TomTom « Terug naar discussie overzicht

Februari 2024, Gaat AI TomTom naar grote hoogte brengen

529 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 » | Laatste
Vive tu vida positivamente
0
Ik vraag me vaak af waarom bepaalde posters zeggen aandelen TT te bezitten maar dagelijks veelvuldig negatieve berichten schrijven cq plaatsen?!?
Wereldbelegger
0
Autojournalist Niek Schenk op 12-10-2023

Autojournalist Niek Schenk constateert dat TomTom in die ‘onzichtbare markt’ de laatste jaren uit beeld is geraakt. Schenk: ,,In veel nieuwe auto’s vind je tegenwoordig andere leveranciers. Neem bijvoorbeeld de snel oprukkende Chinese merken, ik heb TomTom in nog geen enkele Chinese auto gezien. Enkele fabrikanten (Mercedes, BMW en Volkswagen Group) zijn ook samen in een nieuwe aanbieder gestapt: Here.”

Infotainment
Volgens de journalist legt TomTom het ook af tegen bedrijven die een compleet besturingssysteem voor infotainment kunnen leveren. ,,Dit is een belangrijk voordeel in de concurrentiestrijd. De kans is hierdoor groot dat Google - inclusief Google Maps - de komende jaren in steeds meer auto’s de macht zal grijpen. Het bedrijf lijkt hard op weg een zeker monopolie op te bouwen. TomTom komt op dat vlak niet mee.”
Vive tu vida positivamente
0
En het blijft maar doorgaan met negatief sentiment rondom TomTom te creeren!
Je zou bijna gaan denken dat men ervoor betaald wordt?!

TomTom is de leader vwb AI in de auto en zal eerdaags positief verrassend het achterhaalde HERE verslaan en marktleider worden in nagenoeg alle automerken, ook in China is TomTom volop bezig haar toekomstige producten te implementeren!
viermeiden
9
quote:

Wereldbelegger schreef op 21 februari 2024 15:39:

Autojournalist Niek Schenk op 12-10-2023

Autojournalist Niek Schenk constateert dat TomTom in die ‘onzichtbare markt’ de laatste jaren uit beeld is geraakt. Schenk: ,,In veel nieuwe auto’s vind je tegenwoordig andere leveranciers. Neem bijvoorbeeld de snel oprukkende Chinese merken, ik heb TomTom in nog geen enkele Chinese auto gezien. Enkele fabrikanten (Mercedes, BMW en Volkswagen Group) zijn ook samen in een nieuwe aanbieder gestapt: Here.”

Infotainment
Volgens de journalist legt TomTom het ook af tegen bedrijven die een compleet besturingssysteem voor infotainment kunnen leveren. ,,Dit is een belangrijk voordeel in de concurrentiestrijd. De kans is hierdoor groot dat Google - inclusief Google Maps - de komende jaren in steeds meer auto’s de macht zal grijpen. Het bedrijf lijkt hard op weg een zeker monopolie op te bouwen. TomTom komt op dat vlak niet mee.”
Wereldbelegger, het is dan ook van belang om de rest van het artikel te plaatsen!

Analist Gille is veel positiever over de vooruitzichten van TomTom. Hij gelooft in een groei van de autoproductie, waardoor de winstgevendheid van het bedrijf toeneemt en marktaandelen groeien. Ook is de analist enthousiast over de ‘moedige’ deelname van TomTom aan OpenStreetMap (OSM); een gratis, open geografische database die wordt onderhouden door een gemeenschap van vrijwilligers. Een soort Wikipedia van de navigatie.

,,Op naar versie 3.0 van TomTom! Wij geloven dat het nieuwe platform het bedrijf in staat zal stellen om te investeren in nieuwe producten en regio’s, terwijl de kostenbasis onder controle blijft.” Zo zou de cashflowmarge de komende jaren sterk moeten verbeteren, besluit Gille. ,,Dit platform gaat Google Maps kapotmaken.”

Bron: www.destentor.nl/lelystad/waar-is-tom...
Vive tu vida positivamente
0
quote:

viermeiden schreef op 21 februari 2024 16:26:

[...]

Wereldbelegger, het is dan ook van belang om de rest van het artikel te plaatsen!

Analist Gille is veel positiever over de vooruitzichten van TomTom. Hij gelooft in een groei van de autoproductie, waardoor de winstgevendheid van het bedrijf toeneemt en marktaandelen groeien. Ook is de analist enthousiast over de ‘moedige’ deelname van TomTom aan OpenStreetMap (OSM); een gratis, open geografische database die wordt onderhouden door een gemeenschap van vrijwilligers. Een soort Wikipedia van de navigatie.

,,Op naar versie 3.0 van TomTom! Wij geloven dat het nieuwe platform het bedrijf in staat zal stellen om te investeren in nieuwe producten en regio’s, terwijl de kostenbasis onder controle blijft.” Zo zou de cashflowmarge de komende jaren sterk moeten verbeteren, besluit Gille. ,,Dit platform gaat Google Maps kapotmaken.”

Bron: www.destentor.nl/lelystad/waar-is-tom...

Top reactie en onderbouwing die precies aangeeft dat TomTom voor de hoofdprijs gaat en goud waard is!
Wereldbelegger
0
quote:

viermeiden schreef op 21 februari 2024 16:26:

[...]

Wereldbelegger, het is dan ook van belang om de rest van het artikel te plaatsen!

Analist Gille is veel positiever over de vooruitzichten van TomTom. Hij gelooft in een groei van de autoproductie, waardoor de winstgevendheid van het bedrijf toeneemt en marktaandelen groeien. Ook is de analist enthousiast over de ‘moedige’ deelname van TomTom aan OpenStreetMap (OSM); een gratis, open geografische database die wordt onderhouden door een gemeenschap van vrijwilligers. Een soort Wikipedia van de navigatie.

,,Op naar versie 3.0 van TomTom! Wij geloven dat het nieuwe platform het bedrijf in staat zal stellen om te investeren in nieuwe producten en regio’s, terwijl de kostenbasis onder controle blijft.” Zo zou de cashflowmarge de komende jaren sterk moeten verbeteren, besluit Gille. ,,Dit platform gaat Google Maps kapotmaken.”

Bron: www.destentor.nl/lelystad/waar-is-tom...

Beste viermeiden

Dit artikel incl link heb ik (als eerste) hier al eerder geplaatst.
Ik reageerde slechts met het citaat van de autojournalist op de vorige post inzake de aankomst van de BYD autoboot.

Dat Analist Gille positief is, is mooi en zijn argumenten daarvoor zijn steekhoudend.
Maar of OpenStreetMap - i.c.m. de AI omarming door TT - daadwerkelijk voldoende is om Google Maps kapot te maken?

En blijft ook de vraag hangen OF en bij welke Chinese EV-maker EN met welk platform TT een klant partner vindt.

De tijd zal leren of de Chinese auto echt voet aan wal krijgen in Europa.
De indruk wordt gewekt dat de seinen op rood staan.
Ikzelf heb geen idee of Chinese auto's massaal omarmd gaan worden.
Maar mocht het wel zo zijn, dan hoop ik snel te lezen dat TT daar ook de vruchten van plukt.
Wereldbelegger
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 21 februari 2024 16:13:

En het blijft maar doorgaan met negatief sentiment rondom TomTom te creeren!
Je zou bijna gaan denken dat men ervoor betaald wordt?!

TomTom is de leader vwb AI in de auto
en zal eerdaags positief verrassend het achterhaalde HERE verslaan en marktleider worden in nagenoeg alle automerken, ook in China is TomTom volop bezig haar toekomstige producten te implementeren!
Kan je deze beweringen onderbouwen?
Is het je duim die opspeelt?
Wereldbelegger
0
Je moet toch wat om de koers omhoog te praten maar "TomTom is de leader vwb AI in de auto" is toch echt bezijden de waarheid.

TomTom terug van weggeweest, nu met Microsoft en AI

TomTom, achter de ouderwetse navigatiecomputers, probeert een comeback te maken. In samenwerking met Microsoft en dus via AI probeert de maker van navigatiesoftware zijn merk weer interessant te maken voor consumenten en fabrikanten.

TomTom heeft in samenwerking met Microsoft een spraakassistent voor in de auto onthuld die door kunstmatige intelligentie wordt aangestuurd. De spraakassistent maakt gebruik van taalmodellen van Microsofts Azure OpenAI-dienst. Begin volgend jaar op de techbeurs CES in Las Vegas verschijnt de AI-functie van TomTom officieel.

Merken volgen later
De TomTom-spraakassistent wordt ingebouwd in TomTom's Digital Cockpit. Het Nederlandse bedrijf zegt dat de spraakassistent in auto's kan worden geïntegreerd, maar het bedrijf noemt geen automerken die het systeem gaan gebruiken.

Het bedrijf werkt al langer samen met Microsoft en heeft nauwe banden met OpenAI. TomTom is trouwens niet de eerste die een AI-spraakassistent in de auto wil gebruiken. Mercedes heeft eerder dit jaar een vergelijkbaar systeem aangekondigd, in samenwerking met ChatGPT.

www.bright.nl/nieuws/1169131/tomtom-t...
Wereldbelegger
0
Natuurlijk is Gille enthousiast over wat TT doet met de Overture Maps Foundation.
Iedere belegger in TT, waaronder ik, ziet mogelijke voordelen voor het bedrijf.

Maar zet het zoden aan de dijk m.b.t.de koers?
Gaan we dit jaar de €17,50 op de borden zien, wat al jaren en jaren hier beweerd wordt?
Ik heb daar een hard hoofd in.
Dus ik herhaal een eerdere post, waarin twijfel wordt uitgesproken.

quote:

Wereldbelegger schreef op 20 februari 2024 14:40:

wordt het initiatief van de Overture Maps Foundation een succes?

Samenwerking met Google en Linux Foundation
De Overture Maps Foundation wordt nu door een groot aantal techgiganten ondersteund, maar Google ontbreekt nog in dit rijtje. Wel is er onderlinge samenwerking, onder meer op het gebied van het verbeteren van de betrouwbaarheid van kaarten. De Overture Maps Foundation wil dit bewerkstelligen door meer gebouwen aan kaarten toe te voegen. Dit met behulp van de satellietbeelden van Google en Microsoft.

De Linux Foundation ondersteunt dit initiatief om ervoor te zorgen dat open data vrij door iedereen kan worden gebruikt, hergebruikt en gedistribueerd. Door open data-toegang te stimuleren voor kaarteninformatie, hoopt de Linux-belangenbehartiger kaartendiensten wereldwijd te verstevigen met een gedeelde oplossing die mettertijd alleen maar beter kan worden.

Succes afhankelijk van automotive-sector
Of het initiatief van de Overture Maps Foundation echt een succes wordt, hangt wel af van de adoptie. Vooral door de automotive-sector, hoewel die vaak nu al eigen contracten of initiatieven hebben voor de kaartinformatie van hun navigatiesystemen. In ieder geval heeft de Zuid-Koreaanse autogigant Hyundai besloten het initiatief te omarmen. Ook partner Tom Tom moet ervoor gaan zorgen dat het initiatief meer tractie gaat vinden.

www.techzine.nl/nieuws/applications/5...
win some...
4
Valt mij op dat het succes van de nieuwe maps de laatste tijd vooral in samenhang met Automotive wordt genoemd en minder in samenhang met Enterprise. Terwijl tijdens de CMD de nadruk meer op Enterprise lag.

Op de CMD werd ook gezegd dat de Enterprise-omzet vanaf Q4 2023 weer zou stijgen. Tijdens de laatste cc werd gezegd dat de eerste 'green shoots' pas in Q3/Q4 2024 zullen zijn.

Dat klinkt niet echt als succes. Het vertrek van de CTO september vorig jaar is door TT geen ruchtbaarheid aan gegeven, maar zal ook wel niet zonder reden zijn geweest.

Ook het verdwijnen van Verizon en Uber van de lijst met customers biedt geen comfort.
GLMF
3
quote:

Wereldbelegger schreef op 21 februari 2024 18:29:

[...]

Beste viermeiden

Dit artikel incl link heb ik (als eerste) hier al eerder geplaatst.
Ik reageerde slechts met het citaat van de autojournalist op de vorige post inzake de aankomst van de BYD autoboot.

Dat Analist Gille positief is, is mooi en zijn argumenten daarvoor zijn steekhoudend.
Maar of OpenStreetMap - i.c.m. de AI omarming door TT - daadwerkelijk voldoende is om Google Maps kapot te maken?

En blijft ook de vraag hangen OF en bij welke Chinese EV-maker EN met welk platform TT een klant partner vindt.

De tijd zal leren of de Chinese auto echt voet aan wal krijgen in Europa.
De indruk wordt gewekt dat de seinen op rood staan.
Ikzelf heb geen idee of Chinese auto's massaal omarmd gaan worden.
Maar mocht het wel zo zijn, dan hoop ik snel te lezen dat TT daar ook de vruchten van plukt.
Omdat je geheugen mbt TT selectief is je in de steek laat :
So, that'sthe way we look at it. Then, marketshare Automotive. Market share Automotive, I think, we've done well in the last couple of years. I think we're doing well in China. We've added quite a big number of new logos for China export. They don't currently amount to a large sum of money in
the order backlog, but still there's potential for significant growth from this segment in the years to come


bron: corporate.tomtom.com/static-files/491...
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Frank_f schreef op 16 februari 2024 08:46:

[...]
U verwacht een dip - en houdt een positie geschreven puts vast ..
Het hangt er maar vanaf wanneer zo'n dip komt en hoe diep die is. In de tussentijd verdien ik door het teruglopen van de tijdwaarde van de puts. Mocht het bij itm puts tot aanwijzing komen, dan vind ik het niet erg om de aandelen af te nemen.
Wereldbelegger
0
quote:

GLMF schreef op 21 februari 2024 21:18:

[...]

Omdat je geheugen mbt TT selectief is je in de steek laat :
So, that'sthe way we look at it. Then, marketshare Automotive. Market share Automotive, I think, we've done well in the last couple of years. I think we're doing well in China. We've added quite a big number of new logos for China export. They don't currently amount to a large sum of money in
the order backlog, but still there's potential for significant growth from this segment in the years to come


bron: corporate.tomtom.com/static-files/491...
Ik heb het deze maand al eerder over bovenstaand citaat gehad.
Want wat wordt er nu eigenlijk gezegd?
Heeft hij het over een groot aantal automerken?

Wat levert nu nog weinig geld op maar heeft potentie om significant te groeien?

vertel het me maar - c.q. andere beleggers
Wereldbelegger
0
Vers van de pers

22 Feb 2024
TomTom supports Waka Kotahi in optimizing New Zealand’s road network
TomTom announces the extension of its commercial relationship with Waka Kotahi, New Zealand’s transport agency. Waka Kotahi uses TomTom’s Traffic Services to help manage and optimize New Zealand’s road network.

corporate.tomtom.com/investors/overview/
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Kuiken schreef op 22 februari 2024 10:40:

Google moet bedrijfsgeheimen met concurrenten delen van Duitse rechter www.nu.nl/tech/6302414/google-moet-be...
Het aandeel TomTom gaat binnenkort echt uitbreken en sky high. Meest onderschatte bedrijf in de sector, mede omdat HG schijnbaar alleen bezig is met het neerzetten van een nieuwe wereld standaard met behulp van AI en weinig waarde hecht aan communiceren cq aandeelhouderswaarde creëren.
Maar de ballon zal eerdaags met kracht zijn weg omhoog gaan vinden als zichtbaar wordt waar TomTom voor staat!!!
hvasd2
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 22 februari 2024 11:19:

[...]

Het aandeel TomTom gaat binnenkort echt uitbreken en sky high. Meest onderschatte bedrijf in de sector, mede omdat HG schijnbaar alleen bezig is met het neerzetten van een nieuwe wereld standaard met behulp van AI en weinig waarde hecht aan communiceren cq aandeelhouderswaarde creëren.
Maar de ballon zal eerdaags met kracht zijn weg omhoog gaan vinden als zichtbaar wordt waar TomTom voor staat!!!
Sluit maar aan, achteraan de roepetoeters rij. Die zal overigens ondertussen al best lang zijn.
Vive tu vida positivamente
0
quote:

hvasd2 schreef op 22 februari 2024 11:51:

[...]
Sluit maar aan, achteraan de roepetoeters rij. Die zal overigens ondertussen al best lang zijn.
Tot nu toe heb je het voordeel van de twijfel!
Maar we gaan het hopelijk snel zien in dit circus.
SimonCA
3
New Jeep® Renegade 2024, Connected services and designed to meet daily needs.

Thanks to this new Infotainment system, using connected services becomes simple and fluid. Once the Jeep app® is connected to the vehicle, the interactions between the information in the application and the infotainment system communicate and synchronize naturally. No need to have your car keys to open, close your doors or turn on your lights when it's too dark. All you need to do is have your smartphone at hand and use the remote function of its application. If this technology is part of user habits, the same goes for the regular updating of the TomTom navigation map, which is now carried out “over the air”. These services change lives and provide technological advances that offer comfort and save time.
Voice commands can support the journey at the rhythm of on-board navigation and can help in finding the way, anticipating the weather during the journeys, knowing the location of the nearest car parks, or charging stations available.
With an increasingly connected world, Jeep is at the forefront by offering the Amazon Alexa voice assistant included in the new Renegade 2024.

www.media.stellantis.com/em-en/jeep/p...
Wereldbelegger
0
Nog een kaart nodig? Zo ja van wie?

Apple wil dat je straks de Vision Pro achter het stuur gebruikt

Als je in hetzelfde algoritme zit als wij, dan heb je vast wat video’s voorbij zien komen van automobilisten die een grote duikbril dragen en druk bezig met onzichtbare vliegen vangen. Deze automobilisten dragen een Vision Pro: een nieuw apparaat van Apple wat in de toekomst de vervanger kan zijn voor zo’n beetje ieder scherm dat je nu gebruikt. Voorlopig is het niet de bedoeling dat je de bril draagt tijdens het rijden, maar dat kan in de aanstaande auto van Apple zelf anders zijn.

Ook zelf rijden als je de Apple Vision Pro op hebt
Met de Vision Pro moet de auto van Apple een woonkamer op wielen worden. Hier werk je, speel je games of kijk je een film terwijl de auto naar de plaats van bestemming rijdt. De Vision Pro moet ook helpen wanneer de homp vlees bedenkt dat ie zelf wil rijden. Een fysiek stuur heeft deze persoon dan niet meer nodig. Het patent beschrijft hoe de bestuurder met handgebaren de auto bestuurt. Klinkt gevaarlijk.

Wat er ook van de auto van Apple komt en welke de rol de Vision Pro in de auto gaat spelen, dat gaan we allemaal wel zien.

topgear.nl/autonieuws/apple-vision-pr...
529 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront