*Justin* schreef op 11 februari 2014 13:20:
Deze rekensom heb ik ook gemaakt.
Conclusie is dat TomTom weer zeer laag inzet. Het jaar is ook niet top begonnen, met in de VS ook wat sneeuw ellende wat de hele economie en ook retail heeft geraakt.
Vorig jaar zag je bij de outlook dezelfde teleurstelling als nu. En viel men over elkaar heen dat het nooit meer wat wordt. Om vervolgens in de loop van het jaar toch weer yearhighs neer te zetten.
Het is immers vrijwel onmogelijk om nog onder de eigen outlook te komen. Echt schier onmogelijk.
Ook kan het een manier zijn om geen dividend te hoeven aankondigen en dat geld te gebruiken voor investeringen. Door nu voor te spiegelen dat de winst laag wordt mede doordat de investeringen omhoog gaan is een duidelijk signaal afgegeven.
De vraag is of dat erg is. Dat hangt af van de resultaten dit en volgend jaar. Ze spreken nu ook voor het eerst echt een LT groeiverwachting uit.
Een ding wel geleerd, er is maar 1 dag waarop je een helm moet opzetten en dat is bij de outlook. Gelukkig had ik zelf een helm op, mede op aanraden van Vinno maar wel zelf de juiste gekozen.
TomTom blaast dan in 1 keer alle hoop uit de markt, maar zet ook een bodem neer. Dat heeft ook zo zijn voordelen.