Marktleiders geworden op hun gebied met uitzonderlijke technologieën !!!!
AB...!, mss wordt TomTom een 2e ASML......??, zo hard hoeft de koers nu ook weer niet te stijgen, Hahahah..., met ooit 25 euro op de borden voor onze TomTom ben ik ook al heel tevreden, 50 a 75 euro hoeft voor mij niet, is teveel van het goeie.....! Toekomst voor TomTom zal het uitwijzen....!
Charlie
[verwijderd]
0
quote:

beeldscherm schreef op 10 december 2014 10:32:

[...]

maar vergeet ff niet dat ze een berg schuld hebben weggewerkt,wat wil je nog meer dan,tis gewoon goede bedrijfsvoering,eerst het zuur dan...kijk eens naar ASML/Besi waar komen die vandaan en waar staan ze nu... zijn Marktleiders geworden op hun gebied met uitzonderlijke technologieën !!!!
Ja, maar gaan WIJ dat meemaken ?

nogmaals allemaal prachtig voor t bedrijf, maar ik werk niet bij TT en geniet geen bonus, of optie aandelen, ik ben slechts een nobody die met zijn poen in de aandelen TT zit en ik zie dus liever Icahn of Einhorn in t aandeel stappen, dan dat bij mij de vlag uitgaat dat ze weer een bedrijfje hebben overgenomen.

9 van 10 zeggen een aandeel is een LT investment, want het is zo een prachtig groeiend bedrijf omdat ze op verlies zitten met hun aandelenpakket.
het is gewoon een geven de meeste private aandeelhouders zijn handelaar totdat het tegen zit dan worden ze beleggers.


W
[verwijderd]
2
quote:

wiesje 9333 schreef op 10 december 2014 10:44:

[...]

Ja, maar gaan WIJ dat meemaken ?

nogmaals allemaal prachtig voor t bedrijf, maar ik werk niet bij TT en geniet geen bonus, of optie aandelen, ik ben slechts een nobody die met zijn poen in de aandelen TT zit en ik zie dus liever Icahn of Einhorn in t aandeel stappen, dan dat bij mij de vlag uitgaat dat ze weer een bedrijfje hebben overgenomen.

9 van 10 zeggen een aandeel is een LT investment, want het is zo een prachtig groeiend bedrijf omdat ze op verlies zitten met hun aandelenpakket.
het is gewoon een geven de meeste private aandeelhouders zijn handelaar totdat het tegen zit dan worden ze beleggers.


W
Enerzijds heb je gelijk: een handelaar wordt pas belegger als het tegenzit. Anderzijds ook niet, want als een aandeel goed loopt, dan verkoopt een handelaar ze veelal te snel.

Ik ben nog steeds van mening dat tomtom een buitenkansje is doordat het sentiment rond tomtom wel enigszins verbeterd is (men weet wel dat ze schuldenvrij zijn enzo en echte sell adviezen zie je al niet meer; pessimisten zeggen 'hold'), maar de kennis is nog beperkt.

Er is weinig kennis bij veel beleggers over zaken als big data, crowdsourcing, het krachtenveld waarin tomtom zit als take-over target, exponentiele groei in connected car, trend wearables, wat fleetmanagement en vehicle diagnostiek nou precies is en waarom het zo groeit, dat er zelfrijdende auto's komen, dat tomtom leidend is in traffic (VW deal), dat tomtom met realtime maps tegen lagere kosten (automatische verwerking) komt, en zo voort.

Deze kennisvoorsprong is mijns inziens geld waard. Maar vraagt ook geduld.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 10 december 2014 11:03:

[...]

Enerzijds heb je gelijk: een handelaar wordt pas belegger als het tegenzit. Anderzijds ook niet, want als een aandeel goed loopt, dan verkoopt een handelaar ze veelal te snel.

Ik ben nog steeds van mening dat tomtom een buitenkansje is doordat het sentiment rond tomtom wel enigszins verbeterd is (men weet wel dat ze schuldenvrij zijn enzo en echte sell adviezen zie je al niet meer; pessimisten zeggen 'hold'), maar de kennis is nog beperkt.

Er is weinig kennis bij veel beleggers over zaken als big data, crowdsourcing, het krachtenveld waarin tomtom zit als take-over target, exponentiele groei in connected car, trend wearables, wat fleetmanagement en vehicle diagnostiek nou precies is en waarom het zo groeit, dat er zelfrijdende auto's komen, dat tomtom leidend is in traffic (VW deal), dat tomtom met realtime maps tegen lagere kosten (automatische verwerking) komt, en zo voort.

Deze kennisvoorsprong is mijns inziens geld waard. Maar vraagt ook geduld.
"er is weinig kennis bij veel beleggers" of, er is wel veel kennis, maar bij te weinig beleggers..:-)
harrysnel
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 10 december 2014 10:44:

[...]

Ja, maar gaan WIJ dat meemaken ?

nogmaals allemaal prachtig voor t bedrijf, maar ik werk niet bij TT en geniet geen bonus, of optie aandelen, ik ben slechts een nobody die met zijn poen in de aandelen TT zit en ik zie dus liever Icahn of Einhorn in t aandeel stappen, dan dat bij mij de vlag uitgaat dat ze weer een bedrijfje hebben overgenomen.

9 van 10 zeggen een aandeel is een LT investment, want het is zo een prachtig groeiend bedrijf omdat ze op verlies zitten met hun aandelenpakket.
het is gewoon een geven de meeste private aandeelhouders zijn handelaar totdat het tegen zit dan worden ze beleggers.


W
Dan ben ik die ander vd 10. Ik zeg prachtig bedrijf en aandeel is ook best presterende aandeel in mijn portefeuille. Ook dus als ik uitsluitend kijk naar de longposities die ik aangegaan ben in TT. Komt door goede timing, inspelen op koersdalingen, deels uitstappen bij goede cijfers, positie uitbreiden voor mogelijk nieuws autoshow, uitstappen met extra portie als deal komt vanaf zo'n event, inschatten van opinie van analisten aan de hand van webcast etc. En dat al vanaf 2007.

De beurskoers van TT staat in geen verhouding tot de waarde die ik zelf zie in het bedrijf. Toch moet je altijd meenemen dat de koers bepaald wordt door vraag en aanbod van tig beleggers met andere verwachtingen, andere methodiek (TA, kwantitatieve analyse, sentiment gedreven fondsen), andere doelen, andere kennis, beïnvloed wordt door macrofactoren etc. Uiteindelijk zal de verandering in verhouding kopers/verkopers de koers bepalen. Dat ik die beweging mogelijk niet logisch vind maakt daarbij geen moer uit. Ik moet inschatten wat anderen gaan vinden/doen. Het gaat om de verschuiving in evenwicht kopers/verkopers en het signaleren wat de mogelijke triggers daarvoor kunnen zijn.

Het prettige van TT vind ik dat ik een enorme onderwaardering zie als je kijkt naar de onderliggende assets van het bedrijf. TT wordt nu beoordeeld obv haar vermogen om zelf deze assets uit te nutten. Dat resulteert in bepaalde omzet, wpa etc die analisten (vroeger uitsluitend) gebruik(t)en om fonds te waarderen en koersdoel af te geven.

De allergrootste trigger die ik zie voor de koers van TT is het besluit om het bedrijf op te splitsen. Je hebt gelijk dat het uitkeren van dividend ook een trigger is maar die valt volledig in het niet bij een evt besluit van TT om haar assets bij anderen onder te brengen.

Heel simpel gezegd en uiterst voorzichtig ingeschat:
- TT Telematics waarde p/a obv concurrent fleetmatics E3,50
- Traffic obv belangname VW in INRIX kleine E2
- waarde technologie incremental crowd sourced Maps obv Google koopt Waze: E4
...dan zit je dus al op bijna E10. En daar komt nog de fitness/consumer tak bij, de waarde van de kaartenbak zelf, contracten in Automotive, HAD deal met VW/Bosch....

Maar: koers is E5,32. Ik ben niet zo gek om te denken dat E20-E30 volgend jaar op de borden staat ( ook al zie ik zelf deze waarde) omdat:

"De markt dit scenario van opsplitsen kansloos acht".

Ik snap jouw idee dat een activistische aandeelhouder goed voor koers is maar als daar ook maar 10% kans aan toebedacht wordt dan staat TT nu al bv E8-E10. E5,30 en zelfstandig al 0,30 wpa zegt mij dat de kans op dit scenario laag wordt ingeschat. Waarom:

- de oprichters zijn de grootaandeelhouders
- beschermingswal
- de CEO heeft geld zat
- met zijn allen jaren gebouwd aan het nieuwe TT
- de relatie met Apple maakt verkoop deel TT aan VW lastig
Etc.

Ik denk echter dat de mogelijke waardecreatie en het feit dat TT voor veel grote partijen onmisbaar is uiteindelijk toch onvermijdelijk zal leiden tot stappen in de richting van opsplitsing/overname/exit. Het naar beneden trappen van de koers door shortpartijen zie ik als het druk zetten op de ketel. Het wachten is op moment dat CEO het genoeg vindt. Ik denk dat dit moment daar is als hij TT "toekomstbestendig" heeft gemaakt (ook belangrijk voor personeel) en dat er meer credits komen voor de assets van TT middels een hogere koers van het fonds. Vermoed dat dit moment nabij is nu het nieuwe mapping platform af is, deal met VW/Bosch HAD feit zijn, het merk TT dankzij fitness weer sterker staat. Dus ik schat kans op opsplitsing steeds hoger in. Nu de markt nog:).

Jmho

Edit:@justin: mee eens dat juist het gebrek aan kennis ook een trigger kan zijn voor verschuiving verhouding kopers/verkopers. Als het bedrijf "beter begrepen wordt" door bv beleggers die TT nu nog als pnd maker zien dan is dat mogelijke aanleiding voor hogere koersen.
5.522 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 ... 273 274 275 276 277 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 mei 2024 17:35
Koers 5,555
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,630
Laag 5,520
Volume 304.862
Volume gemiddeld 279.199
Volume gisteren 493.388

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront