Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2024

17.604 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 ... 877 878 879 880 881 » | Laatste
Moriarty
0
quote:

Jimnotaris schreef op 15 mei 2024 11:58:

[...]

Er is (zeer) weinig ruimte naast het bezorgen van maaltijden. Als die ruimte er was/is dan had dat al lang grootschalig plaatsgevonden. Het combineren van warme maaltijden met andere producten is zeer lastig en helemaal lastig om er wat mee te verdienen.
Dat mag je dan eens uitleggen, want ik zie het probleem niet...
De levering van andere goederen gaat nooit werken volgens u, ook al zie je meer en meer deals in die richting? En is dit dan ook zo voor boodschappen?
The Munger Games
0
quote:

Leon57 schreef op 15 mei 2024 11:53:

[...]

MI is het een nieuw mandaat om nogmaals tot 10% in te kopen. Dus zonder verrekening met oude mandaat etc
In het mandaat staat dat ze maximaal 10% mogen aanhouden. Dus als ze verder willen bijkopen moeten ze ofwel bonussen uitkeren ofwel aandelen intrekken.
Jimnotaris
0
quote:

Moriarty schreef op 15 mei 2024 12:08:

[...]

Dat mag je dan eens uitleggen, want ik zie het probleem niet...
De levering van andere goederen gaat nooit werken volgens u, ook al zie je meer en meer deals in die richting? En is dit dan ook zo voor boodschappen?
Dit geldt in het bijzonder voor boodschappen. Alle experimenten zijn al gestopt(Jumbo,AH,en alle flitsers op 1 na) of (die enkele overgebleven) ze zijn verlieslatend. Als het in het meeste ideale bezorgland Nederland al niet lukt denk je dat het elders wel rendabel is?
Gotcha70
0
quote:

Jimnotaris schreef op 15 mei 2024 12:29:

[...]

Dit geldt in het bijzonder voor boodschappen. Alle experimenten zijn al gestopt(Jumbo,AH,en alle flitsers op 1 na) of (die enkele overgebleven) ze zijn verlieslatend. Als het in het meeste ideale bezorgland Nederland al niet lukt denk je dat het elders wel rendabel is?
bij de drogisterij DM in Duitsland doet DHL express-leveringen.
Moriarty
1
quote:

Jimnotaris schreef op 15 mei 2024 12:29:

[...]

Dit geldt in het bijzonder voor boodschappen. Alle experimenten zijn al gestopt(Jumbo,AH,en alle flitsers op 1 na) of (die enkele overgebleven) ze zijn verlieslatend. Als het in het meeste ideale bezorgland Nederland al niet lukt denk je dat het elders wel rendabel is?
Omdat ik wel kan verstaan dat je bijvoorbeeld een nieuwe oplaadkabel wil voor je gsm, maar je zit bijvoorbeeld op het werk en kan die laten leveren. Of de luie gamer die een pizza wil en nieuwe headset. Of je hebt een bril nodig en die kan vandaag nog worden geleverd met de fiets.

Mij lijkt het maar een kleine stap qua levering, maar wel een grote stap voor de consument. Lage emissie zones en eenrichtingsverkeer zijn vaak een nadeel voor busjes om te leveren en je ziet dan ook vaker dat ze enkel leveren in kluisjes of drop off points. Voor boodschappen twijfel ik zelf ook wel, maar we zien dat er veel spelers uit die markt verdwijnen, waardoor de kans groter wordt dat het wel degelijk rendabel is voor de overblijvers.

JET heeft als enige vaste werknemers, dus ze zijn al betaald, dan heb je liever dat ze op de dode momenten overdag snel een bril gaan leveren in plaats van te staan wachten.

En vooral, de marges op zo een dure producten zijn gewoonweg een pak groter.
Ruval
0
quote:

Moriarty schreef op 15 mei 2024 12:35:

[...]

Omdat ik wel kan verstaan dat je bijvoorbeeld een nieuwe oplaadkabel wil voor je gsm, maar je zit bijvoorbeeld op het werk en kan die laten leveren. Of de luie gamer die een pizza wil en nieuwe headset. Of je hebt een bril nodig en die kan vandaag nog worden geleverd met de fiets.

Mij lijkt het maar een kleine stap qua levering, maar wel een grote stap voor de consument. Lage emissie zones en eenrichtingsverkeer zijn vaak een nadeel voor busjes om te leveren en je ziet dan ook vaker dat ze enkel leveren in kluisjes of drop off points. Voor boodschappen twijfel ik zelf ook wel, maar we zien dat er veel spelers uit die markt verdwijnen, waardoor de kans groter wordt dat het wel degelijk rendabel is voor de overblijvers.

JET heeft als enige vaste werknemers, dus ze zijn al betaald, dan heb je liever dat ze op de dode momenten overdag snel een bril gaan leveren in plaats van te staan wachten.

En vooral, de marges op zo een dure producten zijn gewoonweg een pak groter.
15 jaar geleden had ook niemand verwacht dat de markt voor online food delivery zo groot zou worden. Ik verwacht dat ook de markt voor groceries veel potentieel biedt.
Pedro Ines Kuilen
1
DHER heeft de stijging van gisteren geen vervolg gegeven en JET die blijft maar doorstijgen!! Wanneer was eigenlijk de laatste keer dat JET in het rood is geëindigd op een normale dag?
Henkie 1960
0
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

Henkie 1960 schreef op 14 mei 2024 17:24:

[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
Henkie, wat verwacht jij zelf van de CPI Inflatie cijfers vanmiddag?
Jimnotaris
0
quote:

Moriarty schreef op 15 mei 2024 12:35:

[...]

Omdat ik wel kan verstaan dat je bijvoorbeeld een nieuwe oplaadkabel wil voor je gsm, maar je zit bijvoorbeeld op het werk en kan die laten leveren. Of de luie gamer die een pizza wil en nieuwe headset. Of je hebt een bril nodig en die kan vandaag nog worden geleverd met de fiets.

Mij lijkt het maar een kleine stap qua levering, maar wel een grote stap voor de consument. Lage emissie zones en eenrichtingsverkeer zijn vaak een nadeel voor busjes om te leveren en je ziet dan ook vaker dat ze enkel leveren in kluisjes of drop off points. Voor boodschappen twijfel ik zelf ook wel, maar we zien dat er veel spelers uit die markt verdwijnen, waardoor de kans groter wordt dat het wel degelijk rendabel is voor de overblijvers.

JET heeft als enige vaste werknemers, dus ze zijn al betaald, dan heb je liever dat ze op de dode momenten overdag snel een bril gaan leveren in plaats van te staan wachten.

En vooral, de marges op zo een dure producten zijn gewoonweg een pak groter.
JET heeft inderdaad bezorgers in loondienst. Dat houdt ook in dat een bezorging tussen de 15 en 20 euro kost. Buiten de spitsuren zijn er weinig bezorgers ingeroosterd en dus ook niet beschikbaar om kabeltjes e.d te bezorgen. Tijdens de spits hebben bezorgers het te druk en buiten de spits zijn ze er niet. Als klanten bereid zijn rond een tientje je te betalen voor een bezorging kan het mogelijk uit om extra bezorgers te gaan inzetten. Dit zie ik niet gebeuren en de meeste bedrijven ook niet vandaar dat het niet grootschalig plaatsvindt en blijft bij een enkele experiment.
Deventenaarforever
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 15 mei 2024 12:54:

DHER heeft de stijging van gisteren geen vervolg gegeven en JET die blijft maar doorstijgen!! Wanneer was eigenlijk de laatste keer dat JET in het rood is geëindigd op een normale dag?
Als JET een stijging meemaakt gelijk DHER gisteren mogen ze wat mij betreft ook 3% dalen de volgende dag.
xof
0
quote:

Jimnotaris schreef op 15 mei 2024 13:05:

[...]

JET heeft inderdaad bezorgers in loondienst. Dat houdt ook in dat een bezorging tussen de 15 en 20 euro kost. Buiten de spitsuren zijn er weinig bezorgers ingeroosterd en dus ook niet beschikbaar om kabeltjes e.d te bezorgen. Tijdens de spits hebben bezorgers het te druk en buiten de spits zijn ze er niet. Als klanten bereid zijn rond een tientje je te betalen voor een bezorging kan het mogelijk uit om extra bezorgers te gaan inzetten. Dit zie ik niet gebeuren en de meeste bedrijven ook niet vandaar dat het niet grootschalig plaatsvindt en blijft bij een enkele experiment.
De kosten per delivery cs stop liggen veel lager, zeker als een courrier stops kan combineren en dat gebeurt steeds vaker.
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

xof schreef op 15 mei 2024 13:15:

[...]

De kosten per delivery cs stop liggen veel lager, zeker als een courrier stops kan combineren en dat gebeurt steeds vaker.
XOF je hebt helemaal gelijk en ik denk dat JET heel veel marge maakt op de brillen!! IK ben binnenkort in Londen en ga dan eens een dure zonnebril (300+) aanschaffen via JET!!
Henkie 1960
0
Gisteren wat bij Dominos besteld,die brengen het zelf.Netjes,op de bon 0,50 eurocent fooi en €1,50 bezorgkosten.Dan hoef je het zelf niet te halen.
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

Henkie 1960 schreef op 15 mei 2024 13:17:

Gisteren wat bij Dominos besteld,die brengen het zelf.Netjes,op de bon 0,50 eurocent fooi en €1,50 bezorgkosten.Dan hoef je het zelf niet te halen.
Maar Domino's zijn geen kwaliteitspizza's en ik heb gehoord dat je in tegenstelling tot JET vaak erg lang moet wachten bij Domino's en dat je vaak niet hele warme pizza's krijgt!!
Goedekans
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 15 mei 2024 13:17:

[...]

XOF je hebt helemaal gelijk en ik denk dat JET heel veel marge maakt op de brillen!! IK ben binnenkort in Londen en ga dan eens een dure zonnebril (300+) aanschaffen via JET!!
Ga jij maar een dure zonnebril kopen in Londen.
Ga je met de bus en de boot IKje ?
Zorg er wel voor dat je glazen op sterkte koopt , want je ziet niet zo scherp.
Heb je nog meer interessante mededelingen?
Verdrietig is het wel.
Goedekans
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 15 mei 2024 13:21:

[...]

Maar Domino's zijn geen kwaliteitspizza's en ik heb gehoord dat je in tegenstelling tot JET vaak erg lang moet wachten bij Domino's en dat je vaak niet hele warme pizza's krijgt!!
Heb je dat gehoord of bestel je die goedkope , slechte lauwe Pizza's zelf?
Ruval
0
quote:

xof schreef op 15 mei 2024 13:15:

[...]

De kosten per delivery cs stop liggen veel lager, zeker als een courrier stops kan combineren en dat gebeurt steeds vaker.
Eens, het draait allemaal om logistiek en daar heeft JET met alle data inzichten een goede uitgangspositie. Het voordeel van veel non food deliveries is dat het niet a la minute / dagelijks hoeft te worden bezorgd. Logistieke clustering kan bezorging winstgevend maken voor zowel detailhandel als JET
17.604 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 ... 877 878 879 880 881 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 mei 2024 17:35
Koers 12,435
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 12,590
Laag 12,255
Volume 1.654.432
Volume gemiddeld 2.364.795
Volume gisteren 1.654.432

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront